شرکت‌های تولید کننده‌ی لپ تاپ هر سال با معرفی نسل جدید پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیکی، مدل‌های خود را به‌روز می‌کنند و آن‌ها را با مشخصات جدید به بازار می‌فرستند. قیمت لپ تاپ هم هر سال تغییر می‌کند و با ارتقا در مشخصات سخت‌افزاری کمی بیشتر و در بعضی موارد ثابت می‌ماند. مدل‌های جدید محدود به به‌روزرسانی در پردازنده و واحد پردازش گرافیکی نیستند و در این بین، پیش می‌آید که طراحی مدل‌ها هم به‌روز شده و ظاهرشان، مطابق مد روز تغییر کند. البته مدل‌های کاملا جدید هم در لیست لپ تاپ‌هایی که به بازار عرضه می‌شوند وجود دارد. اینتل هم به عنوان یکی از بازیگران اصلی تأمین پردازنده، برای سال ۲۰۲۴ نسل جدید پردازنده‌های لپ تاپ را با نام‌گذاری جدید روانه‌ی بازار کرده است که البته هنوز مدل‌های زیادی با این سری جدید در بازار ایران دیده نمی‌شوند.

اگر قصد خرید یک لپ تاپ عالی برای کارهای روزانه را دارید و به دنبال مدلی می‌گردید که تا چند سالی کار شما راه بیاندازد، بهتر است به دنبال مدل‌هایی باشید که در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ یا بهتر از آن در همین سال میلادی معرفی شده باشند. بهترین لپ تاپ‌های ۲۰۲۴ برای کارهای روزانه در حال حاضر شامل لیستی از چند لپ تاپ عالی و خوش قیمت است که در سال ۲۰۲۳ معرفی شده‌اند و یک لپ تاپ نسل جدید که از پردازنده‌های جدید اینتل بهره می‌برد. اگر شما هم می‌خواهید با لپ تاپ‌های به‌روز در زمستان ۱۴۰۲ آشنا شوید، با این مطلب همراه باشید.

لپ تاپ گران یا مدرن؟

برای این که لپ تاپ تا چند سال بدون مشکل برای شما کار کند و نیازی به ارتقا و به‌روزرسانی قطعات نداشته باشد، بهتر است هنگام خرید، یک دستگاه مدرن را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید چندین سال لپ تاپ خود را نگهداری و از آن استفاده کنید، خرید یک لپ تاپ با پردازنده‌ی ۲ نسل قبل منطقی نیست. بهترین انتخاب برای خرید لپ تاپ با قصد استفاده‌ی طولانی مدت، خرید به‌روزترین نوع با سخت‌افزار جدید است که الزاما به معنای گران‌تر بودن نیست.

فرض کنید می‌خواهید یک لپ تاپ برای کارهای روزانه و بعضا اجرای چند بازی بخرید و می‌دانید که این لپ تاپ قرار است تا سال‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. بهترین کار این که است از میان مدل‌های موجود در بازار به سراغ لپ تاپی بروید که از پردازنده‌ی نسل ۱۳ اینتل برخوردار است. این دستگاه هنوز هم جز مدرن‌ترین‌ها به حساب می‌آید و تا سال‌ها نیازی به ارتقا نخواهد داشت. لازم نیست این لپ تاپ حتما از پردازنده‌ی Core i7 یا Core i9 نسل ۱۳ برخوردار باشد، بلکه بسته به نیاز شما می‌تواند یک نمونه‌ی Core i5 یا حتی Core i3 باشد. پردازنده‌های مدرن عملکرد و بهینگی بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر دارند.

نکات مهم در خرید بهترین لپ تاپ ۲۰۲۴

برای بهترین خرید و دریافت بیشترین ارزش در مقابل رقم پرداختی، نکاتی وجود دارند که بهتر است به آن‌ها توجه کنید. به عنوان مثال نوع رم و فرکانس آن هم می‌تواند در انتخاب مدل مناسب برای استفاده‌ی چند ساله نقش زیادی داشته باشد. علاوه بر نوع رم، امکان ارتقا آن هم مسئله‌ای است که می‌تواند در انتخاب لپ تاپ اثرگذار باشد. برای این که بهترین گزینه را مطابق با نیازتان خریداری کنید، بهتر است به این نکات توجه کنید:

