در صنعت ساختمان‌سازی، برق‌کشی یک ساختمان اهمیت زیادی دارد. کابل و سیم‌ها وظیفه‌ی انتقال انرژی را برعهده دارند. بنابراین کیفیت و امنیت آن‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد. درصورتی‌که کابل‌ها در شرایط ایمن و مناسبی نباشند، احتمال بروز حوادث گوناگون وجود دارد. این احتمال در صنایع و کارخانه‌جات بزرگ بسیار بیش‌تر است. ازآن‌جاکه در صنایع بزرگ فشار برق بیش‌تر است، امکان بروز جرقه و آتش‌سوزی وجود دارد. بنابراین ابزاری نیاز است که به‌خوبی بتواند از سیم و کابل‌ها محافظت کند. سینی کابل همان ابزار موردنظر است که وظیفه دارد از کابل‌ها در برابر انواع خطرات محافظت کند. استفاده از سینیکال سبب می‌‌شود که کابل‌ها از نظم و زیبایی خاصی نیز پیروی کنند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درزمینه انواع سینی کابل، کاربرد سینی کابل، سینی کابل و متعلقات آن و... لطفاً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

​سینی کابل چیست؟

همان‌طورکه می‌دانید، سیم و کابل وظیفه‌ی انتقال انرژی را برعهده دارند. برای آن‌که برق به تمام قسمت‌های یک ساختمان برسد، باید کابل‌ها در تمام نقاط آن قرار گیرند. پاسخ روشن و ساده به سوال سینی کابل چیست؟ این است که سینیکابل وسیله‌ای است که وظیفه‌ی نگه‌داری و حفاظت از کابل‌ها را برعهده دارد. درواقع این وسیله کابل‌ها را در مسیر مشخص و معینی هدایت می‌کند و از بی‌نظمی، شلختگی و یا برخورد آن‌ها جلوگیری می‌کند.

سینی کابل گالوانیزه در صنایع بزرگ اهمیت بسیار زیادی دارد. در این صنایع فشار بالای انرژی و وجود سیم و کابل‌های متعدد امکان بروز حوادث و خطرات متعددی را فراهم می‌کند. از طرف دیگر معمولاً در این صنایع تعداد کابل‌ها بسیار زیاد است و تفکیک آن‌ها امری ضروری است. سینی کابل در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌گردد تا مصرف‌کنندگان به‌راحتی بتوانند در هر متراژ که می‌خواهند از آن استفاده کنند.

این وسیله به دو صورت سینی کابل گالوانیزه سرد و سینی کابل گالوانیزه گرم تولید می‌شود که هرکدام کاربرد خاص خود را دارد. شکل ظاهری این سینی گالوانیزه به‌صورت مشبک و سوراخ‌سوراخ است که برای بستن سیم‌ها و همچنین خنک نگه داشتن کابل‌ها به این صورت طراحی شده‌است.

​انواع سینی کابل؟

سینی کابل صنعتی در ابعاد و انواع مختلفی تولید می‌گردد. نوع این وسیله به کاربرد و محل استفاده‌ی آن وابسته است. به‌طورکلی تولید کننده سینی کابل این وسیله را از نظر جنس، ضخامت و اندازه، در اشکال مختلفی تولید می‌کند. این مسئله سبب می‌شود در هر مکانی قابل استفاده باشد. در ادامه انواع سینی کابل را شرح خواهیم داد:

​براساس جنس

به‌طورکلی این ابزار براساس جنس، به دو دسته‌ی فلزی و غیرفلزی تقسیم می‌شود. نوع فلزی آن می‌تواند آلومینیومی و یا فولادی باشد و نوع غیرفلزی آن معمولاً از جنس فایبرگلاس است.

سینی کابل از جنس آلومینیوم:

خرید سینی کابل آلومینیومی معمولاً برای مصرف‌کنندگان در اولویت قرار دارد. دلیل آن را می‌توان در مقاومت بالای این محصول و امکان استفاده از آن در هر محیطی بیان کرد. به عبارت دیگر این محصول در برابر انواع آسیب‌ها، رطوبت، زنگ‌زدگی و... مقاوم است. علاوه‌برآن بسیار سبک بوده و نصب آن نیز راحت است.

