سامسونگ در زمینه گوشی‌های میان‌رده، مدتی است که با عرضه گوشی‌هایی باکیفیت مناسب و قیمت قابل قبول در حال اختصاص دادن بخش قابل توجهی از بازار به خود است. این شرکت با معرفی گوشی Galaxy A71 توانسته ۴۵۰ دلاری و ارائه امکانات مناسب خود را در لیست گوشی‌های مناسب برای خرید کاربران ایرانی جای دهد.

با اینتوتک همراه باشید تا با گوشی جدید سامسونگ بیشتر آشنا شوید.

سامسونگ گوشی گلکسی ای ۷۱ را در نمایشگاه CES 2020 معرفی نموده و در آن امکانات مطالبه شده توسط کاربران را قرار داده است: یک نمایشگر بزرگ، یک مشت دوربین و باتری حجیم، این گونه گوشی‌ها مخصوص نسل جوانی است که اکثر زمان خود را صرف گذراندن در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و نیاز به عمر باتری زیاد، دوربین توانا و نمایشگر بزرگ برای مشاهده محتوای چندرسانه‌ای دارند.

سامسونگ با فروش بسیار خوب سری A خود در اروپا و انگلستان در سال ۲۰‍۱۹ حال می‌خواهد باری دیگری بازار را با گلکسی A 71 به خود جذب کند و باید دید برای این کار تا چه اندازه موفق خواهد بود. این گوشی با حافظه ذخیره سازی بالا و رم ۸ گیگابایتی خود می‌تواند بازی‌ها را روان اجرا کند و با باتری حجیم تقریبا یک روز با استفاده سنگین دوام می‌آورد. دوربین این گوشی نیز در اکثر موارد عملکردی بی‌نقص داشته و رنگ‌ها را نسبتا دقیق ثبت می‌کند.

طراحی و نمایشگر گلکسی A 71

وقتی بخواهیم درباره طراحی و نمایشگر این گوشی بحث کنیم، به شکل خلاصه می‌توانیم بگوییم: نمایشگر بزرگ ۶/۷ اینچی عظیم‌الجثه‌ای که به خوبی در دست جا می‌گیرد. اکثر بخش جلویی گوشی را نمایشگر دربر می‌گیرد و کناره‌های نمایشگر گوشی باریک طراحی شده‌اند که این نوع طراحی به‌نوعی تبدیل به هنجار شده است.

بررسی گلکسی A71 سامسونگ

این گوشی از فناوری سامسونگ با نام Infinity-O استفاده می‌کند که در آن دوربین سلفی در بخش بالای گوشی در قالب یک دایره کوچک قرار گرفته که البته در گوشی‌های قبلی سامسونگ نیز وجود داشته است. دوربین سلفی گلکسی ا ۵۱ با گلکسی ا ۷۱ یکسان است هرچند فضای اشغال شده توسط آن در گلکسی A71 بیشتر است و دلیل آن به‌کار رفتن نمایشگر SuperAMOLED Plus در آن است،‌ تفاوت این دو پنل در روشنایی بیشتر و باریک بودن نمونه به‌کار رفته در گلکسی آ ۷۱ است هرچند از شرکتی مانند سامسونگ انتظار می‌رود از پس همچنین چالش‌هایی به‌راحتی برآید.

ابعاد این گوشی ۱۶۳ در ۷۶ در ۷/۷ میلی‌متر بوده و وزن آن ۱۷۹ گرم است که به صورت کلی می‌توان آن را رضایت بخش دانست، هرچند افراد دارای دست‌های کوچک همچنین برای استفاده از این گوشی با یک دست به مشکل برمی‌خورند. دکمه‌های مربوط به تنظیم صدا و پاور در بخش راست گوشی قرار داشته و به راحتی در دسترس است. جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون نیز در این گوشی وجود دارد که در کنار آن می‌توان درگاه USB-C را مشاهده کرد.

بررسی گلکسی A71 سامسونگ

در بخش پشتی گوشی طراحی پریسم-مانند به‌کار رفته در گوشی‌هایی مانند A51 و A71 دیده می‌شود که می‌تواند به گوشی کمی شخصیت ببخشد و آن را زیباتر کند. رنگ‌های عرضه شده برای این گوشی شامل آبی،‌ نقره‌ای و سیاه و صورتی می‌باشد. وضوح تصویر در این گوشی از Full HD کمی بیشتر است (۲۴۰۰ در ۱۰۸۰) و گوشی را به انتخاب مناسبی برای تماشای فیلم‌های با وضوح بالا می‌کند.

