امروزه برای معرفی کسب و کار، از فضای وب و شبکه‌های اجتماعی استفاده‌ی زیادی می‌شود. علت این است که افراد زیادی از سایت‌ها و اپ‌ها استفاده می‌کنند و لذا با هزینه‌ی کم و حتی به صورت رایگان، می‌توانید کسب و کار خودتان را به عموم افراد معرفی کنید. 

یکی از سایت‌های جالب برای معرفی کسب و کار، وب‌سایت بهلینک است. می‌توانید به صورت کاملاً رایگان در بهلینک ثبت نام کنید و  برای کسب و کار خودتان صفحه‌ی اختصاصی بسازید. نکته‌ی جالب این است که محدودیت‌های اینستاگرام، توییتر و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی در بهلینک وجود ندارد. به عنوان مثال می‌توانید چند لینک در بیو اینستاگرام قرار دهید و همین‌طور می‌توانید آزادانه عکس و ویدیو و لینک‌های لازم را در صفحه‌ی کسب و کار خودتان قرار دهید.

برخی از کسب و کارهای امروزی برای تبلیغات و بازاریابی، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. برای بهینه کردن تبلیغات آنلاین، می‌بایست کمی تحقیق کنید و با روش‌های مختلف آشنا شوید. کاربران شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد است و شاید همه‌ی افراد حداقل از یکی از شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام استفاده می‌کنند. استفاده از شبکه‌های اجتماعی روش خوبی برای معرفی کسب و کار به عموم است چرا که هزینه‌ی پایین و بازدهی بالایی دارد. ولیکن محدودیت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که صاحبان مشاغل را دچار مشکل می‌کند و در نهایت سایت شرکتی می‌سازند که البته بدون تبلیغ کردن، ممکن است به ندرت دیده شود!

اینستاگرام و پیام‌رسان‌ها و محدودیت‌های معرفی کسب و کار

در شبکه‌های اجتماعی امروزی نظیر اینستاگرام و توییتر و فیس‌بوک، امکانات خوبی برای مشاغل و تبلیغات آنلاین پیش‌بینی شده ولیکن محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال اگر وب‌سایتی برای شرکت خودتان تأسیس کرده باشید و بخواهید در اینستاگرام آن را معرفی کنید، با محدودیت لینک‌گذاری روبرو می‌شوید. در اینستاگرام قابلیت قرار دادن لینک در تک‌تک پست‌ها وجود ندارد! فقط می‌توانید در صفحه‌ی پروفایل لینک قرار دهید و حتی در صفحه‌ی پروفایل هم فقط یک لینک قرار می‌گیرد. اگر چند سایت داشته باشید یا بخواهید به صفحه‌ی تماس با ما، سفارش و غیره، هم‌زمان لینک بدهید، با مشکل روبرو می‌شوید.

بهلینک، ابزاری برای بهبود و ارتقا لینک‌گذاری در بیو اینستاگرام

اگر با نحوه‌ی ویرایش کردن بیو یا اطلاعات پروفایل در اینستاگرام آشنایی ندارید، به مقاله‌ی آموزش نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب و کار توجه فرمایید.

نکته‌ی دیگر این است که نسخه‌ی تحت وب اینستاگرام، همه‌ی قابلیت‌های اینستاگرام را ندارد. لذا برای بهره‌مندی از همه‌ی قابلیت‌ها، به ناچار می‌بایست اپلیکیشن اینستاگرام را نصب کنید. همین محدودیت برای جامعه‌ی هدف شما نیز وجود دارد. شاید فردی فقط از طریق سایت اینستاگرام، پروفایل کاربری افراد و مشاغل را ببیند.

در برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر، امکانات موجود بیشتر برای نوشتن نظرات کوتاه، گفتگو و بحث با افراد مختلف و دنبال کردن اخبار مناسب است چرا این هدف اصلی فعالیت شبکه‌های اجتماعی، ارتباط عموم کاربران است. لذا ممکن است صفحه‌ی پروفایل کاربری برای معرفی مشاغل، جذابیت و امکانات لازم را نداشته باشد.

