کیبورد مکانیکی با وجود کلیدهایی که در میانه‌ی مسیر حرکتی عمل می‌کنند و دوام بالاتری نسبت به کیبوردهای معمولی دارند، انتخاب اصلی گیمرها، تایپیست‌ها و به طور کلی انتخاب کاربران حرفه‌ای است که به وفور از کیبورد استفاده می‌کنند. البته قیمت آن نیز بالاتر از کیبوردهای معمولی است. نور پس‌زمینه، کلیدهای ماکرو و طراحی بی‌سیم، قیمت کیبورد را افزایش می‌دهد. اما برخی مدل‌ها نسبتاً ارزان هستند و امکانات اضافی ندارند.

در این مقاله به معرفی بهترین کیبوردهای مکانیکی که قیمت نسبتاً پایینی دارند می‌پردازیم و مدل‌هایی را معرفی می‌کنید که با وجود ارزان بودن، کیفیت بالایی دارند. با ما باشید.

همان‌طور که اشاره کردیم برخی از کیبوردهای مکانیکی نورپردازی RGB دارند و در محیط تاریک به راحتی کلیدها را با جلوه‌های زیبا و رنگارنگ می‌بینید. برخی دیگر بی‌سیم هستند و بعضی از مدل‌ها نیز کلیدهای اضافی ماکرو دارند که موردتوجه گیمرها است. امکانات اضافی موجب افزایش هزینه‌ی تمام شده می‌شود و اگر به دنبال مدلی ارزان باشید، می‌بایست برخی امکانات که واقعاً کاربردی برای شما ندارد را نادیده بگیرید.

خوشبختانه قیمت کیبوردهای مکانیکی در گذر زمان کاهش پیدا کرده و در حال حاضر می‌توانید با هزینه‌ی کمتر از ۱۰۰ دلار هم کیبورد مکانیکی بخرید. در واقع برخی از کیبوردهای معمولی وایرلس هم قیمتی در حد ۱۰۰ دلار دارند و شاید بهتر باشد به جای این مدل‌ها، یک کیبورد مکانیکی خریداری کنید که کیفیت عملکرد و عمر مفید آن بهتر است.

نکات مفید در خرید کیبورد مکانیکی

قبل از هر چیز کلاس ابعادی کیبوردی که نیاز دارید را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر میز کوچکی دارید یا قرار است کیبورد را در سفرها مرتباً همراه ببرید، بهتر است مدل‌هایی را تهیه کنید که بخش اعداد یا نامپد ندارد و به قول خارجی‌ها، Tenkeless است. در نام برخی از این نوع کیبوردها، عبارت اختصاری TKL نیز درج می‌شود که به همین موضوع اشاره دارد.

اگر قابلیت حمل مهم است، علاوه بر ابعاد، به وزن هم توجه کنید و کیبوردی که نسبتاً سبک است تهیه کنید. بدنه‌ی مقاوم فلزی نیز ویژگی خوبی است.

اگر کیبورد را برای بازی در منزل یا کارهای عمومی در منزل و محل کار خریداری می‌کنید، وزن و ابعاد مهم نیست بلکه راحتی و امکانات اضافی موضوع اصلی است. می‌توانید کیبوردی بزرگ که تکیه‌گاه مچ دست آن نسبتاً بزرگ است بخرید و از ارگونومی خوب آن لذت ببرید.

موضوع بسیار مهم بعدی، توجه به نوع سوییچ‌ها است. برخی از سوییچ‌های مکانیکی، محدوده‌ی حرکتی کمتری دارند و به عبارت دیگر ارتفاع سوییچ کمتر است. این سوییچ‌ها در طراحی کیبوردهای مکانیکی جمع‌وجور و کم‌ارتفاع و مخصوص تایپ سریع، کاربرد بیشتری دارند. برخی دیگر ارتفاع معمولی دارند.

