استفاده از فرمت PDF با توجه به اینکه حروف به هم نمی‌ریزد و چیدمان عکس و اندازه فونت و نوع فونت، همگی حفظ می‌شود، بسیار محبوب است. اما در عین حال ممکن است به تبدیل پی دی اف به عکس آنلاین رایگان نیاز پیدا کنید چرا که ممکن است در گوشی یا کامپیوتر شما، برنامه‌ای برای باز کردن پی دی اف وجود نداشته باشد و امکان دانلود بهترین برنامه تبدیل pdf به jpg و نصب برنامه نیز فراهم نباشد.

خوشبختانه برای تبدیل عکس به پی دی اف در کامپیوتر یا در گوشی، برنامه‌ها و سایت‌های مختلفی وجود دارد و میتوان بدون هزینه کردن، این کار را انجام داد. حالت برعکس نیز امکان‌پذیر و ساده است، منظورمان تبدیل چند عکس به پی دی اف است. در ادامه دو راهکار ساده برای تبدیل چند عکس به پی دی اف در گوشی یا کامپیوتر و همین‌طور تبدیل PDF به عکس jpg میپردازیم. با ما باشید.

آیا تبدیل پی دی اف به عکس در کامپیوتر یا گوشی ضروری است؟

اگر در استفاده از فایل پی دی اف با مشکلات خاصی روبرو شده‌اید و نمی‌توانید آن را ویرایش کنید یا هدف شما چاپ کردن است اما برای باز کردن PDF هیچ برنامه ای نصب نیست، دقت کنید که بعضی از برنامه‌ها که کارشان باز کردن پی دی اف نیست، قابلیت باز کردن این فرمت محبوب را دارند!

در واقع فرمت پی دی اف بسیار محبوب است و تقریباً در همه وسایل هوشمند، امکان باز کردن فایل پی دی اف وجود دارد، بعضی از کاربران به دنبال تبدیل پی دی اف به عکس با کیفیت بالا هستند. حتی اگر برنامه باز کردن پی دی اف در ویندوز و غیره نصب نکرده باشید و صرفاً مرورگری نظیر گوگل کروم موجود باشد، می‌توانید فایل PDF را توسط Chrome‌ باز کنید! گام بعدی عکس گرفتن از صفحه موردنظر یا پرینت کردن است. می‌توانید هر صفحه یا صفحاتی که نیاز است را به کمک گوگل کروم پرینت کنید و در واقع هیچ برنامه‌ی خاصی برای باز کردن پی دی اف لازم نیست.

اما موضوع دیگر ویرایش کردن است که در این صورت نصب کردن برنامه مفید خواهد بود. البته عکس گرفتن از صفحه‌ای از فایل پی دی اف و سپس ویرایش کردن عکس نیز برای کارهای کوچک و ساده، یک راهکار مناسب محسوب می‌شود.

اما موضوع تبدیل پی دی اف به عکس بدون نرم افزار: زمانی که صفحات فایل پی دی اف زیاد باشد و به هر علت بخواهید تمام صفحات را به صورت عکس داشته باشید، روش اسکرین شات گرفتن مناسب نیست و بسیار وقت‌گیر است. در این حالت تبدیل پی دی اف به عکس با کیفیت آنلاین یک راه ساده محسوب می‌شود و خوشبختانه سایت‌های زیادی برای این کار وجود دارد.

در مورد حالت برعکس، زمانی که تعدادی صفحه اسکن شده دارید یا از صفحات عکس گرفته‌اید و میخواهید همه صفحات را به صورت یک فایل برای طرف مقابل ارسال کنید هم لزوماً نباید از فرمت PDF استفاده کرد هر چند کار را برای همکاران، استاد یا معلم و غیره، ساده می‌کند. می‌توانید تعدادی عکس را به صورت یک فایل زیپ برای طرف مقابل ارسال کنید. در عین حال برای دانلود برنامه تبدیل عکس به پی دی اف با لینک مستقیم ضروری نیست چرا که می‌توانید به صورت آنلاین، فرآیند تبدیل عکس به پی دی اف در کامپیوتر یا گوشی را دنبال کنید. در ادامه برای هر دو حالت یعنی تبدیل عکس به پی دی اف یا پی دی اف به عکس، راهکار ساده معرفی می‌کنیم.

تبدیل پی دی اف به عکس در کامپیوتر با برنامه ادوبی آکروبات

برای این کار برنامه‌ی ساده و کم‌حجم و در عین حال قدرتمند Adobe Acrobat را توصیه می‌کنیم. نسخه کامل و پرو این برنامه، حجیم و پولی است اما نسخه رایگان آن، ساده و کم‌حجم است.

پس از دانلود و نصب ادوبی آکروبات، فایل پی دی اف را باز کنید. کافی است از منوی فایل و گزینه‌ی Open استفاده کنید. پس از باز کردن فایل پی دی اف، برای تبدیل پی دی اف به عکس با کیفیت بالا از گزینه‌ی Export To استفاده کنید و سپس فرمت Image را انتخاب کنید. نکته‌ی جالب این است که برای تبدیل پی دی اف به word هم می‌توانید از گزینه‌های متنوع منوی اکسپورت استفاده کنید.

اما در مورد فرمت: فرمت jpg بسیار محبوب است و حجم کمتری نسبت به فرمت png دارد اما برای حفظ کیفیت اصلی، بهتر است فرمت PNG را انتخاب کنید. اگر هدف شما تبدیل پی دی اف به عکس با کیفیت بالا و حجیم نیست بلکه عکس‌های کم‌حجم لازم دارید، گزینه‌ی JPEG را انتخاب کنید.

