همانطور که میدانید این روزها بازار ارز دارای نوسان بسیاری است. این نوسان بر دیگر کسب و کارها از جمله بازار سیم کارت نیز تاثیر گذار است. بازار سیمکارت ها کمی بعد از تحول در بازار تلفن همراه به اتفاقات بازار واکنش نشان می دهد؛ البته به گفته فعالان بازار، نوسانات ارزی در ماه های اخیر تاثیراتی در بازار سیمکارت های تلفن همراه هم داشته و منجر به نوعی رکود شده است.

دیرزمانی نیست که خرید سیم کارت نیز جزء سرمایه گذاری های بلند مدت و کوتاه مدت قرار گرفته است. باتوجه به نوسان زیاد بازار ارز و دلار قیمت سیم کارت ها نیز دچار نوسان شده است. رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیمکارت و لوازم جانبی- درباره تغییرات قیمت سیم کارت گفت: با توجه به تجربه ای که در سال های گذشته بوده، همیشه ایامی از سال از جمله نزدیک شدن به پایان سال یا شروع تعطیلات تابستانی، افزایش تقاضا برای تهیه سیمکارت مقداری بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر موارد و عوامل دیگری از جمله نوسانات نرخ ارز و شرایط موجود و افزایش قیمت گوشی بر بازار بی تاثیر نبوده است، افزود: این افزایش قیمت هم بیشتر در سیم کارت هایی با کدهای قدیمی: سیم کارت کد 1 ، کد 2 و 3 بیشتر است.

البته سیمکارت خیلی سریع تاثیر نمی گیرد اما این تاثیرات با زمان قابل توجه تری تاثیر می گذارند که ما نیز شاهد آن بودیم و افزایش نسبی را در کل سیم کارت همراه اول  دائمی در بازار داشتیم که کماکان هم همین روند ادامه دارد. وی اظهار کرد: سیمکارت های با کد قدیمی دیگر صفر نیستند و عمدتا کارکرده هستند و به نسبت کارکردشان تاثیرات مختلف دارند. بیشترین قیمت را نمی توان برای اینها متصور شد، زیرا سیمکارت هایی هستند که حتی تا چندصد میلیون هم در بازار عرضه می شوند.

آیا افزایش قیمت دلار و یورو بر روی سیم کارت تاثیر نداشته ؟

 در پاسخ باید بگوییم تاثیر داشته اما یک تاثیر قیمتی غیر مستقیم و تا این تاریخ حدود ۱۰٪ افزایش قیمت سیم کارت های ۰۹۱۲ به علت تورم اقتصادی حاصل از افزایش قیمت ارز بوده است.

خرید سیم کارت

آیا خرید سیم کارت برای حفظ ارزش سرمایه ریالی شما مناسب است ؟

بله ، سیم کارت های ۰۹۱۲ از دسته کالاهای ارزشمندی است که خرید آن سبب حفظ ارزش سرمایه ریالی شماست.

چرا بازار سیم کارت بهتر از بازار طلا و مسکن است؟

با توجه به افسار گسیختگی قیمت دلار در ایران، قیمت 300 میلیاردی یک سیم کارت، گرچه برای بسیاری از خواننده ها دور از ذهن می باشد ولی برای فعالان این حرفه امری بدیهی و طبیعی است. زیرا کارشناسان و فعالان حوزه خرید و فروش سیم کارت معتقدند که به لطف سیاست های دولت در طول این سالها، سیم کارت ها به عنوان یک کالای سرمایه ای از نوسانات بازار ارز تاثیر می پذیرد و همچون طلا و ماشین با بالا رفتن نرخ دلار، قیمتش بالا می رود. البته با این تفاوت که قیمت سیم کارت با بالا رفتن دلار افزایش می یابد، ولی با کاهش یافتن آن، از کاهش قیمت خبری نیست. به همین خاطر سرمایه گذاری در این بازار به عنوان سودآورترین بازار کشور از بازار طلا، مسکن و خودرو بسیار بهتر می باشد.

یکی از مهم ترین دلایل توجه نمایشگاه داران و زمین داران به این بازار هم، همین لجام گسیختگی این بازار می باشد که شرایط را برای هر نوع سرمایه گذاری مناسب می کند. زیرا از یک طرف هر سیم کارتی که امروز خریداری شود، ماه آینده به قیمتی به مراتب بالاتر به فروش می رسد، از طرف دیگر هم در صورت خرید شماره های رند و لاکچری، امکان تهاتر این سیم کارت ها با خانه، ماشین و زمین به راحتی فراهم می باشد.