داغ شدن گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و خلاصه هر وسیله‌ی الکترونیکی حین کار و پردازش سنگین، طبیعی است اما داغ شدن بیش از حد، خطرناک است و باید مشکل را حل کرد. با توجه به تنوع سخت‌افزاری آیفون‌ها، علت داغ شدن گوشی آیفون ۱۳ پرومکس یا آیفون 14 ممکن است با علت داغ شدن گوشی آیفون 7 پلاس که یک گوشی قدیمی است، متفاوت باشد اما به طور کلی مشکل داغ شدن گوشی با رعایت چند نکته و ترفند ساده معمولاً حل می‌شود و نیازی به تعمیر سخت‌افزاری نیست.

در ادامه به چند علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ یا حین استفاده از اینترنت یا انجام بازی می‌پردازیم. با ما باشید.

افرادی که مدت کوتاهی است از آیفون یا گوشی اندرویدی جدیدشان استفاده می‌کنند، به مقوله‌ی داغ کردن بدنه گوشی حساسیت بیشتری نشان می‌دهند و خیلی‌ها می‌پرسند که ایا داغ شدن گوشی ایفون طبیعی است؟ پاسخ هم بله است و هم خیر! بسته به اینکه آیفون در چه شرایطی کار می‌کند و چقدر داغ شده، ممکن است وضعیت کاملاً طبیعی یا برعکس، کاملاً مشکوک و خطرناک باشد! مشکلاتی نظیر انفجار باتری گوشی معمولاً زمانی رخ می‌دهد که بدنه داغ شده و کاربر توجهی به آن نمی‌کند.

پردازش سنگین علت داغ شدن گوشی آیفون 11 و آیفون‌های رده‌اول

بعضی از آیفون‌ها از پردازنده‌ی قوی‌تری نسبت به دیگر مدل‌های همان سال یا سال قبل بهره می‌برند و قدرت پردازشی بیشتر در محصولاتی که هم‌زمان یا با فاصله زمانی یک سال معرفی شده باشند به این معنی است که پردازنده به توان الکتریکی بیشتری نیاز دارد و حین کار کردن، گرمای بیشتری تولید می‌کند.

بنابراین ممکن است علت داغ شدن گوشی ایفون x یا هر آیفون سریع و قدرتمند دیگری ممکن است مصرف زیاد باتری باشد. این اتفاق معمولاً زمانی می‌افتد که هم پردازنده‌ی اصلی و هم پردازنده گرافیکی در حال پردازش سنگین باشند و هم‌زمان استفاده از وای-فای یا اینترنت سیم کارت نیز به شدت در جریان باشد! در چنین شرایطی آیفون با تمام قدرت در حال کار است و طبعاً گرمای بیشتری تولید می‌کند و دمای بدنه بالا می‌رود.

علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ، استفاده از اینترنت و بازی چیست و چه باید کرد؟

با این توضیحات روشن است که حین انجام بازی‌های آنلاین با گرافیک بالا، علت داغ شدن گوشی ایفون ۱۳ پرومکس یا سایر مدل‌های آیفون این است که تراشه‌ی مرکزی به شدت در حال کار است. لذا حین بازی سعی کنید که آیفون در محیط خنک قرار داشته باشد و سطح پشت گوشی را با دست، لباس و پتو و غیره، کاملاً محسور نکنید بلکه تلاش کنید آیفون روی سطح خنک و به دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار داشته باشد.

باز بودن اپ های زیاد علت داغ شدن گوشی ایفون ۱۲ پرومکس

بعضی از کاربران آیفون که نسخه‌های پرو یا پرومکس خریداری می‌کنند، عادت دارند که اپ‌های زیادی نصب کنند که چندان مشکل‌ساز نیست اما اگر عادت داشته باشید که تعداد زیادی اپلیکیشن را هم‌زمان اجرا کنید و در پس‌زمینه باز بگذارید، ممکن است مقداری زیادی از حافظه‌ی RAM پر شود و در عین حال تعدادی از اپ‌ها در پس‌زمینه مشغول استفاده از اینترنت، استفاده از CPU و GPU باشند و در نتیجه عمر باتری کم شود.

گاهی اوقات مشکل صرفاً خالی شدن سریع شارژ باتری نیست بلکه گرمای زیادی توسط قطعات در حال کار تولید می‌شود و دما بالا می‌رود. لذا دقت کنید که ممکن است علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام استفاده از اینترنت ممکن است اپ‌های متعددی باشد که در پس‌زمینه باز است. عادت کنید که اپ‌ها را پس از استفاده کردن، به صورت اجباری ببندید.

علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ، استفاده از اینترنت و بازی چیست و چه باید کرد؟

می‌توانید در تنظیمات آیفون، فعالیت اپ‌ها در پس‌زمینه را نیز محدود کنید که یک راهکار مفید برای جلوگیری از داغ شدن گوشی آیفون حین استفاده از اینترنت و بازی است.

بالا بودن نور صفحه علت داغ شدن گوشی آیفون xs

آیفون‌های جدید نظیر آیفون 14 از صفحه نمایش پیشرفته‌تری با روشنایی بالاتر بهره می‌برند اما معمولاً روشنایی بیشتر به معنی استفاده‌ی بیشتر از باتری است و طبعاً حرارت بیشتری نیز تولید می‌شود. نمی‌توان با قطعیت گفت که علت داغ شدن گوشی آیفون 7 پلاس که یک مدل قدیمی با صفحه نمایش LCD است یا علت داغ شدن گوشی ایفون ۱۳ پرومکس که از صفحه نمایش AMOLED بهره می‌برد، روشنایی صفحه نمایش است اما به هر حال برای حل مشکل داغی آیفون حین استفاده در محیط داخلی، می‌توانید روشنایی را کمتر کنید.