  • پردازنده: بهتر است برای خرید لپ تاپ با قصد استفاده‌ی چند ساله، به سراغ لپ تاپ‌هایی با نسل جدید پردازنده‌ی اینتل که در حال حاضر نسل ۱۳ و ۱۴ می‌شوند بروید. البته اگر طرفدار تیم قرمزها هستید،‌ می‌توانید مدل‌های با پردازنده‌های نسل جدید رایزن خریداری کنید تا خیالتان از بابت قدرت پردازشی لپ تاپ آسوده باشد.
  • رم: نوع رم لپ تاپ هم می‌‌تواند به عنوان عاملی تعیین کننده در به‌روز بودن آن ایفای نقش کند. اگر می‌خواهید لپ تاپ شما تا چند سال همچنان پرسرعت و به‌روز باشد، بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که از رم DDR5 برخوردار هستند. این رم در حال حاضر، استاندارد به‌روز و مورد استفاده در بهترین لپ تاپ‌های بازار است. البته فرکانس آن هم مهم است که بهتر است ۴۸۰۰ مگاهرتز یا بیشتر باشد.
  • قابلیت ارتقا رم: لپ تاپ‌های جدید در بحث ارتقا رم رفتار متفاوتی نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر دارند. بسیاری از مدل‌های جدید قابلیت ارتقا رم ندارند. بهتر است مدلی را انتخاب کنید که در حالت پایه به اندازه‌ی کافی رم داشته باشد و یا اگر ندارد، قابلیت ارتقا و افزودن رم به آن وجود داشته باشد.
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی: برای خرید یک لپ تاپ مدرن که بتواند تا چند سال بدون هیچ مشکلی مورد استفاده قرار بگیرد،‌ باید مدلی را انتخاب کنید که از حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD نوع NVMe برخوردار باشد. این نوع حافظه‌ی ذخیره‌سازی در حال حاضر استاندارد روز است و به شما امکان ارتقا به مدل‌های پرسرعت‌تر و حجیم‌تر حافظه‌ را هم می‌دهد.
  • صفحه نمایش: برای یک لپ تاپ مدرن که استفاده‌اش کارهای روزانه و وبگردی است، وجود یک صفحه نمایش با کیفیت ضروری به نظر می‌رسد. بهتر است مدلی را انتخاب کنید که حداقل رزولوشن FHD داشته باشد.
  • باتری: یک لپ تاپ مناسب برای کارهای روزانه، باید باتری با شارژدهی خوب داشته باشد. در واقع برای این که لپ تاپ به معنای واقعی کلمه یک کامپیوتر قابل حمل باشد، وجود یک باتری با شارژدهی خوب الزامی است.

بهترین لپ تاپ‌های ۲۰۲۴ برای کارهای روزانه

با در نظر گرفتن نکاتی که گفته شد، می‌توانید بهترین لپ تاپ برای کارهای روزانه را خریداری کنید. لپ تاپی که با در نظر گرفتن نکات بالا خریداری شود، قطعا یک دستگاه به‌روز است که تا سال‌ها بدون مشکل برای شما کار خواهد کرد. اگر می‌خواهید با جدیدترین لپ تاپ‌های بازار ایران آشنا شوید و قیمت آن‌ها را مشاهده کنید، کافی است عبارت «خرید لپ تاپ تاپ رایان» را در گوگل جستجو کنید و از طریق نتیجه‌ی اول به صفحه‌ی مخصوص لپ تاپ در فروشگاه تاپ رایان وارد شوید. در تاپ رایان، جدیدترین لپ تاپ‌های وارد شده به بازار ایران با گارانتی معتبر و با ضمانت اصالت کالا به فروش می‌رسند.

۵ مدل از بهترین لپ تاپ‌ها برای کارهای روزانه

در این بخش به سراغ معرفی ۵ مدل از بهترین لپ تاپ‌ها برای کارهای روزانه رفته‌ایم. این مدل‌ها جدیدترین لپ تاپ‌های بازار ایران هستند که از سخت‌افزار به‌روز بهره‌ می‌برند و برای استفاده‌های روزمره، گزینه‌های عالی به شما می‌روند. برای انتخاب مدل‌ها و ایجاد این فهرست، نگاهی به مدل‌های موجود در بازار ایران داشته‌ایم و از کارشناسان فروشگاه اینترنتی تاپ رایان کمک گرفته‌ایم.