سوییچ‌های مکانیکی به چند دسته‌ی کلی تقسیم می‌شود که هر یک برای کاربری خاصی بهینه‌تر است. به عنوان مثال برخی سوییچ‌ها سروصدای کمتری ایجاد می‌کنند و برای تایپیست‌ها مناسب است. برخی دیگر فیدبک خوبی دارند و به عبارت دیگر زمانی که کلید را فشار می‌دهید، حالت تق‌تقی آن شدیدتر است و راحت‌تر متوجه می‌شوید که کلید عمل کرده است. برخی نیز حالت بینابین دارند، نه صدا بسیار زیاد است و نه بازخورد شدید است.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی معرفی بهترین کیبوردهای بی‌سیم مراجعه فرمایید:

در ادامه بهترین کیبوردهای مکانیکی که در ماه‌های اخیر در میان کاربران محبوب بوده و قیمت آن به نسبت امکانات و کیفیت، مناسب‌تر است را معرفی می‌کنیم. البته همه‌ی مدل‌ها واقعاً ارزان نیستند اما موضوع اصلی این است که در قبال هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، محصولی با کیفیت و عملکرد و عمر مفید بالاتر بخرید.

دقت کنید که قیمت‌ها تقریبی و بر حسب دلار است. با توجه به موجودی بازار ممکن است قیمت برخی مدل‌ها به مراتب بیشتر باشد!

Cooler Master CK552 با قیمت ۸۰ دلار

این کیبورد کامل و فول سایز، ابعادی در حدود ۴۶۰ در ۱۳۵ میلی‌متر دارد و ارتقاع آن در بالاترین نقطه حدود ۴۱ میلی‌متر است. وزن آن نیز ۸۵۰ گرم است. دقت کنید که سوییچ‌های مکانیکی این کیبورد سه نوع است، قرمز، آبی و قهوه‌ای است. هر یک از کلیدها نور پس‌زمینه‌ی RGB دارد. متأسفانه این کیبورد تکیه‌گاه مچ دست ندارد!

بهترین کیبوردهای مکانیکی ارزان‌قیمت (آپدیت دی ۹۹)

کولرمستر کیبورد مکانیکی CK552 را با بدنه‌ی مرغوب آلومینیومی طراحی کرده است. این کیبورد خوش‌قیمت، با کابل USB به کامپیوتر شما متصل می‌شود و حین خرید می‌بایست به نوع سوییچ‌های آن دقت کنید چرا که مدل‌هایی با سوییچ‌های مختلف دارد. نوع دارای سوییچ قرمز، عملکرد سریعی دارد و شاید برای گیمرها جالب نباشد. ممکن است کلیدی را کمی لمس کنید و عمل کند! اما احتمالاً این مدل برای تایپیست‌های دقیق، جالب است. عمر سوییچ‌ها بنابر ادعای سازنده، ۵۰ میلیون کلیک است.

این کیبورد امکانات مرتبط با بازی نیز دارد. به عنوان مثال می‌توانید ۴ پروفایل تنظیمات در حافظه‌ی داخلی آن ذخیره کنید و به سرعت بین پروفایل‌ها سوییچ کنید. می‌توانید در هر پروفایل عملکرد متفاوتی برای کلیدهای ماکرو و همین‌طور وضعیت نور پس‌زمینه‌ی کلیدها تعریف کنید. برای تنظیم نور، می‌توانید از نرم‌افزار Cooler Master Portal استفاده کنید که تنظیمات خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد اما به خوبی نرم‌افزارهای رقبا نظیر Razer Synapse نیست.

  • نورپردازی RGB زیبا
  • بلدنه‌ی آلومینیومی
  • تنوع سوییچ‌ها
  • تکیه‌گاه مچ دست ندارد
  • نوع دارای سوییچ قرمز ممکن است فیدبک مطلوب شما را نداشته باشد.

