امروزه، برای نمایش دادن تصاویر در محیط‌های اداری همچون مراکز آموزشی، اداره‌ها و غیره از نمایشگر‌هایی مانند مانیتور و تلویزیون استفاده می‌شود. اما به نظر شما می‌توان از این تجهیزات در هر محیطی استفاده کرد؟ آیا می‌توان برای نمایش دادن اطلاعات در محیط‌های نامناسب و پر رفت و آمد از تلویزیون‌ استفاده کرد؟ اگر جواب این سوال را از ما بپرسید، می‌گوییم: خیر، امکان ندارد که تلویزیون بتواند برای مدت زمان طولانی در محیط‌های خشن دوام بیاورد. به همین دلیل در این شرایط باید به سراغ مانیتور‌ صنعتی رفت. شما درباره این تجهیزات چه می‌دانید؟ این دو محصول چه تفاوت‌هایی با یک دیگر دارند؟ با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت مانیتور صنعتی و تلویزیون بپردازیم.

مانیتور صنعتی تبلیغاتی چیست؟

امروزه اکثر مراکز تفریحی و فروشگاهی جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود از روش‌های تبلیغاتی متفاوتی استفاده می‌کنند؛ یکی از آن‌ها هم خرید مانیتور صنعتی است. مانیتور‌های صنعتی محصولات را با بهترین وضوح به نمایش می‌گذارند و مشتریان زیادی را به تبلیغ مورد نظر جذب می‌کند. در نتیجه فروشندگانی که به تبلیغات گسترده احتیاج دارند ترجیح می‌دهند از مانیتور‌‌های صنعتی استفاده کنند. این تجهیزات، نمایشگر‌های گسترده‌ای هستند که به صفحه نمایش بزرگی تبدیل می‌شوند تا بتوانند در شرایط سخت و طاقت‌ فرسای محیط‌های صنعتی کار کنند. همچنین مانیتور‌های صنعتی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که ضربه یا لرزش‌های طولانی مدت بر روی عملکرد آن‌ها تاثیری ندارد؛ حتی توانایی مقابله کردن با محدوده دمایی گسترده، رطوبت، غبار و غیره را  دارند. متناسب با کاربرد، همه این تجهیزات می‌توانند روی پنل و VESA راه‌اندازی بشوند. در حال حاضر مانیتور‌های بزرگ صنعتی توسط برند‌‌های متنوعی از قبیل ال جی، شارپ، بنکیو، سامسونگ، جی پلاس و غیره تولید شده‌اند و به فروش می‌رسند. از طرفی هر یک از مانیتور‌های تولید شده توسط این کمپانی‌ها ویژگی‌های خاص خودش را دارد و از آن‌ها در صنایع و کسب و کار‌های مختلف استفاده می‌شود.

تلویزیون هوشمند چیست؟

تلویزیون نوعی سیستم تصویری و صوتی است که با استفاده از آن می‌توانید فایل‌های ویدیویی را تماشا کنید؛ البته این تجهیزات کاربردهای زیاد دیگری هم دارد. امروزه شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون در تلاش هستند تا قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی را به کاربران خود ارائه داده و یک محصول همه کاره در اختیار آن‌ها قرار دهند؛ برای مثال از TV می‌توان برای بازی و گیمینگ نیز استفاده کرد. به علاوه با استفاده از این سیستم می‌توانید در اینترنت جستجو کنید، از شبکه‌های اجتماعی بهره بگیرید و نرم‌افزارهای مورد علاقه خود را بر روی آن نصب نمایید.

تفاوت خرید مانیتور صنعتی با تلویزیون

کاربرد نمایشگر صنعتی و تلویزیون

معمولا مانیتورهای صنعتی و TV از نظر ظاهر تفاوت زیادی با هم ندارند و ویژگی‌های کلی آن‌ها مشابه یکدیگر است. اصلی‌ترین تفاوت این دو نمایشگر در کاربرد آن‌ها است. ویدئو وال به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی می‌توان از آن‌ در مکان‌های خشن، نامساعد یا تحت فشار استفاده کرد. اگر TV را درون اماکن خارجی یا محیط‌هایی با ارتعاشات بالا قرار دهید، پس از مدت کوتاهی از کار می‌افتند. حتی اگر این مانیتورها زمان زیادی روشن بمانند یا در دمای نامساعد قرار بگیرند، سرعت و عملکرد آن‌ها دچار افت خواهد شد. به همین دلیل مانیتورهای صنعتی و تلویزیون‌ها نمی‌توانند به جای هم استفاده شوند؛ چرا که هر یک از آن‌ها کاربرد متفاوتی دارند و برای شرایط مختلفی تولید شده‌اند.

جنس مانیتور صنعتی و تی وی

مانیتورهای صنعتی از نظر جنس و مواد به کار رفته در بدنه، از دوام و استحکام بالاتری نسبت به تلویزیون‌ها برخوردار هستند. علاوه بر این نمایشگرهای صنعتی بزرگ دارای بردهای الکترونیکی مخصوصی هستند که باعث عملکرد بهتر دستگاه خواهند شد. پنل‌های به کار رفته در آن‌ها نیز با پنل‌های نمایشگرهای معمولی متفاوت است؛ چرا که باید در شرایط سخت محیطی مقاومت بیشتری از خود نشان دهند.

