وان‌پلاس اولین بار که بر زبان‌ها افتاد نماد مقرون‌به‌صرفگی بود. گوشی جدید این شرکت OnePlus 8 نام دارد که قیمت آن مشابه برخی گوشی‌های رده‌اول است. البته اگر وان‌پلاس واقعاً بتواند با معرفی یک گوشی باکیفیت هزینه زیادی را از شما طلب کند مشکلی نیست. این شرکت به تازگی اقدام به معرفی گوشی جدیدی با نام OnePlus 8 نموده که ما در این بررسی قصد داریم شما را بیشتر با آن آشنا کنیم.

با ما همراه باشید تا با گوشی جدید وان پلاس آشنا شویم.

مشخصات کلی وان پلاس ۸

تراشه: اسنپ‌دراگن ۸۶۵ هشت هسته‌ای با پردازنده گرافیکی آدرینو ۶۵۰

نمایشگر: ۶/۵۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ 

حافظه: ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با ۸ گیگابایت رم یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ‌داخلی با ۱۲ گیگابایت رم

باتری: ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعت 

رنگ: آبی، سبز، نقره‌ای

دوربین: دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی به همراه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اصلی با ۱۶ مگاپیکسل فوق عریض و ۲ مگاپیکسل ماکرو

قیمت: نسخه ۸ گیگ رم با ۱۲۸ گیگ حافظه‌ی داخلی ۸۰۰ دلار و نسخه‌ی ۱۲ گیگ رم با ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی ۱۱۴۹ دلار

طراحی وان پلاس ۸

صفحه نمایش گوشی جدید وان‌پلاس خمیده بوده و از این جهت شبیه به مدل پرو است، گوشی ارگونومیک بوده و در دست نگه‌داشتن آن حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. این گوشی نسبتا طویل بوده و سبک‌وزن است، به همین دلیل به راحتی در دست جای گرفته و می‌توان با یک دست از آن استفاده کرد.

بررسی وان پلاس ۸

نمایشگر وان‌پلاس ۸ ۶/۵ اینچ بوده و این موضوع ممکن است کاربران را در مورد سایز این گوشی نگران کند اما نکته جالب آن‌جا است که به‌علت نسبت تصویر خاص آن که ۲۰ به ۹ است و به همین دلیل می‌توان از خوش‌دستی آن اطمینان حاصل کرد

گوشی جدید وان‌پلاس تقریباً در تمامی زمینه‌های موردنظر یک کاربر حرفه‌ای خوب عمل کرده و درمجموع می‌توان آن را یک گوشی ارزشمند قلمداد کرد. این گوشی دارای ارگونومی خوبی بوده و به راحتی می‌توان با یک دست با آن کار کرد. این گوشی دارای تراکم پیکسلی ۴۰۲ پیکسل بر اینچ بوده که به اندازه کافی متراکم است.

بررسی وان پلاس ۸

نرخ نوسازی تصویر در این گوشی بالا بوده و این به روان بودن گوشی کمک بسزایی می‌کند، هرچند گوشی‌هایی دارای ریفرش ریت ۱۲۰ و حتی ۱۴۴ هرتز هستند اما وان‌پلاس فکر می‌کند بهترین مقدار همان ۹۰ هرتز است. پنل نمایشگر از نوع AMOLED بوده که توانایی نمایش رنگ‌های اشباع را دارد و ویژگی منفی آن، این است که معمولاً عمر کوتاه‌تری نسبت به انواع IPS دارد. بهتر یا بدتر بودن نهایی آن را سلیقه کاربر تعیین می‌کند.

بررسی کیفیت دوربین وان‌پلاس ۸

این گوشی دارای ۳ دوربین اصلی بوده که هیچ‌کدام از آن‌ها از نوع تله‌فوتو نیستند. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بوده و دارای دیافراگم نسبی f/1.75 می‌باشد. یکی از دوربین‌ها از نوع ماکرو و ۲ مگاپیکسلی است که مخصوص عکاسی از نزدیک از مواردی مانند گل یا حیوان خانگی است.

بررسی وان پلاس ۸

وان‌پلاس ۸ یک دوربین فوق‌عریض ۱۶ مگاپیکسلی نیز داشته که دارای دیافراگم نسبی f/2.2 بوده که با زاویه‌دید ۱۱۶ درجه‌ای خود می‌تواند تصاویری بسیار زیبا از مناظر ثبت کند.

بررسی وان پلاس ۸

در زمینه ثبت ویدیو نیز این گوشی توانایی ثبت ویدیو با رزولوشن 4K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه بوده که امروزه به یک استاندارد برای پرچمداران تبدیل شده است. البته این گوشی می‌تواند ویدیو صحنه آهسته با HD و سرعت ۴۸۰ فریم بر ثانیه ثبت کند که می‌توان با آن صحنه‌های زیبایی خلق کرد.

دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی بوده که تصاویری واضح و قابل قبول ثبت می‌کند، هر چند رنگ تصاویر ثبت شده رو به زردی یا نارنجی بودن می‌گراید. این دوربین به شکل پیش‌فرض تصاویری با اکسپوژر بالا ثبت می‌کند که موجب می‌شود سوژه بسیار روشن و با کمترین سایه ممکن ثبت شود.

درمجموع تصاویر ثبت شده توسط وان‌پلاس ۸ را می‌توان رضایت‌بخش نامید هرچند در برخی موارد مانند زوم 10X دیجیتال تصاویر عملاً غیرقابل استفاده می‌شود. اما تصاویر سلفی ثبت شده توسط این دوربین نسبتاً طبیعی‌تر از رقبای اپلی و سامسونگی خود است.

