تبدیل انرژی‌ها از حالتی به حالت دیگر و به‌کارگیری آن‌ها در صنایع مختلف، می‌تواند مسیر پیشرفت صنایع را هموار سازد. یکی از انرژی‌هایی که از گذشته‌های دور تا به امروز در بسیاری از کارخانجات مورد استفاده قرار می‌گیرد، بخار است.

متخصصان با حرارت دادن آب توسط دیگ بخار، انرژی بخار با فشار بسیار بالا و قدرت زیادی را تولید می‌کنند و به‌وسیله آن، موتورهای عظیم را به گردش در می‌آورند. البته برخی از صنایع به منظور صرفه‌جویی در انرژی، دستگاه‌های بخار را کنار گذاشته و دستگاه‌های الکتریکی را جایگزین آن‌ها کرده‌اند. خوب است بدانید که دیگ‌های بخار به شکل‌های متنوع و گوناگونی در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و امکان استفاده از آن‌ها در هر شرایطی برای کاربران مهیاست.

معرفی 4 مورد از انواع دیگ بخار

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما مطرح شود، این است که دیگ بخار چیست؟ این محصول که با نام بویلر نیز شناخته می‌شود، متشکل از یک مخزن بزرگ، دستگاه تولید حرارت و سوپاپ‌های اطمینان است. زمانی که آب وارد بویلر می‌شود، دستگاه حرارتی آن به‌صورت خودکار یا دستی فعال شده و درنتیجه بخارهایی با فشار بالا تولید می‌کند. البته بهتر است بدانید که بدنه بویلرها توسط متریال خاصی نظیر پشم و شیشه و فولاد عایق‌بندی می‌شود تا دمای آب سریع‌تر افزایش یابد.

همانطور که اشاره شد، دیگ بخار صنعتی به شکل‌های مختلفی تولید می‌شود و امکان استفاده از آن برای کاربران در هر محیط با هر شرایطی مهیاست. برخی از نمونه‌های پرکاربرد بویلر به شرح زیر است:

بویلر واتر تیوپ

در این نوع بویلر، تعداد زیادی لوله از متریال مس و برنج به‌کار رفته تا دمای آب سریع‌تر افزایش یابد و ریسک انفجار و ترکیدگی دیگ کاهش یابد. فراموش نکنید که این نوع بویلرها قادر به تولید بخار بیشتر با انرژی کمتری هستند.

بویلر فایرتیوپ

بویلرهای فایرتیوپ نسبت‌به واترتیوپ، بخار کمتری تولید می‌کنند؛ اما در ازای آن ایمنی بیشتری برای مصارف صنعتی خاص دارند. فشار درون لوله‌های این نوع بویلرها، حدود 20 الی 30 بار تخمین می‌خورد.

بویلر لنکاشیر

این نوع بویلرها دارای دو محفظه فولادی با ضخامت بالا هستند. زمانی که دمای آب در محفظه اول افزایش می‌یابد و بخار با فشار بالا تولید می‌شود، سوپاپ ورود محفظه دوم عمل می‌کند و بخار وارد آن می‌شود. فشار این نوع بویلرها حدود 7/0 الی 2 مگاپاسکال تخمین زده می‌شود.

بویلر کورنیش

بویلر کورنیش دارای لوله‌هایی با ضخامت زیاد و تحمل فشار بالا بوده و دارای یک سیلندر و دو دودکش است. زمانی که در این بویلر آب به بخار تبدیل می‌شود، بخار با فشار بالا به سمت دودکش حرکت می‌کند و وارد لوله اصلی می‌شود.

چه پارامتر‌هایی در تعیین قیمت دیگ بخار نقش دارند؟

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، بویلرها به شکل‌های متنوعی تولید می‌شوند و هرکدام از آن‌ها، از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. از این‌رو، می‌توان نتیجه گرفت که قیمت بویلرها با یکدیگر متفاوت است. البته قیمت این محصول باتوجه‌به عواملی همچون ابعاد و اندازه، نوع سیستم سوختی، عایق‌بندی، سیستم‌های اضطراری، تجهیزات همراه، نوع بویلر، نرخ ارز و نوسانات بازار تعیین می‌شود.