در محیط بیرون و زیر نور خورشید، کاهش روشنایی صفحه نمایش آیفون امکان‌پذیر نیست چرا که استفاده از گوشی و خواندن اطلاعات روی صفحه، سخت می‌شود. در این شرایط اگر گوشی داغ کرده، سعی کنید کمتر از آن استفاده کنید و حتی‌الامکان در سایه از ایفون استفاده کنید.

علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ، استفاده از اینترنت و بازی چیست و چه باید کرد؟

اگر علت داغ شدن گوشی آیفون ۱۳ پرومکس و سایر مدل‌های جدید، صفحه نمایش است، می‌توانید از روشنایی خودکار استفاده کنید که متناسب با روشنایی محیط، نور صفحه را تنظیم می‌کند.

ویروس و بدافزار علت داغ شدن گوشی ایفون

ویروس و بدافزار و حتی نرم‌افزار سالم که مشکلات پردازشی به وجود می‌آورد، موجب افزایش مصرف انرژی و باتری شد و ممکن است علت داغ شدن کامپیوتر، لپ‌تاپ و همین‌طور گوشی، وجود برنامه‌های مشکل دار و به خصوص ویروس و بدافزار باشد.

علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ، استفاده از اینترنت و بازی چیست و چه باید کرد؟

برای حل کردن مشکلات مربوط به ویروس و بدافزار، از آنتی‌ویروس استفاده کنید و با اسکن کردن برنامه‌ها، مشکل را حل کنید. یک عادت مفید این است که فقط از سایت‌های معتبر برای دانلود برنامه استفاده کنید و هر برنامه‌ای روی گوشی نصب نکنید.

ویجت های زیاد و پویا علت داغ شدن گوشی ایفون ۱۲ پرومکس و آیفون های جدید

با آپدیت کردن سیستم عامل آیفون به نسخه‌های جدید، می‌توانید از صفحات خانه از ویجت استفاده کنید، درست مثل اندروید. ویجت اطلاعات موردنیاز را به صورت دائمی روی صفحه نمایش می‌دهد و بروز می‌کند. به عنوان مثال ویجت اپ پیش‌بینی وضعیت جوی یا ویجت اپ‌های نقشه و مسیریابی.

اما مشکلی که با استفاده از ویجت‌های متعدد پیش می‌آید، استفاده‌ی دائم از اینترنت و پردازنده است. ممکن است حتی مشکل داغ شدن ایفون به همین علت باشد. اگر فکر می‌کنید که علت داغ شدن گوشی آیفون xs یا مدل‌های جدید آیفون که قابلیت نمایش ویجت دارند، به دلیل استفاده از ویجت‌های متعدد است، بعضی از موارد که کمتر کاربرد دارد را حذف کنید.

علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ، استفاده از اینترنت و بازی چیست و چه باید کرد؟

شارژر غیر استاندارد و خراب علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ

یک علت دیگر برای داغ شدن آیفون یا وسایل اندرویدی این است که شارژر استاندارد نیست. ممکن است شارژر نوسان ولتاژ داشته باشد یا با ولتاژ بالاتر از حد استاندارد، باتری گوشی را شارژ کند. در این شرایط احتمال خراب شدن گوشی یا مدار شارژ آن در درازمدت وجود دارد و ممکن است بدنه و باتری بیش از حد داغ شود. در صورت استفاده از شارژر خراب یا مشکل‌دار، حتی ممکن است اتفاقات ناگوار نظیر آتش گرفتن باتری که شبیه به انفجار است، گریبان‌گیر شما شود.

علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ، استفاده از اینترنت و بازی چیست و چه باید کرد؟

علت داغ شدن آیفون هنگام شارژ: اجرا کردن برنامه و بازی!

یک نکته‌ی کلی که بسیاری از کاربران رعایت نمی‌کنند این است که حین شارژ از گوشی استفاده می‌کنند و حتی کارهای خطرناک مثل اجرا کردن بازی آنلاین را زمانی انجام می‌دهند که گوشی به شارژر متصل است. حتی اگر شارژر سالم باشد و گوشی در محل خنک قرار داشته باشد، این کار صحیح نیست! در واقع استفاده از گوشی علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ است.

روشن بودن GPS و Wi-Fi و بلوتوث علت داغ شدن گوشی آیفون 11

زمانی که از اینترنت استفاده نمی‌کنید و به آن نیاز ندارید، عادت کنید که وای-فای را خاموش کنید. در مورد بلوتوث نیز به همین شکل عمل کنید. سرویس مکان‌یابی دقیق آیفون نیز به ارتباط با ماهواره‌های جی پی اس نیاز دارد و زمانی که نیازی به دانستن موقعیت دقیق خودتان ندارید، بهتر است GPS را خاموش کنید و صرفاً از مکان‌یابی تقریبی به کمک دکل‌های شبکه مخابراتی تلفن همراه استفاده کنید. این نوع مکان‌یابی میزان استفاده از باتری را کاهش می‌دهد و شاید مشکل داغ شدن ایفون هنگام استفاده از نقشه با همین روش ساده حل شود.

علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ، استفاده از اینترنت و بازی چیست و چه باید کرد؟

در پایان یادآوری می‌کنیم که برخی باگ‌های نرم‌افزاری در سیستم عامل و اپ‌های اصلی و همین‌طور اپ‌های نصب شده توسط کاربر، به سادگی با آپدیت کردن برطرف می‌شود. ممکن است باگ‌های نرم‌افزاری علت داغ شدن گوشی ایفون x یا هر آیفون دیگری باشد، لذا عادت کنید که برنامه‌ها و سیستم عامل را مرتباً بروزرسانی کنید.