سینی کابل از جنس فولاد:

این مدل معمولاً وزن بالایی دارد و مقاومت آن نیز در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی و خوردگی کم است؛ اما درصورتی‌که مواد تشکیل‌دهنده آن از فولاد ضدزنگ باشد، می‌تواند بسیار مقاوم و کاربردی باشد. قیمت این محصول در کنار مقاومت بالایی که دارد مناسب است و همین امر مصرف‌کنندگان را برای خرید آن ترغیب می‌کند. ازآن‌جاکه در تأسیسات برقی مقاومت این محصول در برابر بار خارجی اهمیت زیادی دارد، بنابراین نوع فولادی بیش‌ترین کاربرد را دارد. این محصول قادر است که کابل‌ها را در هر وزن و اندازه‌ای تحمل کند. برای مقاومت بیش‌تر و طول عمر بالاتر این محصول، معمولاً آن را از مواد گالوانیزه و ضدزنگ تولید می‌کنند.

سینی کابل از جنس فایبرگلاس:

این مدل دارای وزنی پایین و سبک است که همین امر کار با آن را راحت کرده است. نصب این محصول معمولا آسان است و مقاومت آن در برابر خوردگی بالا است.

​براساس ضخامت

از نظر ضخامت سینی کابل معمولاً با دو اندازه‌ی ۱۵۰ تا ۴۵۰ و ۵۰۰ تا ۶۰۰ میل تولید می‌گردد. در نوع اول از ورق‌های ۲۵٫۱ تا ۵٫۱ میلی‌متری استفاده می‌شود و در نوع دوم از ورق‌های ۵٫۱ تا ۲ میلی‌متری.

​براساس اندازه

منظور از اندازه درواقع عرض سینی است که معمولاً در اندازه‌های مختلفی تولید می‌گردد. این اندازه‌ها عبارت‌اند از: ۱۰۰، ۱۵۰، ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰، ۵۰۰، ۶۰۰، ۷۰۰ و ۸۰۰ میلی‌متر. فروش سینی کابل در ابعاد و اندازه‌های ذکرشده و طبق جنسی که برای شما کاربرد بهتری دارد صورت می‌گیرد.

تفاوت ساختاری سینی کابل گالوانیزه سرد و گرم چیست؟

​کاربرد سینی کابل

همان‌طورکه گفته شد، این وسیله برای نگه‌داری و هدایت کابل و سیم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابل‌ها به‌دلیل انتقال برق، بسیار حساس هستند و محافظت از آن‌ها امری ضروری است. در تأسیسات بزرگ برای استفاده از انواع دستگاه‌ها، معمولاً از کابل‌های زیادی استفاده می‌شود. این کابل‌ها گاهی در معرض انواع مواد شیمیایی، اسیدها، رطوبت، ضربه، حرارت و... قرار می‌گیرند. بنابراین وجود ابزاری که بتواند یک مانع مقاوم در برابر موارد ذکرشده باشد بسیار اهمیت دارد.

کاربرد سینی کابل فقط به محافظت از کابل‌ها محدود نمی‌گردد؛ سینی کابل بهترین و سریع‌ترین راه برای تعمیر، نگه‌داری و جابه‌جایی کابل‌ها است. در گذشته برای حفاظت از کابل‌ها، از لوله‌ فولادی برق استفاده می‌شد؛ اما بهتر است بدانید که هزینه‌ی نگه‌داری و حفاظت از لوله‌کشی بسیار بالا است. از طرف دیگر در لوله‌کشی دسترسی به کابل‌ها نیز دشوار است و نمی‌توان در کم‌ترین زمان آن‌ها را تعمیر یا جابه‌جا کرد.

مهم‌ترین کاربرد این محصول در سیم‌کشی و کابل‌هایی است که ولتاژ بالایی دارند، زیرا حفظ و نگه‌داری از آن‌ها ضروری است. کاربرد دیگر آن هدایت کابل‌های فیبر نوری و کابل‌های مخابراتی است. از دیگر موارد مهم و کاربردی این ابزار، نظم‌دهی به فرایند کابل‌کشی و حفظ زیبایی آن است. نظم در فرایند کابل‌کشی علاوه‌بر زیبایی، دسترسی به کابل‌های خراب و آسیب‌دیده را نیز راحت‌تر می‌کند. درنتیجه سرعت کار بالا رفته و احتمال بروز حادثه و خسارت کم‌تر می‌شود.

