بیشتر مردم تنها زمانی به فکر پاک کردن فایل‌های اضافه روی گوشی خود می‌افتند که در عملکرد گوشی اختلال ایجاد شود. هر چند دیوایس‌های اندرویدی به اندازه کافی هوشمند هستند که نیاز به تعمیر هر روزه نداشته باشند به هر حال شاید بد نباشد هراز چندگاهی با استفاده از نرم‌افزارهای کارآمد، دستی به سر و روی گوشی اندرویدی خود بکشید و تاثیر چنین برنامه‌هایی را بر روی عمر مفید گوشی خود دست کم نگیرید.

نکته مهم ان است که به دنبال برنامه‌های پاک‌کننده‌ای باشید که به قول‌هایشان عمل کنند و واقعا موجب افزایش کارایی دستگاه هوشمند شما شوند زیرا یک برنامه پاک‌کننده بد در بهترین حالت حافظه ذخیره‌سازی شما را اشغال می‌کند و در بدترین حالت موجب کند شدن دستگاه شما با دخالت‌های بیجا در سیستم‌عامل و نمایش تبلیغات آزاردهنده می‌شود.

لیست زیر برترین افزایش کارایی برای گوشی و تبلت اندرویدی شما هستند:

Droid Optimizer

این نرم‌افزار یکی از برترین و شناخته‌شده‌ترین برنامه‌های افزایش کارایی در اندروید است و با بیش از یک میلیون دانلود در اپ استور امتحان خود را پس داده است. استفاده از این برنامه مخصوصا برای کاربران تازه‌کار بسیار ساده است با یک صفحه آشنایی آغازین که به شما آموزش می‌دهد که چگونه بهترین بهره‌برداری از این برنامه انجام شود و دارای یک سیستم رتبه‌بندی است که طراحی شده تا شما را تشویق به سر و سامان دادن به گوشی‌تان کند و اگر با این که گوشی خودتان شما را با خجالت دادن خوش عادت کند ، Droid optimizer بهترین برنامه افزایش کارایی برای شما است.

۵ اپ اندرویدی که واقعا سرعت گوشی شما را افزایش می‌دهند

۵ اپ اندرویدی که واقعا سرعت گوشی شما را افزایش می‌دهند

۵ اپ اندرویدی که واقعا سرعت گوشی شما را افزایش می‌دهند

تمام چیزی که شما برای افزایش کارایی گوشی خود انجام دهید یک تپ است. شما آمار را در بالای نمایشگر گوشی خود خواهید دید و رم و حافظه خالی کنار امتیاز rank شما نشان داده می‌شود، جایی که شما امتیازهای دریافت شده برای پاک کردن‌های گوشی خود را خواهید دید

اگر وقت زیادی برای این کارها ندارید Droid optimizer به شما امکان پاک کردن خودکار و متمادی می‌دهد که این عمل حافظه کش شما را پاک خواهد کرد و برنامه‌های درحال اجرا در پس‌زمینه را خواهد بست همچنین فایل‌هایی که مورد نیاز نیستند را حذف خواهد کرد. این برنامه همچنین همراه با یک ویژگی به نام (برنامه ریز یک خواب خوب) است که موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود و این کار با غیرفعال کردن ویژگی‌هایی مانند وای-فای انجام می‌پذیرد.

این برنامه همچنین به صورت توده‌ای برنامه‌های نالازم را حذف می‌کند که برای افرادی که نیاز به حافظه ‌ذخیره‌سازی بیشتری دارند مناسب می‌باشد. البته این برنامه جذاب‌ترین نرم‌افزار موجود نیست اما کارش را درست انجام می‌دهد و در کل اگر به دنبال برترین برنامه افزایش کارایی می‌گردید و زمان زیادی برای ور رفتن با ان ندارید این برنامه برای شماست.

CCleaner

این برنامه که در سیستم‌عامل ویندوز نیز از شناخته شده‌ها به شمار می‌رود برای اندروید نیز موجود است هرچند ما به علت مشکلات اخیر این برنامه در ویندوز پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش کارایی به این برنامه اتکا نکنید و با این که نسخه اندروید ان نیز بی‌نقص نیست اما بهتر از دیگر برنامه‌های موجود در پلتفرم اندروید بهتر است.

۵ اپ اندرویدی که واقعا سرعت گوشی شما را افزایش می‌دهند

۵ اپ اندرویدی که واقعا سرعت گوشی شما را افزایش می‌دهند

۵ اپ اندرویدی که واقعا سرعت گوشی شما را افزایش می‌دهند

این برنامه چندعملکردی است و با پایش فایل‌های خراب شده و حذف آنها، حافظه ارزشمند بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد هرچند عملکرد اصلی ان پاک کردن حافظه کش برنامه‌ها است اما در کنار ان پوشه‌های خالی را نابود کرده و تاریخچه‌های مختلف را از بین ببرد.

