بیشتر اوقات خاموش شدن خودکار صفحه گوشی یا تبلت اندروید از جهت حفظ شارژ باتری و همین‌طور حفظ حریم خصوصی، مفید است اما بعضی اوقات کاربر اندروید نمی‌خواهد صفحه گوشی خاموش شود چرا که می‌خواهد اطلاعاتی که در یک برنامه یا بازی نمایش داده می‌شود را ببیند. جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی هواوی و سامسونگ و شیائومی و غیره بسیار ساده است و کافی است تنظیمات را تغییر دهید. روش کار را در ادامه به صورت تصویری توضیح می‌دهیم.

در کنار چک کردن تنظیمات، می‌توانید از یک برنامه سبک و ساده برای جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی شیائومی و غیره استفاده کنید که در ادامه به معرفی این برنامه نیز می‌پردازیم.

معمولاً مشکل کاربر اندروید یا آیفون این است که علت روشن ماندن صفحه گوشی بعد از قفل شدن یا حتی روشن ماندن صفحه بدون فعال شدن صفحه قفل را نمی‌داند و به دنبال حل مشکل است چرا که روشن مانده صفحه نمایش از نظر مصرف باتری و همین‌طور از نظر حفظ امنیت و حریم خصوصی مشکل‌ساز است.

اما گاهی وضعیت برعکس است و کاربر می‌خواهد بدون دست زدن به صفحه نمایش، اطلاعاتی را ببیند و صفحه به زودی خاموش نشود. در این حالت برای تنظیم زمان روشن ماندن صفحه گوشی شیائومی و سامسونگ و غیره، می‌توانید تنظیمات را تغییر بدهید یا از روش دیگری که نصب برنامه‌ی Caffeine - Keep Screen On است، استفاده کنید.

چگونه زمان روشن ماندن صفحه گوشی را افزایش دهیم؟

زمان روشن ماندن صفحه یا به زبان دیگر Screen Timeout یکی از تنظیمات ساده و مهمی است که در هر گوشی و تبلت اندروید و همین‌طور در آیفون وجود دارد. برای شروع کار برنامه تنظیمات را اجرا کنید. می‌توانید نوار وضعیت اندروید را پایین بکشید و روی چرخدنده تنظیمات تپ کنید و همین‌طور می‌توانید لیست اپ‌ها یا App Drawer را باز کنید و روی آیکون برنامه Settings تپ کنید.

پس از باز کردن تنظیمات، روی گزینه‌ی Display یا Display & ‌Brightness یا گزینه‌ای که به معنی صفحه نمایش است، تپ کنید. نام دقیق گزینه بسته به برند و مدل گوشی متفاوت است. البته در اغلب محصولات امروزی قابلیت جستجو وجود دارد، لذا می‌توانید از قابلیت جستجو در تنظیمات استفاده کنید و Screen Timeout یا Auto Screen Off را جستجو کنید.

جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی شیائومی و سامسونگ و غیره با تغییر تنظیمات یا نصب برنامه

در صفحه‌ی بعدی روی گزینه‌ی Screen Timeout یا Auto Screen Off را انتخاب کنید.

جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی شیائومی و سامسونگ و غیره با تغییر تنظیمات یا نصب برنامه

اکنون مدت زمانی که صفحه نمایش در حالتی که گوشی بی‌کار است، روشن می‌ماند را انتخاب کنید. پس از این بازه زمانی، صفحه قفل اندروید فعال می‌شود و کمی بعد نیز صفحه خاموش می‌شود.

جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی شیائومی و سامسونگ و غیره با تغییر تنظیمات یا نصب برنامه

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، ممکن است حداکثر زمان روشن ماندن صفحه گوشی ۳۰ دقیقه باشد و لذا اگر به دنبال خاموش نشدن صفحه گوشی شیائومی و هوآوی و غیره باشید، انتخاب طولانی‌ترین حالت تنها چاره است اما یک راهکار دیگر نیز برای روشن ماندن دائمی صفحه گوشی سامسونگ و شیائومی و سایر برندها وجود دارد و آن نصب کردن برنامه‌های جانبی است.

جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی هواوی و غیره با Caffeine

برای جلوگیری از خاموش شدن صفحه حتی پس از نیم ساعت یا بیشتر، می‌توانید از برنامه‌های جانبی استفاده کنید. یکی از برنامه‌های سبک و ساده برای این مقصود، Caffeine یا Caffeine - Keep Screen On نام دارد.

جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی شیائومی و سامسونگ و غیره با تغییر تنظیمات یا نصب برنامه

پس از نصب کردن برنامه، یک گزینه‌ی جدید در بخش تنظیمات سریع یا Quick Settings اندروید اضافه می‌شود، البته دقت کنید که بخش تنظیمات سریع اغلب گوشی‌ها قابلیت سفارشی‌سازی دارد به این معنی که می‌توانید روی آیکون مداد یا ویرایش این بخش تپ کنید و آیکون‌ها را با روش گرفتن و رها کردن، اضافه یا حذف کنید.

پس از قرار دادن آیکون برنامه‌ی Caffeine در بخش تنظیمات سریع اندروید، هر زمان که روشن ماندن دائمی صفحه گوشی موردنیاز بود، روی آن تپ کنید تا فعال شود.

جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی شیائومی و سامسونگ و غیره با تغییر تنظیمات یا نصب برنامه

با یک بار تپ دیگر روی آیکون Caffeine، حالت پیش‌فرض اندروید فعال می‌شود و در واقع صفحه گوشی پس از مدت زمانی که در تنظیمات انتخاب شده، قفل و خاموش می‌شود.

شما برای جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی هواوی و سامسونگ و غیره چه برنامه‌ای را امتحان کرده‌اید و  تجربه‌ی خوبی کسب کرده‌اید؟