برخی از مشاغل از پیام‌رسان‌ها و قابلیت ایجاد کانال یا گروه استفاده می‌کنند. این روش هم محدودیت‌های خاص خود را دارد. به عنوان مثال می‌بایست مشتریان شما نیز از پیام‌رسان استفاده کنند. قابلیت ایجاد صفحه‌ی پروفایل زیبا برای معرفی مشاغل در پیام‌رسان‌ها وجود ندارد. البته می‌توانید این کار را با راه‌اندازی کانال انجام بدهید ولیکن صفحه‌ی پروفایل جذابیت بیشتری دارد.

با توجه به محدودیت‌های اشاره شده، بسیاری از مشاغل سایت شرکتی تأسیس می‌کنند. ممکن است سایت شرکتی شما بازدید کمی داشته باشد. برای معرفی وب‌سایت شرکتی و همین‌طور معرفی کسب و کار خودتان می‌توانید از سایت‌های دیگر و به خصوص وب‌سایت بهلینک استفاده کنید. در بهلینک می‌توانید صفحه‌ای زیبا و بهینه برای فارسی‌زبانان بسازید و در آن علاوه بر معرفی کسب و کار، به سایت یا صفحات مهم سایت خودتان، صفحه‌ی اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی، آدرس، تلفن و راه‌های ارتباط با مشتری اشاره کنید.

با بهلینک کسب و کار و سایت خودتان را رایگان معرفی کنید

وب‌سایت ایرانی بهلینک یکی از بهترین راهکارها برای مشاغلی است که می‌خواهند در فضای وب، تبلیغات کنند. همان‌طور که اشاره کردیم، اولین مزیت بهلینک، قابلیت ایجاد صفحه برای معرفی کسب و کار است. می‌توانید در صفحه‌ی معرفی، علاوه بر اطلاعات و توضیحات مهم که معمولاً روی کارت ویزیت چاپی و بروشور و کاتالوک چاپ می‌شود، بخشی با عنوان سوالات متداول داشته باشید و سوالاتی که معمولاً مشتریان جدید می‌پرسند را ذکر کرده و پاسخ دهید. می‌توانید راه‌های ارتباطی که این روزها صرفاً تلفن کردن و ایمیل نیست را توضیح دهید و به عنوان مثال به پیام‌رسان‌ها اشاره کنید، چیزی که موردعلاقه‌ی بیشتر کاربران اینترنت است.

به صورت خلاصه می‌توان گفت که بهلینک راهکاری برای ایجاد کارت ویزیت آنلاین است که مزایای زیادی نسبت به کارت ویزیت‌های کوچک و ساده دارد.

بهلینک، ابزاری برای بهبود و ارتقا لینک‌گذاری در بیو اینستاگرام

دومین مزیت بهلینک این است که می‌توانید محدودیت‌هایی که در اینستاگرام وجود دارد را رفع کنید و در صفحه‌ی اینستاگرام کسب و کار خودتان، به جای یک لینک، چند لینک قرار دهید.

سومین مزیت بهلینک برای مشاغل نوپا، افزایش فالوئر اینستاگرام و در واقع بهتر دیده شدن در این شبکه‌ی اجتماعی است. البته ممکن است بسیاری از کاربران اینترنت، از اینستاگرام استفاده نکنند بلکه شبکه‌ی اجتماعی یا پیام‌رسان‌های دیگر را ترجیح بدهند. به همین جهت بهتر است با شیوه‌ی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مختلف آشنایی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی در وب‌سایت فرادرس مراجعه فرمایید.

خوشبختانه می‌توانید فالوئرهایی که در سایر شبکه‌های اجتماعی دارید را به دنبال کردن صفحه پروفایل خودتان در اینستاگرام تشویق کنید. بهلینک گزینه‌ی خوبی برای مدیریت کردن شبکه‌های اجتماعی است چرا که امکان بررسی آمار و اطلاعات همه‌ی شبکه‌ها در یک مکان را فراهم کرده است.

