شاید شما زمان زیادی را صرف گوش دادن به موسیقی می‌کنید یا موقعیت کاری شما ایجاب می‌کند که زمان زیادی را به استماع فایل‌های صوتی اختصاص دهید، بهتر است برای آن که بیشترین استفاده را از دنیای موسیقی ببرید یا وظیفه خود را به عنوان یک کارمند به نحو احسن انجام دهید،‌ یک هدفون مناسب را برای کار خود انتخاب کنید که البته با توجه به تنوع زیاد این محصولات ممکن است خرید یک هدفون ساده تبدیل به یک فرآیند پیچیده شود و به همین دلیل یک راهنمای خرید خوب حیاتی است.

با اینتوتک همراه باشید تا با هدفون‌های مناسب موجود در بازار با قیمت مناسب آشنا شوید.

یک هدفون خوب به شما کمک می‌کند تجربه غوطه‌ور شدن در دنیای موسیقی را تجربه کنید، به گونه‌ای که تمام جزئیات یک ترک موسیقی را بشنوید و زیر و بم آن را بهتر درک کنید. برخی هدفون‌ها برای پررنگ‌تر شدن این تجربه قدم را فراتر گذاشته و با طراحی خاص خود، از شنیده شدن نویزهای بیرونی توسط کاربر و حواس‌پرتی او جلوگیری می‌کنند و به این شکل محیطی مناسب برای تمرکز بیشتر را به وجود می‌آورند.

افراد علاقه‌مند به موسیقی و به طور کلی دنیای صدا که به نام Audiophile نیز شناخته می‌شوند مشکلی برای صرف ده‌ها میلیون تومان برای خرید یک هدفون حرفه‌ای و گران‌قیمت ندارند. البته افراد زیادی هستند که به دنبال یک هدفون عادی با قیمت مناسب هستند و احتمالا شما هم در این گروه جای می‌گیرید. البته لازم نیست برای خرید یک هدفون خوب پول زیادی خرج کنید، بلکه با تحقیق و تفحص می‌توان هدفونی را پیدا کرد که کیفیتی عالی داشته باشد و قیمت آن نجومی نباشد و هدف ما در این مقاله نیز پیدا کردن بهترین هدفون‌ها با بهترین قیمت‌ها است.

راهنمای خرید هدفون با قیمت مناسب

در این رنج قیمتی نیازی نیست که درگیر مشخصات فنی مانند اکولایزر، پاسخ فرکانس، نویز کنسلیشن فعال یا امپدانس شوید زیرا این موارد صرفا زمانی مهم می‌شوند که قصد شما خرید یک هدفون حرفه‌ای برای کاربردی خاص شوید. شاید بپرسید پس چه مواردی در قیمت‌های پایین باید مد نظر باشد، پاسخ کیفیت صدا و ماندگاری محصول است که معمولا در قیمت‌های پایین تاثیر زیادی می‌پذیرند و توجه به این دو فاکتور در هنگام خرید هدفون‌های مقرون به صرفه می‌تواند تفاوت بین هدر دادن پول و یک خرید رضایت بخش باشد.

یک هدفون مقرون به صرفه با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک هدفون ارزان قیمت، زمانی یک محصول مناسب و با کیفیت محسوب می‌شود که در پی استفاده‌های مداوم در طی زمان کیفیت صدای خود را حفظ کند و دچار گسیختگی در صدا نشود. یک هدفون خوب باید همچنین با وجود قیمت پایین، کیفیت صدای قابل قبولی را در استفاده‌های معمولی مانند تماشای فیلم و بازی ارائه دهد.

با در نظر گرفتن موارد مذکور، در ادامه به معرفی هدفون‌هایی با قیمت‌های مناسب می‌پردازیم که در بازار موجود هستند. انتخاب‌های اصلی ما شامل هدفون‌های استاندارد روگوشی هستند، هرچند هدفون‌های دیگر با قابلیت‌های اضافه مانند اتصال وای‌فای یا امکانات دیگر برای گیمینگ نیز ذکر خواهند شد.

بهترین هدفون در مجموع: Audio-Technica ATM-M20x

راهنمای خرید هدفون با قیمت مناسب

اگر شما به دنبال یک هدفون ساده استودیو هستید که حساب بانکی شما را خالی نکند و کیفیت صدای خوبی داشته باشد، هدفون M20x از آودیو تکنیکا انتخاب مناسبی است. قرار نیست که یک هدفون از یک شرکت معتبر باشد و حتما کیفیت بسیار خوبی داشته باشد، ولی معمولا تجربه نشان داده است که شرکت‌هایی مانند آودیو تکنیکا، سونی و سنهایزر بهترین‌ هدفون‌های بازار را تولید می‌کنند و مخصوصا هدفون‌های ارزان‌تر آن‌ها کیفیتی فراتر از قیمت خود دارند.

بهترین هدفون مقرون به صرفه در مجموع: Audio-Technica ATH-M20x 

راهنمای خرید هدفون با قیمت مناسب

هدفون انتخابی ما برای این مقاله با داشتن درایوهای ۴۰ میلی‌متری و طراحی فول سایز رو گوشی خود انتخاب مناسبی است برای کسانی که جویای یک محصول مناسب برای تولید آهنگ در استودیو هستند و در عین حال بودجه کمی دارند. البته توجه داشته باشید که این هدفون برای استفاده به همراه گوشی یا تبلت چندان مناسب نیستند، البته منظور آن است که پتانسیل این هدفون بالاتر از توان گوشی و تبلت است و برای بهره‌گیری کامل از این هدفون بهتر است به همراه لپ‌تاپ یا رایانه مورد استفاده قرار گیرد.

