در خرید یک سیستم گیمینگ،‌ در نظر گرفتن بودجه جداگانه برای یک مانیتور گیمینگ مناسب بسیار مهم است. در این مقاله بهترین مانیتورهای موجود با ویژگی‌های مناسب و قیمت معقول معرفی می‌شوند. البته هیچ مانیتوری بی نقص نیست و هر یک ممکن است برای یک کاربر مشکلاتی ایجاد کند.

با اینتوتک همراه باشید تا با بهترین مانیتورهای موجود بیشتر آشنا شوید.

همان گونه که می‌توان دید، تعداد زیادی مانیتور گیمینگ وجود دارد و شاید انتخاب بین این همه مورد کمی دشوار به نظر بیاید. ما از همه ترکیبات ممکن مشخصات مانیتور، بهترین مدل‌ها را گزینش نموده‌ایم تا شما دستی باز برای انتخاب بین لیستی متنوع از مانیتورهای برگزیده داشته باشید.

بهترین مانیتور گیمینگ مقرون به صرفه: Acer SB220Q 

آیا بودجه محدودی دارید؟ جای نگرانی نیست. شما به شکل خوشایندی از کیفیت تصویر و عملکرد این نمایشگر به همراه قیمت مناسب آن شگفت‌زده خواهید شد.

بررسی مانیتور گیمینگ ارزان Acer SB220Q 

مانیتور ایسر با نام SB220Q در این بازه قیمت مشخصاتی دارد که نمی‌توان مانند آن را یافت. شما یک مانیتور با مشخصاتی مانند رزولوشن فول اچ‌دی و پنل IPS به همراه فناوری FreeSync با نرخ بروزرسانی تصویر ۷۵ هرتز دارید که عملکردی روان و کیفیتی مناسب را برای شما گارانتی می‌کند و در عین حال مناسب کاربرانی است که بودجه محدودی دارند.

پنل IPS مانیتور Acer SB220Q نمایش زنده و عمیق رنگ‌ها به همراه زاویه دید عریض ۱۷۸ درجه‌ای را تضمین می‌کند. این مانیتور ۷۲ درصد از گستره‌ی رنگ NTSC را پشتیبانی می‌کند و این به معنای پشتیبانی تقریباً ۱۰۰ درصدی گستره‌ی رنگی sRGB است، در نتیجه این مانیتور برای کارهایی که نیاز به پوشش بالای گستره‌ی رنگی دارند، البته در سطح ابتدایی، مناسب است که برای این کار باید ابتدا مانیتور فرآیند کالیبره کردن را کامل کند.

برای مقایسه می‌توان این مانیتور را با همتاهای خود که اندکی گران‌تر نیز هستند مقایسه کرد و دید که آن مانیتورها با پنل TN خود رنگ‌ها را بی روح نشان داده و زاویه دید ۱۶۰ یا ۱۷۰ درجه‌ای آن‌ها موجب نمایش نامناسب رنگ، نور و تصویر در زاویه‌های خاص شود.

بررسی مانیتور گیمینگ ارزان Acer SB220Q 

در حالی که نمایشگر مورد بحث ما یعنی Acer SB220Q با سایز ۲۱.۵ اینچی خود کوچک به نظر می‌رسد، می‌توان این مورد را به معنای تراکم پیکسلی بالا دانست و به نوعی آن را مزیت به شمار آورد زیرا تراکم پیکسلی ۱۰۲ پیکسل بر اینچ برای یک مانیتور مقدار مناسبی محسوب می‌شود و این ویژگی موجب نمایش دقیق و واضح محتوا می‌گردد.

این مانیتور همچنین از درگاه HDMI به همراه FreeSync استفاده می‌کند که نرخ بروزرسانی متغیر را برای کارت گرافیک‌های AMD به ارمغان می‌آورد که البته این فناوری برای کنسول‌ اکس باکس نیز قابل استفاده است. منظور از نرخ بروزرسانی متغیر آن است که مانیتور می‌تواند نرخ بروزرسانی خود را با کارت گرافیک هماهنگ کند و از بریدگی تصویر یا تکرار تصویر جلوگیری کند.

دامنه‌ی تغییرات نرخ بروزرسانی تصویر این مانیتور بین ۴۸ تا ۷۵ هرتز است. پس وقتی سرعت اجرای بازی به زیر ۴۸ فریم بر ثانیه نزول کرد، این ویژگی غیرفعال می‌شود و تا زمانی که این مقدار به بالای ۴۸ فریم بر ثانیه بر نگردد،‌ ممکن است مشکلاتی مانند تکرار فریم رخ دهند.

ویژگی دیگری به نام Black Boost در این مانیتور وجود دارد که البته ویژگی جداگانه و مفصلی نیست و صرفا کمک می‌کند تا اشیا در بخش‌های تاریک بازی‌ها بهتر نمایش داده شوند. البته یک ویژگی دیگر به نام Aim Point یا نمایش مگسک تفنگ نیز وجود دارد که به بهبود دقت گیمر در بازی‌های شوتر کمک می‌کند، هرچند منتقدین آن را چندان مفید نمی‌دانند و آن را به نوعی حرکت تبلیغاتی می‌دانند، اما برای کسانی که به آن علاقه دارند شاید ویژگی بدی نباشد.

بررسی مانیتور گیمینگ ارزان Acer SB220Q 

درباره طراحی این مانیتور باید گفت که باریک بودن گوشه‌های تصویر این محصول را برای استفاده چند مانیتور کنار هم مناسب می‌کند. درگاه‌های ورودی این مانیتور شامل HDMI 1.4 و VGA می‌شود.

  • امکانات خوب برای گیمینگ
  • نمایش زنده‌ی رنگ
  • نمی‌توان از آن به شکل عمودی استفاده کرد
  • از درگاه DisplayPort خبری نیست!

مانیتور SB220Q برای چه کسانی است؟

در مجموع Acer SB220Q یک مانیتور فول اچ‌دی گیمینگ با قیمت مناسب خود، خوب ارزیابی می‌شود، البته اگر نیاز به رزولوشن 2K و 4K و یا نرخ بروزرسانی بیشتر از ۷۵ هرتز دارید که بحث جداست. اما اگر به 1080p قانع هستید یا نیازی به بیشتر از آن ندارید، این مانیتور با تراکم پیکسلی مناسب خود انتخابی درست برای گیمرهای ایرانی است. هرچند باید یادآوری کرد که برای استفاده‌های دیگر مانند قرار دادن آن به حالت عمودی برای برنامه‌نویسی یا استفاده از گیره VESA به مشکل برخواهید خورد. همچنین نبود دیسپلی‌پورت ممکن است برخی را از خرید این مانیتور پشیمان کند، هرچند درگاه HDMI برای اکثریت کافی باشد.