شرکت کوآلکام از یک ویژگی جدید به نام Elite Gaming با معرفی چیپست‌های اسنپدراگن ۸۶۵ و ۷۶۵ رونمایی کرد که به کاربر اجازه‌ی بروزرسانی درایور‌های پردازنده‌ی گرافیکی را در قالب یک اپ را می‌دهد. لذا این ویژگی جدید نیاز به انتظار برای بروزرسانی اندروید برای بروزرسانی درایور را از بین‌ می‌برد. سه گوشی جدید شیائومی نخستین‌هایی هستند که از این ویژگی جدید بهره می‌برند.

در ادامه با ویژگی Elite Gaming جالب بیشتر آشنا می‌شویم.

گوشی‌های شیائومی Mi 10 5G و Mi 10 Pro 5G و ردمی K30 Pro که همگی از چیپست اسنپ‌دراگن ۸۶۵ بهره می‌برند هم‌اکنون می‌توانند به شکل مستقل از اندروید بروزرسانی مربوط به درایور را دریافت کنند اما متاسفانه برنامه‌ای که این ویژگی را قابل استفاده می‌کند به شکل انحصاری در فروشگاه برنامه چینی وجود دارد.

این ویژگی بسیار شبیه به نحوه عملکرد GPU یا همان پردازنده‌ی گرافیکی رایانه‌های شخصی است، بدان جهت که نیازی به بروزرسانی به نسخه جدید ویندوز برای اپدیت درایور‌ها وجود ندارد که این به معنای کم‌رنگ شدن روز‌به‌روز مرز بین رایانه‌های میزی و گوشی‌های هوشمند است! همچنین عملکرد بروزرسانی‌ها نیز شبیه به رایانه‌های شخصی گردیده است و این به‌خصوص به بهینه‌سازی بازی‌ها و برنامه‌های پرطرفداری مانند پابجی موبایل، فورتنایت و Honaki impact 3rd کمک می‌کند. همچنین بروزرسانی‌هایی برای واسط برنامه‌نویسی OpenGL ES و Vulkan نیز عرضه شده که همه به تجربه گیمینگ در قالب گوشی‌ها کمک می‌کند.

درایور کارت گرافیک گوشی‌های شیائومی Mi 10 و Mi Pro و Redmi K30 Pro قابل آپدیت کردن است!

نام این برنامه GPU Driver Updater بوده و معلوم نیست چه زمانی در گوگل‌پلی در دسترس خواهد بود اما چیزی که ما واقعا مشتاق دانستن آنیم که ایا این برنامه این امکان را برای گوشی‌های قدیمی شده نیز فراهم می‌کند؟ در آن صورت بدون نیاز به دریافت نسخه جدید اندروید (که شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه این روز‌ها درمورد ان برای گوشی‌های قدیمی‌تر امهال می‌کنند) نیز می‌توان درایور‌های مختلف را بروزرسانی کرد و از آن برای بهبود ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری استفاده کرد.