بعد از گذشت مدتی استفاده از کامپیوتر، به دلایل مختلف سرعت کامپیوتر شما دچار افت می‌شود و همین موضوع می‌تواند شما را کلافه نماید. برخی افراد حتی ممکن است فکر کنند که کامپیوتر شان قدیمی شده و می‌بایست آن را با یک سیستم جدید جایگزین نمایند. اما ما به شما این مژده را می‌دهیم که شما با به کارگیری یک سری ترفندها می‌توانید سرعت کامپیوترتان را افزایش دهید و بدون صرف هزینه اضافه برای خرید یک سیستم جدید، مشکلتان را برطرف نمایید. پس اگر تمایل به یادگیری این ترفندها برای رفع مشکل کند شدن سیستمتان دارید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

ترفندهای کاربردی برای افزایش سرعت ویندوز

در این بخش از مقاله قصد آموزش ترفند افزایش سرعت ویندوز برای افزایش سرعت سیستم به شما را داریم. به کارگیری این ترفندها به صورت تکی یا به صورت ترکیبی با یکدیگر می‌تواند به شما کمک کند که سرعت سیستمتان را بهبود بخشید. اجرای برخی از این ترفندها نیاز به صرف زمان زیادی ندارد و شما با به کارگیری آنها می‌توانید حداقل سرعت سیستمتان را ۶۰ درصد بهبود ببخشید. در ادامه این ترفندها را برای شما معرفی خواهیم نمود:

شناسایی و بستن برنامه‌های پرمصرف برای افزایش سرعت ویندوز

اولین گامی که می‌توانید برای افزایش سرعت سیستم خود بردارید این است که برنامه‌های پرمصرف و سنگین را شناسایی نموده و آنها را ببندید. برخی از برنامه‌ها به قدری پرمصرف هستند که اجرای آنها می‌تواند ۹۹ از سی پی یو را مشغول نگه دارد و این موضوع خود منجر به کند شدن سیستم و هنگ کردن آن خواهد شد. بنابراین بهتر است در اولین فرصت این برنامه‌ها را شناسایی نمایید و اقدام به بستن آنها کنید. برای شناسایی برنامه‌های سنگین می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + Esc برای باز کردن Task Manager استفاده کنید.

شناسایی و بستن برنامه‌های پرمصرف برای افزایش سرعت ویندوز - کمک کامپیوتری آنلاین

در پنجره‌ای که به شما نمایش داده می‌شود، برنامه‌هایی که دارای مصرف زیادی هستند به صورت رنگی نمایش داده خواهند شد و هر برنامه‌ای که رنگ آن پررنگ است؛ مصرف بالایی دارد. برای اینکه برنامه‌های سنگین که حجم زیادی از سی پی یو، رم و حافظه را به خود اختصاص داده اند ببندید کافیست بر روی آن برنامه کلیک نموده و گزینه End Task را انتخاب نمایید. برای دریافت راهنمایی بیشتر در خصوص شناسایی و بستن برنامه‌های پرمصرف برای افزایش سرعت ویندوز میتوانید با کارشناسان رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید.

افزایش سرعت ویندوز با فعال کردن High performance

یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توانید برای افزایش سرعت ویندوز به کار بگیرید، فعال کردن ویژگی High performance  یا عملکرد سریع ویندوز می‌باشد. در صورتی که شما این ویژگی را فعال کنید مصرف انرژی سیستمتان افزایش پیدا خواهد نمود، اما سرعت سیستمتان نیز بالاتر خواهد رفت. به صورت پیش فرض تنظیمات ویندوز به نحوی انجام شده که مصرف انرژی یا همان برق شما در کمترین حالت ممکن قرار داشته باشد که این موضوع منجر به کاهش سرعت سیستم می‌گردد. اما در مواقعی که شما تمایل به داشتن سرعت بیشتر در سیستم دارید، می‌توانید این ویژگی را برای بالا مصرف انرژی و نهایتاً افزایش سرعت در ویندوز فعال نمایید. برای انجام این کار کافی است بر روی دکمه Start  راست کلیک نمایید و گزینه Power Options را انتخاب کنید. سپس از پنجره‌ای که به شما نمایش داده می‌شود، روی گزینه Show additional plans کلیک نموده و در نهایت گزینه High performance  را انتخاب کنید.