HyperX Alloy FPS Pro با قیمت ۶۲ دلار

برند HyperX که از کمپانی کینگستون مشتق شده در عرصه‌ی وسایل جانبی از جمله کیبورد مکانیکی و گیمینگ، عملکرد خوبی دارد. یکی از محصولات این برند، کیبورد Alloy FPS Pro است. این مدل از سوییچ‌های مکانیکی Cherry MX با رنگ قرمز یا آبی بهره می‌برد. این سوییچ‌ها نسبت به سایر سوییچ‌های مکانیکی، کم و بیش بهتر است. در واقع نقطه قوت این کیبورد، کیفیت ساخت بالا و سوییچ‌های مرغوب آن است. شاید کمتر کیبوردی با این کیفیت و قیمت در بازار پیدا کنید!

نور پس‌زمینه‌ی کلیدها قرمز است و ابعاد آن حدود ۳۵۸ در ۱۳۰ میلی‌متر و ارتفاع آن حداکثر ۳۶ میلی‌متر است. وزن کیبورد حدود ۸۱۶ گرم است. هایپرایکس این کیبورد را بدون بخش اعداد طراحی کرده بخش فلش‌های جهت و کلیدهای PgUp و PgDn بر قوت خویش باقی است. لذا ابعاد کیبورد طول کیبورد خیلی هم کمتر از کیبوردهای فول سایز نیست. کابل رابط این کیبورد جداشدنی است که قابلیت حمل آن را بهتر می‌کند و احتمال پارگی کابل کاهش پیدا می‌کند.

بهترین کیبوردهای مکانیکی ارزان‌قیمت (آپدیت دی ۹۹)

این کیبورد در صورت فشار دادن کلیدهای متعدد به صورت هم‌زمان، مشکل عملکردی ندارد که البته این ویژگی در بسیاری از محصولات خوب بازار دیده می‌شود.

  • کیفیت ساخت بالا
  • سوییچ‌های مکانیکی مرغوب برند Cherry MX
  • کابل رابط جداشدنی
  • فقدان تکیه‌گاه مچ دست
  • نداشتن بخش اعداد

Logitech K840 Mechanical با قیمت ۵۷ دلار

این کیبورد مکانیکی برای کارهای آفیس و مشاغل بهترین گزینه است. در ساخت آن از سوییچ‌های مکانیکی Romer-G لاجیتک استفاده شده و نور پس‌زمینه در کار نیست. کیبورد فول سایز است و ابعاد آن ۴۴۵ در ۱۳۲ در ۳۴.۳ میلی‌متر است و وزنی در حدود ۹۱۰ گرم دارد.

لاجیتک مدعی است که عمر مفید سوییچ‌های Romer-G حداقل ۷۰ میلیون کلیک است. بازه‌ی حرکتی این کلیدها ۳.۲ میلی‌متر است و تحریک در فاصله‌ی ۱.۵ میلی‌متری و با ۴۵ گرم نیرو انجام می‌شود. به همین علت عملکرد کلیدها روان‌تر از سوییچ‌های معروف Cherry MX قهوه‌ای است. برای مقایسه دقت کنید که بازه‌ی حرکتی این کلیدها ۴ میلی‌متر و فاصله‌ی تحریک کلید، ۲ میلی‌متر است و نیروی لازم ۵۵ گرم است. در مجموع صدای کلیدهای Romer-G نسبتاً کم است و فیدبک خوبی دارند.

بهترین کیبوردهای مکانیکی ارزان‌قیمت (آپدیت دی ۹۹)

کیبورد مکانیکی K840 Mechanical بدنه‌ی آلومینیومی آندایز شده دارد و کیفیت ساخت آن عالی است. کابل رابط آن قیطان‌دوزی شده است و طول آن ۱.۸ متر است. پایه‌های کیبورد امکان تغییر زاویه را فراهم می‌کند.

لاجیتک امکان عملکرد مستقل ۲۶ کلید در لحظه را پیش‌بینی کرده که بیش از نیاز اغلب افراد است. برای استفاده‌ی بهینه‌تر می‌توانید از نرم‌افزار Logitech Options استفاده کنید که نسخه‌ی مخصوص ویندوز و مک‌او‌اس دارد.

