پارتیشن نرده‌ای یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین جداکننده‌های فضاست که به‌دلیل طراحی‌ خاص خود، اخیرا در دکوراسیون بسیاری از دفاتر و حتی خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی‌که آشنایی با مزایا و معایب مدل جداکننده‌ها و برآورد هزینه‌های خرید و نصب آن‌ها به شما در جهت داشتن انتخابی مناسب‌تر کمک می‌کند، در ادامه مطلب به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم. ما را تا انتها همراهی بفرمایید.

پارتیشن نرده‌ای چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از زیباترین و البته کاربردی‌ترین پارتیشن‌های موجود در بازار، جداکننده‌های نرده‌ای یا الواری هستند که به‌دلیل طراحی مدرن و زیبای خود و امکان عبور نور به قسمت‌های تفکیک‌شده، این‌روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. طراحی نرده‌ای‌ شکل، آن‌ها را برای استفاده در فضاهایی با نور کم بسیار کاربردی کرده‌است. به‌عبارت‌دیگر، اگر فضایی که قصد تفکیک آن را دارید نور‌دهی خوبی ندارد، جداکننده‌های نرده‌ای بهترین انتخاب خواهد بود. پارتیشن نرده‌ای چوبی یکی از پرطرفدارترین مدل‌های این نوع جدا‌کننده است که علاوه‌بر سازماندهی، در زیباتر به‌نظر رسیدن محیط نیز نقش مهمی دارد.

به‌طور‌کلی، اگر بخواهیم کاربرد این نوع جداکننده‌ها را مورد بررسی قرار بدهیم، باید بگوییم که می‌توان از آن‌ها در طراحی منزل یا محیط کار بهره برد. به‌بیان‌دیگر، آن‌ها برای هر نوع فضایی اعم از سالن منزل، دفاتر اداری، شرکت‌ها، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و هر نوع محیطی که زیبایی و کاربرد در کنار هم دارای اهمیت است، مناسب هستند. پارتیشن ترموود یکی از پر طرفدارترین انواع پارتیشن است که هم در فضای بیرونی و هم داخلی اجرا می‌شود در ادامه سعی می‌کنیم بیشتر در مورد این نوع از محصولات توضیح دهید.

پارتیشن نرده‌ ای چیست؟

نحوه اجرای پارتیشن‌های نرده‌ای

نحوه نصب و اجرای جداکننده‌های نرده‌ای؛ آسان، کم‌هزینه و نسبتا سریع است؛ اما فراموش نکنید که انجام این کار نیز همانند سایر امور، تخصص، تجربه و ابزار خاص خود را می‌طلبد و هرکسی نمی‌تواند از‌عهده اجرای صحیح آن برآید. باتوجه به این نکته مهم، توصیه می‌شود که اجرا و نصب را به تکنسین متخصص واگذار کنید و درنهایت از اجرای ظریف و بی‌عیب‌ونقص آن لذت ببرید؛ اما به‌طورکلی از مراحل نصب جداکننده‌های الواری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی نیازهای اولیه: در گام اول باید فضا، تعداد پارتیشن‌های مدنظر و محل نصب آن‌ها را مورد بررسی قرار داد تا با‌توجه به آن‌ها بهترین طراحی اجرایی شود.
  • اندازه‌گیری دقیق: در گام بعدی باید ابعاد و اندازه دقیقی از محل نصب جداکننده داشته باشید‌.
  • انتخاب طرح و رنگ: اگر پارتیشن نرده‌ای چوبی را به‌منظور جداسازی فضای خود انتخاب می‌کنید، باید به رنگ چوب و هماهنگی آن با دکوراسیون نیز توجه داشته باشید.
  • آماده‌سازی: در مرحله بعد و باتوجه به ابعاد، الوارها یا همان نرده‌ها آماده می‌شوند.
  • نصب و اجرا: در گام بعدی، فریم کلی جدا‌کننده در دیوار نصب و نرده‌ها با فواصل مشخص در کنار یک‌دیگر قرار داده و نصب می‌شوند. این فاصله با‌توجه به ترجیحات شما قابل کم و زیادشدن خواهد بود.
  • بررسی نهایی: پس از پایان کار بار دیگر به‌نحوه نصب ایمن و منظم کار توجه می‌شود تا درصورت بروز مشکل رفع شود.

