خرید بهترین کیبورد بی‌سیم با توجه به تنوع برندها و مدل‌ها کار ساده‌ای نیست. با یک بودجه‌ی مشخص شاید ده‌ها مدل کیبورد وایرلس پیش روی شما باشد. برخی کیبوردها برای تایپ کردن بهتر هستند و برخی برای بازی طراحی شده و حتی کلیدهای اضافی مفید برای بازی‌ها دارند. برخی کیبوردها نیز کلیدهایی برای اجرا کردن برنامه‌های آفیس و کنترل پخش فیلم و موسیقی دارند. برخی از کیبوردهای وایرلس نیز به همراه موس فروخته می‌شوند.

در این راهنمای خرید می‌خواهیم بهترین کیبوردهای بی‌سیم برای بودجه‌های مختلف را معرفی کنید و با مشخصات و ویژگی‌های مهم هر یکی مدل‌های برتر آشنا شویم. با اینتوتک همراه شوید.

بهترین کیبورد را با توجه به کاربرد و سلیقه انتخاب کنید

خرید کیبورد باید با توجه به هدف کاربر و سلیقه‌ی وی انجام شود. در واقع کیبورد گیمینگ، کیبورد اداری و آفیس، کیبورد مخصوص کارهای معمولی، کیبورد کوچک مسافرتی و کیبورد بهینه برای تایپ کردن، طراحی و امکانات یکسان ندارند. به عنوان مثال کلیدهای ماکرو با قابلیت برنامه‌نویسی، برای گیمرها مفید است در حالی که تایپیست‌ها معمولاً از کیبوردی خوششان می‌آید که فاصله‌ی رفت و برگشت دکمه‌ها نسبتاً کم باشد. کسانی که کیبورد برای سیستم‌های پخش مولتی‌مدیا نظیر موسیقی و ویدیو خریداری می‌کنند، به دکمه‌های کنترل پخش مولتی‌مدیا و تنظیم ولوم نیاز دارند که شاید روی کیبوردهای کوچک و بهینه‌ برای تایپ کردن وجود نداشته باشد.

کیبورد بهینه برای مسافرت، بازی، تایپ و مولتی‌مدیا متفاوت است.

برخی از کیبوردها بخش اعداد ندارند و کوچک‌تر هستند. بسته به اندازه‌ی دست کاربر، ممکن است این نوع کیبورد برای تایپ کردن بهتر از کیبوردهای بزرگ و کامل باشد. از طرفی این نوع کیبورد برای مسافرت و جابجایی بهتر است.

کیبورد وایرلس با برند ناشناخته نخرید!

در مورد کیبورد بی‌سیم باید به مقوله‌ی آنتن‌دهی و عمر باتری نیز توجه کرد. البته مصرف باتری کیبوردها معمولاً کمتر از موس‌های دقت بالا و سرعت بالا است اما موضوع آنتن‌دهی را باید جدی گرفت. شاید کیبوردهای بسیار ارزان چینی برای کارهای عمومی مناسب باشند و بیش از هزینه‌ی پرداخت شده کار کنند اما اگر قصد دارید که کیبورد وایرلس بخرید، بهتر است سراغ برندهایی بروید که امتحان خود را پس داده‌اند تا با مشکل روبرو نشوید.

مسأله‌ی دیگر این است که آیا به کیبورد مکانیکی نیاز دارید یا خیر؟

گیمرها معمولاً این نوع کیبوردها را ترجیح می‌دهند. افرادی که تایپ کردن کار هر روزشان است هم گاهی این نوع کیبورد را ترجیح می‌دهند چرا که عملکرد سوییچ‌های مکانیکی بهتر از سوییچ‌های معمولی است. اما در مقابل قیمت کیبورد و ابعاد و وزن آن بیشتر از مدل‌های غیرمکانیکی است.

اگر بودجه‌ی کافی دارید، خرید کیبورد مکانیکی تصمیم خوبی است اما اگر کیبورد جمع و جور برای مسافرت یا میز کوچک می‌خواهید و همین‌طور بودجه محدود است، بهتر است کیبورد مکانیکی را از لیست گزینه‌ها خط بزنید.

 

نکته‌ی دیگر در ارتباط با خرید کیبوردهای مکانیکی، توجه به نوع سوییچ است:

  • سوییچ‌های قرمز و همین‌طور نقره‌ای، عملکرد خطی دارند و گیمرها بیشتر از این نوع سوییچ استقبال می‌کنند چرا که فشار دادن سریع و پشت‌سرهم یک کلید، ساده‌تر است.
  • سوییچ‌های مکانیکی آبی و همین‌طور سبز و سفید، حالت کلیکی دارند و در واقع فیدبک خوب است. لذا کاربر حین زدن کلید، راحت‌تر متوجه می‌شود که کلید عمل کرده است یا باید کمی بیشتر آن را فشار داد. اما در مقابل سروصدای این کلیدها بیشتر است و لذا برای تایپ کردن نباید سراغ این نوع سوییچ‌ها رفت. برای تایپ کردن سوییچ‌های قرمز گزینه‌ی بهتری است.
  • سوییچ‌های قهوه‌ای و شفاف از نظر میزان صدا و نوع عملکرد، حد واسط بین دو دسته‌ی قبلی است.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه‌ی عملکرد سوییچ‌های مکانیکی به مقاله‌ای از بخش دانش‌نامه‌ی اینتوتک توجه فرمایید:

سوییچ‌های متنوع دیگری نیز وجود دارد و باید قبل از خرید محصول، به ویژگی‌ها، مزایا و معایب و از همه مهم‌تر، نظر مشتریانی که قبلاً از همان نوع سوییچ استفاده کرده‌اند توجه کنید.

پشتیبانی بلوتوث و دانگل وایرلس و اتصال ‌هم‌زمان به چند دیوایس یک مزیت مهم است.

برخی از کیبوردهای بی‌سیم، با بلوتوث به سیستم متصل می‌شوند و برخی دیگر دانگل RF دارند که از طریق پورت USB به سیستم متصل می‌شود. کیبوردهای مجهز به Bluetooth از این جهت که قابلیت اتصال به گوشی و تبلت وجود دارد و بسیار ساده است، مورد توجه هستند در حالی که کیبوردهای دارای دانگل USB، ممکن است توسط گوشی یا تبلت به درستی شناخته نشوند. لذا مزیت کیبوردهای بلوتوث روشن است. مزیت کیبوردهای وایرلس دارای دانگل این است که نیازی به روشن کردن بلوتوث و انجام مراحل Paring نیست! کافی است دانگل را متصل کرده و کیبورد را روشن کنید. بلافاصله کیبورد شناخته شده و کار می‌کند. خوشبختانه برخی کیبوردهای بی‌سیم هر دو آپشن را دارند و حتی می‌توانید کیبورد را به صورت هم‌زمان به کامپیوتر و گوشی متصل کنید و به سرعت بین دو حالت سوییچ کنید.

کیبوردهای بی‌سیم از جهت باتری به ۴ دسته تقسیم می‌شوند:

  • برخی از موس و کیبوردهای بی‌سیم، باتری داخلی قابل شارژ دارند که با استفاده از کابل USB‌ شارژ می‌شود.
  • در برخی دیگر ۱ یا ۲ باتری شارژی معمولی با سایز AA یا AAA و به عبارت دیگر قلمی و نیم‌قلمی قرار می‌گیرد و با استفاده از کابل USB شارژ می‌شود.
  • در برخی مدل‌های ارزان‌تر نیز می‌توانید ۱ یا ۲ باتری معمولی قرار دهید. البته در صورت استفاده از باتری شارژی در این مدل‌ها، باید شارژر مجزا برای شارژ کردن خریداری کنید.
  • برخی مدل‌های خاص مجهز به باتری خورشیدی است که البته تعداد و تنوعشان کم است.

نور ساده‌ی پس‌زمینه کافی است!

وجود نور پس‌زمینه و نورپردازی RGB به لحاظ زیبایی و جذابیت چیز خوبی است اما هزینه را افزایش می‌دهد. البته اگر محل کلیدها را طبق عادت حفظ نیستید، نور پس‌زمینه کاربردی است و هزینه‌ی اضافی محسوب نمی‌شود. اگر بودجه‌ی محدود دارید، بهتر است به جای هزینه کردن برای نورپردازی RGB قابل ‌برنامه‌ریزی، کیبوردی بخرید که صرفاً نور پس‌زمینه‌ی تک‌رنگ دارد یا اصلاً نور پس‌زمینه ندارد. هزینه‌ی اضافه را برای خرید قطعات مهم‌تر نظیر پردازنده، کارت گرافیک، رم و غیره صرف کنید. 

 

در ادامه بهترین کیبوردهای وایرلس برای بودجه‌های مختلف را معرفی می‌کنیم و ویژگی‌های هر مدل را ذکر می‌کنیم.

