معامله در فارکس یکی از راه های ورود به بازارهای مالی و سرمایه گذاری به شمار می رود. زمان ورود به این معامله ها نقش خیلی مهمی در سوددهی آن دارد. در برخی از سرمایه گذاری ها که اهداف طولانی مدت دارند، موضوع بسیار متفاوت است.

برخی از تریدرها در مدت زمان کوتاهی و به علت نوسان های موجود در قیمت، می توانند در مدت زمان کوتاه، به سوددهی برسند. با کمک کارشناسان می توان در زمینه فارکس و سرمایه گذاری در آن اطلاعات بسیار مهمی را به دست آورد.

ساعت بازار فارکس و تعطیلات آن

در بازار فارکس شما با یک فرایند جالب مواجه خواهید شد و آن ها باز بودن ۲۴ ساعته این بازار است. این امکان فارکس برای سرمایه گذاران در هر نقطه از جهان این فرصت را ایجاد می کند که بتوانند برای معامله در فارکس اقدام نمایند. نکته مهم در مورد بازار فارکس این است که همه زمان ها در طول روز برای معامله مناسب نمی باشد!

پس باید برای این کار شناخت دقیق از بازار فارکس داشت و استراتژی درست معاملاتی تعیین نمود. در هر زمانی از شبانه روز می توان در بازار فارکس معاملات را انجام داد، اما این نکته را همیشه به خاطر بسپارید که در بعضی مواقع و در شرایط خاص امکان دارد عملکرد قیمت دچار نوسانات شدید شود و در نتیجه در این شرایط میزان معامله ها با کاهش چشمگیری مواجه می شود.

بهترین زمان معامله در فارکس

برای این که در معامله در فارکس موفق شوید نکته ای را به شما می گوییم. بازار فارکس چهار جلسه بزرگ و مهم دارد که باید به آن ها توجه زیادی داشته باشید. این چهار جلسه شامل جلسه سیدنی، جلسه توکیو، جلسه لندن و جلسه نیویورک می باشد.

معامله گران با توجه به این بازارها می توانند در اوج فعالیت به معامله بپردازند و نیاز نیست ۲۴ ساعته در این فضا باشند‌. اما این نکته را نیز باید یادآوری کنیم که در برخی از ساعت ها جلسات گفته شده با هم تداخل دارند که در چنین شرایطی که جلسه ها با هم همپوشانی دارند، نوسانات افزایش پیدا می کنند.

یک معامله گر موفق باید از زمان های نوسانات در بازار فارکس اطلاع داشته باشد و بازار را بررسی نماید. با این کار جلوی بسیاری از ریسک ها گرفته خواهد شد و در واقع به حداقل خواهد رسید. در ایران می توان زمان باز شدن بازار فارکس را حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد روز دوشنبه به حساب آورد.

تعطیلات در فارکس

موضوع بعد که باید برای معامله در فارکس حتما مد نظر قرار داد، تعطیلات در این بازار می باشد. از مهم ترین تعطیلات در بازار فارکس، تعطیلات سال نو میلادی یا کریسمس است. روز ۲۵ دسامبر به عنوان تعطیلی در بازار فارکس مشخص شده است.

در این ایام نوسانات بسیار بالا بوده و معامله گران حرفه ای در این ایام اصلا سرمایه گذاری نمی کنند. اما برخی از این افراد، از ریسک کردن لذت می برند. این نکته را فراموش نکنید که ریسک کردن، این اشخاص را تحت فشار قرار می دهد.

بهترین زمان معامله در فارکس

ساعت ترید در بازار فارکس و بروزرسانی سیستم

نکته مهم دیگر این است که حتما باید به روزهای هفته به انگلیسی دقت نمایید و مطابق اصول سرمایه گذاری کنید. اصل مهم برای سوددهی در بازار ارزهای دیجیتال این است که از ساعت ترید ارز دیجیتال و همچنین بازه زمانی مناسب آگاهی داشته باشید.

بازار ارزهای دیجیتال در ساعت ۱۲ بامداد فعالیت خود را آغاز می نمایند و تا ساعت ۱۲ بعد از ظهر ادامه خواهد یافت. در واقع باید بر این نکته اذعان داشت که این بازار حدود ۲۴ ساعت شبانه روز باز می باشد. این بازارها بر خلاف بازار سهام و کالاها، همیشه فعال هستند چرا که تنظیم نشده اند. اما در روزهایی که قرار است سیستم‌ به روز رسانی شود، امکان دارد که بسته شود.

کلا معامله در فارکس و همچنین کار در ارزهای دیجیتالی یک نوع دارایی است که نوسان و چالش های زیادی به همراه دارند.  به همین دلیل اصولا مردم برای سرمایه گذاری های خود زمان بندی خاصی را دنبال می کنند‌. سرمایه گذاران در سراسر جهان به صورت ۲۴ ساعته در معامله های ارز دیحیتال فعال هستند و به همین دلیل محدودیت زمانی برای خرید ارز دیحیتال وجود ندارد. بر این اصول هر معامله گر و سرمایه گذار در این فضا باید اطلاعت و تجربه زیادی داشته باشد.