کیبورد فیزیکی کامپیوتر و لپ تاپ معمولاً نور پس‌زمینه ندارد و کاربر طبق عادت، به سرعت با آن تایپ می‌کند. اما در مورد اندروید، خوانا بودن دکمه‌های کیبورد و بهینه بودن میزان روشنایی، مهم است. برنامه تغییر رنگ کیبورد گوشی برای زیبا کردن کیبورد و همین‌طور بهینه کردن روشنایی صفحه در شرایط تاریک یا نورانی کاربرد دارد. بعضی از کاربران دوست دارند از عکس به عنوان بک گراند کیبورد استفاده کنند که این قابلیت در بعضی از کیبوردهای اندروید وجود دارد.

در ادامه به اموزش تغییر رنگ کیبورد اندروید می‌پردازیم که برای انواع گوشی و تبلت اندروید کاربرد دارد.

مزایای نرم افزار تغییر رنگ کیبورد سامسونگ و شیائومی و غیره

اگر تاکنون برای سفارشی کردن پس زمینه کیبورد اندروید اقدام نکرده‌اید و برایتان سوال است که چرا بعضی از افراد این کار را انجام می‌دهند، به نکات و دلایل زیر توجه فرمایید:

  • خوانایی بهتر: زمانی که محیط تاریک است، بعضی از رنگ‌ها بهتر دیده می‌شوند و زمانی که محیط پیرامون شما روشن است، رنگ‌های متفاوتی از نظر میزان خوانایی بهینه هستند.
  • کاهش خستگی چشم: خیره شدن به صفحه نمایش نورانی کامپیوتر و گوشی و تبلت و تلویزیون و غیره، یکی از مشکلات دنیای امروز است که موجب خستگی چشم و خشکی چشم و کم‌خوابی می‌شود. انتخاب رنگ کیبورد برای حداکثر کردن کنتراست یا تضاد، تشخیص دادن حروف کیبورد را ساده‌تر می‌کند.
  • زیبایی کیبورد: تغییر رنگ کیبورد و گذاشتن عکس در پس زمینه کیبورد ممکن است هیچ دلیل خاصی نداشته باشد و صرفاً از روی سلیقه و علاقه انجام شود.

دقت کنید که در انتخاب نرم افزار تغییر رنگ کیبورد سامسونگ و شیائومی و غیره، به قابلیت‌های دیگری که نیاز دارید، توجه کنید. به عنوان مثال اگر معمولاً در چت‌ها و سایت‌ها از ایموجی یا گیف و غیره استفاده می‌کنید، کیبوردی که این موارد را ساده‌تر و سریع‌تر در اختیار شما بگذارد، گزینه‌ی خوبی است. قابلیت تغییر رنگ کیبورد گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره مهم است اما راحتی و سرعت استفاده از کیبورد، موضوع بسیار مهمی است که در کاهش خستگی چشم و لذت‌بخش بودن کار با گوشی و تبلت، موثر واقع می‌شود.

اموزش تغییر رنگ کیبورد

بسته به اینکه روی گوشی یا تبلت اندروید چه کیبورد یا کیبوردهاییی نصب کرده باشید، گزینه‌های تنظیمات سفارشی‌سازی کیبورد متفاوت خواهد بود. در حالت کلی  برای تغییر رنگ کیبورد اندروید مراحل زیر را طی کنید:

برنامه تنظیمات یا Settings را اجرا کنید.

روی گزینه‌ی Additional settings که به معنی سایر تنظیمات است و یا گزینه‌ی System settings تپ کنید.

در صفحه بعدی روی Keyboard & input method یا کیبورد و روش‌های ورود یا در بعضی از گوشی‌ها روی Languages & input که به معنی زبان و ورودی است، تپ کنید.

آموزش تغییر رنگ کیبورد اندروید و سامسونگ

آموزش تغییر رنگ کیبورد اندروید و سامسونگ

لیستی از کیبوردهای نصب شده ظاهر می‌شود، در صورت نیاز روی On-screen keyboard تپ کنید. در نهایت روی کیبورد موردنظر تپ کنید. کیبورد Gboard که محصولی از گوگل است، امکانات و تنظیمات کاملی دارد. اگر این گزینه را می‌بینید روی آن تپ کنید.

در صفحه تنظیمات کیبورد، روی گزینه‌ی Theme یا گزینه‌ای که به معنی تنظیمات ظاهر کیبورد است، تپ کنید.

آموزش تغییر رنگ کیبورد اندروید و سامسونگ

آموزش تغییر رنگ کیبورد اندروید و سامسونگ

اکنون می‌توانید یکی از تم‌های کیبورد را انتخاب کنید.

قابلیت سفارشی‌سازی رنگ کیبورد و پس زمینه و نمایش خط دور دکمه‌ها و غیره نیز در بعضی از کیبوردها وجود دارد.

پس از بررسی کردن همه تنظیمات، روی Apply یا Save تپ کنید تا تنظیمات جدید کیبورد ذخیره شود.