ممکن است قیمت‌های ذکر شده با توجه به نوسانات ارز و همین‌طور موجودی بازار، با قیمت روز و واقعی بازار تفاوت زیادی داشته باشد. 

کیبورد گیمینگ Logitech G915 TKL با قیمت ۲۲۰ دلار

این کیبورد بی‌سیم کلیدهای نسبتاً کم‌ارتفاعی دارد. می‌توانید مدلی با سوییچ کلیکی، خطی و یا متوسط به تناسب سلیقه و نیاز سفارش دهید. رنج حرکتی کلیدها برخلاف اغلب کیبوردهای لاجیتک، به جای ۴ میلی‌متر، فقط ۲.۷ میلی‌متر است.

راهنمای خرید بهترین کیبورد بی‌سیم برای بازی و تایپ و غیره [آذر ۹۹]

نورپردازی RGB برای هر یک از کلیدها به صورت مجزا فعال است و قابلیت برنامه‌ریزی دارد. ابعاد این کیبورد ۳۶۸ در ۱۵۰ میلی‌متر است و ارتفاع آن حداکثر ۲۲ میلی‌متر است. وزن کیبورد نیز ۸۱۰ گرم است.

راهنمای خرید بهترین کیبورد بی‌سیم برای بازی و تایپ و غیره [آذر ۹۹]

عملکرد دانگل وایرلس این کیبورد که از تکنولوژی Lightspeed لاجیتک بهره می‌برد، بسیار عالی است و عملاً با کیبوردهای سیمی فرقی ندارد. به علاوه می‌توانید به حالت بلوتوثی سوییچ کنید و کیبورد را به وسایلی مثل گوشی و تبلت متصل کنید.

این کیبورد فاقد پد زیر مچ دست است و در واقع نسخه‌ی کوچک‌شده‌ی مدل G915 Lightspeed است. البته مدل بزرگ‌تر که ۲۰ دلار گران‌تر است، علاوه بر تکیه‌گاه مچ دست، کلیدهای G با قابلیت برنامه‌ریزی ویژه‌ی بازی‌ها و کلیدهای اعداد نیز دارد.

مزایا و معایب کیبورد G915 TKL لاجیتک:

  • کیفیت ساخت بالا
  • کلیدهای کم‌ارتفاع
  • امکان سوییچ کردن بین بلوتوث و دانگل بی‌سیم
  • کلیدهای G با قابلیت برنامه‌ریزی ندارد.
  • کلیدهای اعداد یا  بخش Numpad ندارد.
  • تکیه‌گاه مچ دست ندارد.
  • پورت USB ندارد.
  • نسبتاً گران است.

کیبورد گیمینگ ارزان Redragon K596 Vishnu با قیمت ۷۰ دلار

برند Redragon معروف نیست اما به هر حال کیبوردی با سوییچ‌های مکانیکی و البته از نوع وایرلس به قیمت ۷۰ دلار، کمیاب است! این کیبورد گیمینگ هم به صورت وایرلس و هم به صورت سیمی قابل استفاده است. سوییچ‌های مکانیکی Outemu قرمز در آن به کار رفته که موردپسند گیمرها و تایپیست‌ها است. ابعاد کلی کیبورد ۳۸۱ در ۱۵۲ میلی‌متر و ارتفاع آن حداکثر ۳۸ میلی‌متر است. وزن کیبورد نسبتاً زیاد و حدود ۱.۶۵ کیلوگرم است!

از امکانات این کیبورد گیمینگ می‌توان به کلیدهای ماکرو در سمت چپ و نورپردازی RGB اشاره کرد. کلیدهای کنترل مولتی‌مدیا، کلید ولوم به شکل چرخ عریض و چند کلید کمکی دیگر روی کیبورد دیده می‌شود اما بخش اعداد در کار نیست.

راهنمای خرید بهترین کیبورد بی‌سیم برای بازی و تایپ و غیره [آذر ۹۹]

این کیبورد سنگین ارتفاع زیادی دارد اما عرض آن با توجه به حذف شدن بخش اعداد، چندان زیاد نیست. بخش پد زیر دست هم به صورت جداشدنی طراحی شده است.

راهنمای خرید بهترین کیبورد بی‌سیم برای بازی و تایپ و غیره [آذر ۹۹]

شاید تنها اشکال K596 Vishnu، بدنه‌ی آن باشد. بدنه‌ی پلاستیکی کیبورد به نظر کمی ارزان و چیپ می‌رسد. البته وجود چراغ‌هایی در اطراف کیبورد نیز علی‌رغم زیبایی بیشتر، در سریع‌تر خالی شدن شارژ باتری موثر است اما می‌توانید با نگه‌ داشتن Fn و زدن کلید Pause، این چراغ‌ها را خاموش کنید.

راهنمای خرید بهترین کیبورد بی‌سیم برای بازی و تایپ و غیره [آذر ۹۹]

مزایا و معایب کیبورد گیمینگ وایرلس Redragon K596 Vishnu:

  • قیمت بسیار جالب و در حد یک سوم محصولات برتر
  • تکیه‌گاه بزرگ مچ دست
  • کلیدهای G با قابلیت برنامه‌ریزی
  • کلید چرخان بلندی صدا و کلیدهای مولتی‌مدیا
  • ارگونومی و طراحی کلی کیبورد عالی نیست.
  • روشن بودن چراغ‌های دور کیبورد به صورت پیش‌فرض
  • وزن نسبتاً زیاد

کیبورد بی‌سیم Logitech G915 Lightspeed با قیمت ۲۴۰ دلار

این کیبورد وایرلس شبیه به نسخه‌ی کوچک‌تر آن طراحی شده اما بخش اعداد نیز دارد. وزن این مدل حدود ۱۰۲۵ گرم است و ابعاد آن ۴۷۵ در ۱۵۰ میلی‌متر است. ارتفاع با توجه به استفاده از کلیدهای کم‌ارتفاع مشابه نسخه‌ی کوچک‌تر، فقط ۲۲ میلی‌متر است. متأسفانه این مدل هم تکیه‌گاهی برای مچ دست ندارد.

راهنمای خرید بهترین کیبورد بی‌سیم برای بازی و تایپ و غیره [آذر ۹۹]

عملکرد وایرلس این کیبورد هم بسیار عالی است و تفاوت خاصی با کیبوردهای سیمی ندارد.

مزایا و معایب کیبورد G915 TKL لاجیتک:

  • کیفیت ساخت بالا
  • کلیدهای کم‌ارتفاع
  • امکان سوییچ کردن بین بلوتوث و دانگل بی‌سیم
  • کلیدهای G قابل برنامه‌ریزی
  • تکیه‌گاه مچ دست ندارد.
  • پورت USB ندارد.
  • نسبتاً گران است.
  • اثر انگشت روی بدنه ماندگار است.

بهترین کیبورد وایرلس برای آفیس Keychron K2 با قیمت ۷۵ دلار

اگر به دنبال کیبوردی برای محیط اداری و کارهای آفیس هستید، کیبورد Keychron K2 با سوییچ‌های مکانیکی آبی، قهوه‌ای یا قرمز، گزینه‌ی بسیار خوش‌قیمتی است. این کیبورد نور پس‌زمینه‌ی سفید و همین‌طور RGB دارد و با توجه به وجود بلوتوث، به آیفون و گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی نیز متصل می‌شود. حتی می‌توانید آن را به صورت سیمی متصل کنید!

ابعاد کلی کیبورد ۳۱۳ در ۱۲۳ میلی‌متر و ارتفاع آن حداکثر ۳۸.۱ میلی‌متر است. در واقع برای کوچک‌تر شدن، بخش اعداد حذف شده و کلیدهایی نظیر Page Up و Home در یک ستون قرار گرفته است. اما علی‌رغم کوچک بودن کیبورد، وزن آن زیاد و حدود ۲ کیلوگرم است!

راهنمای خرید بهترین کیبورد بی‌سیم برای بازی و تایپ و غیره [آذر ۹۹]

مدلی از این کیبورد با بدنه‌ی آلومینیومی و نورپردازی RGB موجود است که قیمت آن ۹۵ دلار است. اما حتی نسخه‌ی ارزان پلاستیکی هم کیفیت ساخت بالایی دارد. علاوه بر این سرپوش کلیدها برای ویندوز و مک‌او‌اس در بسته‌بندی موجود است. سرپوش کلیدها نیز با دو جنس ABS و PBT تولید شده و موجود است.

