اپل با معرفی MacBook Air 2020 بهترین لپ‌تاپ برای استفاده روزمره را در اختیار مصرف کنندگان قرار داد: کیبورد باترفلای یا پروانه‌ای دیگر جایی در لپ‌تاپ اپل ندارد که موجب تجربه تایپ بهتر و مطمئن‌تر شده است. این همان سری از لپ‌تاپ‌های مک است که مناسب اکثریت کاربران است.

نسل قبل از سری مک‌بوک‌های ایر اپل به یک لپ‌تاپ بی‌نقص بسیار نزدیک بودند اما چند مشکل بودند که با معرفی MacBook Air 2020 به نظر می‌رسد اپل تمام ویژگی‌های یک نوت‌بوک بی‌نقص را در قالب مک‌بوک جدید خود ارائه کرده است.

چرا MacBook Air 2020 ارزش خرید دارد؟

قیمت: با برچسب ۹۹۹ دلاری برای مدل پایه، این نوت‌بوک ۱۰۰ دلار از همتای قبلی خود ارزان‌تر است.

  • کیبورد نو: کیبورد باترفلای دردسر‌ساز و اذیت کننده دیگر در MacBook Air 2020 جایی ندارد و جای خود را به کیبوردی جدید با عمق ۱ میلی‌متری داده است که تجربه کاربری بسیار بهتری را برای خریداران به ‌ارمغان می‌آورد.
  • حافظه ذخیره‌سازی پایه ۲۵۶ گیگابایت: این اولین مک‌بوک از اپل است که در ان حافظه ذخیره‌سازی پایه ۲۵۶ گیگابایت است که پس از سالها مشکل با حافظه ذخیره‌سازی پایه ۱۲۸ گیگابایت تغییری بس خوشایند است که البته اگر حاضر به پرداخت هزینه بیشتر باشید گزینه ۲ ترابایتی نیز وجود دارد.
  • وجود مدلی با سی‌پی‌یو چهار هسته‌ای: هرچند مدل پایه شامل واحد پردازش مرکزی ۲ هسته‌ای از سری چیپ‌ست‌های Core i3 است که شما با پرداخت مبالغ بالاتر می‌توانید مدلی با پردازنده چهار هسته‌ای را تهیه کنید تا عملکردی خیره‌کننده را در مک‌بوک ریز‌اندام‌تان داشته باشید، همچنین نسل دهم چیپ‌ست‌های اینتل استفاده‌شده در این مک‌بوک بسیار مصرف پایینی دارند که به عمر طولانی‌تر باتری می‌انجامد که برای بسیاری خبر خوشایندی است.
  • گرافیک Intel Iris Pro: چیپ‌ست گرافیکی پردازنده‌های جدید اینتل به کار رفته در مک‌بوک جدید نسبت به نسل قبل ۸۰درصد عملکرد برتری دارند.
  • رم جدید عملکردی درخشان دارد: هرچند گزینه‌های فعلی همچنان محدود به رم‌های ۸ و ۱۶ گیگابایت است اما خود رم‌های جدید سرعت بیشتری دارند و دارای حافظه از نوع LPDDR4X و ۳۷۳۳ مگاهرتز هستند که برای مقایسه نسل قبل دارای حافظه LPDDR3 و ۲۱۳۳ مگاهرتز بود که پیشرفتی قابل توجه محسوب می‌شود.
  • پشتیبانی از مانیتورهایی با وضوح 6K: شما می‌توانید یک مانیتور با وضوح خیره‌کننده 6k با نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز را به مک‌بوک جدیدتان متصل کنید که این موضوع برای کاربران حرفه‌ای که می‌خواهند از برنامه‌هایی مانند Adobe Premiere Pro CC و غیره برای ادیت‌های ویدیویی استفاده کنند خبری بسیار خوشحال‌کننده است.

پس با اطمینان خاطر می‌توان گفت که مک‌بوک ایر بهترین گزینه برای عموم خریداران مک‌بوک‌های اپل است، قیمت مناسب‌تر شده و کیبورد ارتقا یافته و حافظه ذخیره‌سازی مدل پایه دوبرابر شده است.