تبدیل پی دی اف به عکس آنلاین رایگان و تبدیل چند عکس به پی دی اف بدون برنامه

آدرس و در واقع فولدری که عکس‌ها در آن ذخیره می‌شود را مشخص کنید و در پایان روی Save کلیک کنید.

تبدیل پی دی اف به عکس آنلاین رایگان و تبدیل چند عکس به پی دی اف بدون برنامه

با توجه به توضیحات فوق، روشن است که ادوبی آکروبات در لیست بهترین برنامه تبدیل پی دی اف به عکس برای کامپیوتر محسوب می‌شود.

تبدیل پی دی اف به عکس با کیفیت آنلاین در سایت ادوبی

سایت ادوبی بخشی برای تبدیل عکس به پی دی اف دارد که به صورت رایگان قابل استفاده است. برای این منظور به آدرس https://www.adobe.com/acrobat/online/pdf-to-jpg.html مراجعه کنید.

در این صفحه فایل پی دی اف را آپلود کنید. می‌توانید از گزینه‌ی Add files استفاده کنید و به جای یک فایل پی دی اف، چندین فایل را برای تبدیل پی دی اف به عکس آنلاین رایگان به لیست اضافه کنید! برای آپلود کردن می‌توانید از روش گرفتن و رها کردن روی کادر آپلود نیز استفاده کنید.

زیر لیست فایل‌ها، منوی Image quality برای انتخاب کیفیت عکس‌ها در نظر گرفته شده که به صورت پیش‌فرض روی حالت متوسط است. برای تبدیل پی دی اف به عکس با کیفیت بالا حالت کیفیت بالا را انتخاب کنید و برعکس، برای کمتر شدن حجم عکس‌ها، حالت کیفیت پایین‌تر را انتخاب کنید.

تبدیل پی دی اف به عکس آنلاین رایگان و تبدیل چند عکس به پی دی اف بدون برنامه

در نهایت روی دکمه‌ی Convert to JPG کلیک کنید تا تبدیل پی دی اف به عکس با کیفیت آنلاین به سرعت انجام شود. برای دانلود کردن خروجی کار، می‌بایست روی دکمه‌ی Download file کلیک کنید. فایل‌های عکس به صورت یک فایل با صورت زیپ ارایه می‌شود است و در واقع باید پس از دانلود کردن، آن را اکسترکت کنید.

تبدیل پی دی اف به عکس آنلاین رایگان و تبدیل چند عکس به پی دی اف بدون برنامه

برنامه تبدیل عکس به پی دی اف در لپ تاپ و کامپیوتر

اما راهکار ویندوزی که نیاز به برنامه دارد و در واقع تبدیل چند عکس به پی دی اف آنلاین نیست: می‌توانید از برنامه رایگان ادوبی آکروبات استفاده کنید! ادوبی این قابلیت را نیز در نسخه رایگان این نرم افزار پیش‌بینی کرده است.

روش کار به این صورت است: ابتدا عکس موردنظر را باز کنید. عکس به پی دی اف تبدیل می‌شود و آماده ذخیره کردن است!‌ به همین سادگی. برای ذخیره کردن از گزینه‌ی Save استفاده کنید و فولدر و نام فایل پی دی اف را مشخص کنید.

تبدیل پی دی اف به عکس آنلاین رایگان و تبدیل چند عکس به پی دی اف بدون برنامه

تبدیل عکس به پی دی اف در گوشی شیائومی و غیره

برای تبدیل عکس به پی دی اف در گوشی سامسونگ و شیائومی و هوآوی و خلاصه هر گوشی دیگری و حتی آیفون، می‌توانید از سایت‌های مختلف استفاده کنید که ساده‌ترین روش است. نیازی به نصب اپ نیست! اما در عین حال اگر مرتباً چنین کاری انجام می‌دهید، بهتر است در مورد دانلود برنامه تبدیل عکس به پی دی اف با لینک مستقیم سرچ کنید و بهترین برنامه تبدیل عکس به پی دی اف برای اندروید یا آیفون را نصب کنید.

برای تبدیل عکس به پی دی اف آنلاین در گوشی یا هر وسیله‌ای که مرورگر اینترنت دارد و دسترسی به اینترنت فعال است، ابتدا به آدرس https://acrobat.adobe.com/link/acrobat/jpg-to-pdf مراجعه کنید. در کادر میانی صفحه می‌توانید عکس‌ها را اضافه کنید. با روش درگ و دراپ یا با کلیک روی دکمه‌ی Select files، عکس‌ها را انتخاب کنید.

تبدیل پی دی اف به عکس آنلاین رایگان و تبدیل چند عکس به پی دی اف بدون برنامه

عکس‌ها به پی دی اف تبدیل می‌شود. برای دانلود، دکمه‌ی Download کلیک کنید.

تبدیل پی دی اف به عکس آنلاین رایگان و تبدیل چند عکس به پی دی اف بدون برنامه

همان‌طور که اشاره کردیم،‌ برنامه رایگان تبدیل پی دی اف به عکس یا حالت برعکس موجود است و علاوه بر سایت معرفی شده، سایت‌های زیادی برای تبدیل عکس به پی دی اف آنلاین رایگان وجود دارد که با جستجو کردن پیدا می‌کنید.