بهترین سرویس نقشه، گوگل مپس است. سرویسی که همه کم و بیش با آن آشنایی داریم و با وجود کمبود اطلاعات و امکانات، در ایران هم بسیار مفید واقع می‌شود. در ادامه با روش اضافه کردن عکس‌ها به این سرویس رایگان آشنا می‌شویم.

اضافه کردن تصاویر خیابان‌ها، مناطق زیارتی، سیاحتی، تجاری و اماکن خاص و همین‌طور مناظر طبیعی به گوگل مپس به این معنی است که دیگران هم می‌توانند آنها را ببینند و ممکن است راهنمای تصویری خوبی برای هم‌وطنان ما باشد. در اپ گوگل مپس و استریت ویو یا توسط نسخه‌ی تحت وب این سرویس، می‌توان تصاویری که افراد مختلف تهیه و آپلود کرده‌اند را تماشا کرد.

دقت کنید که قبل از آپلود کردن تصاویر، باید مختصات جغرافیایی مشخص شود. به کمک نوار جست‌وجو نام محل موردنظر را جست‌وجو کنید یا روی نقطه‌ی موردنظر پین بگذارید. متأسفانه نمی‌توان هر نقطه‌ی دلخواهی را انتخاب کرد، تنها نقاط شناخته شده قابل انتخاب است.

و مراحل کار به صورت تصویری:

قدم اول: گذاشتن پین روی مکان تهیه‌ی عکس

پین‌گذاری در اپ گوگل مپس

قدم دوم: نواری که در پایین صفحه نمایش داده شده را بالا کشیده و تا انتهای لیست با حرکت اسکرولی پیش بروید.

اسکرول تا پایین صفحه‌ی جزئیات هر موقعیت جغرافیایی

قدم سوم: آلبوم تصاویر را باز کرده و روی دکمه‌ی گوشه‌ی راست و پایین صفحه تپ کنید تا تصاویر خودتان را آپلود نمایید. دقت کنید که می‌توانید همان لحظه هم عکاسی کنید، کافی است روی عبارت Take a Photo تپ کنید.

اضافه کردن عکس به آلبوم تصاویر مناطق جغرافیایی در گوگل مپس

قدم پنجم: انتظار! باید صبر کنید تا گوگل تصویری که آپلود شده را تأیید کند و پس از تأیید است که همه‌ی افراد در آلبوم تصاویر موردبحث، عکسی که شما تهیه کرده‌اید را مشاهده می‌کنند.