در ظاهر این مک‌بوک اپل همه‌چیز تمام است اما قبل از این که به صورت قطعی تصمیم به خرید بگیرید دو سوال است که باید به آن پاسخ دهید اول این که آیا این مک‌بوک جدید برای شخص شما گزینه مناسبی است؟ و اگر به تصمیمتان بسیار مطمئن هستید باید چه مدلی از ان را خریداری کنید؟

آیا مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ ارزش خرید دارد؟

با توجه به قیمت و وزن ان که تقریبا ۱.۳ کیلوگرم است MacBook Air گزینه‌ای مناسب برای دانشجویان و افرادی است که دائم درحال فرد کردن هستند و یا کار اصلی آنها جستجوی وب یا کارهای ابتدایی است.

چرا MacBook Air 2020 ارزش خرید دارد؟

ابتدا بیایید از دید عملکرد سخت‌افزاری محض به این محصول جدید اپل بنگریم و سی‌پی‌یوهای Core i3 و Core i5 موجود در MacBook Air جدید را با نسل قبل سری ایر مقایسه کنیم: نتایج بنچمارک Geekbench 5 معیار مناسبی برای مقایسه قدرت پردازنده‌های این دو نسل است

2020 MacBook Air با پردازنده‌ی Core i3:

  • تک‌هسته‌ای: ۱۰۹۵
  • چند هسته‌ای: ۲۳۸۵

2020 MacBook Air با پردازنده‌ی Core i5:

  • تک‌هسته‌ای: ۱۰۴۷
  • چند هسته‌ای:۲۶۵۸

2018 MacBook Air با پردازنده‌ی Core i5:

  • تک‌هسته‌ای: ۷۹۰
  • چند هسته‌ای: ۱۶۲۸

فکر می‌کنم نتایج بالا به خودی به اندازه کافی گویا و واضح است و برتری بی‌چون و چرایی در این دامنه قیمتی و نسبت به نسل قبل را به نمایش می‌گذارد.

مدل پایه مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ دارای نسل دهم پردازنده اینتل است که از نسل هشتم پردازنده اینتل به‌کار رفته در مدل ۲۰۱۸ بسیار قدرت‌مند‌تر است که این برتری هم در بخش پردازش تک‌هسته‌ای می‌شود هم در پردازش چندهسته‌ای که نتیجه‌ای رضایت‌بخش است.

خرید مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ به چه کاربرانی توصیه می‌شود؟

اگر استفاده شما از مک‌بوک جدید شامل جستجوی وب و تماشای فیلم و نوشتن ایمیل و کارهای روزمره و پایه است خرید مدل ۹۹۹ دلاری را به شما پیشنهاد می‌کنیم که شامل ۸ گیگابایت رم با سرعت بالا و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی است که برای این نوع استفاده‌ها کفایت می‌کند.

حال سوال بعدی این است که کدام ترکیب سخت‌افزاری برای شما مناسب‌تر است؟

هرچند پردازنده مدل پایه عملکرد بسیار مناسبی برای یک لپ‌تاپ سبک‌وزن دارد اما ما همچنان پیشنهاد می‌کنیم با پرداخت مبلغی ناچیز! مدل دارای پردازنده قدرتمندتر را خریداری کنید به دلایل زیر:

نخست آن که این پردازنده چهار هسته‌ای است و وقتی نوبت مولتی‌تسکینگ می‌رسد این ویژگی تفاوت زیادی را ایجاد می‌کند و زمانی که شما چند برنامه سنگین مانند کروم و اسلک و لایت‌روم را همزمان باز می‌کنید و این کار روزمره شماست، بدون تردید دو هسته اضافی به داد شما خواهند رسید.

همچنین پردازنده قدرتمندتر به شما در ادیت کردن پایه صدا و تصویر و ویدئو بدون مشکل چندان کمک خواهد کرد هرچند ممکن است در استفاده‌های حرفه‌ای به خوبی کار نکند اما در مجموع شما را ناامید نخواهد کرد.