  • مک بوک ایر با پردازنده‌ی M2 و رم ۸ گیگابایت
  • لپ تاپ ایسوس ذن بوک ۱۴ اینچ با پردازنده‌ی Core Ultra 7 و رم ۱۶ گیگابایت
  • لپ تاپ ایسر نیترو V15 با پردازنده‌ی Core i5 نسل ۱۳ و رم ۱۶ گیگابایت
  • لپ تاپ لنوو آیدیاپد اسلیم ۵ با پردازنده‌ی Core i7 نسل ۱۳ و ۱۶ گیگابایت رم
  • لپ تاپ ایسوس ویوو بوک با پردازنده‌ی Core i7 نسل ۱۳ و ۱۶ گیگابایت رم

در ادامه نگاهی دقیق‌تر به هرکدام از این لپ تاپ‌ها خواهیم داشت. برای این که با مشخصات و ویژگی‌های این مدل‌ها آشنا شوید، با ما همراه باشید.

لپ تاپ اپل MacBook Air M2 با رم ۸ گیگابایت

اولین گزینه در میان لپ تاپ‌های به‌روز برای کارهای روزمره در سال ۲۰۲۴، مک بوک ایر اپل با پردازنده‌ی M2 است. این مک بوک جذاب که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که یک لپ تاپ سبک و جمع و جور برای کارهای روزانه می‌خواهند. این لپ تاپ که برای طرفداران اپل و آن‌هایی که در اکوسیستم این شرکت فعالیت می‌کنند گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌رود، پردازنده‌ای قدرتمند دارد. همراه این پردازنده یک رم ۸ گیگابایتی از نوع LPDDR5 قرار دارد که امکان ارتقا ندارد. پردازنده‌ی گرافیکی این لپ تاپ از نوع ۱۰ هسته‌ای است که به خوبی از پس کارهای روزمره و فراتر از آن هم بر می‌آید. حافظه‌ی ذخیره‌سازی مک بوک ایر پیشنهادی ما ۲۵۶ گیگابایت است که باید با ملاحظه از آن استفاده کنید.

مک بوک ایر اپل یک صفحه نمایش ۱۳.۶ اینچی از نوع Liquid Retina XDR دارد که در بازنمایی تصاویر عملکردی عالی از خود به نمایش می‌گذارد. رزولوشن این صفحه نمایش زیبا ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است که همان QHD در دنیای محصولات اپل است. نقطه‌ی قوت این لپ تاپ در کنار طراحی زیبا، سبک و باریک آن، باتری قدرتمندش است. این لپ تاپ توانایی شارژدهی تا ۱۸ ساعت را دارد که فوق‌العاده است.

بهترین لپ تاپ‌های ۲۰۲۴ برای کارهای روزانه

لپ تاپ ایسوس ZenBook با پردازنده‌ی Intel Core Ultra 7 و ۱۶ گیگابایت رم

دومین لپ تاپ این لیست یک مدل بسیار جدید از برند ایسوس است. ذن بوک ۱۴ اینچی ایسوس همان‌طور که از اسمش پیداست، یک صفحه نمایش ۱۴ اینچی با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل دارد که کمی بیشتر از QHD است. این صفحه نمایش با کیفیت و وضوح بالا، لمسی است و نرخ تازه‌سازی تصویر آن هم ۱۲۰ هرتز است. در کنار این صفحه نمایش با کیفیت، مزیت بزرگ این لپ تاپ، وزن کم و طراحی باریک آن است. زن بوک ۱۴ اینچی ایسوس فقط ۱.۲ کیلوگرم وزن دارد که آن را در دسته‌بندی سبک وزن‌های بازار لپ تاپ قرار می‌دهد.

سخت‌افزار پردازشی این لپ تاپ ایسوس نسبت به دیگر مدل‌های این لیست جدیدتر است. ذن بوک ۱۴ اینچ از یک پردازنده‌ی نسل ۱۴ اینتل با کد 155H بهره می‌برد که در حال حاضر به‌روزترین پردازنده در بازار محسوب می‌شود. این پردازنده‌ی جدید را ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD همراهی می‌کند. وظیفه‌ی پردازش گرافیکی این لپ تاپ بر دوش گرافیک یکپارچه‌ی پردازنده است.

لپ تاپ ایسر Nitro V15 با پردازنده‌ی Intel Core i5 و ۱۶ گیگابایت رم

سومین مدل از لیست لپ تاپ‌های به‌روز برای کارهای روزمره، یک دستگاه از برند ایسر است. نیترو وی ۱۵ با بهره‌مندی از پردازنده‌ی نسل سیزدهمی اینتل با کد 13420H توانایی پردازشی بسیار خوبی دارد. این لپ تاپ از ۱۶ گیگابایت رم DDR5 به همراه کارت گرافیکی RTX 4050 با ۶ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی مستقل برخوردار است. این مجموعه را درایو ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت ۱ ترابایت تکمیل می‌کند.