  • سوییچ‌های مکانیکی مرغوب با فیدبک خوب
  • ارگونومی مناسب
  • فقدان نور پس‌زمینه

Aukey KM-G14

یکی از بهترین کیبوردهای مکانیکی ارزان برای تایپ کردن، مدل Aukey KM-G14 است. این مدل از سوییچ‌های مکانیکی Outemu آبی بهره می‌برد و نورپردازی RGB نیز پیاده‌سازی شده است. ابعاد کیبورد ۳۵۷ در ۱۳۸ در ۳۶ میلی‌متر است و وزن آن حدود ۱.۱ کیلوگرم است.

کیبورد Aukey KM-G14 سوییچ‌های مکانیکی بسیار خوبی دارد، به خصوص برای تایپیست‌ها. در واقع کیبورد هم‌قیمتی که چنین سوییچ‌های خوبی داشته باشد، کمیاب است.

بهترین کیبوردهای مکانیکی ارزان‌قیمت (آپدیت دی ۹۹)

عملکرد تمام کلیدها مستقل است و نورپردازی زیبای RGB نیز پیاده‌سازی شده است. در ساخت سرپوش کلیدها از ABS دولایه‌ای استفاده شده که با توجه به قیمت پایین این کیبورد، ویژگی جالبی است. با ابزاری که سازنده ارایه کرده، تعویض کردن سرپوش کلیدها کار ساده‌ای است.

  • سوییچ‌های مرغوب و عالی برای تایپ کردن
  • ارگونومی مناسب
  • نورپردازی RGB
  • صدای کلیدها کمی زیاد است.
  • وزن کمی زیاد است.
  • بخش اعداد ندارد.
  • کیفیت بدنه به خوبی رقبا نیست.

Havit KB487L با قیمت ۳۹ دلار

این کیبورد مکانیکی برای عموم کاربری‌ها مناسب است اما در هر نوع کاربری خاصی، بهترین نیست. البته قیمت بسیار پایین آن نیز مقایسه کردن با کیبوردهای مکانیکی دیگر را دشوار می‌کند. در آن از سوییچ‌های مکانیکی Outemu قرمز استفاده شده و نورپردازی RGB ندارد. وزن کیبورد حدود ۱ کیلوگرم است و بخش نامپد ندارد اما در مقابل کلیدهای اعداد که معمولاً بالای کیبورد است، به سمت راست منتقل شده و از طرفی کلیدهای جهت زیر این بخش قرار گرفته تا از فضا حداکثر استفاده شود. ابعاد این کیبورد حدود ۳۹۸ در ۱۷۷ در ۴۸ میلی‌متر است.

بهترین کیبوردهای مکانیکی ارزان‌قیمت (آپدیت دی ۹۹)

کیبورد مکانیکی Havit KB487L شاید برای گیمرها و تایپیست‌ها و امور آفیس و اداری، بهترین کیبورد نباشد اما اگر به دنبال کیبوردی هستید که برای تمام کاربردها مناسب باشد، قطعاً یکی از بهترین گزینه‌ها، کیبوردی است که کمپانی Havit طراحی کرده است.

هویت در ساخت سرپوش کلیدها از PBT استفاده کرده که دوام بالاتری نسبت به اغلب سرپوش‌ها دارد. رنگ مشکلی و نارنجی کلیدها نیز خاص و این کیبورد را از رقبا متمایز می‌کند. عملکرد سوییچ‌های مکانیکی این کیبورد نیز بسیار خوب است و کمتر اتفاق می‌افتد که کلیدی تصادفاً عمل کند یا در صورت فشار دادن، عمل نکند.

  • طراحی جالب و کیفیت ساخت خوب
  • سرپوش‌ها و سوییچ‌های مکانیکی باکیفیت
  • عملکرد خوب کلیدها
  • شاید موقعیت خاص کلیدهای اعداد برای همه مطلوب نباشد.
  • سوییچ‌های به کار رفته فقط یک نوع است.