اگر در حال حاضر قیمت دوچرخه ۲۶ را در مدل‌های مختلف بررسی کرده‌اید و همچنان نیز نمی‌دانید بهترین مدلی که می‌توانید در بازه قیمتی بین ۵ الی ۱۰ میلیون تومان تهیه کنید کدام است، این مطلب را دنبال کنید. شاید چنین تصور کنید که با چنین بودجه‌ای نمی‌توان به سراغ برندهای درجه یک رفت یا حتی امکانات کاملی را در دست داشت؛ اما باید بدانید که این تصورات کاملاً اشتباه هستند. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای تا ۱۰ میلیون تومان دوچرخه‌هایی از برندهای درجه ۱ و ۲ را با امکانات مناسب و البته بسیار باکیفیت در اختیار داشته باشید. اگر تصمیم دارید تا برای مدت طولانی از دوچرخه استفاده کرده و یا به‌صورت جدی دوچرخه‌سواری کنید، باید توجه داشته باشید که به‌هیچ‌وجه قیمت دوچرخه حتی در بیشترین سطح خود نمی‌تواند تضمینی برایتان باشد.

چه عواملی قیمت دوچرخه را تعیین می‌کنند؟

این روزها درصورتی‌که تصمیم به خرید دوچرخه یا هر سایز دیگری گرفته باشید، مهم‌ترین مشکلی که با آن مواجه خواهید شد، برندهای بسیار زیاد موجود در بازار هستند. برای اینکه خریدی عاقلانه داشته باشید، در گام اول نباید به سراغ دوچرخه‌هایی با برندهای متفرقه و قطعات غیراورجینال بروید. دقت کنید که با خرید یک دوچرخه از برندی متوسط که لوازم قطعات اصلی آن همچون ترمز، دنده، سیستم تعلیق، فرمان و... باکیفیت هستند، سرمایه‌گذاری بهتری نسبت به زمانی که دوچرخه از برند ساختگی است و ادعا می‌کند تمامی امکانات روز و باکیفیت را دارد خواهید داشت.

مشخصات فنی تأثیر بسزایی در قیمت دوچرخه دارد؛ ازاین‌جهت شما می‌توانید یک دوچرخه درجه یک را با امکانات بسیار کمتر خریداری کنید و در زمان فروش آن نیز سودآوری خود را داشته باشید. درصورتی‌که فروش دوباره دوچرخه‌های فیک از برندهای ناشناخته، حتی اگر امکانات بالایی نیز داشته باشند، بسیار سخت خواهد بود. با صرف هزینه‌ای بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان شما می‌توانید امکاناتی محدود و دوچرخه‌ای نیمه‌حرفه‌ای داشته باشید.

نوع سیستم تعلیق دوچرخه ۲۶ تا ۱۰ میلیون تومان

در خرید و تعیین قیمت دوچرخه ۲۶ سیستم تعلیق و دنده نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند. در حال حاضر دوچرخه‌ها با دو نوع سیستم تعلیق هارد یا تعلیق کامل تولید می‌شوند. دوچرخه‌هایی که به طور هم‌زمان در چرخ‌های عقب و جلوی خود کمک‌فنر دارند، full suspension نامیده شده و سیستم تعلیق آنها کامل است. در مقابل دوچرخه‌هایی که تنها از کمک‌فنر عقب برخوردار هستند، hardtail نامیده می‌شوند و از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. برای اینکه بتوانید بهترین دوچرخه ۲۶ را تا ۱۰ میلیون تومان تهیه کنید، مسلماً لازم است تا آن را از بین دوچرخه‌های با سیستم تعلیق هاردتیل خریداری کنید.

نوع ترمز دوچرخه‌های ۲۶ زیر 10 میلیون تومان

یکی از موارد بسیار تأثیرگذار در قیمت دوچرخه ۲۶، نوع ترمزهای آن است. در حال حاضر بهترین نوع ترمز دوچرخه مدل دیسکی هیدرولیکی است که عملکرد فوق‌العاده‌ای را در مسیرهای ناهموار و شیب‌دار دارد. درصورتی‌که شما به دنبال یک دوچرخه ۲۶ زیر ۱۰ میلیون تومان هستید، مسلماً نمی‌توانید به دوچرخه‌هایی با چنین ترمزی دسترسی داشته باشید. در چنین بازه قیمتی اغلب دوچرخه‌ها مجهز به ترمزهای لقمه‌ای ویبریک و دیسکی مکانیکی هستند که شاید به مانند مدل دیسک هیدرولیکی قوی نباشند؛ اما عملکرد مناسبی را در اختیار شما برای داشتن یک سواری مناسب قرار می‌دهند.