آموزش تغییر رنگ کیبورد اندروید و سامسونگ

آموزش تغییر رنگ کیبورد اندروید و سامسونگ

اگر کیبورد گوگل یا همان جیبورد روی گوشی یا تبلت شما نصب نشده، قبل از نصب کردن بهتر است تنظیمات کیبورد اصلی را بررسی کنید چرا که ممکن است قابلیت تغییر دادن تم کیبورد و دانلود تم کیبورد سامسونگ و شیائومی و غیره در گوشی یا تبلت شما وجود داشته باشد و از نصب کردن یک اپ اضافی و جدید بی‌نیاز شوید.

اگر تنظیمات را به طور کامل بررسی کرده‌اید و قابلیت تغییر رنگ کیبورد اندروید وجود ندارد، در مورد برند و مدل گوشی و روش تغییر رنگ کیبورد جستجو کنید. ممکن است با جستجو کردن عبارتی مثل تغییر رنگ کیبورد سامسونگ a12 یک روش متفاوت برای تغییر رنگ کیبورد پیدا کنید.

عکس گذاشتن در بک گراند کیبورد اندروید

بعضی از کاربران در کنار تغییر رنگ کیبورد گوشی سامسونگ و هواوی و غیره می‌خواهند از عکس خاصی به عنوان پس زمینه کیبورد استفاده کنند. قابلیت عکس گذاشتن در پس زمینه کیبورد گوشی در همه‌ی برنامه‌های کیبورد وجود ندارد اما خوشبختانه کیبورد معروف Gborad که در بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌ها به عنوان برنامه اصلی کیبورد نصب شده است، این قابلیت را دارد. روش کار به صورت زیر است:

برنامه تنظیمات را اجرا کنید و طبق روشی که اشاره کردیم، تنظیمات کیبورد جیبورد را باز کنید.

در صفحه تنظیمات روی Theme تپ کنید.

به جای استفاده از تم‌های پیش‌فرض و دانلود تم کیبورد سامسونگ و غیره، در بخش My themes روی آیکون + تپ کنید تا تم خودتان را بسازید.

عکس موردنظر را انتخاب کنید و در صورت نیاز بخشی از عکس که میخواهید در پس‌زمینه کیبورد قرار بگیرد را انتخاب کنید و روی Next تپ کنید.

آموزش تغییر رنگ کیبورد اندروید و سامسونگ

آموزش تغییر رنگ کیبورد اندروید و سامسونگ

روشنایی عکس در پس زمینه کیبورد هم قابل تغییر است. آن را در حدی که خوانایی حروف مشکل نشود، تنظیم کنید.

در پایان روی Done تپ کنید تا تم جدید شما ذخیره شود.

آموزش تغییر رنگ کیبورد اندروید و سامسونگ

تغییر رنگ کیبورد گوشی سامسونگ

 مراحل تغییر رنگ کیبورد گوشی سامسونگ برای بیشتر مدل‌ها به صورت زیر است:

تنظیمات یا Settings را باز کنید.

روی General Management یا مدیریت عمومی تپ کنید.

روی Language and input تپ کنید.

روی On-screen keyboard تپ کنید.

در لیست کیبوردهای نصب شده، روی Samsung Keyboard تپ کنید.

آموزش تغییر رنگ کیبورد اندروید و سامسونگ

آموزش تغییر رنگ کیبورد اندروید و سامسونگ

در منوی تنظیمات کیبورد سامسونگ روی Keyboard layout and feedback تپ کنید.

کیبورد کنتراست بالا یا High contrast keyboard را لمس کنید و سوییچ فعالسازی آن را در حالت فعال قرار دهید.

اکنون می‌توانید یکی از تم‌ها را انتخاب کنید یا در صورت نیاز برای دانلود تم کیبورد سامسونگ اقدام کنید و یکی از تم‌های جدید را انتخاب کنید.

برای چک کردن پیش‌نمایش کیبورد، گزینه‌ی Show keyboard در پایین صفحه را لمس کنید.

دقت کنید که بعضی از گزینه‌ها در صورت فعال بودن حالت تاریک، غیرفعال و خاکستری است که در واقع برای تم روشن مناسب است.

آموزش تغییر رنگ کیبورد اندروید و سامسونگ

آموزش تغییر رنگ کیبورد اندروید و سامسونگ

در پاایان یادآوری می‌کنیم که نصب کردن برنامه Gboard که کیبورد پیشنهادی گوگل برای اندروید است، به افرادی که به تنظیمات و قابلیت‌های متنوع نیاز دارند توصیه می‌شود، به خصوص اگر به دنبال دانلود برنامه تغییر رنگ کیبورد گوشی باشید.

شما برای عکس گذاشتن در بک گراند کیبورد و تغییر رنگ کیبورد اندروید از چه اپلیکیشن کیبوردی استفاده می‌کنید و آیا از امکانات آن راضی هستید؟