مزایا و معایب خرید پارتیشن‌های نرده‌ای

همان‌طور که در قسمت‌های قبل نیز اشاره شد، استفاده از پارتیشن نرده‌ای یک راه‌حل عالی برای تقسیم و تفکیک فضا به بهترین شکل است. بررسی مزایا و معایب استفاده از این نوع ابزار به شما برای انتخابی درست و مناسب کمک خواهد کرد. در ادامه آن‌‌ها را بررسی می‌کنیم:

مزایا

  • جداکننده الواری علاوه‌بر جداسازی فضا سبکی خاص، متفاوت و زیبا را به فضا اضافه می‌کند.
  • با بیشتر سبک‌های دکوراسیون هماهنگ هستند. بنابراین، می‌توان از آن‌ها در منازل و انواع محیط‌های تجاری و اداری استفاده کرد.
  • در مدل‌های چوبی دست شما برای انتخاب رنگ بازتر است.
  • قیمت خرید آن‌ها بسیار مناسب و اقتصادی است.
  • نور را از خود عبور می‌دهند؛ بنابراین، برای فضاهایی با نور کم بسیار مناسبند.
  • فرایند نصب و اجرای آن‌ها آسان است.
  • مقاومت بالایی دارند و طی سالیان می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  • قابلیت جابه‌جایی دارند.

معایب

  • به‌دلیل فضای باز بین نرده‌ها فضای خیلی خصوصی ایجاد نمی‌کنند و می‌توان به‌راحتی به آن طرف دید داشت.
  • صدا منتقل می‌شود.
  • از‌لحاظ وزنی کمی سنگین هستند.
  • گرد و غبار می‌گیرند و به‌راحتی لک می‌شوند.

قیمت پارتیشن نرده‌ای چوبی

اگر تصمیم خود را برای خرید جداکننده‌های نرده‌ای قطعی کرده‌اید، باید بدانید که قیمت آن‌ها باتوجه به عواملی همچون کیفیت و جنس چوب، ابعاد و ضخامت آن، تزیینات جانبی کار شده و همچنین نوع سفارش و جزئیات نصب جداکننده بستگی دارد. برای مثال، قیمت خرید پارتیشنی از جنس چوب روسی با ارتفاع ۱۸۰ سانت، طول ۱۲۰ و عرض ۳۰ سانتی‌متر و ضخامت ۱.۶ سانت از حدود ۱۲ میلیون تومان شروع می‌شود؛ این در حالیست که قیمت‌ها برای جداکننده‌ای با جنس چوبی دیگر متفاوت خواهد بود. به‌منظور اطلاع دقیق از قیمت‌ها بهتر است که ابعاد و چوب مدنظر خود را به کارشناسان فروشگاه اعلام بفرمایید.

پارتیشن نرده‌ ای چیست؟

پارتیشن سبز یا گیاهی

توجه به کیفیت محصول و متریال استفاده شده در ساخت آن، از مهم‌ترین مواردی است که در زمان خرید پارتیشن نرده‌ای باید به آن توجه داشته باشید؛ چراکه اگر کیفیت محصول بالا باشد، ماندگاری و زیبایی آن نیز بیشتر می‌شود. اگر به این مدل پارتیشن علاقه دارید احتمالاً طرفدار پارتیشن‌های گیاهی یا اصطلاحاً پارتیشن سبز نیز باشید که این روزها خیلی مورد استقبال طراحان داخلی قرار گرفته و در بیشتر محیط‌های اداری مدرن استفاده می‌شوند.