کانفیگ پیشنهادی ما

ما پیشنهاد می‌کنیم که شما مدل پایه را انتخاب کرده و سپس دیگر مشخصات را با توجه به نیاز ویژه خود انتخاب کنید زیرا اینگونه نیاز نیست حساب بانکی خود را خیلی اذیت کنید و در عین حال نیازهای خود را نیز برطرف می‌کنید.

هرچند که ممکن است هزینه بالا برود اما برای افرادی که محدودیت مالی ندارند پیشنهاد می‌شود که از ترکیب پیشنهادی زیر استفاده کنند:

 پردازنده: بهترین گزینه بین سه مورد موجود Core i5 است که عملکرد بالا با قیمت مناسب را همزمان در خود دارد. هرچند با پرداخت ۱۵ دلار می‌توان قدرت بیشتری در اختیار داشت.

چرا MacBook Air 2020 ارزش خرید دارد؟

رم: برای اکثریت خریداران بهترین گزینه همان ۸ گیگابایت می‌باشد که با توجه به مدیریت عالی حافظه رم در سیستم‌عامل macOS می‌توان ان را کافی قلمداد کرد هرچند اگر شما از برنامه‌های سنگین ادیت ویدئو و صدا و تصویر استفاده می‌کنید شاید بهتر باشد که رم ۱۶ گیگابایتی را انتخاب کنید چون متاسفانه بعدا قادر به آپگرید ان نخواهید بود

چرا MacBook Air 2020 ارزش خرید دارد؟

حافظه ذخیره‌سازی: حتی در زمینه حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت برای اکثریت کافی می‌باشد هرچند که اگر حافظه ۵۱۲ گیگابایت را انتخاب کنید بهتر خواهد بود زیرا در صورت برخورد به مشکل، اضافه کردن حافظه ذخیره‌سازی بیشتر آسان‌ترین کار نخواهد بود!

چرا MacBook Air 2020 ارزش خرید دارد؟

در اخر ما همچنان پیشنهاد می‌کنیم که سعی کنید با توجه به تفاوت عملکرد بالا پردازنده Core i5 را انتخاب کنید تا در آینده به مشکل برنخورید.

آیا MacBook Pro به‌صرفه‌تر نیست؟

شاید سوال پیش بیاید که گران‌ترین ترکیب MacBook Air 2020 با مشخصات پردازنده سری Core i7 و ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مشخصاتی شبیه به سری پرو دارد و آیا در مجموع سری ایر انتخاب بهتری است یا باید قید ان را زد و سراغ مک‌بوک پرو رفت؟

پاسخ این سوال در قیمت و محدودیت‌های دمایی و زمان‌بندی است:

مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی مدل پایه دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است و قیمت ان ۱۲۹۹ دلار است و مدل با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی آن که با مدل ۹۹۹ دلاری مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ مقایسه می‌شود دارای قیمت بالای ۱۴۹۹ دلار است و در کنار ان باید به یاد داشت که مک‌بوک پرو از سری کیبورد باترفلای دردسر‌ساز و پردازنده نسل ۸ اینتل بهره می‌برد که زیاد مشخصات جالبی نیست.

تنها چیزی که مک‌بوک پرو را از سری ایر متمایز می‌کند مدیریت دمایی است که در سری ایر آنچنان موثر و قوی نیست و اگر شما نیاز به استفاده طولانی مدت از مک‌بوک خود دارید و مخصوصا از برنامه‌های سنگین استفاده می‌کنید و داغ نشدن مک‌بوک برای شما یک باید است، شاید بهتر است سراغ سری پرو بروید هرچند این مشکل برای مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ پیش نخواهد آمد مگر اینکه ویدئوی 4K طولانی مدت را ادیت کنید یا از برنامه‌های سنگین پردازشی استفاده کنید که در ان صورت با داغ شدن سی‌پی‌یو و کند شدن و کرش سیستم روبرو خواهید شد.