برای انتقال برنامه نصب شده اندروید به گوشی دیگر راه‌های مختلفی وجود دارد و خوشبختانه محدودیت‌های امنیتی اندروید به گونه‌ای نیست که روش کار پیچیده باشد. شاید ساده‌ترین راهکار این باشد که ارسال برنامه با روبیکا و تلگراگ و واتساپ را امتحان کنید که البته نیاز به اینترنت دارد و در واقع هم اینترنت شما مصرف می‌شود و هم اینترنت شخصی که فایل را دریافت می‌کند.

روش‌هایی که نیاز به مصرف اینترنت ندارد و سریع‌تر است هم وجود دارد. دقت کنید که انتقال برنامه از گوشی به گوشی دیگر با بلوتوث با توجه به کند بودن سرعت بلوتوث نسبت به وای-فای ایده‌ی خوبی نیست. اما در عین حال کار با بلوتوث بسیار ساده است و بعضی از کاربران سریعاً این روش را انتخاب می‌کنند.

در ادامه به روش انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر سامسونگ و شیائومی و هوآوی و غیره می‌پردازیم. با ما باشید.

دقت کنید که انتقال برنامه از گوشی به گوشی دیگر با بلوتوث نیز بسیار ساده است اما بلوتوث سرعت Wi-Fi را ندارد و اگر بخواهید یک فیلم حجیم بفرستید یا فرضاً اگر انتقال بازی از یک گوشی به گوشی دیگر مقصود شما باشد، باید زمان نسبتاً طولانی صبر کنید و مراقب باشید که در اواسط انتقال فایل نیز ارتباط قطع نشود. بلوتوث از نظر مسافتی که پوشش می‌دهد، محدود است و وجود موانع ضخیم و فلزی نیز ارتباط را مختل می‌کند و سرعت انتقال فایل را پایین می‌آورد. لذا توصیه می‌کنیم به جای یادگیری نحوه ارسال برنامه با گوشی سامسونگ با بلوتوث، قابلیت Nearby Share اندروید را تست کنید.

فرستادن برنامه از گوشی به گوشی دیگر با Nearby Share اندروید

قابلیتی که گوگل از مدت‌ها پیش در اندروید اضافه کرده، هنوز هم برای بعضی از کاربران تازگی دارد و از آن استفاده نکرده‌اند! قابلیت Nearby Share اندروید چیزی شبیه به AirDrop در آیفون و آیپد و مک‌های اپل و حتی کاربردی‌تر از آن است. نیازی به ذخیره کردن شخص دریافت‌کننده فایل APK در لیست مخاطبین و داشتن اطلاعات وی نیست و تنها لازمه‌ی کار با Nearby Share این است که دو گوشی یا تبلت اندروید به یک شبکه‌ی وای-فای یکسان متصل باشند تا انتقال فایل با سرعت بالا از طریق شبکه انجام شود.

دقت کنید که در روشی که در ادامه توضیح می‌دهیم، در مرحله‌ی انتخاب برنامه و تأیید دریافت برنامه از گوشی دیگر، اینترنت موردنیاز است و ترافیک کمی مصرف می‌شود، اما مرحله‌ی اصلی که انتقال فایل نصب برنامه است، از طریق شبکه صورت می‌گیرد.

اما سراغ موضوع اصلی مطلب برویم که انتقال برنامه نصب شده اندروید به گوشی دیگر است، برای این کار می‌توانید گزینه‌ی Nearby Share در گوگل پلی استفاده کنید. ابتدا برنامه گوگل پلی را اجرا کنید و روی آیکون پروفایل خودتان در بالای صفحه تپ کرده و گزینه‌ی Manage Apps & Device را انتخاب کنید.

آموزش انتقال برنامه نصب شده اندروید به گوشی دیگر

در صفحه باز شده اسکرول کنید و روی گزینه‌ی Send یا ارسال روبروی عبارت Share apps یا به اشتراک‌گذاری برنامه‌ها تپ کنید.

آموزش انتقال برنامه نصب شده اندروید به گوشی دیگر

اکنون پیام مجوز دسترسی ظاهر می‌شود، روی Allow یا تأیید تپ کنید.

آموزش انتقال برنامه نصب شده اندروید به گوشی دیگر

گام بعدی پیدا کردن و انتخاب برنامه‌ها جهتی فرستادن اپلیکیشن به گوشی دیگر است. تیک روبروی برنامه‌های موردنظر را بزنید. حجم و تعداد برنامه‌های انتخاب شده در بالای صفحه ذکر می‌شود. در نهایت روی گزینه‌ی ارسال اپ در بالای صفحه تپ کنید.

آموزش انتقال برنامه نصب شده اندروید به گوشی دیگر

از شخص گیرنده بخواهید که برنامه Play Store را در گوشی یا تبلت خویش اجرا کند و سراغ تب Share برود و در این بخش روی Receive که به معنی دریافت اپ است، تپ کند.

آموزش انتقال برنامه نصب شده اندروید به گوشی دیگر

پس از لحظاتی در لیست فرستندگان، نام گوشی اول دیده می‌شود. روی آن تپ کنید تا دریافت برنامه‌ها تأیید شود.

آموزش انتقال برنامه نصب شده اندروید به گوشی دیگر

یک مرحله‌ی دیگر نیز باقی مانده و آن تأیید کردن کد است. اگر کدی که روی دو گوشی دیده می‌شود یکسان است، روی Receive تپ کنید تا دریافت فایل از گوشی اول آغاز شود.

آموزش انتقال برنامه نصب شده اندروید به گوشی دیگر

صبر کنید تا انتقال برنامه نصب شده اندروید به گوشی دیگر تکمیل شود و سپس روی دکمه‌ی Install تپ کنید تا نصب شود.

آموزش انتقال برنامه نصب شده اندروید به گوشی دیگر

با این روش بدون نیاز به برنامه‌هایی مثل شیریت و زاپیا می‌توانید فایل برنامه را بین گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید منتقل کنید. البته قابلیت Nearby Share با نسخه‌های بسیار قدیمی اندروید سازگار نیست. در گوشی‌های قدیمی سریع‌ترین روش ارسال برنامه و بازی به گوشی دیگر، استفاده از برنامه‌هایی مثل SHAREit است و اگر در ارسال اپ با این برنامه‌ها نیز مشکل پیدا کنید، آخرین راهکار ارسال برنامه با روبیکا یا فرستادن اپلیکشن در واتساپ است که به اینترنت نیاز دارد و ترافیک اینترنت برای دانلود و آپلود برنامه مصرف می‌شود.

شما معمولاً برای انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر از چه روش و از چه برنامه‌ای استفاده می‌کنید؟