خوب است بدانید که متاسفانه بسیاری از فروشگاه‌ها، قیمت بالایی را برای انواع بویلرها در نظر می‌گیرند. به‌همین دلیل، باید قبل از خرید این محصول، برای استعلام قیمت به‌روز آن از فروشگاهی معتبر اقدام کنید. البته برای انجام این کار نیازی نیست به‌صورت حضوری به فروشگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی بویلر مراجعه فرمایید. شما می‌توانید به‌صورت آنلاین و از مراکز دارای اعتبار از قیمت روز این محصول ارزشمند مطلع شوید.

۰ تا ۱۰۰ دیگ بخار و راهنمای خرید دیگ بخار صنعتی

راهنمای خرید دیگ بخار

با خواندن این مطلب ممکن است این سوال پیش بیاید که اصلا دیگ بخار را از کجا بخریم و چگونه برای انتخاب بهترین بویلر تصمیم‌گیری کنیم؟ باید گفت که بویلرها از تجهیزات بسیار مهم صنایع مختلف و کارخانجات به شمار می‌آیند و استفاده از آن‌ها امری کاملا ضروری است؛ اما خرید بویلرها از هر فروشگاهی، نمی‌تواند تصمیم مناسبی باشد. متاسفانه برخی از فروشگاه‌ها، این محصول را با کیفیت پایین، گارانتی نامعتبر و قیمت نجومی به فروش می‌رسانند. برای خرید این محصول بهتر است به موارد زیر توجه ویژه‌ای نشان دهید:

  • استاندارد ملی
  • دارا بودن پروانه استاندارد
  • گارانتی و خدمات پس‌ازفروش
  • امکانات و تجهیزات
  • شرکت تولید‌کننده
  • ویژگی‌های فنی مانند نوع سوخت یا ظرفیت دیگ
  • کیفیت تجهیزات و قطعات
  • ظرفیت بهره‌برداری دیگ بخار

اگر به‌دنبال خرید انواع بویلر با قیمت مناسب بدون واسطه، با گارانتی معتبر، تولید داخل و کیفیت بی‌نظیر هستید، پیشنهاد می‌شود پیش از خرید با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و برای خرید این محصول سراغ فروشگاه‌های معتبر و باسابقه بروید. شما می‌توانید باتوجه‌به موارد ذکر شده و دریافت مشاوره از متخصصین، انواع تجهیزات صنعتی ضروری همچون بویلر را با بهترین شرایط خریداری کنید و تا سال‌ها بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید.

۰ تا ۱۰۰ دیگ بخار و راهنمای خرید دیگ بخار صنعتی

سخن پایانی

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، بویلرها از مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند و قادر به تولید انرژی با مقدار زیادی هستند؛ اما حین خرید این محصول، پیشنهاد می‌شود دور بویلرهای استوک و کارکرده را خط بکشید و آن را به‌صورت نو و آکبند از کارخانجات یا فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. پس از خرید و حمل بویلر، بهتر است فرآیند نصب و راه‌اندازی آن را نیز به دست افراد باتجربه و کاربلد بسپارید.

از این صفحه هم بازدید کنید : دیگ آب گرم

کارواش بخار چیست ؟

کارواش بخار هم از جمله دستگاهای زیر مجموعه دیگ بخار به حساب می آید که با یک تغییر کوچک می توان از آن در کارواش های ماشین استفاده کرد . با قرار دادن دستگاه کارواش بخار در این مکان ها می توانید ماشین و یا وسایل دیگر را بدون آب و توسط بخار شستشو کنید که این مورد مزایا زیادی دارد که برای اطلاعا بیشتر می توانید وارد سایت زیر بشید

کارواش بخار

بله این محصول بسیار کاربردی هست به عنوان مثال شما نمیتوانید به صورت سنتی داخل ماشین را بشویید و اگر هم بشویید تمامی قسمت ها رو نمیتوانید بشویید ولی با بخار تقریبا تمامی قسمت های ماشین و کابین ماشین را شستشو دهید.