یکی از مشکلات دسته ایکس باکس سری اس یا ایکس که بسیار آزاردهنده است، قطع شدن ناگهانی است و باید این مشکل را هر چه سریع‌تر رفع کرد. دقت کنید که علت چشمک زدن دسته ایکس باکس معمولاً ضعیف بودن باتری و نیاز به شارژ کردن است. علت خاموش شدن دسته ایکس باکس پس از چشمک‌زن شدن دکمه‌ی آن نیز همین موضوع است. لذا برای رفع مشکلات دسته بازی، علاوه بر آپدیت کردن فرمویر دسته بازی، بررسی وضعیت شارژ باتری و سلامت باتری بسیار مهم است.

در ادامه چند روش رفع مشکل دسته بازی ایکس باکس را توضیح می‌دهیم. با ما باشید.

مشکل دسته ایکس باکس سری x با بروزرسانی حل می‌شود!

مدتی پس از معرفی کنسول‌های بازی جدید، گیمرهای زیادی در مورد مشکل قطع و وصل شدن دسته بازی ایکس باکس سری ایکس شکایت کردند. مایکروسافت مشکل را یک باگ نرم‌افزاری اعلام کرد و با انتشار بروزرسانی، مشکل بسیاری از گیمرها را حل کرده است. اگر ایکس باکس سری ایکس را مدت‌ها پیش خریداری کرده‌اید و هیچ گاه بروزرسانی انجام نشده، بهتر است برای حل مشکلات مختلف، آپدیت کردن گیم پد را در اولویت قرار دهید.

ممکن است علت قطع شدن دسته ایکس باکس وان و سایر مدل‌های Xbox نیز باگ نرم‌افزاری باشد که در این صورت آپدیت کردن اولین راهکار برای حل مشکل محسوب می‌شود.

نحوه آپدیت دسته بازی ایکس باکس سری ایکس

برای آپدیت کردن دسته بازی ایکس باکس و در واقع آپدیت کردن فرمویر دسته بازی ایکس باکس، دسته بازی را به کنسول وصل کنید و سپس در تنظیمات به مسیر زیر مراجعه کنید:

Profile & system > Settings > Devices & connections > Accessories

اگر بروزرسانی جدیدی منتشر شده، بروزرسانی را تأیید کنید. اگر فرمویر به آخرین نسخه بروزرسانی شده، روش‌های بعدی که برای حل مشکل قطع و وصل شدن دسته بازی ایکس باکس توضیح می‌دهیم را تست کنید.

روش آپدیت کردن کنسول بازی ایکس باکس

علاوه بر بروزرسانی کردن فرمویر دسته بازی، بروزرسانی کردن خود کنسول بازی نیز توصیه می‌شود و در واقع برای حل مشکلات مختلف و عجیب، بهتر است پس از انتشار هر نسخه‌ی جدیدی کمی صبر کنید و اگر سایر گیمرها گزارشی در مورد مشکل نسخه‌ی جدید ثبت نکردند، نسخه جدید را نصب کنید.

در مورد مشکل قطع شدن دسته بازی ایکس باکس سری اس یا ایکس هم آپدیت کردن کنسول بازی توصیه می‌شود. برای آپدیت کردن و چک کردن اینکه آیا آپدیت جدیدی منتشر شده، مسیر زیر را دنبال کنید:

Profile & system > Settings > System > Updates

حل مشکل گیم پد ایکس باکس با خاموش و روشن کردن

خاموش و روشن کردن دسته بازی نیز ممکن است مشکلات عجیب را حل کند. به عنوان مثال اگر در اتصال دسته بازی مشکل دارید و برایتان سوال شده که چرا دسته ایکس باکس وصل نمیشه، بهتر است ابتدا دسته بازی را خاموش و پس از لحظاتی روشن کنید و از نو تلاش کنید.

اما روش خاموش کردن دسته بازی ایکس باکس:

دکمه‌ی ایکس باکس روی دسته بازی را فشار دهید و نگه دارید.

۵ یا ۶ ثانیه صبر کنید تا نور دکمه‌ی ایکس باکس خاموش شود.

در این حالت دکمه ایکس باکس را رها کنید.

نحوه روشن کردن دسته بازی ایکس باکس نیز به این صورت است:

دکمه ایکس باکس در مرکز دسته بازی را فشار دهید.

چند ثانیه یا در واقع حدود ۵ ثانیه صبر کنید.

زمانی که نور دکمه ایکس باکس روشن شد، آن را رها کنید.

پس از خاموش و روشن کردن دسته بازی، مراحل متصل کردن دسته بازی به کنسول را تکرار کنید.

خاموش و روشن کردن ایکس باکس

یک روش دیگر برای حل مشکلات ایکس باکس وان یا دسته بازی ایکس باکس، خاموش و روشن کردن کنسول بازی است. اگر روش نرم‌افزاری پاسخگو نیست، می‌توانید از روش سخت‌افزاری و در واقع دکمه‌ی پاور برای این منظور استفاده کنید.

روش خاموش کردن ایکس باکس سری ایکس و روشن کردن آن به این صورت است:

دکمه پاور که به شکل لوگوی بازی است و در سمت جلوی کنسول است، فشار دهید و نگه دارید.

کمی صبر کنید تا کنسول بازی خاموش شود.

برای روشن کردن مجدد نیز می‌بایست دکمه‌ی پاور را فشار دهید.

علت چشمک زدن دسته ایکس باکس و روش حل مشکل قطع شدن دسته بازی

جایگزین کردن باتری دسته ایکس باکس

پس از مدتی استفاده کردن، حتماً باتری دسته بازی را شارژ کنید. در واقع علت چشمک زدن دسته ایکس باکس معمولاً ضعیف شدن باتری و نداشتن شارژ کافی است. برای دسترسی به باتری‌های قلمی یا سایز AA دسته بازی، کاور باتری که پشت دسته قرار گرفته را به سمت بالا فشار دهید.

علت چشمک زدن دسته ایکس باکس و روش حل مشکل قطع شدن دسته بازی

در مورد کنسول‌های جدید مایکروسافت نیز علت چشمک زدن دسته ایکس باکس وان ایکس یا اس، ضعیف بودن باتری است. علت شارژ نشدن دسته ایکس باکس ممکن است خرابی کابل شارژ یا خود شارژر باشد اما توجه کنید که باتری چند سال کار کرده به خوبی شارژ نمی‌شود.

به هر حال پس از شارژ کردن باتری اگر باز هم مشکل قطع شدن دسته بازی و چشمک زدن چراغ دسته بازی حل نشده است، بهتر است باتری شارژی جدید تهیه کنید و سراغ باتری‌های شارژی با برند نامشخص و بی‌کیفیت نروید.