اپل هر سال مدل‌های جدیدی از آیپد معرفی می‌کند. قیمت آیپدها بسته به اینکه چه سخت افزاری دارند و چند سال از معرفی محصول گذشته، متفاوت است. اگر محدودیت بودجه داشته باشید، انتخاب کردن بهترین آیپد با توجه به نیازها و کاربردهایی که در نظر دارید، کار ساده‌ای نیست و باید با حوصله مشخصات و ویژگی‌های برتر هر مدل را بررسی کرده و با سایر مدل‌ها مقایسه کنید.

در این راهنمای خرید به معرفی بهترین آیپد جهان برای امور مختلف می‌پردازیم. با اینتوتک همراه باشید.

بهترین آیپد جهان Apple iPad Pro 11 سال ۲۰۲۴

خلاصه بگوییم: به طور کلی بهترین آیپد بدون در نظر گرفتن قیمت، آیپد پرو ۱۱ اینچی مدل ۲۰۲۴ است. قدرت پردازشی بسیار بالا و صفحه نمایش عالی و طراحی زیبا و باریک از ویژگی‌های این تبلت است. مدل ۱۳ اینچی کمی بزرگ‌تر است و شاید اندازه آن موردپسند همه نباشد.

اگر محدودیت بودجه ندارید، طبعاً خرید جدیدترین آیپد تصمیم خوبی است چرا که از آخرین دستاوردهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اپل بهره‌مند می‌شوید. به عنوان مثال در سال ۲۰۲۴ آیپدهایی با تراشه‌ی جدید Apple M4 معرفی شده که قوی‌تر از نسل‌های قبلی است و در واقع این تراشه‌ی قدرتمند در لپ‌تاپ‌های اپل یا به عبارت دیگر در مک‌بوک و در کامپیوترهای بدون کیس اپل که آی‌مک گفته می‌شود نیز به کار رفته است. لذا آیپدهای جدید اپل از نظر قدرت پردازشی، عملکردی نزدیک به مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌ها دارند که بسیار عالی است.

راهنمای خرید آیپد: بهترین آیپد اپل برای امور مختلف کدام است؟

آیپد پرو ۱۱ که قطر صفحه نمایش آن حدود ۱۱ اینچ است، از نظر اندازه موردپسند عموم است در حالی که آیپد پرو ۱۳ از صفحه نمایشی به قطر تقریباً ۱۳ اینچ بهره می‌برد که به اندازه یک لپ‌تاپ کوچک است. شاید این صفحه نمایش بزرگ برای کسی که به دنبال خرید بهترین آیپد برای طراحی است یا تبلت را به همراه کیبورد و موس و در واقع در نقش لپ‌تاپ استفاده می‌کند، عالی باشد اما برای عموم کاربران بیش از حد بزرگ است.

توجه کنید که قیمت آیپدهای مجهز به Apple M4 بیش از هزار دلار است و در واقع باید چند برابر یک تبلت اندروید معمولی هزینه کنید. اگر محدودیت بودجه دارید یا می‌خواهید انتخاب اقتصادی‌تری داشته باشید تا پس از چند سال استفاده کردن، یک تبلت دیگر بخرید، بهتر است سراغ آیپدهای قدیمی‌تر اپل بروید که به هر حال از نظر عملکرد و کارایی، نیاز اغلب کاربران را به خوبی برآورده می‌کنند.

به صورت خلاصه مزایا و معایب iPad Pro 11 (2024) به صورت زیر است:

  • تراشه قدرمند Apple M4
  • سبک و بسیار نازک
  • حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت الی ۲ ترابایت
  • قیمت بهترین تبلت اپل بیش از هزار دلار است

بهترین آیپد ارزان اپل: iPad Mini نسل ۶

خلاصه بگوییم: اگر قیمت آیپد اپل برایتان مهم است، بهترین آیپد ارزان، آیپد مینی نسل ۶ است که سخت افزار و عمر باتری نسبتاً خوبی دارد و وزن آن کمتر از آیپدهای بزرگ است.