هنگامی که از ATH-M20x به همراه رایانه یا لپ‌تاپ استفاده شود، تمام ظرفیت این هدفون مورد استفاده قرار می‌گیرد و به ویژه صداهای ریز و وکال به خوبی تولید می‌شوند. امپدانس این هدفون نیز مناسب است به گونه‌ای که می‌تواند تداخل امواج صوتی که موجب ایجاد وزوز خفیفی در هدفون می‌شود را خنثی کند.

صدای تولید شده توسط این هدفون ترد و تمیز است و مخصوصا صداهای زیر به وضوح شنیده می‌شوند، هرچند نباید انتظار باس قوی یا تولید صدای بم با کیفیت فوق‌العاده را از این هدفون داشته باشید. با این حال این هدفون برای استفاده‌های عادی و روزانه بی‌نقص است و می‌توان به راحتی خرید این هدفون را به همه کاربران روزمره پیشنهاد کرد.

بهترین هدفون روی‌گوش مقرون به صرفه: Tascam TH-02 

راهنمای خرید هدفون با قیمت مناسب

این هدفون در رده قیمتی خود بی‌رقیب است. طراحی مناسب این هدفون آن را برای حمل و نقل مناسب می‌کند و کیفیت مناسب صدای خروجی آن به همراه قابلیت ایزوله کردن صدا، این هدفون را به یکی از گزینه‌های پیشنهادی در این راهنمای خرید تبدیل کرده است. 

بسیاری از هدفون‌های هم‌رده TH-02 دارای قابلیت ایزوله‌سازی صدا نیستند یا صدا را به خوبی ایزوله نمی‌کنند و این موضوع می‌تواند برای کاربرانی که در محل کار به موسیقی با صدای بلند گوش می‌کنند مشکل‌ساز شود، زیرا این هدفون‌ها قابلیت ایزوله کردن صدای تولیدی را ندارند و در نتیجه ممکن است موجب نارضایتی همکاران یا دوستان شود. هدفون مورد بحث از این حیث مشکلی ندارد و با طراحی بسته‌ی خود از درز صدا به خارج از هدفون جلوگیری می‌کند. 

کاربرانی که از این هدفون به مدت طولانی برای کارهای روزمره استفاده کرده‌اند تجربه خود در استفاده از این هدفون را رضایت‌بخش اعلام کرده‌اند و توانایی آن در تولید شفاف صداهای زیر،بم و وکال را قابل قبول دانسته‌اند. این هدفون علی‌رغم قیمت نسبتا پایین خود از ماندگاری بالایی برخوردار است، هرچند پوسته رویی پدهای آن ممکن است با استفاده مداوم پس از چند سال کنده شود ولی درایوهای هدفون مشکل خاصی نخواهند داشت و در مجموع می‌توان آن را انتخابی مناسب برای کسانی دانست که نیاز به یک هدفون مقاوم و جمع و جور دارند.

بهترین هدفون گیمینگ ارزان قیمت: HyperX cloud stinger

راهنمای خرید هدفون با قیمت مناسب

هدفون cloud stinger در خانواده HyperX یک عضو مقرون به صرفه به شمار می‌آید. بسیاری از افراد مخصوصا علاقه‌مندان به سیاره هدفون‌ها، وقتی بحث هدفون‌های گیمینگ ارزان قیمت می‌شود، با گوشه چشم به اینچنین هدفون‌هایی نگاه می‌کنند و آن‌ها را مورد مناسبی در نظر نمی‌گیرند و این موضوع تا حدی صحت دارد،‌ اما در مورد هدفون Cloud stinger شرایط کمی فرق می‌کند. این هدفون با درایور حجیم خود در زمینه کیفیت صدا مضایقه نکرده و دارای یک میکروفون برای استفاده در گیمینگ نیز هست و همه این‌ها درحالی است که این هدفون دارای قیمتی بسیار مناسب‌تر از سری Cloud revolver است و در عین حال کیفیتی قابل قبول را عرضه می‌کند. 

کیفیت صدای تولیدی شگفت‌انگیز نیست اما ناامید کننده نیز نمی‌باشد، می‌توان کیفیت صدای آن را خوب ارزیابی نمود. تولید صدای زیر و بم با جزئیات شگفت‌انگیزی انجام نمی‌پذیرد ولی می‌توان با توجه به رده قیمتی آن را بسیار خوب توصیف کرد.

بهترین هدست مقرون به صرفه: Parasonic ErgoFit

راهنمای خرید هدفون با قیمت مناسب

هدست مورد بحث با این که مانند دیگر محصولات است و ویژگی منحصر به فردی ندارد،‌ در عین سادگی خود دارای کیفیت صدای خوبی است و با در نظر قیمت آن می‌توان گفت ما با یک هدست با کیفیت طرف هستیم. ErgoFit البته مانند همتایان خود دارای یک میکروفون ادغام شده و یک ریموت تماس است. کیفیت ساخت در کل چیز هیجان‌انگیزی را در بطن خود ندارد که البته جای تعجب نیست،‌ اما می‌توان این محصول را به افرادی که یک هدست ساده اقتصادی با کیفیت صدای خوب می‌خواهند، معرفی کرد.

در آخر می‌توان محصولات ذکر شده در این مقاله را با اطمینان خاطر به دوستان و آشنایان پیشنهاد کرد و با قیمتی نسبتا مناسب صاحب هدفون‌هایی باکیفیت شد. دسته مقالات راهنمای خرید هر ماه یکبار به‌روزرسانی می‌شوند و شما با مراجعه به این مقاله می‌توانید از آخرین محصولات پیشنهادی اینتوتک آگاه شوید.