ویدئو پروژکتور اولین بار توسط چارلز فرانسیس جنکینز در سال ۱۸۹۲ اختراع شد. در نخستین بار از یک لامپ، به عنوان منبع نور استفاده می کردند و یک فیلم ۳۵ میلی ‌متری برای پخش تصاویر استفاده نمودند. این اختراع اساسی برای تکنولوژی پروژکتورهای ویدئویی بود و به تدریج تکنولوژی ‌های پیشرفته ‌تری برای پخش تصاویر و ویدئوها توسعه یافت و توسط تولید کنندگان خارجی و ایرانی مورد استفاده قرار گرفت. چندین دهه است که شاهد فروش ویدئو پروژکتور با قابلیت های پیشرفته و بروز هستیم. در حال حاضر چندین سال است که از فعالیت فروشگاه نیزار کالا در زمینه تولید و فروش ویدئو پروژکتور هوشمند با سیستم عامل اندروید منجمله ویدئو پروژکتور وای فای دار می گذرد. از این رو علاقه مندان به خرید دستگاه های پخش کننده سیار، می توانند نسبت به خرید ویدئو پروژکتور وای فای دار با قیمت ارزان تر و کیفیت بالای تصویر اقدام کنند.

ویدئو پروژکتور یک دستگاه الکترونیکی است که به کامپیوتر یا دیگر دستگاه ‌های ورودی متصل شده و قابلیت پخش تصاویر و ویدئوها را بر روی یک سطح بزرگتر مثل صفحه نمایش یا دیوار دارند. استقبال از فروش ویدئو پروژکتور این است که می تواند گزینه مناسبی برای نمایش فیلم ‌ها، عکس ‌ها، اسلاید‌ها و حتی محتوای اینترنتی بر روی یک صفحه بزرگ و قابل مشاهده می باشد. همواره کاربرد انواع ویدئو پروژکتور را می توانید به طور گسترده در مراسم ‌ها، کنفرانس‌ ها، کلاس‌ های درسی، سینماها، تئاترها و حتی در خانه‌ ها برای کسب تجربه تماشای سینمای خانگی مشاهده نمائید.  

تولید ویدئو پروژکتور با فناوری های پیشرفته

در اوایل ساخت ویدئو پروژکتور ، از یک لامپ فیلامنتی برای تولید نور و پخش تصاویر استفاده می کردند. لامپ فیلامنتی یک نوع لامپ الکتریکی است که با گرم شدن فیلامنت داخل آن، نور تولید می‌ کند. این نور سپس از طریق یک لنز به فیلم پخش شده و تصاویر روی صفحه پروژکتور نمایش داده می ‌شود. این تکنولوژی اولیه، پایه‌ای بود که به تدریج با پیشرفت تکنولوژی، به روش ‌های پیشرفته ‌تری مانند لامپ هالوژن و لامپ LED منجر شد که در این بخش قصد داریم به طور مختصر به معرفی آن بپردازیم. با گذشت زمان، به ویدئو پروژکتورها فناوری‌های متعددی اضافه شده است که عملکرد و کیفیت آن ‌ها را بهبود بخشیده است. فروش ویدئو پروژکتور وای فای دار محبوب تر از مدل های ساده این محصول می باشد. برخی از این فناوری ‌ها که می توانید در جزئیات مشخصات فنی محصولات و لیست فروش ویدئو پروژکتور ملاحظه نمائید، عبارتند از:

  • فناوری DLP (Digital Light Processing): در فرایند ساخت این نوع ویدئو پروژکتور از یک تراشه نوری استفاده می شود. با این تکنولوژی دیجیتال تصاویر بر روی پرده نمایش پرتاب می شوند. این تکنولوژی منجربه افزایش روشنایی، کنتراست و وضوح تصاویر می گردد.
  • فناوری LCD (Liquid Crystal Display): تصویر توسط پنل‌ های مایع کریستالی تولید شده تا قابلیت فیلتر کردن نور پس زمینه را داشته باشند.
  • فناوری LED (Light Emitting Diode): لامپ ‌های LED به عنوان منبع نور در انواع ویدئو پروژکتور هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند. این فناوری نه تنها باعث صرفه جویی در انرژی می ‌شود.
  • فناوری چندرنگ (D3 Projection) : برخی از ویدئو پروژکتورها قابلیت پخش تصاویر سه بعدی را دارند که امکان تجربه ویدئوهای سینمایی ۳D را فراهم می‌ کند.
  • فناوری Wireless Connectivity: امروزه اکثر ویدئو پروژکتورهای هوشمند دارای این قابلیت WiFi هستند که امکان ارتباط و اتصال بی سیم دستگاه با سایر منابع دیجیتالی را فراهم کنند.

بکارگیری چنین فناوری‌ هایی می تواند به بهبود عملکرد، کارایی و کاربرد ویدئو پروژکتور وای فای دار کمک کند و بدین ترتیب تجربه نمایش تصاویر و ویدئوهای بزرگ را بهبود می بخشد.