نکات مهم برای انتخاب دوچرخه تا ۱۰ میلیون تومان

باتوجه‌به تمامی مواردی که پیش‌تر عنوان کردیم، دوچرخه‌هایی که با کمتر از ۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند به‌عنوان دوچرخه‌های اقتصادی شناخته می‌شوند. برای خرید چنین دوچرخه‌ای حتماً باید با دقت بالا وارد عمل شوید. در گام اول ابتدا نوع مصرف خود را مشخص کنید و تصمیم بگیرید که دوچرخه را برای چه کاری می‌خواهید. آیا از آن برای تردد در شهر استفاده می‌کنید یا به دنبال رکاب زنی در کوهستان بوده و می‌خواهید تا فعالیت جدی‌تری را در پیش بگیرید؟ نیاز شما مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت دوچرخه را تعیین می‌کند که به دنبال آن می‌توانید بسیار راحت‌تر گزینه‌های موردنظر خود را بررسی کنید.

در قدم بعدی توجه به تجهیزات جانبی دوچرخه مورد اهمیت می‌باشد و برای این کار باید محل زندگی خود یا محلی که در آن می‌خواهید دوچرخه‌سواری کنید را در نظر بگیرید. به طور مثال دوچرخه‌هایی با ترمزهای لقمه‌ای به‌عنوان ارزان‌ترین مدل‌ها می‌توانند در سطوح صاف و زمین‌های آسفالت بسیار عالی عمل کنند؛ اما همین ترمزها در مقابل سطوح خیس و لغزنده گیرایی مناسبی ندارند. ازاین‌رو محل سواری و محل زندگی شما اهمیت بسیار زیادی دارد.

توجه داشته باشید که برندینگ نیز تأثیر بسیار زیادی در قیمت دوچرخه دارد؛ به‌عنوان‌مثال دوچرخه‌های جاینت، فوجی، مریدا و ترک از جمله برندهای درجه یک و شناخته شده‌ای در سطح جهان هستند که بخش زیادی از درآمد آنها از برندینگشان است. این برندها علاوه بر اینکه استاندارد بالایی را در ساخت محصولاتشان به کار می‌برند؛ اما درصد زیادی از قیمت آنها تحت‌تأثیر برند بودن آنها تعیین می‌شود.

بهترین برندهای دوچرخه ۲۶ ‌ تا 10 میلیون تومان

برندهای بسیار زیادی را می‌توان معرفی کرد که بهترین قیمت دوچرخه ۲۶ را با کیفیت مناسب عرضه می‌کنند. این برندها کیفیت را فدای کمیت نکرده و محصولاتی بادوام و ماندگاری بالا را تولید کرده‌اند. باوجوداینکه این دوچرخه‌ها حرفه‌ای نبوده و برای سواری‌های آماتور تهیه می‌شوند؛ اما می‌توانند به‌خوبی بدن را در حالت استاندارد خود قرار داده و از آن در مقابل ضربات جاده مراقبت کنند. برای خرید دوچرخه ۲۶ در این بازة قیمتی می‌توانید از برندهای معتبری همچون اورلرد، آستر، کراس، الکس، ویوا، المپیا و فرانکلین کمک بگیرید. در ادامه برخی از بهترین انواع دوچرخه ۲۶ کمتر از ۱۰ میلیون تومان را برایتان لیست کرده‌ایم تا بتوانید متناسب با سواری خود، انتخابی مناسب داشته باشید.

دوچرخه 26 کوهستان برند اوکی مدل OK R2607

این دوچرخه یکی از محصولات باکیفیت و قیمت مناسب برند اوکی است که در داخل کشور تولید می‌شود. قیمت دوچرخه ۲۶ اوکی مدل OK R2607 حدوداً ۷ میلیون تومان بوده و از ویژگی‌های مناسبی برای یک سواری ایده‌آل برخوردار است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به سیستم دنده ۲۱سرعته کلاچ دار، فریم آهنی مقاوم و مرغوب، دوشاخ کمک‌دار Nova، طوقه آلومینیومی دوجداره، طبق قامه Rocky و تایر Wanda King اشاره کرد.

دوچرخه 26 کوهستان INFINITY مدل V

یک دوچرخه کوهستانی اقتصادی و کاربردی می‌خواهید؟ قیمت دوچرخه 26 کوهستان INFINITY مدل V، ۹ میلیون تومان است و با تجهیز به فریم آلومینیومی سبک و مستحکم، دوشاخ کمک‌دار قفل‌شو و تنظیمی، طوقه دوجداره آلومینیومی، دسته‌دنده ۲۱سرعته کلاچ دار، شانژمان شیمانو تورنی و ترمزبندی ویبریک، گزینه‌ای مناسب برای شروع رکاب‌زنی در مناطق کوهستانی می‌باشد.

دوچرخه 26 برند اوربیتز مدل وکتور دیسک

اوربیتز نیز یکی دیگر از برندهای بسیار قیمت مناسب و باکیفیتی به شمار می‌رود که می‌توانید محصولات آن را به راحتی در داخل کشور بیابید. قیمت دوچرخه 26 برند اوربیتز مدل وکتور دیسک در بازار فعلی حدوداً ۷ میلیون تومان بوده و جزو دوچرخه‌های اقتصادی کاربردی شناخته می‌شود. از جمله ویژگی‌های این دوچرخه می‌توان به فریم آهنی مستحکم با کابل‌کشی از داخل، ترمزبندی دیسک مکانیک، توپ تنه بلبرینگی، دوشاخ کمک‌دار با قابلیت قفل‌شو و تنظیمی و سیستم دنده ۲۴سرعته کلاچ دار در کنار طوقه دوجداره آلومینیومی آن اشاره کرد.