Industrial Monitor Or Smart TV

برخی از مشاغل به نمایشگر‌هایی نیاز دارند که باید به صورت مداوم روشن بمانند. حساسیت این مشاغل به قدری زیاد است که یک لحظه خاموش شدن مانیتور می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری برای آن‌ها به همراه داشته باشد. معمولا در صنایع تولید مواد غذایی به مانیتوری نیاز است که به صورت یکسره روشن باشد تا به بررسی دمای محیط یا کنترل رشد میکروب‌ها بپردازد. در این صورت حتی یک لحظه قطع شدن صفحه نمایش ممکن است باعث بالا رفتن دمای محیط یا دستگاه‌ها شود و در فرآیند تولید اختلال ایجاد کند؛ در نتیجه خسارت زیادی به تولیدکنندگان وارد خواهد شد. بنابراین برای پیشگیری از این مشکل به نمایشگر تاچ صنعتی نیاز است که بتوانند به صورت یکسره و 24 ساعته کار کنند. تلویزیون‌ها و نمایشگرهای عادی نمی‌توانند به طور مداوم روشن بمانند؛ زیرا پس از گذشت چند ساعت دچار افزایش دما می‌شوند و برد الکتریکی آن‌ها می‌سوزد. در این زمان مانیتورهای صنعتی روی کار می‌آیند. این مانیتورها به‌ گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند برای زمان زیادی روشن بمانند، بدون اینکه دچار مشکل شوند.

نوع درگاه و پورت‌ها در مانیتور صنعتی و TV

تفاوت دیگری که مانیتورهای صنعتی و تلویزیون‌ها با هم دارند، در  نوع پورت‌ها و درگاه‌های به کار رفته در آن‌ها است. به طور کلی نمایشگرهای صنعتی به اتصالات و درگاه‌های متنوع و متعددی مجهز شده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توان اطلاعات محیطی را از منابع مختلفی دریافت کرد و بر روی نمایشگر به اشتراک گذاشت. بزرگ‌ترین مزیتی که Industrial Monitor نسبت به نمایشگرهای خانگی دارند، قابلیت اتصال به حسگرهای دیگر است. مانیتورهای بزرگ و صنعتی دارای درگاه‌های ورودی یا خروجی زیادی هستند که در زمان خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید. این نوع تجهیزات برای اتصال راحت‌تر به منابع و سایر سیستم‌ها، دارای سنسورهای خارجی همچون حسگرهای تشخیص حرکت، دماسنج یا هستند. خرید مانیتورهای صنعتی به دلیل داشتن حسگرهای لمسی و درگاه بیشتر، برای مشاغل و کسب‌وکارها مناسب‌تر خواهد بود.

تفاوت خرید مانیتور صنعتی با تلویزیون

قیمت مانیتور صنعتی تاچ

به طور کلی نمایشگر‌های صنعتی نسبت به تلویزیون‌ها و نمایشگرهای معمولی قیمت بالاتری دارند. البته این بالا بودن قیمت به دلیل خصوصیات منحصر به‌فرد و دوام و استحکام مانیتورهای صنعتی است. همچنین برند تولیدکننده این تجهیزات هم در تعیین قیمت مانیتور صنعتی تاثیر بسزایی خواهد داشت. مسلما در صورتی که این مانیتورها و TV توسط برندهای خارجی تولید شده باشند، قیمت بیشتری نسبت به نمونه‌های داخلی خواهند داشت. علاوه بر این رزولوشن، وضوح تصاویر و نوع کنتراست این نمایشگرها نیز بر قیمت نهایی آن‌ها تاثیرگذار است.

مانیتور صنعتی خود را از پرو استور بخرید

شاید به نظر شما مانیتورهای صنعتی و تلویزیون‌ها از نظر ظاهری شبیه به هم به نظر برسند، اما از نظر فنی تفاوت‌های زیادی با هم دارند. در صورتی که برای مشاغل خود به نمایشگری نیاز دارید که باید به صورت یکسره و مداوم روشن باشد، بهتر است یک مانیتور صنعتی تبلیغاتی خریداری نمایید. تلویزیون‌ها حساسیت زیادی دارند و نسبت به شرایط محیطی یا روشن ماندن مداوم سریعا واکنش نشان می‌دهند و دچار آسیب خواهند شد. بنابراین بهتر است با صرف هزینه بالاتر یک مانیتور صنعتی خریداری کنید تا درگیر هزینه‌های گزاف تعمیر یا تعویض تلویزیون نشوید.

در زمان خرید مانیتورهای صنعتی باید نهایت دقت را به خرج دهید و خرید خود را از شرکت‌های معتبر انجام دهید تا محصولی باکیفیت در اختیار شما قرار دهند. پرو استور یکی از بهترین فروشندگان مانیتورهای صنعتی و تلویزیون‌های مختلف است که با پشتیبانی ۲۴ ساعته خود به تمامی سوالات شما پاسخ می‌دهد. کارشناسان این شرکت به شما کمک می‌کنند تا انتخاب درستی داشته باشید و بهترین و مناسب‌ترین محصولات را خریداری کنید. پیش از خرید می‌توانید قیمت و کیفیت محصولات پرواستور را با سایر شرکت‌ها و آنلاین شاپ‌ها مقایسه کنید تا با اطمینان بیشتری برای خرید اقدام نمایید. راه ارتباطی با مشاوران ما شماره تماس 52472000 است.