این برنامه همچنین یک مدیریت اپ دارد که یک محیط ساده و سریع برای حذف برنامه‌ها است و در اخر بخشی به‌ نام اطلاعات سامانه وجود دارد که منابع گوشی شما را به نمایش می‌گذارد (پردازنده، رم و …) و شما با این ویژگی می‌توانید با یگ نگاه بفهمید در گوشیتان چه می‌گذرد.

این برنامه نیاز به روت کردن ندارد هرچند شما برای به دست آوردن ویژگی‌های اضافه ان باید در نسخه حرفه‌ای ثبت‌نام کنید هرچند امکانات عجیب و غریبی به برنامه اضافه نمی‌کند.   

All-in-One Toolbox

 پاک کردن فایل‌های اضافی پخشی از امکانات این برنامه است اما علاوه بر ان وضعیت باتری و دمای پردازنده را به نمایش می‌گذارد و به همراه ان تبلیغات مزاحم برنامه‌ها را نیز در قالب یک برنامه همه‌چیز تمام از بین می‌برد و به همین دلیل اسم ان سزاوار اوست.

 این برنامه توانایی پاک کردن حافظه کش و افزایش حافظه ذخیره‌سازی را دارد و فایل‌های اضافی را حذف می‌کند و فقط با یک تپ این موارد را آنالیز کرده و با تپ بعدی آنها را حذف می‌کند. این برنامه ویژگی جالبی دارد که با یک تپ کش سیستم شما را حذف کرده و برنامه‌های فعال در پیش‌زمینه را می‌بندد و شما می‌توانید با فعال کردن گزینه بوست پلاس این کار خودکار انجام شود و همچنین ابزاری برای صرفه‌جویی در مصرف باتری دارد.

۵ اپ اندرویدی که واقعا سرعت گوشی شما را افزایش می‌دهند

۵ اپ اندرویدی که واقعا سرعت گوشی شما را افزایش می‌دهند

۵ اپ اندرویدی که واقعا سرعت گوشی شما را افزایش می‌دهند

اگر این ویژگی‌ها کافی نیست این برنامه مانند برنامه‌های قبل یک ابزار حذف توده‌ای اپ های بی‌کاربرد دارد، ابزار پیشرفته پاک‌کردن فایل‌های خراب را به همراه آنالیزگر وای-فای در یک بسته در اختیار شما قرار می‌دهد مانند برنامه اول یک سامانه تشویقی برای افزایش عملکرد گوشی دارد.

SDmaid

این برنامه ادعا می‌کند که خدمتگزار دیجیتالی شماست و شما را در پاک کردن گوشی‌تان یاری می‌کند. این برنامه تجربه کاربری را ساده نگاه می‌دارد و چهار عمل سریع را در قالب چهار گزینه در اختیار شما قرار داده تا شما به راحتی بتوانید گوشی خود را خانه‌تکانی کنید!

اولین ویژگی به‌نام corpseFinder فایل‌های خراب و بلااستفاده را حذف می‌کند.

۵ اپ اندرویدی که واقعا سرعت گوشی شما را افزایش می‌دهند

۵ اپ اندرویدی که واقعا سرعت گوشی شما را افزایش می‌دهند

۵ اپ اندرویدی که واقعا سرعت گوشی شما را افزایش می‌دهند

اما SystemCleaner یکی دیگر از ابزارهای جستجو نابودگر این برنامه است که این بار سروقت فایل‌های سالم و بی‌فایده می‌رود و آنهایی را که بلااستفاده تشخیص می‌دهد را پاک می‌کند. ابزارهای دیگری برای حذف آسان برنامه‌ها به شکل دسته جمعی و پایش پایگاه داده دارد و در مجموع این امکانات را در قالب یک خدمتکار دیجیتال مانند یک خدمتکار واقعی ارائه می‌کند که برای برخی می‌تواند جالب باشد.

گوشی اندروید خود را تروتمیز نگه‌دارید

رسیدن به گوشی‌های اندرویدی برای همه کاربران اندروید لازم نیست اما به کاربران کمک می‌کند که دستگاهی روان و عاری از لگ و هنگ داشته باشند، بله درست است که گوشی شما بدون نیاز به این کارها و صرف وقت زیاد نیز باید توانایی یک عملکرد نسبتا رضایت‌بخش را داشته باشد اما این برنامه‌ها به نوعی به تروتمیز شدن گوشی شما کمک می‌کنند. امروزه  گوشی‌های هوشمند اندرویدی دارای حافظه ذخیره‌سازی و رم‌های چند گیگابایتی‌اند و فایل‌های نصبی هم زیاد است پس استفاده از این برنامه‌ها بدون این که وقت زیادی از شما بگیرد موجب عدم ایجاد مشکل در عملکرد طبیعی گوشی شما شود.