راهنمای خرید بهترین کیبورد بی‌سیم برای بازی و تایپ و غیره [آذر ۹۹]

مزایا و معایب کیبورد Keychron K2:

  • قیمت پایین
  • طراحی جمع‌وجور و فشرده
  • کیفیت ساخت عالی
  • ظاهر ساده و کاربردی
  • سرپوش‌های مخصوص مک و ویندوز
  • امکان اتصال از طریق بلوتوث، دانگل USB و حالت سیمی
  • فقدان کلیدهای اعداد
  • نبود کلیدهای مولتی‌مدیا
  • قیمت بالاتر مدلی با بدنه‌ی آلومینیومی و نورپردازی RGB

بهترین موس و کیبورد گیمینگ برای مبل، Razer Turret با قیمت ۲۵۰ دلار

برخی از گیمرها عادت دارند که روی مبل بنشینند و مشغول بازی شوند. در این صورت بهتر است کیبوردی تهیه کنید که سطحی به عنوان موس‌پد داشته باشد. موس و کیبورد گیمینگ Turret یکی از محصولات برند معروف Razer برای این نوع کاربری است.

راهنمای خرید بهترین کیبورد بی‌سیم برای بازی و تایپ و غیره [آذر ۹۹]

سوییچ‌های مکانیکی این کیبورد، سوییچ‌های سبز ریزر است که دو نوع معمولی و کلیکی دارد. عمر مفید کلیدهای موسی که همراه این کیبورد است، طبق ادعای Razer بیش از ۵۰ میلیون کلیک است، البته کلیدهای کیبورد عمر حداقل ۸۰ میلیون دارند. نورپردازی RGB کلیدها به صورت مجزا قابل تغییر است. ابعاد کلی کیبورد در حالتی که سینی موس باز شده، ۶۰۰ در ۱۹۴ میلی‌متر و ارتفاع بلندترین نقطه ۳۶.۹ میلی‌متر است. وزن محصول نیز ۲ کیلوگرم است که شاید زیاد به نظر برسد اما برای ثبات و پایداری، ضروری است.

این کیبورد در درجه‌ی اول برای کنسول بازی Xbox One طراحی شده اما به هر حال با ویندوز سازگاری کامل دارد. کیفیت ساخت بسیار خوب است و با وجود پد زیر مچ دست، استفاده کردن در حالتی که روی مبل لم داده‌اید دلپذیر است.

راهنمای خرید بهترین کیبورد بی‌سیم برای بازی و تایپ و غیره [آذر ۹۹]

مزایا و معایب کیبورد و موس گیمینگ ریزر Turret:

  • طراحی عالی
  • کیفیت ساخت بالا
  • سینی قرار گرفتن موس
  • نورپردازی RGB
  • مشکل جزئی که گاهی در نورپردازی کلیدها دیده می‌شود.
  • با همه‌ی بازی‌های ایکس‌باکس وان سازگار نیست.

بهترین کیبورد بی سیم برای مسافرت: Cooler Master SK621 با قیمت ۱۲۰ دلار

کیبوردهای مسافرتی می‌بایست سبک و کوچک باشند و کیبوردی که کولر مستر طراحی کرده، هر دو ویژگی را دارد. مدل Cooler Master SK621 از سوییچ‌های مکانیکی Cherry MX کم‌ارتفاع بهره می‌برد و نورپردازی RGB نیز دارد. ابعاد این کیبورد ۲۹۳ در ۱۰۳ میلی‌متر و ارتفاع آن ۲۹.۲ میلی‌متر است و وزن آن فقط ۴۲۴ گرم است.

می‌توانید این کیبورد مسافرتی را به صورت سیمی نیز استفاده کنید. قابلیت اتصال به گوشی‌ها و تبلت‌ها از طریق بلوتوث نیز وجود دارد.

راهنمای خرید بهترین کیبورد بی‌سیم برای بازی و تایپ و غیره [آذر ۹۹]

بخش کلیدهای اعداد به کلی حذف شده و تعدادی از کلیدهای دیگری نیز حذف شده و در واقع با استفاده از کلیدهای دوکاره، تعداد کلیدها به حداقل رسیده است. البته کلیدهای جهت که وجود آن برای گیمرها ضروری است، حفظ شده است. موقعیت و اندازه‌ی برخی کلیدها عجیب است! کلید Shift سمت راست کوچک است و کلید Delete زیر کلید Enter قرار گرفته که شاید در روزهای اول به اشتباه آن را بزنید و مشکل پیش بیاید. اما به هر حال کیبوردهای کوچک چنین مشکلاتی دارند. می‌توانید از دیگر کیبوردهای وایرلس و مکانیکی برند Cooler Master نظیر مدل SK630 یا SK650 استفاده کنید که چیدمان کلیدها معمولی‌تر است.

