بعضی از کاربران ساعت هوشمند اپل، همواره اخرین اپدیت اپل واچ را دانلود و نصب می‌کنند اما بعضی از کاربران ترجیح می‌دهند که پس از انتشار بروزرسانی جدید، چند ماهی صبر کنند تا باگ‌های ریز و درشت برطرف شود و پس از آن سیستم عامل و برنامه‌ها را آپدیت می‌کنند. در واقع ممکن است جدیدترین اپدیت اپل واچ سری ۳ یا اپدیت اپل واچ سری ۷ و سایر نسخه‌های ساعت هوشمند اپل، مشکلات خاصی داشته باشد و بروزرسانی نکردن، تصمیم بهتری باشد. اما در حالت کلی، بروزرسانی موجب برطرف شدن مشکلات نرم‌افزاری، جلوگیری از نفوذ هکرها و بهینه‌سازی می‌شود.

در این مقاله به روش توقف دریافت اخرین اپدیت اپل واچ یا به عبارت دیگر جلوگیری از آپدیت شدن سیستم عامل watchOS می‌پردازیم.

دو مزیت توقف دانلود خودکار اخرین اپدیت اپل واچ

همان‌طور که در مقدمه اشاره کردیم، جلوگیری از آپدیت شدن سیستم عامل و برنامه‌ها، گاهی موجب جلوگیری از نصب شدن نسخه‌های جدید و دارای باگ می‌شود و مفید است. در واقع پس از انتشار هر نسخه‌ی مهم و اصلی که تغییرات زیادی در آن وجود دارد، بهتر است کمی صبر کنید تا عموم کاربران نسخه‌ی جدید را بررسی کنند و مشکلات را گزارش کرده و در ادامه اپل با بروزرسانی‌های جزئی، مشکل را برطرف کند.

به عنوان مثال ممکن است پس از انتشار یک نسخه‌ی جدید، وای-فای یا بلوتوث درست کار نکند و افرادی زیادی به دنبال پاسخ این سوال باشند که چرا اپل واچ وصل نمیشه!

نکته‌ی دیگر در خصوص آپدیت‌ها، مصرف اینترنت است. برای کاهش مصرف اینترنت می‌توانید آپدیت‌های مهم‌تر را نصب کنید و با توقف آپدیت خودکار اپل واچ، جلوی افزایش مصرف اینترنت را بگیرید. اپدیت دستی اپل واچ نیز روش خوبی برای بروز کردن واچ‌اواس است. در عین حال برای کاهش هزینه‌ی اینترنت، می‌توانید از اپدیت اپل واچ بدون وای فای خودداری کنید چرا که هزینه‌ی اینترنت سیم‌کارت معمولاً بالاتر از ADSL است.

آموزش غیرفعال کردن آپدیت خودکار اپل واچ

برای جلوگیری از دانلود خودکار آخرین آپدیت اپل واچ سری ۳ یا سایر نسخه‌های اپل واچ، ابتدا در آیفون متصل به اپل واچ، اپلیکیشن Watch یا ساعت هوشمند اپل را اجرا کنید.

روش توقف آپدیت اپل واچ

در ادامه روی General یا تنظیمات عمومی اپل واچ تپ کنید.

روش توقف آپدیت اپل واچ

اکنون روی Software Update تپ کنید. این بخش حاوی تنظیمات مربوط به اپدیت اپل واچ سری ۷ و غیره است.

روش توقف آپدیت اپل واچ

حال روی گزینه‌ی Automatic Updates تپ کنید. در حالت عادی این گزینه فعال است و روبروی آن On درج شده است.

روش توقف آپدیت اپل واچ

روش توقف آپدیت اپل واچ

به همین سادگی آپدیت خودکار متوقف می‌شود.

دقت کنید که برای رفع ارور unable to check for update در اپل واچ می‌بایست دسترسی به اینترنت را بررسی کنید. در حالت عادی اپدیت اپل واچ به صورت خودکار با اتصال به اینترنت دانلود می‌شود و شب در حالتی که ساعت هوشمند در حال شارژ شدن است، آپدیت‌ها نصب می‌شود. نوتیفیکیشن مربوط به نصب بروزرسانی اپل واچ نیز نمایش داده می‌شود.