دوچرخه 26 کوهستان برند مارلین مدل PLUSE 500

برای خرید یک دوچرخه اقتصادی بادوام می‌توانید از برند چینی مارلین کمک بگیرید. دوچرخه ۲۶ کوهستانی مدل پلاس ۵۰۰ یکی از بهترین تولیدات این مجموعه است که قیمتی بین ۷ تا ۸ میلیون تومان در بازار دارد. تنه آهنی آن بسیار زیبا و مستحکم بوده و به سیستم دنده ۲۱ سرعت کلاچ دار مجهز می‌باشد. طراحی آن به‌صورت کابل از داخل تنه انجام‌گرفته و ازاین‌جهت دوام و عمر سیستم‌های مختلف آن بالا خواهد بود. مجهز بودن به دوشاخ کمکدار تنظیمی و قفل شو در کنار ترمز بندی دیسکی مکانیکی به این دوچرخه بیشترین قدرت لازم برای سواری در انواع مسیرهای مختلف شیب‌دار و ناهموار را می‌دهد.

دوچرخه المپیا سایز 26 مدل BIANCHI

یکی از پرفروش‌ترین دوچرخه‌های برند المپیا را می‌توان این مدل عنوان کرد. درحال‌حاضر قیمت دوچرخه بیانچی در بازار فعلی ۸ میلیون تومان است و ویژگی‌های موردنیاز برای سواری راحت در مناطق شهری را به‌خوبی مهیا می‌کند. فریم آن از نوع آلیاژ مستحکم بوده و ترمز دیسکی مکانیکی پرقدرتی بر روی آن نصب شده است. به کمک سیستم دنده ۲۱سرعته‌ی کلاچ دار این محصول می‌توانید دوچرخه‌سواری بسیار ساده را داشته باشید. دوشاخ کمک فنردار به همراه تایرهای گلریز واندا از دیگر ویژگی‌هایی هستند که آن را برای رسیدن به ‌سرعت بالا در حین رکاب زنی مناسب می‌سازند.

دوچرخه 26 اورلرد مدل OVERLORD ETX 020-D

دوچرخه‌های ساخته شده توسط برند اورلرد یکی از بهترین دوچرخه‌های تایوانی به شمار می‌روند. این برند معتبر در ساخت دوچرخه ۲۶ مدل ETX 020-D خود از فریم آهنی فوق‌العاده مستحکم در کنار سیستم دنده ۲۴سرعته شیمانو برای رسیدن به قدرت و تعادل بیشتر استفاده کرده است. سیستم ترمز آن از نوع دیسکی مکانیکی بوده و مجهز به دوشاخ قفل شو ETX-26 می‌باشد. این محصول که در حال حاضر قیمتی حدوداً ۹ میلیون تومان دارد، یکی از بهترین دوچرخه‌هایی است که می‌توانید با کمتر از ۱۰ میلیون تومان تهیه کرده و تا سال‌ها از آن استفاده کنید.

دوچرخه 26 کوهستان فرانکلین مدل F50-D

برای معرفی یکی از انواع خوش‌ قیمت دوچرخه ۲۶ کوهستانی می‌توان به مدل F50-D برند فرانکلین اشاره کرد. در ساخت این دوچرخه اقتصادی شاهد استفاده از فریم آلیاژ آهن مقاومی هستیم که در کنار طوقه‌های آلومینیومی دوجداره و تایرهایی باکیفیت از برند COMPASS، هماهنگی بی‌نظیری را در اختیار شما برای داشتن سواری مناسب می‌دهند. سیستم ترمز این محصول دیسک مکانیک بوده و دارای دوشاخ کمک‌دار از برند Nova می‌باشد. قیمت آن نیز در بازار فعلی حدوداً ۸ میلیون تومان است.

سخن پایانی

درصورتی‌که قصد خرید دوچرخه ۲۶ اقتصادی و ارزان‌قیمت را دارید، ابتدا باید نیازهای خود را تشخیص داده و سپس برای انتخاب مدل مناسب باتوجه‌به شرایط زندگی خود اقدام کنید. یکی از مهم‌ترین نکات در این زمان توجه به اصالت و اعتبار فروشگاهی است که از آن خرید می‌کنید. اگر راهنمایی‌های ما را مناسب و کاربردی دانستید، پیشنهاد می‌کنیم تا سری به وب‌سایت فروشگاه دوچرخه آریا چرخ بزنید. این فروشگاه معتبر و آنلاین محصولات خود را به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش در اختیارتان قرار می‌دهد. تمام محصولات این مجموعه دارای اصالت است و می‌توانید مطمئن باشید که دوچرخه‌ای باکیفیت را تهیه کرده‌اید. برای دستیابی راحت‌تر به مناسب‌ترین محصولات، می‌توانید قیمت دوچرخه را با کمک فیلتر در بازة قیمتی مدنظر خود قرار دهید.