ذخیره کردن مخاطب در سیم کارت یا گوشی و همین‌طور در حساب جیمیل امکان‌پذیر است و بیشتر کاربران از روش سوم یعنی ذخیره کردن اطلاعات مخاطب در حساب گوگل استفاده می‌کنند چرا که در این حالت می‌توان اطلاعات مخاطب را در کامپیوتر یا یک گوشی دیگر مشاهده و ویرایش کرد. شاید با مشکل ذخیره نشدن اطلاعات مخاطبین روبرو شده باشید، برای حل مشکل مخاطبین شیائومی و سامسونگ و هوآوی و غیره، ابتدا تنظیمات ذخیره سازی مخاطبین در گوشی شیائومی و سامسونگ و غیره را بررسی کنید و سپس موارد دیگری مثل دسترسی به اینترنت را چک کنید.

در ادامه به روش‌های رفع مشکل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی می‌پردازیم و نکات را به صورت تصویری توضیح می‌دهیم.

چرا مخاطبین در سیم کارت ذخیره نمی شود ؟

اگر تمایل دارید که اطلاعات مخاطب را در سیم کارت ذخیره کنید، به خاطر داشته باشید که تعداد مخاطبینی که می‌توانید در سیم‌کارت ذخیره کنید و همین‌طور تعداد کاراکترهایی که برای نام و نام خانوادگی مخاطب می‌توان وارد کرد، محدود است. البته ذخیره کردن مخاطب در سیم‌کارت از این نظر که پس از ریست کردن گوشی یا تغییر دادن گوشی، اطلاعات ذخیره شده در دسترس است، روش خوبی است اما اگر حساب گوگل داشته باشید و اطلاعات مخاطب را روی حساب گوگل ذخیره کنید هم امکان بازیابی سریع و آسان مخاطبین در گوشی جدید وجود دارد. به علاوه می‌توانید به سایت مدیریت مخاطبین گوگل نیز مراجعه کنید و مخاطبین را ویرایش کنید.

بنابراین توصیه می‌کنیم که قبل از هر چیز، تنظیمات ذخیره سازی مخاطبین در گوشی شیائومی و سامسونگ و هوآوی و غیره را بررسی کنید و محل ذخیره کردن مخاطب را حساب گوگل در نظر بگیرید. امکان ذخیره کردن اطلاعات مخاطب روی اکانت سامسونگ یا شیائومی و غیره نیز وجود دارد اما راهکار ذخیره کردن روی حساب گوگل، بهترین و عمومی‌ترین روش است.

برنامه مخاطبین را ببندید و از نو اجرا کنید

اگر دلیل حذف نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ یا شیائومی و غیره این باشد که برنامه‌ی مخاطبین دچار مشکل شده، از ذخیره کردن مخاطب جدید پرهیز کنید و برنامه مخاطبین را به صورت اجباری و کامل ببندید و پس از چند ثانیه، مجدداً اجرا کنید. شاید  با همین ترفند ساده، مشکل حل شود.

برای بستن اجباری برنامه‌ها در اندروید، روی آیکون برنامه تپ کرده و مکث کنید تا منویی باز شود. در منو روی آیکون i یا گزینه App info تپ کنید تا صفحه اطلاعات اپلیکیشن باز شود.

در صفحه اطلاعات اپ روی Force Close که به معنی بستن اجباری است، تپ کنید.

دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره + روش حل مشکل

دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره + روش حل مشکل

خاموش و روشن کردن گوشی

زمانی که مخاطب ذخیره نمی‌شود یا مخاطب حذف شده دوباره به لیست مخاطبین برمی‌گردد، یک راهکار دیگر به جز بستن و باز کردن اپ Contacts را تست کنید: گوشی را خاموش و روشن کنید. در واقع ممکن  است دلیل حذف نشدن مخاطبین در گوشی شیائومی و سامسونگ و غیره، وجود مشکلی در سیستم عامل یا سایر برنامه‌های مرتبط با مخاطبین باشد که با خاموش کردن و روشن کردن مجدد گوشی، حل شود.

تنظیمات نمایش مخاطبین سیم کارت و جیمیل و گوشی

در برنامه مدیریت مخاطبین، قابلیت نمایش اطلاعات مخاطبین که روی سیم کارت و همین‌طور گوشی یا حساب جیمیل و غیره ذخیره شده، وجود دارد. به عنوان مثال اگر فقط نمایش مخاطبین سیم کارت فعال باشد، با اضافه کردن مخاطب جدید و ذخیره کردن آن روی جیمیل، متوجه می‌شوید که تعداد مخاطبین بیشتر نشده است و از مخاطب جدید خبری نیست. بنابراین چاره‌ی مشکل ساده است: نمایش همه مخاطبین را فعال کنید یا برای تغییر محل ذخیره مخاطبین در گوشی شیائومی و سامسونگ و غیره اقدام کنید.

برای تغییر دادن مخاطبینی که در برنامه Contacts نمایش داده می‌شود، از منوی تنظیمات برنامه، گزینه‌ی تنظیمات یا سفارشی کردن نمایش مخاطبین را انتخاب کنید. نام دقیق گزینه، بسته به اپلیکیشن مدیریت مخاطبین متفاوت است.

دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره + روش حل مشکل

دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره + روش حل مشکل

در ادامه از گزینه‌ای شبیه به Contacts to display، حالت همه یا All Contacts را انتخاب کنید.

دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره + روش حل مشکل

اگر دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ ، ذخیره کردن مخاطب روی سیم کارت و عدم نمایش مخاطبین سیم‌کارت باشد هم روش کار مشابه است و صرفاً نام گزینه‌ها کمی فرق دارد. می‌بایستی ابتدا روی منوی سه‌خطی برنامه مخاطبین تپ کنید و سپس در ابتدای لیست مخاطبین روی منوی نمایش مخاطبین تپ کنید و گزینه‌ی All contacts را انتخاب کنید.

دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره + روش حل مشکل

دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره + روش حل مشکل

قطع و وصل کردن اینترنت و ذخیره کردن مخاطب در گوشی

گاهی اوقات مشکل اینترنت مانع از ذخیره کردن اطلاعات مخابین روی سرورهای گوگل یا سامسونگ و شیائومی و غیره می‌شود و به طور کلی امکان ذخیره کردن مخاطب در حساب کاربری آنلاین وجود ندارد. در این حالت اطلاعات در گوشی ذخیره می‌شود و به محض وصل شدن اینترنت، به کمک قابلیت همگام‌سازی یا Sync، روی حساب آنلاین نیز ذخیره می‌شود. اما به هر حال اگر مشکل قطع بودن اینترنت جدی است و به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید مخاطبین را روی حافظه‌ی گوشی ذخیره کنید.

بنابراین در قدم اول اینترنت وای-فای یا اینترنت سیم‌کارت را قطع و وصل کنید و کمی صبر کنید تا همگام‌سازی انجام شود. اکنون بررسی کنید که آیا مخاطبین به درستی ذخیره شده و نمایش داده می‌شود یا خیر. اگر مشکل حل نشده، مخاطبین جدید را روی حافظه گوشی یا سیم کارت ذخیره کنید.

برای ذخیره مخاطبین در گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره، با توجه به تنوع برنامه‌های مدیریت مخاطب، ارایه راهکار دقیق امکان‌پذیر نیست اما معمولاً روش کار این است که در مراحل اضافه کردن مخاطب جدید، پس از وارد کردن نام و نام خانوادگی و شماره‌های تماس و آدرس و غیره، از منوی Save to یا ذخیره کردن در، گزینه‌ی Device‌ یا Phone را انتخاب کنید تا در حافظه‌ی داخلی گوشی شما ذخیره شود.

دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره + روش حل مشکل

دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره + روش حل مشکل

حل مشکل مخاطبین سامسونگ و غیره با تغییر برنامه مخاطبین

همان‌طور که اشاره کردیم برنامه‌های زیادی برای مدیریت مخاطبین وجود دارد. بیشتر کاربران اندروید از برنامه‌ی Contacts گوگل استفاده می‌کنند و مخاطبین را روی حساب گوگل ذخیره می‌کنند که مطمئن‌ترین روش محسوب می‌شود. لذا پیشنهاد می‌کنیم که اگر برنامه‌ی دیگری در گوشی شما برای اطلاعات مخاطبین نصب شده و مشکل پیدا کرده‌اید، اپلیکیشن رسمی گوگل را نصب کنید و آن را به عنوان برنامه پیش‌فرض مخاطبین استفاده کنید.

ناگفته نماند که در صورت مشکل پیدا کردن برنامه‌ی Google Contacts نیز می‌توان از برنامه‌های محبوب و پرطرفداری دیگر استفاده کرد.

قبل از تغییر دادن برنامه‌ی مخاطبین، حتماً برنامه‌ی فعلی را آپدیت کنید چرا که ممکن است با بروزرسانی کردن به آخرین نسخه، مشکل حل شود و نیاز به انتخاب یک برنامه‌ی جدید برای مدیریت مخاطبین نباشد!

دسترسی‌های برنامه مخاطبین را چک کنید

ممکن است دلیل حذف نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و یا برعکس، دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و البته سایر برندها مثل شیائومی، دسترسی‌های برنامه‌ی مخاطبین باشد. برنامه‌ی مخاطبین به دسترسی مخاطبین نیاز دارد و در صورت غیرمجاز کردن این دسترسی، مشکلات زیادی در این برنامه به وجود می‌آید.

برای چک کردن دسترسی‌های برنامه‌ی مخاطبین، با روشی که پیش‌تر ذکر شد صفحه‌ی اطلاعات برنامه یا App info را باز کنید. سپس روی Permissions یا دسترسی‌ها تپ کنید.

دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره + روش حل مشکل

دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره + روش حل مشکل

در لیست دسترسی‌ها روی Contacts که به معنی مخاطبین است تپ کنید و در صفحه‌ی باز شده Allow یا مجاز را انتخاب کنید.

دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره + روش حل مشکل

دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره + روش حل مشکل

پاکسازی کش برنامه مخاطبین

یک راهکار کلی دیگر برای زمانی که برنامه‌ای در اندروید با مشکل روبرو می‌شود این است که پس از بستن اجباری برنامه، اطلاعات کش و داده‌های موقت که برنامه ذخیره کرده را نیز پاکسازی کنیم. برای این کار در صفحه اطلاعات برنامه روی Storage یا ذخیره‌سازی تپ کنید و در صفحه‌ی بعدی گزینه‌ی Clear cache را لمس کنید.

دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره + روش حل مشکل

دلیل ذخیره نشدن مخاطبین در گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره + روش حل مشکل

آپدیت کردن برنامه مخاطبین

اگر هیچ راهکاری پاسخگو نیست و هنوز هم دلیل حذف نشدن مخاطبین در گوشی شیائومی و سامسونگ و غیره را پیدا نکرده‌اید یا برعکس، مشکل شما این است که مخاطب جدید ذخیره نمی‌شود، برای بروزرسانی اپلیکیشن مخاطبین اقدام کنید. ممکن است باگ نرم‌افزاری در نسخه‌ی نصب شده وجود داشته باشد و پس از بروزرسانی به آخرین نسخه، مشکل کاملاً حل شود.

برای بروزرسانی از گوگل پلی استور یا سایر فروشگاه‌های اپلیکیشن اندروید استفاده کنید. دانلود مستقیم و نصب نسخه‌ی جدید نیز یک روش دیگر برای بروزرسانی کردن اپ‌های اندروید است.

آیا شما هم با مشکل ذخیره نشدن مخاطب جدید یا حذف نشدن مخاطب روبرو شده‌اید؟ چه راهکار و ترفندی برای حل مشکل پیدا کرده‌اید؟