یک روش دایورت یک شماره به شماره دیگر در اندروید و آیفون، مراجعه به تنظیمات تماس تلفنی و برنامه Phone است. روش دیگر این است که برای انتقال تماس در اندروید یا آیفون از کد انتقال تماس ایرانسل و همراه اول استفاده کنید که شاید برایتان ساده‌تر باشد. به همین ترتیب  برای لغو دایورت کردن تماس می‌توان از کد لغو انتقال تماس همراه اول و ایرانسل استفاده کرد.

در ادامه هر دو روش را به صورت تصویری توضیح می‌دهیم. با اینتوتک همراه باشید.

انتقال تماس به خط دیگر یعنی چه؟

خلاصه بگوییم: Call Forwarding یا انتقال تماس به خط دیگر به این معنی است که تماس تلفنی به خط دیگری منتقل می‌شود.

در آیفون و اندروید و گوشی‌های قدیمی قابلیتی به اسم انتقال تماس وجود دارد که برای زمانی که در دسترس نیستید یا نمی‌توانید تماس تلفنی را پاسخ بدهید، مفید است. زمانی که انتقال تماس یا Call Forwarding را فعال می‌کنید، هر تماسی که با شماره و سیم‌کارت شما برقرار شود، به صورت خودکار به شماره دیگری منتقل می‌شود. به این کار دایورت کردن تماس تلفنی نیز گفته می‌شود.

توجه کنید که انتقال تماس هم به تلفن همراه امکان‌پذیر است و هم به خط ثابت.

فعال کردن انتقال تماس در آیفون

خلاصه بگوییم: کافی است برنامه تنظیمات آیفون را اجرا کنید و روی Phone تپ کنید. در ادامه روی Call Forwarding تپ کنید و در صفحه بعدی Call Forwarding را فعال کنید و در نهایت روی Forward To تپ کنید و شماره موردنظر را برای انتقال تماس به آن، وارد کنید.

استفاده از کد انتقال تماس همراه اول و ایرانسل ساده است اما می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی نیز انتقال تماس را فعال و غیرفعال کنید. به عنوان مثال اگر گوشی شما آیفون است، برنامه‌ی Settings یا تنظیمات را اجرا کنید. در صفحه اصلی تنظیمات روی Phone تپ کنید تا تنظیمات مربوط به برنامه تماس تلفنی باز شود.

در صفحه تنظیمات برنامه تماس تلفنی آیفون و بخشی با عنوان Calls، روی Call Forwarding تپ کنید. در صفحه‌ی باز شده سوییچ روبروی قابلیت انتقال تماس یا Call Forwarding را فعال کنید. گام بعدش مشخص کردن شماره‌ای است که می‌خواهید تماس‌ها به آن منتقل شود، لذا کمی پایین‌تر روی Forward To تپ کنید. اکنون شماره موردنظر را وارد کنید. دقت کنید که برای انتقال تماس به تلفن ثابت، باید کد شهر یا ناحیه را قبل از شماره تلفن موردنظر وارد کنید.

کد انتقال تماس ایرانسل و همراه اول + کد لغو انتقال تماس

کد انتقال تماس ایرانسل و همراه اول + کد لغو انتقال تماس

کد انتقال تماس ایرانسل و همراه اول + کد لغو انتقال تماس

برای لغو انتقال تماس در آیفون کافی است برنامه تنظیمات و صفحه Phone یا تنظیمات تماس تلفنی را باز کنید و روی Call Forwarding تپ کنید و در نهایت سوییچ روبروی Call Forwarding را خاموش کنید.

فعال کردن انتقال تماس در اندروید و سامسونگ

خلاصه بگوییم: برای انتقال تماس در اندروید، تنظیمات اپ تلفن را باز کنید و گزینه Call Forwarding را پیدا کنید و سپس یکی از حالت‌ها را انتخاب کرده و شماره موردنظر را برای انتقال تماس وارد کنید.

در گوشی اندروید یا تبلت‌های اندروید که قابلیت تماس تلفنی دارند هم انتقال تماس تلفنی به کمک تنظیمات امکان‌پذیر است. البته چیدمان و نام گزینه‌ها در محصولات اندروید کمی متنوع است و گاهی برای پیدا کردن یک گزینه‌ی خاص در تنظیمات، باید با حوصله بخش‌های مختلف را بررسی کرد، در این صورت بهتر است از قابلیت جستجو در اپ تنظیمات استفاده کنید.

روش کلی این است که صفحه تنظیمات گوشی یا تبلت را باز کنید و به دنبال تنظیمات تماس تلفنی یا Calls و گزینه‌ی Call forwarding بگردید. در بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌ها می‌توان برنامه تماس تلفنی را باز کرد و از منو گزینه‌ی Settings را انتخاب کرد که ساده‌تر از جستجو در برنامه تنظیمات است. در گوشی‌های سامسونگ تنظیمات موردبحث در صفحه‌ی Supplementary Services قرار دارد که شاید نام آن چندان گویا نباشد.