​لوازم جانبی سینی کابل

سینی‌های کابل دارای اجزای مختلفی هستند که برای اتصال و نصب باید مورد استفاده قرار گیرند. تجهیزات سینی کابل با یکدیگر در ارتباط بوده و برای نصب آن ضروری هستند. در ادامه به سینی کابل و متعلقات آن آشاره خواهیم کرد:

رابط سینی کابل:

برای هدایت و نظم‌دهی به کابل‌ها و فرایند کابل‌کشی، از چند سینی کابل استفاده می‌شود که باید به یکدیگر متصل شوند. اتصال این ابزار به یکدیگر توسط رابط سینی کابل انجام می‌گردد. این رابط درواقع درز بین سینی‌ها را پر می‌کند.

زانو سینی کابل:

گاهی نیاز است که سینی در قسمت‌هایی از ساختمان یا تأسیسات به‌صورت L نصب شود. این مسئله معمولاً در کنج‌ها اتفاق می‌افتد. در این زمان برای اتصال سینی‌ها به یکدیگر، از زانو سینی کابل استفاده می‌شود. زانو یک نوع رابط است که در موارد خاص و در مکان‌هایی که مسیر منحرف می‌شود کاربرد دارد.

سه راهی سینی کابل:

گاه برای نصب سینی نیاز است که آن را از سه مسیر مختلف رد کرد. برای اتصال این سه سینی که در سه مسیر متفاوت قرار دارند از سه راهی سینی کابل استفاده می‌شود.

چهار راهی سینی کابل:

این ابزار نیز کارایی همان سه راهی را دارد با این تفاوت که چهار راهی سینی کابل در مواقعی کاربرد دارد که سینی در چهار مسیر متفاوت مورد استفاده قرار گرفته‌است. این رابط کمک می‌کند که این سینی‌ها به هم متصل شده و مرتبط باشند.

ساپورت سینی کابل:

ساپورت‌ها ابزاری هستند که سینی بر روی آن‌ها نصب می‌شود. ساپورت سینی کابل در سه نوع زمینی، دیواری و سقفی تولید می‌شود و امکان نصب سینی‌ها را در هر مکانی فراهم می‌کند. به عبارتی می‌توان گفت ساپورت‌ها وظیفه دارند که وزن سینی‌ها را تحمل کنند.

درپوش سینی کابل:

این ابزار در مرحله‌ی پایانی و پس از اتمام فرایند کابل‌کشی در سینی کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد. درپوش سینی کابل برای محافظت از کابل‌ها بر روی سینی قرار می‌گیرد. این محصول نیز مانند سینی در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌گردد. جنس آن نیز مطابق با جنس سینی است.

​سینی کابل گالوانیزه سرد

این سینی کابل گالوانیزه از ورق فولادی گالوانیزه سرد تهیه می‌شود و مهم‌ترین ویژگی آن این است که در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی کاملاً مقاوم است. سینی کابل گالوانیزه سرد معمولاً در محیط‌هایی که از رطوبت کم‌تری برخوردار است مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا احتمال فرسایش و خوردگی در این محیط‌ها کم است.

صنایع مختلفی که رطوبت و گرما در آن‌ها زیاد است نیز از این محصول استفاده می‌کنند. صنایعی همچون کارخانه‌جات نفت، گاز، پتروشیمی، دارویی، نیروگاهی و... . این سینی کابل معمولاً در ضخامت ۰٫۸ و ۲٫۵ میلی‌متر تولید می‌گردد. انواع این سینی کابل صنعتی را می‌توان به دو گروه پانچ‌دار و بدون پانچ تقسیم‌بندی کرد.

در کاتالوگ سینی کابل، حتماً به آیتم‌های موردنظر خود توجه داشته باشید. این آیتم‌ها می‌توانند شامل: عرض سینی، ارتفاع سینی، طول سینی به متر، ضخامت ورق آن، ضخامت ورق درب سینی، پانچ‌دار یا بدون پانچ بودن سینی، نوع گالوانیزه سرد یا گرم و... باشند.

