شاید دیده باشید که بعضی از کاربران آیفون که ساعت هوشمند اپل واچ دارند، از اپل واچ به عنوان ریموت کنترل و منظره‌یاب استفاده می‌کنند و با دوربین آیفون عکس می‌گیرند. این قابلیت برای گرفتن عکس سلفی یا عکس‌هایی که خود کاربر آیفون در تصویر حضور دارد، مفید است.

در ادامه مطلب به نحوه استفاده از اپل واچ به عنوان صفحه نمایش و دکمه شاتر برای دوربین آیفون می‌پردازیم. با اینتوتک همراه باشید.

دوربین اپل واچ کجاست؟!

خلاصه بگوییم: تا سال ۲۰۲۴ هیچ مدل اپل واچ دوربین ندارد و لنز دوربین روی آن دیده نمی‌شود اما می‌توان دوربین آیفون را کنترل کرد و با آن عکس گرفت.

ممکن است در آینده در بعضی از ساعت‌های هوشمند از دوربین قدرتمند استفاده شود و بتوان به کمک ساعت، عکس و ویدیوی باکیفیت تهیه کرد اما در حال حاضر دوربین یکی از اجزای مهم ساعت هوشمند نیست و به عنوان مثال کمپانی اپل در مدل‌های مختلف اپل واچ، از دوربین استفاده نکرده است!

بعضی از کاربران آیفون و اپل واچ سوال می‌کنند که دوربین اپل واچ سری ۸ یا ۹ کجاست و اگر دوربینی وجود ندارد، چگونه برخی افراد با اپل واچ عکس می‌گیرند؟

مسأله این است که کاربر آیفون می‌تواند از اپل واچ به عنوان دکمه شاتر برای عکس گرفتن با دوربین گوشی استفاده کند و البته می‌تواند تصویری که دوربین دریافت می‌کند را در اپل واچ مشاهده کند و به این ترتیب موقعیت سوژه‌ها را در کادر عکس تنظیم کند. این به معنی وجود دوربین روی اپل واچ نیست. قابلیت کنترل کردن دوربین آیفون از سال ۲۰۱۵ در اپل واچ وجود داشته است و پدیده‌ی جدیدی نیست.

روش کار ساده است، اگر به آموزش عکس گرفتن با اپل واچ نیاز دارید، ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنید.

چگونه با ساعت هوشمند عکس بگیریم؟

خلاصه بگوییم: برنامه Camera Remote اپل واچ را اجرا کنید تا اپ دوربین آیفون نیز اجرا شود و روی دکمه شاتر تپ کنید.

آنچه نیاز دارید آیفون و اپل واچ است و برنامه‌های لازم به صورت پیش‌فرض نصب شده است و نیازی به نصب اپ جدید نیست. در اپل واچ یک برنامه به اسم Camera Remote وجود دارد که می‌توانید با فشار دادن پیچ دیجیتالی ساعت هوشمند اپل برای نمایش صفحه برنامه‌ها و اسکرول کردن، آیکون برنامه را پیدا کنید. روی آن تپ کنید تا کمرا ریموت اجرا شود.

آموزش عکس گرفتن با اپل واچ و ساعت هوشمند سامسونگ و شیائومی

با اجرا کردن این اپ، برنامه دوربین یا Camera نیز روی آیفون متصل به اپل واچ اجرا خواهد شد و آنچه روبروی دوربین گوشی است، در صفحه نمایش اپل واچ ظاهر می‌شود. در این مرحله شاید کسانی که می‌پرسند چگونه دوربین ساعت هوشمند را فعال کنیم، به پاسخ سوال خود رسیده باشند هر چند دوربینی فعال نشده بلکه دوربین آیفون تصویر را به اپل واچ فرستاده است.

برای زوم کردن می‌توانید از پیچ دیجیتالی اپل واچ استفاده کنید. اگر به گزینه‌های بیشتر برای تغییر تنظیمات دوربین نیاز دارید، روی منو تپ کنید.

آموزش عکس گرفتن با اپل واچ و ساعت هوشمند سامسونگ و شیائومی

در تنظیمات امکان کاهش تایمر ۳ ثانیه‌ای و سوییچ کردن بین دوربین اصلی و دوربین سلفی آیفون و همین‌طور خاموش و روشن کردن فلاش دوربین و فعال و غیرفعال کردن قابلیت‌هایی نظیر HDR یا Live Photo پیش‌بینی شده است.

 

آموزش عکس گرفتن با اپل واچ و ساعت هوشمند سامسونگ و شیائومی

موقعیت آیفون و سوژه‌هایی که می‌خواهید در قاب تصویر قرار داشته باشد را تنظیم کنید. در پایان برای گرفتن عکس روی دکمه شاتر در صفحه اپل واچ تپ کنید تا دوربین آیفون عکس را ثبت کند.

دقت کنید که اگر تایمر ۳ ثانیه‌ای فعال باشد، آیفون به جای یک عکس، ۱۰ عکس پشت‌سر‌هم می‌گیرد اما اگر تایمر را غیرفعال کنید، فقط یک عکس گرفته می‌شود.

به این ترتیب آموزش عکس گرفتن با اپل واچ تکمیل می‌شود.

عکس گرفتن با ساعت هوشمند سامسونگ

خلاصه بگوییم: معمولاً ساعت هوشمند دوربین ندارد اما امکان کنترل کردن دوربین گوشی وجود دارد. با برنامه Camera Controller می‌توانید از ساعت هوشمند سامسونگ برای عکاسی استفاده کنید.

آموزش عکس گرفتن با اپل واچ و ساعت هوشمند سامسونگ و شیائومی

بعضی از کاربران گوشی اندروید که ساعت هوشمند جدیدی خریداری کرده‌اند، سوال می‌کنند که چگونه دوربین ساعت هوشمند را فعال کنیم؟

عکس گرفتن با ساعت هوشمند شیائومی یا سامسونگ و هوآوی با توجه به این که معمولاً ساعت هوشمند کوچک و فاقد دوربین است، امکان‌پذیر نیست اما می‌توان از طریق ساعت، گوشی و دوربین آن را کنترل کرد. البته ممکن است در سال‌های آتی با پیشرفته‌تر شدن تکنولوژی حسگرها و قطعات الکترونیکی دوربین، دوربین‌هایی با ابعاد کوچک‌تر طراحی شود و در بعضی از ساعت‌ها از دوربین استفاده شود اما تا آن زمان تنها راه عکس گرفتن با ساعت هوشمند، استفاده از آن به عنوان ریموت کنترل برای کنترل کردن دوربین گوشی و تبلت است.