بازی

آشنایی با Tessellation (تسلیشن) و نگاشت جابجایی (Displacement Mapping) برای بهبود گرافیک بازی‌ها

تسلیشن به معنی تقسیم مثلث‌های مش در گرافیک سه‌بعدی به مثلث‌های بیشتر گفته می‌شود. در ادامه معمولاً با استفاده از نگاشت جابجایی، تکه‌هایی از سطح با توجه به رنگ و بافت برآمده می‌شود. با Tessellation و Displacement Mapping می‌توان سطوح صاف را به سطوح ناهموار و واقعی تبدیل کرد، بدون آنکه مش بسیار پیچیده و سنگین شود و سرعت اجرای بازی را کاهش دهد.

در ادامه به مفهوم تسلیشن و نگاشت عمودی و Displacement Mapping یا نگاشت جابجایی می‌پردازیم.

گیگافلاپس (GFLOPS) چیست؟ آشنایی با FP32 و FP64 و اکستنشن‌های SSE و AVX و FMA پردازنده‌های x86 اینتل و AMD

گیگافلاپس به معنی قدرت خام پردازش اعشاری است و معمولاً قدرت خام پردازنده اصلی یا CPU و یا قدرت پردازشی کارت گرافیک برای انجام محاسبات اعشاری ۳۲ بیتی (به اختصار FP32) را توصیف می‌کند. FP64 یا محاسبات اعشاری با دقت مضاعف، در محاسبات دقیق‌تر کاربرد دارد.

در ادامه به مفهوم گیگافلاپس، FP32 و FP64 و اکستنشن‌های برداری که در پردازنده‌های اینتل و AMD وجود دارد و با نام SSE و AVX و FMA شناخته می‌شود، می‌پردازیم.

آشنایی با گرافیک مجتمع اینتل، قدرت پردازشی و ویژگی‌های آن

در این مقاله به بررسی پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع در CPUهای اینتل، قدرت پردازشی مدل‌های مختلف و ویژگی‌هایی مثل کوئیک سینک و مجازی‌سازی گرافیکی می‌پردازیم. HD Graphics و Iris پردازنده‌های Core و پنتیوم و سلرون، موضوع اصلی این مطلب است.

پردازنده‌های اینتل برخلاف محصولات AMD، دارای پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع یا به اختصار iGPU هستند. AMD برای پردازنده‌هایی که در کنار خود پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع دارند، نام APU را انتخاب کرده است و لذا CPU و APU در مقال AMD، مفهومی متفاوت دارد اما اینتل به تمام پردازنده‌های با یا بدون گرافیک مجتمع، CPU می‌گوید.

ای‌ام‌دی، انویدیا و اینتل و عملکرد در دنیای دایرکت ایکس 12

بازی‌های متعددی با استفاده از واسط برنامه‌نویسی دایرکت ایکس 12 تهیه نشده اما در همین روزهای ابتدایی، مقایسه ای‌ام‌دی و انویدیا و همین‌طور پردازنده‌های 2، 4 و 8 هسته‌ای، موضوع جالبی است.

در ادامه به بررسی سرعت اجرای Ashes of the Singularity به کمک کارت گرافیک‌ها و پردازنده‌های مختلف می‌پردازیم.

چند گیگابایت رم لازم داریم؟ تفاوت عملکرد رم 8 و 16 گیگابایتی چقدر است؟

چند گیگابایت رم لازم داریم؟ سوالی که خیلی‌ها هنگام خرید کامپیوتر و لپ‌تاپ از خودشان می‌پرسند و معمولاً پاسخ این است که هر چه بیشتر، بهتر! اما آیا واقعاً به 16 گیگابایت رم گران‌قیمت نیاز داریم؟ در این مقاله به دنبال پاسخ این پرسشیم و با توجه به بنچ‌مارک‌ها به پاسخ آن خواهیم رسید.

اسکای‌لیک اینتل هم از رم‌های DDR4 پشتیبانی می‌کند و هم از انواع کم‌مصرف DDR3 که DDRL3L نام دارند. قبلاً در دو مقاله‌ی جداگانه، عملکرد رم‌های DDR3 و DDR4 که روی مادربوردهای چیپ‌ست Z170 نصب شده‌اند را مرور کردیم و اثر جالب تایمینگ و سرعت رم را زیر ذره‌بین گذاشتیم.

سوال امروز نوع رم و تایمینگ و سرعت آن نیست. بحث این است که چند گیگابایت رم برای سیستم گیمینگ، مهندسی و اداری و معمولی نیاز داریم؟

رم DDR4 در برابر DDR3 در بازی‌ها، کدام به صرفه‌تر است؟

در بررسی پلتفرم اسکای‌لیک از جنبه‌‎های مختلف، یکی از موضوعات اصلی بررسی رم DDR4 و مقایسه با DDR3 است. سوالی که در این مقاله به پاسخ آن می‌رسیم این است که برای سیستم گیمینگ و در بازی‌ها، رم DDR4 بهتر است یا DDR3 ؟ با ما باشید.

قبلاً به مقایسه DDR4 و DDR3 از نظر قیمت، تایمینگ، سرعت و ... پرداختم و به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر برتری زیادی متوجه DDR4 نیست. بسته به نرم‌افزاری که برای آزمایش انتخاب می‌شود، نتیجه گاهی به نفع DDR4 است و گاهی DDR3های بهینه‌ای که در بازار موجود است، پیشتاز هستند.

آخرین دیدگاه‌ها
۲۰۰ دیدگاه و پاسخ آخر
تعمیرات موبایل خرید لایک اینستاگرام گاتر یخچال قسطی نرم افزار حسابداری اجاره خودرو تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 قیمت دوچرخه خرید سرور مجازی تعمیر لپ تاپ اپل خرید و فروش قطعات کامپیوتر و لپ‌تاپ