نکته دیگری که در خرید سینی کابل اهمیت دارد، علاوه‌بر توجه به بهترین برند سینی کابل، توجه به حجم کابل‌های موجود است. نکته قابل‌توجه این است که در هنگام فروش سینی کابل، معمولاً برای کاهش هزینه‌های مشتری، درب سینی را از ورق نازک‌تری انتخاب می‌کنند.

تفاوت ساختاری سینی کابل گالوانیزه سرد و گرم چیست؟

​سینی کابل گالوانیزه گرم

سینی کابل به‌صورت گرم نیز یک نوع ابزار محافظ برای سیم و کابل است که معمولاً در مناطق شرجی با رطوبت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید کننده سینی کابل برای تولید این محصول، از یک لایه‌ی محافظ فلزی بر روی سطح آن استفاده می‌کند تا مقاومت آن را دوچندان کند. سینی کابل گالوانیزه گرم ضخامت کمتری نسبت‌به نوع سرد دارد، اما پوشش محافظی که بر روی آن قرار می‌گیرد سبب می‌شود که مقاومت بیش‌تری در برابر فرسایش، خورندگی و زنگ‌زدگی داشته باشد.

برای تولید این محصول، به ورقی با حداقل ضخامت ۱٫۵ میلی‌متر نیاز است. در این ضخامت از ورق روغنی استفاده می‌شود. درحالی‌که برای ضخامت‌های ۲ میلی‌متر به بالا، از ورق سیاه استفاده می‌کنند. توجه کنید که نصب و نگه‌داری سینی کابل براساس داده‌ها و موارد مختلفی صورت می‌گیرد. در این مسئله تعداد کابل‌ها، نوع کابل‌ها، شرایط آب‌وهوایی، موقعیت سیستم و... اهمیت دارند. پارامترهای ذکرشده سبب می‌شوند که سینی کابل گرم در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید گردد و همچنین سیستم نگه‌دارنده آن طراحی گردد. سیستم نگه‌دارنده سینی کابل گرم ضمن دارا بودن ظاهر مناسب و زیبا، باید از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشد. استحکام نگه‌دارنده سبب می‌شود که شرایط محیطی، افزایش تعداد کابل‌ها و موارد دیگر، سبب تغییر شکل این محصول نگردند.

​تفاوت سینی کابل گالوانیزه سرد و گرم

همان‌طورکه گفته شد، سینی کابل به‌صورت گرم و سرد تولید می‌شود که هرکدام از آن‌ها برای محیط و شرایط خاصی کاربرد دارند. علاوه‌بر تفاوت در کاربرد، این دو محصول تفاوت‌های دیگری نیز با یکدیگر دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • سینی کابل گالوانیزه گرم پس از پانچ شدن آبکاری می‌شود، اما در سینی سرد معمولاً این اتفاق رخ نمی‌دهد.
  • ضخامت آبکاری در نوع گرم بین ۶۰ تا ۷۰ میکرون است، اما در نوع سرد این ضخامت ماکزیمم ۲۰ میکرون است.
  • سینی گرم مناسب برای محیط‌هایی است که رطوبت بالا دارند، ولی سینی سرد برای این محیط‌ها مناسب نیست.
  • سینی کابل سرد دارای سطحی صاف و تمیز‌تر نسبت‌به نوع گرم است.
  • قیمت سینی کابل گرم معمولاً نسبت‌به قیمت سینی کابل سرد بیش‌تر است.
  • مواد آبکاری سینی گرم مواد مذاب روی است، اما در نوع سرد از آب، نمک، روی و محلول اسید استفاده می‌گردد.

​بهترین تولیدکننده سینی کابل

یکی از بهترین تولیدکنندگان سینی کابل و همچنین تجهیزات سینی کابل، فروشگاه سینی کابل نوسان است که با داشتن بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان درزمینه تولید انواع سینی‌ها و تجهیزات توانسته است به‌خوبی رضایت مشتریان خود را جلب کند. سینی کابل نوسان را می‌توان به‌عنوان بهترین برند سینی کابل معرفی کرد که محصولات خود را با مجهزترین و بروزترین دستگاه‌های CNC تولید می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این فروشگاه، کادر حرفه‌ای، مجرب و متعهد آن است که انواع سفارشات شما را در بالاترین کیفیت و کم‌ترین زمان آماده می‌کنند. محصولات این مجموعه بسیار متنوع بوده و شامل سینی کابل، نردبان کابل، تراکینگ، سی چنل، لوله‌های فولادی برق و... می‌شود.

تفاوت ساختاری سینی کابل گالوانیزه سرد و گرم چیست؟

​سینی کابل ابزاری ضروری و کاربردی

یکی از ابزار مهم در صنایع مختلف، استفاده از سینی کابل است. این محصول یک نگه‌دارنده و نظم‌دهنده برای کابل‌ها و سیم‌ها محسوب می‌شود. علاوه‌بر نظم، سبب مقاومت و مراقبت از کابل‌ها در برابر انواع مواد بیرونی و آسیب‌ها می‌گردد. این محصول که در انواع و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود، اهمیت زیادی در صنایع بزرگ دارد. تفکیک کابل‌ها، تعویض ‌آن‌ها و همچنین دسترسی به کابل آسیب‌دیده به‌وسیله این محصول، به‌آسانی امکان‌پذیر است. «فروشگاه سینی کابل نوسان» یکی از بهترین تولیدکنندگان این محصول است. برای خرید محصول موردنظر خود باید کاتالوگ سینی کابل را مشاهده کرده و طبق استانداردهای موجود، بهترین محصول را انتخاب کنید.

فروشگاه سینی کابل نوسان علاوه بر تولید سینی کابل و نردبان کابل مرکز پخش لوله فلکسیبل نیز می باشد. در ادامه به شما خواهیم گفت که لوله فلکسی چیست 

لوله فلکسی چیست؟

لوله فلکسیبل درواقع یک جایگاه مناسب و یک روکش برای محفاظت از سیم و کابل‌های یک مکان است. وجود این لوله‌ها سبب فرم‌دادن و زیبا شدن فرایند برق‌کشی شده و در عین حال در برابر هرگونه عوامل خارجی یا باد و باران، آن‌ها را ایمن می‌کند .

این لوله‌ها در سایزهای مختلف، وزن کم و انعطاف‌پذیر وجود دارند و به‌دلیل دارا بودن کانالی مقطع گرد، در پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در برخی مکان‌ها مانند تأسیسات و شرکت‌های الکتریکی، وجود لوله فلکسی بسیار ضروری است؛ زیرا حضور آن علاوه‌بر ایجاد نظم، باعث افزایش کیفیت و ایمنی در کار خواهد شد.

در واقع لوله فلکسیبل یکی از تجهیزات ساختمانی است که با هدف حفظ جان افراد ، تأمین امنیت تجهیزات و جلوگیری از صدمه دیدن آن ها طراحی شده و تولید میگردد.

انواع متنوع این محصول با استفاده از متریال بادوام و متناسب با محیط مورد استفاده، ساخته می‌شوند و محافظ خوبی برای کابل‌های برق، شبکه و دوربین هستند.

در یک بیان ساده لوله‌های فلکسییل را می‌توان به عنوان روکشی برای محافظت از کابل‌ها و سیم‌ها تعریف کرد. درواقع این محصول، یک کانال فلزی با سطح مقطع گرد و لوله‌های سبک، بلند و منعطف است که می‌تواند سیم‌های برق و تجهیزات دیگر را از عوامل محیطی مانند رطوبت، حرارت و… محافظت کند و بدین ترتیب طول عمر تجهیزات را افزایش دهند و مهم تر این که از آسیب دیدن افراد جلوگیری می کنند.

لوله فلکسیبل، لوله خرطومی نیز گفته می‌شود. لوله‌های فلکسی را از لحاظ جنس و کاربرد در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌دهند. این تجهیزات مهم را به دو نوع گالوانیزه روکش‌دار و بدون روکش تقسیم‌بندی می‌کنند.

آدرس دفتر فروش : لاله زار جنوبی کوچه باربد پاساژ سرای لاله زار ضلع غربی پلاک 28

شماره های تماس:

  • 02133950646
  • 02133950647
  • 02133904097
  • 02133997736
  • 09121181179
  • 09129009397

برای مشاهده نمونه محصولات تولید شده به صفحه اینستاگرام مجموعه به ایدی sinicable_navasan مراجعه فرمایید.