بهلینک، ابزاری برای بهبود و ارتقا لینک‌گذاری در بیو اینستاگرام

مراحل ثبت نام رایگان و ایجاد بهلینک

شاید تصور می‌کنید که شروع استفاده و معرفی کسب و کارها در بهلینک، وقت‌گیر است اما می‌توانید طی چند دقیقه، ثبت نام کرده و صفحه پروفایل اختصاصی خودتان را داشته باشید.

برای شروع کار به صفحه‌ی اصلی وب سایت بهلینک مراجعه کنید. روی دکمه‌ی ایجاد بهلینک کلیک کنید و سپس اطلاعات لازم شامل نام، ایمیل و رمز عبور را وارد کنید.

بهلینک، ابزاری برای بهبود و ارتقا لینک‌گذاری در بیو اینستاگرام

یا کلیک روی ثبت نام، اکانت شما ساخته می‌شود. مرحله‌ی بعدی ایجاد بهلینک جدید است. روی دکمه‌ی مربوطه کلیک کنید.

بهلینک، ابزاری برای بهبود و ارتقا لینک‌گذاری در بیو اینستاگرام

صفحه‌ی بعدی چندین بخش برای اضافه کردن موارد زیر دیده می‌شود:

  • لینک به سایت‌ها و صفحات موردنظر خودتان
  • اطلاعات تماس نظیر تلفن و ایمیل و شناسه‌ی تلگرام و همین‌طور شماره واتساپ
  • سوالات و پاسخ‌های متداول که راهنمای خوبی برای مشتریان جدید است
  • توضیحات تکمیلی
  • آدرس

می‌توانید این موارد را سریعاً پر کنید و هر زمان که لازم دانستید، ویرایش کرده و تکمیل کنید. کار تمام است و صفحه‌ی پروفایل کسب و کار شما آماده شده است! در صفحه‌ی بعدی با کلیک روی مشاهده، صفحه‌ی پروفایل خودتان را مشاهده می‌کنید و در صورت نیاز می‌توانید مجدداً آن را تغییر بدهید.

بهلینک، ابزاری برای بهبود و ارتقا لینک‌گذاری در بیو اینستاگرام

پس از ساخت بهلینک و چک کردن صفحه‌ی ساخته شده، می‌توانید لینک آن را کپی کنید و در صفحه‌ی پروفایل اینستاگرام و همین‌طور سایر شبکه‌های اجتماعی که استفاده می‌کنید، قرار دهید.

قرار دادن بهلینک در اینستاگرام

برای شروع کار، لینک صفحه‌ی پروفایلی که در سایت بهلینک ساخته‌اید را کپی کنید. سپس اپ اینستاگرام را اجرا کنید و روی دکمه‌ی ویرایش پروفایل یا Edit Profile تپ کنید.

بهلینک، ابزاری برای بهبود و ارتقا لینک‌گذاری در بیو اینستاگرام

لینک کپی شده را در کادر website پیست کنید و با تپ روی آیکون تیک بالای صفحه، تغییرات پروفایل را ذخیره کنید.

بهلینک، ابزاری برای بهبود و ارتقا لینک‌گذاری در بیو اینستاگرام

اکنون آدرس صفحه‌ی شما در سایت بهلینک در بخش آدرس نمایش داده می‌شود و با تپ کردن روی آن، آدرس سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و همین‌طور راه‌های ارتباطی به بازدیدکننده نمایش داده می‌شود.

بهلینک، ابزاری برای بهبود و ارتقا لینک‌گذاری در بیو اینستاگرام

برای اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی در فضای وب و اپلیکیشن‌های امروزی، توجه شما را به مقاله‌ی زیر جلب می‌کنیم:

اگر به راه‌اندازی سایت برای کسب و کار خودتان فکر می‌کنید، بد نیست مقاله‌ی زیر را مطالعه فرمایید: