بسیاری از کاربران از هندزفری‌های بلوتوث مشابه ایرپاد اپل استفاده می‌کنند و یکی از مشکلات، عمر باتری است که نسبتاً کم است و باید مداوماً ایرپاد را در کیس قرار داد تا شارژ شود. اما گاهی اوقات با مشکلاتی مثل شارژ نشدن یکی از گوشی های ایرپاد پرو یا هر دو گوشی و گاهی مشکل شارژ نشدن کیس ایرپاد روبرو می‌شویم و در جستجوی پاسخ هستیم.

تنوع برندها و مدل‌های ایرپاد زیاد است اما در حالت کلی اگر به دنبال علت شارژ نشدن ایرپاد شیائومی و سامسونگ و اپل هستید، به نکاتی که در ادامه توضیح می‌دهیم و ترفندهای رفع مشکل توجه فرمایید. شاید ایرپاد و کیس آن نیازی به تعمیر سخت‌افزاری نداشته باشد و مشکل به سادگی حل شود.

حل مشکل شارژ نشدن ایرپاد داخل کیس

در قدم نخست بررسی کنید که آیا کیس ایرپاد شارژ می‌شود. در بیشتر مدل‌ها سبز شدن چراغ کیس به معنی شارژ کامل است و نارنجی بودن به معنی در حال شارژ. اگر پس از چند ساعت چراغ کیس سبز نمی‌شود و برایتان سوال است که چرا چراغ ایرپاد سبز نمیشه؟ به روش‌های رفع مشکل شارژ کیس توجه کنید. اما اگر کیس شارژ شده و یکی از گوشی‌ها یا هر دو ایرپاد شارژ نمی‌شود، ترفندهای زیر را تست کنید:

بیرون آوردن ایرپاد از کیس و قرار دادن مجدد

اولین و ساده‌ترین راهکار این است که ایرپادها را از داخل کیس بیرون بیاورید، درب کیس را ببندید و پس از چند ثانیه، مجدداً باز کنید و ایرپادها را داخل کیس قرار دهید. اگر این راهکار پاسخ نداد، همین فرآیند را یک یا دو بار دیگر هم تکرار کنید و البته بررسی کنید که داخل کیس تمیز باشد.

بررسی علت شارژ نشدن ایرپاد شیائومی و اپل و غیره و رفع مشکل نشدن کیس

دقت کنید که داخل کیس چیزی مثل ذرات گرد و غبار و اجسام خرده‌ریز گیر نکرده باشد و ایرپادها کاملاً در جای خود قرار بگیرند. در واقع ممکن است علت شارژ نشدن ایرپاد qcy t13 یا هر مدل و برند دیگری، وجود موانع در کیس باشد!

پس از مدتی که شارژ باتری افزایش پیدا کرد، ایرپاد را به آیفون، اندروید یا ویندوز متصل کنید و نمودار شارژ باتری را چک کنید.

شارژ کردن همزمان کیس و ایرپاد

ممکن است دلیل شارژ نشدن ایرپاد i18 یا هر مدل دیگری این باشد که کیس شارژ کافی ندارد یا باتری آن در گذر زمان بیش از حد فرسوده شده است. یک روش ساده شارژ کردن ایرپادها در این حالت، شارژ کردن کیس و ایرپاد به صورت هم‌زمان است. در واقع می‌توانید ایرپادها را داخل کیس قرار بدهید و کیس را به شارژر USB متصل کنید.

توجه کنید که در موارد نادر ممکن است چراغ کیس وضعیت باتری را صحیح و دقیق گزارش نکند و به عنوان مثال زمانی که شارژ کیس کم است، چراغ نارنجی نشود. علاوه بر این زمانی که باتری کاملاً خالی شده، چراغ نه سبز و نه نارنجی نمی‌شود!

بررسی علت شارژ نشدن ایرپاد شیائومی و اپل و غیره و رفع مشکل نشدن کیس

تمیز کردن ایرپادها و کیس

همان‌طور که اشاره کردیم کثیف شدن و وجود ذرات صلب مشکل‌ساز است و ممکن است ایرپاد به درستی شارژ نشود یا سرعت شارژ پایین بیاید. بنابراین همواره ایرپاد را قبل از قرار دادن داخل کیس، تمیز کنید.

برای تمیز کردن از پارچه‌ی نرم استفاده کنید و نیازی به مایع و اسپری پاک‌کننده نیست.

آپدیت کردن فرم‌ویر ایرپاد

بعضی از مشکلات عملکردی ایرپاد اپل یا سایر برندها، با بروزرسانی نرم‌افزاری رفع می‌شود. به عنوان مثال ممکن است علت شارژ نشدن ایرپاد سامسونگ و QCY و اپل و غیره، باگ نرم‌افزاری باشد. در این صورت سازنده آپدیت برای فرم‌ویر منتشر می‌کند و بهتر است هر از گاهی فرم‌ویر را بروزرسانی کنید. بروزرسانی فرم‌ویر برای بهبود عملکرد نیز مفید است.

حذف اتصال ایرپاد و گوشی و غیره

یک راهکار ساده دیگر برای بعضی از مشکلات ایرپاد این است که اتصال آن با وسیله را به صورت کامل قطع کنید و در واقع از لیست وسایل بلوتوثی شناخته شده، حذف کنید و مراحل Pair یا جفت کردن اولیه را از نو انجام بدهید. این کار موجب ریست شدن تنظیمات می‌شود و ممکن است مشکلات مربوط به شارژ باتری را حل کند، هر چند احتمال پاسخ دادن این راهکار کم است.

علت شارژ نشدن کیس ایرپاد پرو و غیره

ممکن است ایرپادها به خوبی شارژ شوند و مشکل به کیس ایرپاد محدود شود. در واقع همیشه برای پیدا کردن دلیل شارژ نشدن ایرپاد i12 یا علت شارژ نشدن ایرپاد سامسونگ و سایر محصولات، بررسی کنید که کیس درست شارژ می‌شود یا خیر. همان‌طور که اشاره کردیم معمولاً سبز شدن چراغ کیس به این معنی است که کامل شارژ شده در حالی که نارنجی بودن، به معنی شارژ کم باتری کیس است و اصلاً روشن نشدن چراغ کیس نیز به معنی خالی بودن کامل باتری است.

برای شارژ کردن کیس و رفع مشکل شارژ کیس ایرپاد روش‌های زیر را تست کنید.

کابل شارژ را جدا کرده و از نو متصل کنید

اولین راهکار این است که کابل شارژ را از کلگی یا شارژر جدا کنید و از نو متصل کنید و همین کار را در سمت دیگر کابل که به کیس ایرپاد وصل است، تکرار کنید. اگر با حرکت دادن کابل، گاهی کیس شارژ می‌شود و گاهی شارژ نمی‌شود، کابل رابط پارگی دارد یا پورت‌ها کثیف شده و نیاز به تمیزکاری دارد.

بررسی علت شارژ نشدن ایرپاد شیائومی و اپل و غیره و رفع مشکل نشدن کیس

دقت کنید که پورت USB یا لایتنینگ و همین‌طور کانکتور دو سر کابل رابط، تمیز باشد. جمع شدن چربی و ذرات گرد و غبار هم مشکل‌ساز است! لذا اگر فکر می‌کنید که کابل و پورت‌ها کثیف است و با چشم به خوبی کثیفی‌ها تشخیص داده نمی‌شود، برای پاک کردن از قلموی نرم و اندکی تینر فوری یا الکل استفاده کنید.

استفاده از یک کلگی شارژ و کابل متفاوت

ممکن است کلگی شارژ خراب شده باشد یا کابل رابط پارگی جدی داشته باشد. برای تست کردن و اطمینان می‌توانید از یک شارژر و کابل و پریز برق متفاوت استفاده کنید و بررسی کنید که آیا مشکل شارژ نشدن کیس ایرپاد شما حل شده است یا خیر.

بررسی علت شارژ نشدن ایرپاد شیائومی و اپل و غیره و رفع مشکل نشدن کیس

خوشبختانه شارژر و کابل USB موردنیاز برای شارژ کردن اغلب ایرپادها، مثل شارژر و کابل شارژ گوشی‌ها و تبلت‌ها است و لذا نیازی به کلگی و کابل خاص ندارید. بنابراین تست کردن با یک کابل و شارژر متفاوت ساده است. اما دقت کنید که از شارژرهایی که استاندارد نیستند و کیفیت پایینی ندارند، استفاده نکنید.

استفاده از کلگی یا شارژر غیراستاندارد که ولتاژ نامطلوب دارد، ممکن است در درازمدت به وسایل آسیب بزند و در واقع دلیل شارژ نشدن ایرپاد i18 یا ایرپاد پرو اپل و هر محصول دیگری، ممکن است استفاده از کلگی شارژ بی‌کیفیت باشد.