در ادامه می‌توانید نمونه‌هایی از تصاویر ثبت شده با گوشی وان‌پلاس ۸ را ببینید:

بررسی وان پلاس ۸

بررسی وان پلاس ۸

بررسی وان پلاس ۸

بررسی وان پلاس ۸

پردازنده وان پلاس ۸

این گوشی جدید از وان‌پلاس، دارای تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۶۵ بوده که همراه شده با یک مودم X55 برای اتصالات پرسرعت 5G است. این گوشی گران‌ترین نسخه دارای ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۱۲ گیگابایت رم می‌باشد و نکته جالب اینجا است که رم وان‌پلاس ۸ عملکرد بهتری از گوشی گلکسی S20 Ultra داشته و حتی از نسخه پرو خود نیز پرسرعت‌تر است!

بررسی وان پلاس ۸

همان‌طور که از تراشه اسنپ‌دراگن ۸۶۵ انتظار می‌رود این گوشی به راحتی قادر به اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها با کمترین تاخیر بوده و نتایج تجربی نیز مهر تاییدی بر این موضوع هستند. سوییچ کردن اپ‌ها، سریع و روان می‌شود و مولتی‌تسکینگ به آسانی و بدون لگ انجام می‌شود.

بررسی وان پلاس ۸

عملکرد این گوشی در زمینه پردازشی پایاپای گوشی‌هایی مانند آیفون ۱۱ پرو و گلکسی S20 بوده و در برخی موارد از آن‌ها بهتر عمل کرده است هرچند این موضوع مربوط به نسخه گران‌تر این گوشی با رم ۱۲ گیگابایتی است اما می‌توان با اطمینان گفت نسخه ۸ گیگابایتی نیز شما را ناامید نخواهد کرد.

عملکرد باتری OnePlus 8

باتری این گوشی دارای ظرفیت ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی بوده که خیال اکثر کاربران را در این زمینه راحت می‌کند هرچند مدل پرو این گوشی ۲۱۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت بیشتری دارد. در آزمون‌هایی که از این گوشی در زمینه عمر باتری گرفته شده می‌توان نتیجه گرفت این گوشی دارای عملکردی درخشان است و برای مثال شما می‌توانید بیش از ۱۱ ساعت و ۴ دقیقه به وب‌گردی بپردازید که مدت زمان مناسبی به نظر می‌رسد. البته این مدت زمان مربوط به یک سری شرایط خاص، مانند قرار دادن ریفرش ریت روی ۶۰ هرتز است و در صورتی که شما این مقدار را به ۹۰ هرتز برسانید عدد موردبحث به ۹ ساعت و ۵۵ دقیقه کاهش می‌یابد که همچنان میزان رضایت‌بخشی است و از متوسط عملکرد گوشی‌های امروزی بهتر است.

بررسی وان پلاس ۸

هرچند که مدل پروی وان‌پلاس ۸ دارای قابلیت شارژ بی‌سیم است، اما مدل عادی آن از این ویژگی بی‌بهره است که کمی برای این گوشی با این قیمت عجیب بهنظر می‌رسد. البته خبر خوب آن است که فناوری شارژ سریع این گوشی با نام Warp Charge 30T تا حدی این مشکل را برطرف می‌کند، هرچند در طولانی مدت عمر باتری کاهش می‌یابد، برخی ترجیح می‌دهند هرچه سریع‌تر گوشی خود را به هر قیمتی شارژ کنند به گونه‌ای که این گوشی در عرض نیم ساعت ۶۸ درصد شارژ می‌شود و این درحالی است که این عدد برای گلکسی اس۲۰ پلاس ۵۵ درصد بعد از نیم ساعت می‌باشد.

بررسی وان پلاس ۸

ویژگی‌های خاص وان‌پلاس ۸

رابط کاربری این گوشی OxygenOS نام دارد که اندروید ۱۰ را برای کاربران وان‌پلاس شخصی‌سازی کرده و برای مثال قابلیت Night Mode را برای زیبایی و مصرف بهتر باتری را در آن قرار داده است.

بررسی وان پلاس ۸

این گوشی دارای حسگر اثر انگشت درون نمایشگر خود است که ظاهرا عملکردی بهتر از گوشی گلکسی اس ۲۰ دارد و این مورد شامل قابلیت تشخیص چهره نیز می‌شود، تنها یک نگاه از طرف کاربر بلافاصله موجب آنلاک شدن گوشی می‌شود، هرچند باید اذعان کرد که این قابلیت در آیفون‌های اپل بسیار امن‌تر است اما در مجموع نمی‌توان این ویژگی را در وان‌پلاس ۸ بد دانست.

خرید وان پلاس ۸، مسأله این است

این گوشی برای افرادی که به‌دنبال یک دوربین اصلی خوب به همراه عمر باتری عالی هستند و به کیفیت صدای اسپیکر گوشی خود اهمیت می‌دهند،‌ انتخاب خوبی است. از طرفی افرادی که به قیمت پایین و امکانات بالا در سری وان‌پلاس عادت کرده‌اند و نیاز به دوربین تله‌فوتو در گوشی خود دارند و به شارژر وایرلس نیز به‌شدت علاقه‌مندند شاید بهتر باشد به دنبال انتخاب‌های دیگری باشند.

بررسی وان پلاس ۸