ویدئو پروژکتور وای فای دار چه مزیتی دارد؟

نحوه استفاده از ویدئو پروژکتور

با توجه به اینکه فروش ویدئو پروژکتور در مدل های متفاوت صورت می پذیرد ولی از نظر چگونگی کار کردن دارای مراحل یکسانی هستند. در موقعیت های گوناگون می توان با خرید ویدئو پروژکتور وای فای دار، یک دستگاه پخش کننده سیار در اختیار داشت و برای نمایش داده های تصویری می توان از مزایای آن بهره گرفت. لازم به ذکر است، برای استفاده از ویدئو پروژکتور، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • انتخاب مکان مناسب: ابتدا باید مکان مناسبی برای قرار دادن ویدئو پروژکتور انتخاب شود. معمولاً بهتر است پروژکتور را در فاصله مناسبی از صفحه یا سطحی که می‌ خواهید تصویر روی آن نمایش داده شود، قرار دهید.
  • اتصال به منبع تصویر: ویدئو پروژکتور را به منبع تصویر مثل کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه یا دستگاه دیگری که محتوای تصویر را دارد، متصل کنید. برای این کار از کابل های  HDMI، VGA یا USB و همچنین قابلیت وای فای می توانید استفاده کنید.
  • روشن کردن پروژکتور: پروژکتور را روشن کرده و صبر کنید تا آماده شود. برخی از پروژکتورها نیاز به چند دقیقه برای گرم شدن دارند.
  • تنظیمات تصویر: با استفاده از دکمه ‌های کنترل راهنمایی یا منوی پروژکتور، تنظیمات تصویر مثل روشنایی، کنتراست، رزولوشن و اندازه تصویر را تنظیم کنید.
  • تنظیمات صدا: اگر ویدئو پروژکتور دارای بلندگو داخلی است، تنظیمات صدا را نیز انجام دهید. در غیر این صورت، می ‌توانید بلندگوهای خارجی را به پروژکتور متصل کرده و صدا را از آن‌ ها پخش کنید.
  • پخش محتوا: حالا محتوای تصویر یا ویدئو خود را از منبع دیجیتال مورد نظر انتخاب شده پخش کنید. مطمئن شوید که تصویر به درستی روی سطح یا صفحه مورد نظر نمایش داده می ‌شود.
  • خاموش کردن پروژکتور: پس از اتمام استفاده، مینی ویدئو پروژکتور را خاموش کرده و اتصالات را جدا کنید.

با دنبال کردن این مراحل ساده، شما می ‌توانید به راحتی از ویدئو پروژکتور خود برای نمایش تصاویر و ویدئوهای مختلف استفاده کنید. توسط فروشگاه اینترنتی نیزار کالا شاهد فروش ویدئو پروژکتور هوشمند هستیم که می توانند شما را در انتخاب و خرید این دستگاه پرکاربرد به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

ویدئو پروژکتور وای فای دار چه مزیتی دارد؟

مزیت خرید ویدو پروژکتور وای فای دار

همانطور که از ابتدای مقاله بدان اشاره نمودیم، فروش ویدئو پروژکتور پرتابل دارای متقاضیان بسیاری می باشد چون امکان جابجایی آن ها برای افراد کار راحتی است. در قسمت انتهایی قصد داریم تا شما بیشتر با ویژگی های ویدئو پروژکتور وای فای دار آشنا سازیم تا با آسودگی خاطر این محصول را انتخاب کنید:

  • اتصال بی ‌سیم: ویدئو پروژکتورهای وای فای دار امکان اتصال بی ‌سیم به دستگاه‌ های مختلف مثل کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه و تبلت را فراهم می ‌کنند. این امکان به کاربران کمک می کند که بدون نیاز به کابل‌ های پیچیده، محتواهای خود را به راحتی پخش کنند.
  • قابلیت اشتراک ‌گذاری محتوا: با خرید ویدئو پروژکتور وای فای دار، کاربران می ‌توانند به راحتی محتواهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این ویژگی بسیار مناسب برای جلسات کاری، کلاس ‌های درسی یا جلسات خانوادگی است.
  • قابلیت کنترل از راه دور: فروش ویدئو پروژکتور وای فای دار با قابلیت کنترل از راه دور انجام می پذیرد. این ویژگی به کاربران این امکان را می ‌دهد که به راحتی تنظیمات تصویر و ویدئو را از فاصله دور کنترل کنند.
  • کاربری آسان: عموماً انواع ویدئو پروژکتور وای فای دار دارای رابط کاربری ساده و آسان هستند.

با توجه به ویژگی ‌های فوق، ویدئو پروژکتورهای وای فای دار را می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی نیزار کالا به صورت آنلاین با تخفیف، قیمت ارزان و همراه با گارانتی معتبر خریداری نمائید.

https://nizakala.com/