باتری و دوربین

یکی از تمرکز‌های سامسونگ روی A71 بخش دوربین است و در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از ویژگی‌های آن را ببینید. دوربین سلفی گوشی مورد بحث ۳۲ مگاپیکسلی بوده و توانایی ثبت تصاویر با کیفیت بالایی دارد و این در حالی است که حتی شرایط بد نوری نیز کیفیت آن را چندان تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. 

بررسی گلکسی A71 سامسونگ

در بخش پشتی گوشی ما شاهد یک دوربین چهارگانه شامل یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی f1.8 است که در شرایط مختلف از آزمایشات سربلند بیرون آمد، دوربین‌های دیگر در این گوشی یک دوربین آلتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه است که در کنار آن دوربین‌های عمق تصویر و ماکرو نیز موجودند. 

نکته قابل توجه درباره دوربین این گوشی آن است که نرم‌افزار قوی عملکرد را در زمینه تصویر برداری و ضبط ویدیو به پرچمداران سامسونگ شبیه کرده است که موجب افزایش میانگین کیفیت دوربین در تمام گوشی‌های سامسونگ می‌شود. در بخش زیر می‌توانید نمونه‌هایی از تصاویر ثبت شده توسط این گوشی را ببینید:

بررسی گلکسی A71 سامسونگ

بررسی گلکسی A71 سامسونگ

در زمینه باتری نیز باید بگوییم که گلکسی A 71 از عملکرد مناسبی برخوردار بوده که آن به دلیل ظرفیت بالای ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی قرار داده شده در این گوشی است. نکته قابل توجه آن است که برای مقایسه گوشی گلکسی S10 Plus سامسونگ دارای باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی  و گلکسی نوت ۱۰ پلاس باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در خود جای داده است که این موضوع نشان از افزایش تدریجی حجم باتری‌ در گوشی‌های گلکسی و به تبع آن افزایش میانگین عمر باتری گوشی دارد که نکته مثبتی است.

باتری این گوشی در تست‌های انجام شده توانایی مناسبی را از خود نشان داده و این در شرایط بزرگ بودن نمایشگر و روشنایی بالای نمایشگر است، برای مثال شما می‌توانید در شرایط عادی با A 71 به تماشای ویدیو برای ۱۷ ساعت و ۴۸ دقیقه بپردازید که عدد قابل توجهی است.

سخت‌افزار گلکسی A71

وقتی می‌بینیم که سامسونگ باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در گوشی جدیدش قرار داده است، حتما باید شاهد سخت‌افزار قدرتمندی باشیم که در عمل نیز این موضوع صحّت دارد. با تراشه هشت هسته‌ای اگزینوس و ۶ گیگابایت رم ( در برخی مناطق ۸ گیگابایت) می‌توان به راحتی این گوشی را در رده میان‌رده‌های توانمند قرار داد، برای مقایسه این موضوع می‌توان به رم احتمالی ۶ گیگابایتی در آیفون ۱۲ پرو اپل اشاره کرد که در پرچمدار این شرکت گنجانده شده است.

بررسی گلکسی A71 سامسونگ

این گوشی در کنار مشخصات سخت‌افزاری قابل قبول، در بخش نرم‌افزار مجهز به نسخه دهم اندروید است که در تجربه علمی عملکردی مناسب داشته و رابط کاربری گوشی در مجموع روان است. نسخه پایه این گوشی دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود که برای بسیاری از کاربران کافی است. البته به یاد داشته باشید که این گوشی از کارت حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت نیز پشتیبانی کرده که در مجموع ۶۴۰ گیگابایت حافظه برای ذخیره تصاویر و ویدیو‌های حجیم در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

آیا گوشی جدید سامسونگ ارزش خرید دارد؟

  • مجموعه دوربین باکیفیت نسبت به قیمت
  • تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگن ۷۳۰
  • عملکرد رضایت‌بخش باتری
  • بلندگو با میزان بلندی صدای کم
  • حجم زیاد برنامه‌های کم کاربرد

این گوشی با باتری عالی و دوربین مناسب برای رده قیمتی خود که مخصوصا در زمینه نرم‌افزار دوربین عملکردی شبیه به پرچمداران سامسونگ دارد می‌تواند انتخاب مناسبی برای کاربرانی باشد که استفاده سنگین و طولانی مدت را از گوشی خود انتظار دارند اما برای دوست‌داران موسیقی عملکرد ضعیف بلندگو و حجم بالای برنامه‌های پیش‌فرض برای طرفداران اندروید خام می‌تواند نکات منفی باشد که آن‌ها را از خرید آن منصرف کند.

بررسی گلکسی A71 سامسونگ