چند روش برای خاموش کردن گوشی اندروید وجود دارد چرا که در شرایط خاص مثل خراب شدن دکمه‌ی پاور، روش خاموش کردن گوشی بدون دکمه مفید واقع می‌شود. البته پس از خرید هر گوشی جدیدی بهتر است در مورد روش خاموش كردن گوشی سامسونگ با دکمه و یا روش خاموش کردن گوشی شیائومی بدون دکمه جستجو کنید و اگر تنظیماتی برای خاموش و روشن کردن راحت و البته امن! وجود دارد، آن را یاد بگیرید. به عنوان مثال روش روشن کردن گوشی هواوی با حسگر اثر انگشت یک راه مطمئن و امن است و برای این کار باید تنظیمات را بررسی کنید.

موضوع این مقاله نحوه خاموش کردن گوشی سامسونگ است و روش‌های مختلف نظیر نحوه خاموش كردن گوشی سامسونگ a33 و غیره را توضیح می‌دهیم.

نحوه خاموش كردن گوشی سامسونگ a21s و غیره با دکمه

روش معمول برای خاموش کردن گوشی و تبلت اندروید و هر دیوایس دیگری، استفاده از دکمه‌ی Power است. در گوشی‌های اندرویدی سامسونگ با فشار دادن دکمه‌ی پاور گوشی قفل می‌شود به این معنی که صفحه نمایش خاموش شده و برای روشن کردن و کار کردن با اپ‌ها، باید قفل گوشی باز شود. این کار با وارد کردن رمز، متصل کردن نقاط به هم یا به کمک حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره صورت می‌گیرد.

نحوه خاموش كردن گوشی سامسونگ a53 و سایر گوشی‌های سامسونگ با دکمه به این صورت است که باید دکمه‌ی پاور را بزنید و نگه دارید. رها کردن سریع دکمه‌ی پاور، موجب قفل شدن می‌شود اما نگه داشتن آن، منوی خاموش کردن و ریستارت کردن را ظاهر می‌کند.

اگر روش فوق درست عمل نمی‌کند و مشغول گوگل کردن در مورد نحوه خاموش کردن گوشی سامسونگ a32 یا مدل‌های خاصی هستید، دکمه‌ی ولوم پایین و دکمه کنار گوشی را با هم فشار دهید و نگه دارید تا منوی خاموش کردن ظاهر شود.

اکنون روی دکمه‌ی Power Off تپ کنید و صبر کنید تا گوشی خاموش شود.

نحوه خاموش کردن گوشی سامسونگ با دکمه و بدون دکمه

نحوه روشن کردن گوشی سامسونگ با دکمه به این صورت است که دکمه‌ی پاور یا دکمه کناری را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید تا صفحه روشن شود و سپس این دکمه را رها کنید.

نحوه خاموش كردن گوشی سامسونگ a52 و غیره بدون دکمه پاور

در گوشی‌های سامسونگ که دکمه پاور یا دکمه کنار گوشی خراب شده یا پس از کارکرد طولانی، مشکل پیدا کرده و باید آن را سفت فشار داد، می‌توانید از آیکون خاموش کردن دیوایس استفاده کنید. این آیکون در بالای صفحه و زمانی که دو بار حرکت جاروبی به سمت پایین انجام دهید، ظاهر می‌شود و کنار آیکون جستجو و تنظیمات و غیره قرار دارد.

با تپ روی این آیکون، منوی خاموشی ظاهر می‌شود و با تپ روی Power off گوشی سامسونگ خاموش می‌شود. لذا این روش برای خاموش کردن گوشی سامسونگ بدون دکمه مناسب است.

نحوه خاموش کردن گوشی سامسونگ با دکمه و بدون دکمه

نحوه خاموش كردن گوشی سامسونگ a32 و غیره با دستیار صوتی Bixby

یک روش دیگر که برای خاموش کردن گوشی سامسونگ با دکمه پاور معیوب وجود دارد، استفاده از دستیار صوتی سامسونگ یا همان بیکسبی است.

ساده‌ترین روش فعال کردن دستیار صوتی بیکسبی که الگوی صدای خودتان را به آن داده‌اید، گفتن عبارت Hi Bixby است. پس از گفتن های بیکسبی می‌توانید به آن بگویید Turn off my phone تا گزینه خاموش کردن ظاهر شود.

نحوه خاموش کردن گوشی سامسونگ با دکمه و بدون دکمه

اکنون می‌توانید با گفتن Yes، انتخاب خود را تأیید کنید.

نحوه خاموش کردن گوشی سامسونگ با دکمه و بدون دکمه

بنابراین در هر شرایطی می‌توانید با یکی از سه روش اشاره شده، گوشی سامسونگ را خاموش کنید.

اما یک نکته برای کاربرانی که در نگهداری گوشی کوشا هستند!

حتی اگر گوشی شما ضدآب است هم سعی کنید با دست خیس و عرق کرده دکمه‌ها را فشار ندهید چرا که این کار در درازمدت موجب نفوذ رطوبت به داخل گوشی می‌شود و پس از مدتی بدون سفت فشار دادن دکمه پاور، گوشی خاموش یا روشن نمی‌شود. در این شرایط دکمه پاور نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.