کد انتقال تماس ایرانسل و همراه اول + کد لغو انتقال تماس

کد انتقال تماس ایرانسل و همراه اول + کد لغو انتقال تماس

اکنون یکی از گزینه‌های انتقال تماس تلفنی را انتخاب کنید:

  • Always forward به معنی انتقال تماس دائمی است و در واقع همه تماس‌ها به شماره وارد شده دایورت می‌شود.
  • گزینه‌ی When busy به معنی انتقال تماس فقط در زمان مشغول بودن خط شماست.
  • گزینه‌ی When unanswered به معنی انتقال تماس در زمانی است که تماس تلفنی را به هر علت ممکن، پاسخ نمی‌دهید.
  • گزینه‌ی آخر When unreachable است به این معنی که اگر در دسترس نباشید و در واقع آنتن نداشته باشید، انتقال تماس انجام می‌شود. طبعاً اگر حالت هواپیما را فعال کنید هم در دسترس نیستید و انتقال تماس انجام می‌شود.

پس از انتخاب کردن هر یک از موارد می‌توانید شماره تلفن موردنظر را برای انتقال تماس وارد کنید.

البته ممکن است همه‌ی این گزینه‌ها در گوشی یا تبلت اندروید شما پیش‌بینی نشده باشد. برای غیرفعال کردن انتقال تماس در اندروید همین مراحل را تکرار کنید و گزینه‌ی Disable یا Off را انتخاب کنید.

کد انتقال تماس ایرانسل و همراه اول + کد لغو انتقال تماس

کد انتقال تماس ایرانسل و همراه اول + کد لغو انتقال تماس

کد انتقال تماس ایرانسل و همراه اول و رایتل

خلاصه بگوییم: ابتدا قابلیت دایورت کردن همراه اول را با شماره‌گیری کد دستوری *10*2422# فعال کنید. کد انتقال تماس همراه اول و ایرانسل و رایتل، *21*NUM# است. برای انتقال تماس در زمان خاموش بودن خط از کد *67*NUM# استفاده کنید و برای انتقال تماس در زمان اشغال بودن خط، از *61*NUM#‌ استفاده کنید.

خوشبختانه کد انتقال تماس همراه اول و ایرانسل و رایتل یکسان است. با شماره گرفتن ستاره ۲۱ ستاره شماره موردنظر و سپس مربع در برنامه تلفن، انتقال تماس به شماره موردنظر فعال می‌شود. به عبارت دیگر در کد *21*NUM# به جای NUM از شماره تلفن موردنظر استفاده کنید و این کد را در برنامه تلفن وارد کنید و روی آیکون برقرار تماس تپ کنید، به همین سادگی.

البته برای تأیید لازم است که عدد 1 را در نهایت شماره‌گیری کنید و اگر قبلاً دایورت فعال شده باشد، در مورد لغو دایورت سوال می‌شود و با عدد 2 این کار انجام می‌شود.

اما توجه کنید که قبل از دایورت کردن انتقال تماس همراه اول، لازم است که قابلیت انتقال تماس را فعال کنید. برای این کار از کد دستوری ستاره ۱۰ ستاره ۲۴۲۲ مربع استفاده کنید. با شماره‌گیری *10*2422# در مورد فعال کردن انتقال تماس سوال می‌شود و می‌بایستی عدد 1 را برای تأیید شماره‌گیری کنید.

کد انتقال تماس همراه اول در صورت در دسترس نبودن 

خلاصه بگوییم: برای انتقال تماس در زمان در دسترس نبودن و خاموش بودن گوشی می‌توان از کد دستوری *67*NUM# استفاده کرد.

همان‌طور که در خصوص انتقال تماس از طریق تنظیمات تلفن در اندروید توضیح دادیم، چند نوع انتقال تماس برای شرایط مختلف پیش‌بینی شده است. برای حالتی که خط خاموش است یا حالت هواپیما فعال است و یا در ناحیه‌ای حضور دارید که گوشی آنتن ندارد، گزینه‌ای در نظر گرفته شده است و اگر بخواهید با کد دستوری برای این شرایط انتقال تماس را فعال کنید هم یک کد خاص موجود است. کافی است کد دستوری * و سپس عدد ۶۷ و سپس * و شماره تلفن موردنظر و در نهایت # را وارد کنید و روی دکمه‌ی تماس تپ کنید. این کد دستوری برای انتقال تماس در همه‌ی گوشی‌ها کاربرد دارد.

کد لغو انتقال تماس ایرانسل و همراه اول و رایتل

خلاصه بگوییم: با شماره گیری کد دستوری لغو انتقال تماس که #21# است، انتقال تماس غیرفعال می‌شود و با شماره گرفتن *21# انتقال تماس فعال می‌شود.

توجه کنید که در صورت استفاده از سیم‌کارت همراه اول می‌توان قابلیت انتقال تماس را به کلی غیرفعال کرد. برای این کار می‌توانید از کد دستوری *10*2422# استفاده کنید. روش دیگر این است که از کد لغو تماس عمومی یعنی #21# استفاده کنید. با شماره‌گیری این کد در برنامه تلفن، پیام غیرفعال شدن انتقال تماس ظاهر می‌شود.

دقت کنید که کد مشابه یعنی *21# انتقال تماس را فعال می‌کند و نه غیرفعال!

کد انتقال تماس ایرانسل و همراه اول + کد لغو انتقال تماس