قیمت آیپد پرو و آیپدهای معمولی اپل به مراتب بیشتر از تبلت‌های ارزان اندروید است، اگر انتظارتان از یک تبلت خوب را کمی کاهش دهید، می‌توانید آیپدهای نسبتاً ارزان بخرید که به هر حال آیپد هستند و کیفیت بالایی دارند. آیپد مینی نسل ۶ بهترین تبلت اپل برای کسانی است که بودجه کمی دارند. در این تبلت از تراشه‌ی A15 اپل استفاده شده که جزو تراشه‌های سریع و قدرتمند است هر چند به اندازه‌ی تراشه‌هایی نظیر Apple M2 سریع نیست.

صفحه نمایش 8.3 اینچی آیپد مینی نسل ۶ نشان می‌دهد که تبلتی سبک و جمع و جور است، لذا حمل کردن آن ساده‌تر از آیپدهای ۱۰ اینچی و بزرگ‌تر است.

راهنمای خرید آیپد: بهترین آیپد اپل برای امور مختلف کدام است؟

عمر باتری آیپد مینی نسل ۶ نسبتاً زیاد است و می‌توانید با یک بار شارژ کردن، ۱۰ ساعت از آن کار بکشید. این تبلت از استایلوس اپل پنسل و همین‌طور Smart Folio پشتیبانی می‌کند.

به صورت خلاصه مزایا و معایب iPad Mini نسل ۶ به صورت زیر است:

  • قیمت پایین
  • عمر باتری بالا
  • سخت‌افزار نسبتاً خوب
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در جلو و پشت
  • سبک و کوچک
  • کوچک بودن صفحه نمایش برای طراحی یا کاربری به صورت لپ‌تاپ

بهترین آیپد برای طراحی: Apple iPad Air (2024)

خلاصه بگوییم: برای کار طراحی بهترین آیپد مدلی با صفحه ۱۳ اینچ و تراشه M2 است که در سال ۲۰۲۴ معرفی شده است.

همان‌طور که اشاره کردیم اگر قیمت آیپد اپل برایتان مهم نباشد، می‌توانید تبلت‌های جدید مجهز به تراشه Apple M4 را بخرید اما اگر اقتصادی‌تر فکر کنید، تبلت iPad Air 13 که به تراشه‌ی Apple M2 مهجز شده، صفحه نمایش و قدرت پردازشی بسیار خوبی دارد و نیاز طراحان را برآورده می‌کند.

توجه کنید که این مدل هم از استایلوس جدید اپل که Pencil Pro نامیده شده پشتیبانی می‌کند و در نتیجه فشار دادن و چرخش قلم نوری کارهای اضافی انجام می‌دهد.

راهنمای خرید آیپد: بهترین آیپد اپل برای امور مختلف کدام است؟

به صورت خلاصه مزایا و معایب آیپر ایر سال ۲۰۲۴ به صورت زیر است:

  • صفحه نمایش بزرگ ۱۳ اینچی
  • تراشه M2 با قدرت پردازشی بالا
  • عمر باتری بالا
  • پشتیبانی از قلم نوری Pencil Pro اپل
  • عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

بهترین آیپد ارزان برای مطالعه و اینترنت: آیپد نسل ۱۰

خلاصه بگوییم: برای مطالعه کردن و کارهای ساده آیپد نسل ۱۰ که جرو آیپدهای ارزان است، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

اگر خواهان بهترین آیپد گیمینگ یا آیپد برای طراحی و نقاشی نباشید، می‌توانید با هزینه‌ی کم و در حد تبلت‌های اندرویدی محبوب، آیپد بخرید. آیپد نسل ۱۰ که صفحه نمایش آن 10.9 اینچی است و به تراشه‌ی A14 مجهز شده، شاید از نظر قدرت پردازشی به خوبی آیپدهای رده اول نباشد اما به هر حال کیفیت صفحه نمایش و قدرت پردازشی آن قابل قبول است و از همه مهم‌تر اینکه قیمت آن در حد یک چهارم بهترین آیپد فعلی است.

راهنمای خرید آیپد: بهترین آیپد اپل برای امور مختلف کدام است؟

به صورت خلاصه مزایا و معایب آیپد ۱۰ موارد زیر است:

  • صفحه نمایش باکیفیت که نور آن متناسب با محیط بهینه می‌شود
  • صفحه نمایش 10.9 اینچ
  • ارزان و اقتصادی
  • تراشه نسبتاً قدیمی اپل A14
  • فقدان پوشش ضددرخشش روی صفحه نمایش

شما کدام آیپد را برای چه نوع کاربری خاصی توصیه می‌کنید؟ تجربیات خود را با خوانندگان این مقاله در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.