راستی اگر فکر می کنید پایین بودن سرعت سیستم شما به دلیل خرابی یکی از قطعات سخت افزاری سیستمتان است، چاره ای به جز تعمیر یا تعویض آن قطعه برای بهبود اوضاع ندارید. برای اینکه در این زمینه آگاهی بیشتری به دست بیاورید، پیشنهاد می کنیم سری به مقاله " تعمیرات کامپیوتر چگونه انجام میشه؟" بزنید.

سبک کردن مرورگر اینترنت برای افزایش سرعت کامپیوتر

یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توانید برای افزایش سرعت کامپیوتر خود به کار بگیرید، سبک کردن مرورگر اینترنت می‌باشد. مرورگرها ابزارک هایی به نام Extensions  یا پلاگین دارند که کاربران با در اختیار داشتن آنها می‌توانند از امکانات مرورگر برای راحت تر شدن کارهایشان استفاده کنند. با وجود اینکه وجود این ابزار می‌تواند به کاربران کمک کند تا به امکانات بیشتری دسترسی پیدا کنند، اما بالا رفتن تعداد این افزونه‌ها در مرورگر در نهایت منجر به کاهش سرعت مرورگر و ویندوز شما در حین استفاده از مرورگر خواهد شد بنابراین شما می‌توانید تعداد افزونه‌هایی که در مرورگرهای مختلف خود مورد استفاده قرار داده‌اید را کم کنید تا سرعت ویندوزتان را بهبود ببخشید.. برای انجام این کار کافیست وارد صفحه مدیریت افزونه‌ها در مرورگر مد نظرتان شوید و برای غیر فعال کردن آن افزونه گزینه Disable را انتخاب کنید.

سبک کردن مرورگر اینترنت برای افزایش سرعت کامپیوتر - کمک کامپیوتر تلفنی

البته در برخی مواقع که قطعات سیستم شما قدیمی و مدل پایین هستند، انجام ترفندهای بالا چندان کمکی به شما نمی تواند برای افزایش سرعت سیستم کند. در چنین مواقعی شما برای بهبود شرایط می بایست اقدام به ارتقا سخت افزاری لپ تاپ یا سیستم خود کنید تا بتوانید اوضاع را بهتر نمایید.

جمع ‌بندی

در این مقاله سعی کردیم راهکارهایی که می‌توانید برای افزایش سرعت کامپیوتر خود به کار بگیرید را برای شما مطرح نماییم. به کارگیری این ترفندها به شما کمک می‌کند تا سرعت سیستمتان را بهبود ببخشید و از هنگ کردن‌های مکرر سیستمتان پیشگیری به عمل بیاورید. خوشبختانه انجام این ترفندها کار چندان سختی نیست و شما به راحتی با خواندن این مقاله می‌توانید آنها را اجرا نمایید و سرعت سیستمتان را بالا ببرید. پس به جای اینکه به فکر تعویض سیستمتان بیفتید، بهتر است زمانی را برای اجرای این ترفندها برای بهبود سرعت سیستمتان اختصاص دهید و اوضاع سیستمتان را رو به راه کنید. شما از چه ترفندهایی برای افزایش سرعت کامپیوتر خود استفاده می‌کنید؟ با در میان گذاشتن این ترفندها با بقیه کاربران می‌توانید به آنها کمک کنید تا بتوانند سرعت سیستمشان را بهبود بخشند.

اگر سوالی درباره نحوه انجام هر یک از ترفندهای بالا برای افزایش سرعت ویندوز داشتید، به راحتی می‌توانید با خدمات کامپیوتری رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید و کارشناسان ما سوالات شما را در کمترین زمان پاسخ دهند و ابهامات شما را برطرف کنند.