یکی از مشکلاتی که کاربران اندروید و آیفون و آیپد کم و بیش تجربه کرده‌اند، ضبط کردن موسیقی با استفاده از میکروفون داخلی است. معمولاً صدای افراد با کیفیت قابل‌قبولی ضبط می‌شود اما در مورد موسیقی کیفیت پایین است. اپلیکیشن Dolby On برای سیستم عامل iOS تا حد زیادی این مشکل را حل می‌کند. نسخه‌ی مخصوص اندروید این اپ هم اخیراً در گوگل پلی قرار گرفته و کاملاً رایگان است.

در ادامه به جزئیات این خبر و معرفی Dolby On می‌پردازیم.

اپلیکیشن Dolby On رابط کاربری ساده‌ای دارد و استفاده کردن از آن پیچیده نیست. کافی است این اپ را در اندروید یا آیفون یا گوشی اندرویدی خویش اجرا کنید و میکروفون را به سمت منبع صدا بگیرید و دکمه‌ی Record یا ضبط صدا را لمس کنید. صدا با کیفیت بالا ضبط می‌شود. برای ذخیره کردن فایل صوتی از فرمت‌های بدون افت یا Lossless استفاده می‌شود.

آشنایی با Dolby On، اپی ضبط صدای باکیفیت و حرفه‌ای در اندروید و آیفون

اما تکنولوژی به کار رفته در اپ Dolby On چیست و به جز ضبط کردن صدا، چه کاری انجام می‌دهد؟

اپ Dolby On صرفاً صدای دریافت شده توسط میکروفون را ضبط نمی‌کند بلکه قبل از ذخیره کردن فایل صوتی، صدا را پردازش می‌کند و با استفاده از اکولایزر خودکار، قدرت صداهایی که فرکانس‌های مختلفی دارند را تغییر می‌دهد و بهینه می‌کند. هدف این است که صداهای اضافی که نویز گفته می‌شود حذف شود و در عین حال کیفیت صدای آلات موسیقی بیشتر شود.

در صورت نیاز می‌توانید صدایی که ضبط کرده‌اید را ویرایش کنید و از افکت‌های متنوعی که پیش‌بینی شده برای بهبود کیفیت آن استفاده کنید.

آشنایی با Dolby On، اپی ضبط صدای باکیفیت و حرفه‌ای در اندروید و آیفون

نکته‌ی جالب این است که اپلیکیشن Dolby On به صورت کاملاً رایگان برای سیستم عامل iOS منتشر شده است. نیازی به پرداخت درون‌اپلیکیشنی برای تکمیل شدن امکانات اپ نیست. در نسخه‌ی اندرویدی هم گزینه‌ای برای خرید وجود ندارد و این نسخه هم کاملاً رایگان است.

در اپلیکیشن Dolby On قابلیت ضبط کردن ویدیو هم وجود دارد. به علاوه می‌توانید صداهای ضبط شده را با تصویر متحرک و جالب، تکمیل کرده و به اشتراک بگذارید.

آشنایی با Dolby On، اپی ضبط صدای باکیفیت و حرفه‌ای در اندروید و آیفون

برای دانلود این اپ به گوگل پلی یا اپ استور اپل مراجعه فرمایید.