راهنمای خرید بهترین کیبورد بی‌سیم برای بازی و تایپ و غیره [آذر ۹۹]

کولر مستر کیفی برای قرار دادن این کیبورد ارایه کرده که برای مسافرت مناسب است.

نقاط ضعف و قوت کیبورد وایرلس Cooler Master SK621:

  • کوچک و سبک و بهینه برای مسافرت
  • قابلیت اتصال سیمی و بلوتوث و همین‌طور از طریق دانگل USB
  • کیفیت ساخت بالا
  • محل کلید Del جالب نیست.
  • کلیدهای F1 الی F12 ندارد

بهترین کیبورد مولتی‌مدیا: ThinkPad TrackPoint Keyboard II لنوو با قیمت ۱۲۰ دلار

اما بالاخره به یک کیبورد وایرلس بدون سوییچ‌های مکانیکی می‌رسیم که برای کاربری مولتی‌مدیا عالی است. کیبورد ThinkPad TrackPoint Keyboard II محصولی از لنوو است که نور پس‌زمینه ندارد. ابعاد آن ۳۰۵ در ۱۶۴ میلی‌متر است و ارتفاع آن ۱۳.۷ میلی‌متر است. وزن این کیبورد نسبتاً جمع‌وجور، ۵۱۶ گرم است.

راهنمای خرید بهترین کیبورد بی‌سیم برای بازی و تایپ و غیره [آذر ۹۹]

ظاهر این کیبورد درست شبیه کیبوردی است که در برخی لپ‌تاپ‌های Lenovo دیده‌ایم. در وسط کیبورد کلید قرمز رنگی برای تغییر موقعیت موس دیده می‌شود که دقت بالایی دارد. در مجموع عملکرد کلیدها دست‌کمی از کیبوردهای مکانیکی ندارد.

این کیبورد هم از بلوتوث پشتیبانی می‌کند و هم دانگل وایرلس دارد. لذا اتصال آن به وسایل مختلف و سوییچ کردن بین این دو حالت ساده است و می‌توانید هم‌زمان از دو وسیله نظیر سیستم ویندوزی و تبلت اندرویدی استفاده کنید.

نقاط ضعف و قوت کیبورد ThinkPad TrackPoint Keyboard II لنوو:

  • عالی برای تایپ کردن
  • دقت بالای حرکت موس به کمک کلید قرمز میانی
  • قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و دانگل وایرلس
  • طراحی جمع‌وجور و سبک
  • قیمت کیبورد نسبتاً زیاد است.

بهترین کیبورد وایرلس دارای تاچ‌پد: Corsair K83 با قیمت ۱۰۰ دلار

این کیبورد سوییچ مکانیکی ندارد اما خوشبختانه نور پس‌زمینه دارد. ابعاد آن ۳۸۱ در ۱۲۵ میلی‌متر است و ارتفاع آن حداکثر ۲۸ میلی‌متر است. وزن کیبورد فقط ۴۸۰ گرم است با توجه به اینکه در سمت راست آن تاچ‌پد دارد، از حمل کردن موس بی‌نیاز می‌شوید. لذا برای استفاده در فضای کوچک و برای مسافرت‌ها عالی است. به علاوه کلیدهای مولتی‌مدیای آن برای کنترل کردن پخش موسیقی و ویدیو در نظر گرفته شده است.

راهنمای خرید بهترین کیبورد بی‌سیم برای بازی و تایپ و غیره [آذر ۹۹]

کورسیر برای این کیبورد دانگل وایرلس و همین‌طور بلوتوث با دو پروفایل متفاوت در نظر گرفته شده می‌توانید آن را هم‌زمان به کامپیوتر ویندوزی و همین‌طور ستاپ‌باکس و تبلت دارای بلوتوث متصل کنید.

کیفیت ساخت کیبورد Corsair K83 خوب است اما به نظر می‌رسد که قیمت آن کمی زیاد است. به خصوص که برخی کاربران گزارش کرده‌اند که گاهی مشکل اتصال وجود دارد و لگ و تأخیر در عملکرد تاچ‌پد حس می‌شود.

مزایا و معایب کیبورد وایرلس Corsair K83:

  • پشتیبانی از دانگل وایرلس و اتصال به دو دیوایس بلوتوثی
  • فیدبک خوب کلیدها
  • تاچ‌پد کنار کیبورد
  • ظاهر و کیفیت ساخت خوب
  • مشکلات جزئی حین ارتباط وایرلس