این روزها استفاده از هوش مصنوعی برای ویرایش عکس و طراحی عکس‌های جالب متداول شده است. بعضی از کاربران اینستاگرام و توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی، به دنبال سایت هوش مصنوعی برای بک گراند عکس هستند در حالی که در بعضی از برنامه‌ها و از جمله اینستاگرام، قابلیت تغییر دادن پس زمینه عکس به کمک هوش مصنوعی اضافه شده است و می‌توانید به راحتی با استفاده از هوش مصنوعی بک گراند محصول یا تصویر خودتان را تغییر بدهید. می‌توانید از این قابلیت برای ویرایش عکس استفاده کنید و سپس عکس را روی گوشی ذخیره کنید و در سایت‌ها و پیام‌رسان‌ها و غیره به اشتراک بگذارید.

در ادامه با قابلیت تغییر پس زمینه عکس به کمک هوش مصنوعی آشنا می‌شویم و روش کار را به صورت تصویری بررسی می‌کنیم.

در سال‌های اخیر هوش مصنوعی پیشرفت قابل توجهی کرده و در حال حاضر فرآیند حذف پس زمینه و جایگزین کردن یک عکس دیگر به جای بک گراند اصلی، به شکل ساده و سریع در بعضی از سایت‌ها و برنامه‌ها انجام می‌شود. به عنوان مثال Meta که سازنده‌ی اینستاگرام و فیس‌بوک است، این قابلیت را در برنامه اینستاگرام اضافه کرده است. با کمی جستجو می‌توانید چند سایت رایگان حذف بک گراند عکس نیز پیدا کنید. بسته به عکس موردنظر، کیفیت کار ممکن است عالی یا رضایت‌بخش باشد، اما برای عکس‌های شلوغ و دارای بافت پیچیده، استفاده از سایت حذف پس زمینه عکس آنلاین توصیه نمی‌شود.

برای اینکه عکس با پس زمینه‌ی تغییر کرده، واقعی و عادی به نظر برسد، ویرایش عکس به صورت حرفه‌ای ضروری است. به طور کلی یک گرافیست حرفه‌ای، روش ساده و سریع حذف پس زمینه عکس با گوگل و اینستاگرام و سایر برنامه‌ها و سایت‌ها را نمی‌پسندد و از فتوشاپ و برنامه‌های تخصصی برای این منظور استفاده می‌کند تا کنترل کاملی روی لبه‌های بخشی که حذف می‌شود و همین‌طور اضافه کردن نور و سایه داشته باشد.

نحوه حذف پس زمینه عکس با هوش مصنوعی در اینستاگرام

دقت کنید که کمپانی Meta قابلیت حذف پس زمینه عکس و جایگزین کردن آن را به صورت آزمایشی و برای کاربران برخی کشورها فعال کرده است و ممکن است در کشور محل سکونت شما، هنوز این ویژگی فعال نشده باشد. در این صورت کمی صبر کنید و در آپدیت‌های بعدی برنامه‌ی اینستاگرام، گزینه‌ی جایگزین کردن پس زمینه عکس با هوش مصنوعی را جستجو کنید.

برای شروع کار برنامه اینستاگرام را در آیفون یا اندروید اجرا کنید. عکس جدیدی بگیرید یا یکی از عکس‌هایی که در گوشی دارید را برای ایجاد استوری جدید انتخاب کنید. دقت کنید که عکس از نظر سوژه‌ی اصلی و پس‌زمینه، حالت واضحی داشته باشد تا هوش مصنوعی تفاوت را به راحتی متوجه شود.

در صفحه‌ی ویرایش استوری اینستاگرام روی گزینه‌ی AI Backdrop در بالای صفحه تپ کنید. این گزینه در اندروید و آیفون نسبتاً مشابه و شبیه پروفایل کاربری به همراه پس‌زمینه است. تصویر زیر به آیفون مربوط می‌شود:

آموزش حذف پس زمینه عکس با هوش مصنوعی در اینستاگرام و تغییر بک گراند

در اندروید نیز گزینه‌ی حذف پس زمینه عکس با هوش مصنوعی به صورت زیر است:

آموزش حذف پس زمینه عکس با هوش مصنوعی در اینستاگرام و تغییر بک گراند

همان‌طور که اشاره شد، اگر گزینه‌ی موردبحث را مشاهده نمی‌کنید، آپدیت کردن برنامه ایسنتاگرام پیشنهاد می‌شود.

و اما مراحل بعدی، ابتدا قوانین استفاده از هوش مصنوعی برای ویرایش عکس در اینستاگرام را مطالعه کرده و در صفحه‌ی create with AI روی روی Get started یا شروع کار تپ کنید.

کمی صبر کنید تا اسکن و تحلیل عکس به کمک هوش مصنوعی انجام شود. در نهایت آنچه به نظر سوژه‌ی اصلی یا پیش زمینه است، شناسایی می‌شود و پس زمینه حذف می‌شود.

آموزش حذف پس زمینه عکس با هوش مصنوعی در اینستاگرام و تغییر بک گراند

آموزش حذف پس زمینه عکس با هوش مصنوعی در اینستاگرام و تغییر بک گراند

آموزش حذف پس زمینه عکس با هوش مصنوعی در اینستاگرام و تغییر بک گراند

پس از حذف پس زمینه، چند دکمه و پیشنهاد برای جایگزین کردن بک گراند عکس ارایه می‌شود. می‌توانید در کادر جستجو، در مورد بک گراند دلخواه خودتان کلمات کلیدی وارد کنید و به سرعت تصویر مناسبی پیدا کنید. علاوه بر این می‌توانید روی موارد پیشنهادی تپ کنید و بسته به سلیقه و نیاز، پس زمینه ای که مناسب به نظر می‌رسد را انتخاب کنید.

به عنوان مثال با جستجو کردن عبارت محاصره شده توسط گاوها یا ایستاده روی ماه، پس‌زمینه‌هایی که هوش مصنوعی پیشنهاد کرده را در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید:

آموزش حذف پس زمینه عکس با هوش مصنوعی در اینستاگرام و تغییر بک گراند

آموزش حذف پس زمینه عکس با هوش مصنوعی در اینستاگرام و تغییر بک گراند

در نهایت روی Next یا فلش رفتن به مرحله‌ی بعدی تپ کنید و عکس را ذخیره کنید و به شکل استوری به اشتراک بگذارید. اگر حاصل حاصل کار مطلوب نیست، می‌توانید روی گزینه‌ی انجام مجدد یا Redo تپ کنید و با استفاده از هوش مصنوعی نمونه کارهای دیگری بسازید.

در تصاویری که به کمک هوش مصنوعی ایسنتاگرام ساخته شده، ممکن است استیکر امتحان کردن یا Try it نیز اضافه شود تا افرادی که تصویر را مشاهده می‌کنند، متوجه شوند که شما تصویر را به کمک هوش مصنوعی ساخته‌اید و در صورت علاقه، برای استفاده از این قابلیت جدید اقدام کنند. می‌توانید این استیکر را جابجا کنید یا به پایین صفحه ببرید و حذف کنید، تصمیم با شماست.

اگر به دنبال سایت هوش مصنوعی بک گراند محصول و حذف پس زمینه عکس هستید، شاید این قابلیت جدید اینستاگرام نیاز شما را برطرف کند و حاصل کار جذاب و مطلوب باشد.