شاید تاکنون چند گوشی مختلف خریداری کرده باشید و در اولین روزهای استفاده از گوشی جدید برایتان این سوال مطرح شود که چگونه برنامه هایی که قبلا نصب کردیم را پیدا کنیم و به گوشی جدید منتقل کنیم؟ طبعاً ارسال فایل APK از طریق برنامه‌هایی مثل شیریت یک راهکار ساده برای این مواقع است اما شاید گوشی قبلی را ریست فکتوری کرده و فروخته باشید. در این صورت چه باید کرد؟

اوقات چند روز بعد از حذف کردن یک برنامه، نام آن را فراموش می‌کنیم و به دنبال راهی برای برنامه های حذف شده شیائومی و سامسونگ و غیره هستیم.

حالت و سوال سوم این است که چطور برنامه‌هایی که روی یکی از وسایل اندروید نصب کرده‌ایم را بدون انتقال برنامه روی وسیله‌ی دیگری که متعلق به خودمان است، نصب کنیم؟

در هر ۳ حالت، یک روش ساده برای پیدا کردن برنامه‌هایی که قبلا نصب کردیم وجود دارد و آن استفاده از گوگل پلی است. در ادامه روش کار را به صورت کامل و تصویری توضیح می‌دهیم. با اینتوتک و یک آموزش کاربردی دیگر همراه شوید.

کاربران اندروید برای همگام‌سازی اطلاعات یا به زبان ساده‌تر، یکسان شدن اطلاعات در وسایل اندرویدی و کامپیوتر، می‌توانند از حساب گوگل استفاده کنند و تنظیمات Sync را فعال کنند. با این کار پسوردها، سایت‌های بازدید شده، برنامه‌هایی که نصب می‌کنیم و حتی عبارت‌هایی که سرچ می‌کنیم در همه‌ی وسایل قابل مشاهده است.

زمانی که گوشی یا تبلت جدیدی تهیه می‌کنیم هم در صورت لاگین کردن با جیمیل همیشگی خودمان، تمام اطلاعات مخاطبین و پسوردها و غیره قابل مشاهده است. در پاسخ به این سوال که چگونه برنامه های حذف شده گوشی شیائومی را برگردانیم یا در گوشی سامسونگ چطور برنامه ای که چند روز پیش حذف شده را پیدا کنیم، می‌توان از اکانت گوگل و فروشگاه گوگل پلی استفاده کرد که در واقع سوابقی از تمام برنامه‌ها و بازی‌های نصب شده را نگهداری می‌کند.

تنها استثناء برنامه‌هایی است که به صورت رسمی در فروشگاه گوگل پلی قرار نگرفته یا به دلایلی از گوگل پلی حذف شده است. متأسفانه یافتن این برنامه‌ها با مراجعه به گوگل پلی امکان‌پذیر نیست.

بازیابی برنامه های حذف شده سامسونگ و شیائومی و غیره از گوگل پلی

همان‌طور که اشاره کردیم فرقی نمی‌کند که گوشی یا تبلت جدید خریده‌اید یا تصادفاً برنامه‌ای را حذف کرده‌اید و پس از چند روز به دنبال آن برنامه هستید، در هر صورت می‌توانید از گوگل پلی برای پیدا کردن برنامه قبلی استفاده کنید.

در مورد بازی حذف شده نیز می‌توانید از برنامه Play Store گوگل برای پیدا کردن بازی‌هایی که قبلاً روی یکی از وسایل اندروید متصل به حساب جیمیل خودتان استفاده کنید. اما نصب کردن نیاز به دانلود و مصرف اینترنت دارد. در خصوص بازی‌ها با توجه به اینکه بعضی از بازی‌ها دیتای حجیمی دارند، توصیه می‌شود که قبل از حذف کردن بازی، از دیتای بازی کپی تهیه شود.

اما به موضوع اصلی بپردازیم که راهنمای تصویری پیدا کردن برنامه های نصب شده قبلی است: برای شروع کار برنامه گوگل پلی یا همان Play Store معروف را اجرا کنید. در ادامه روی آیکون پروفایل کاربری خودتان در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید تا منو ظاهر شود. دقت کنید که در گوشی یا تبلت فعلی، از همان جیمیلی استفاده کنید که در گوشی یا تبلت قدیمی استفاده شده بود.

چگونه برنامه هایی که قبلا نصب کردیم را پیدا کنیم؟

اکنون برای مدیریت کردن بازی‌ها و برنامه‌های نصب شده و همین‌طور مشاهده کردن لیستی از تمام برنامه‌هایی که قبلاً نصب شده، روی گزینه مدیریت برنامه‌ها و وسایل یا Manage Apps & Device تپ کنید.

چگونه برنامه هایی که قبلا نصب کردیم را پیدا کنیم؟

در صفحه‌ی باز شده روی گزینه‌ی مدیریت یا Manage تپ کنید. شاید به دنبال آپدیت برنامه‌هایی که در حال حاضر روی گوشی یا تبلت نصب شده هستید، در این صورت از اولین منوی کرکره‌ای بالای صفحه گزینه‌ی نصب شده یا Installed را انتخاب کنید. اما برای مشاهده کردن ریکاوری برنامه های حذف شده در گذشته، گزینه‌ی Not Installed که به معنی نصب نشده است را انتخاب کنید.

چگونه برنامه هایی که قبلا نصب کردیم را پیدا کنیم؟

دقت کنید که برای پیدا کردن بازی حذف شده در گوشی می‌توانید روی گزینه‌ی Games در بالای لیست برنامه‌ها و بازی‌ها تپ کنید تا فعال شود. در این حالت فقط بازی‌ها لیست می‌شود.

در نهایت برای برگرداندن برنامه حذف شده از گوشی یا تبلت اندروید، تیک مواردی که لازم دارید را بزنید و روی آیکون دانلود در بالای صفحه تپ کنید.

چگونه برنامه هایی که قبلا نصب کردیم را پیدا کنیم؟

پیدا کردن برنامه های حذف شده سامسونگ و شیائومی و هوآوی و غیره به همین سادگی است. البته به دلیل اختلالات اینترنت و محدودیت‌های وضع شده در خصوص گوگل پلی، ممکن است به برنامه تغییر آی‌پی نیاز داشته باشید اما امیدواریم در آینده نزدیک، محدودیت‌های گوگل پلی رفع شود.