صفحه نمایش لپ تاپ ایسر Nitro V15 مد نظر ما با اندازه‌ی ۱۵.۶ اینچ، رزولوشن FHD دارد. این پنل IPS با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی گزینه‌ای عالی برای گیمرها به شمار می‌رود. در واقع با خرید این لپ تاپ، نه تنها یک لپ تاپ بسیار عالی برای کارهای روزمره دارید، بلکه می‌توانید بازی‌های روز را هم اجرا کنید و از بازی با لپ تاپ خود لذت ببرید.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 5 با پردازنده‌ی Core i7 و ۱۶ گیگابایت رم

امکان ندارد لیستی از بهترین‌ها مطرح باشد و اسمی از لنوو به میان نیاید. آیدیا پد اسلیم ۵ از پردازنده‌ی اینتل Core i7 با کد 13700H بهره می‌برد که نشان دهنده‌ی قدرت آن در اجرای فرامین پردازشی است. این سخت‌افزار را رم ۱۶ گیگابایت از نوع DDR5 و البته ۵۱۲ گیگابایت SSD برای ذخیره‌سازی تکمیل می‌کند. وظیفه‌ی پردازش‌های گرافیکی هم بر دوش گرافیک یکپارچه از نوع اینتل Iris XE است. صفحه نمایش این لپ تاپ با اندازه‌ی ۱۶ اینچ از نوع IPS بوده و رزولوشن FHD آن نویدبخش یک پنل با کیفیت است. نرخ تازه‌سازی این صفحه نمایش هم ۶۰ هرتز است که می‌توان آن را به خاطر پردازنده‌ی قدرتمند، نادیده گرفت.

بهترین لپ تاپ‌های ۲۰۲۴ برای کارهای روزانه

لپ تاپ ایسوس VivoBook با پردازنده‌ی Core i7 و ۱۶ گیگابایت رم

به عنوان آخرین مدل از بهترین لپ تاپ‌ها برای کارهای روزمره در سال ۲۰۲۴، به سراغ مدل دیگری از ایسوس رفته‌ایم. این لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس از پردازنده‌ی Core i7 نسل ۱۳ با کد 1355U برخوردار است. رم این دستگاه ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4 است و گرافیک آن هم یکپارچه است. رزولوشن صفحه نمایش آن FHD و نرخ تازه‌سازی هم ۶۰ هرتز است. برای مشاهده‌ی دیگر مدل‌های ویووبوک با مشخصات بالاتر هم می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی تاپ رایان مراجعه کنید.

خرید بهترین لپ تاپ ۲۰۲۴ برای کارهای روزانه از تاپ رایان

خرید لپ تاپ برای استفاده‌های روزانه هم مانند هر خرید دیگری، به صورت حضوری و اینترنتی امکان پذیر است. هر کدام از روش‌ها مزیت‌ها و معایب خود را دارد که برای افراد مختلف در شرایط گوناگون، متفاوت است. یک راه وجود دارد که ترکیبی از مزیت‌های هر دو روش و بدون چالش است. این راه آسان و به‌صرفه، خرید از فروشگاه اینترنتی تاپ رایان است.

تاپ رایان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و با سابقه‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی لپ تاپ، کامپیوتر، موبایل، تبلت و لوازم جانبی، متنوع‌ترین محصولات را در هر دسته‌‌بندی به مشتریان خود عرضه می‌کند. تمامی محصولات این فروشگاه اینترنتی از واردکنندگان و تأمین کنندگان اصلی تهیه شده و همین ویژگی باعث می‌شود تا محصولات با بهترین قیمت ممکن عرضه شوند. برای خرید لپ تاپ از هر سری و هر کاربری، کافی است در وب سایت تاپ رایان، وارد دسته‌بندی لپ تاپ‌ شده و با استفاده از فیلترهای هوشمند، ویژگی‌های مد نظرتان را مشخص کنید. با این کار در کم‌ترین زمان ممکن، بهترین گزینه‌ها مطابق با نیاز و بودجه‌ی شما نمایش داده خواهند شد.

در تاپ رایان می‌توانید همه‌ی لپ تاپ‌های مناسب استفاده روزمره موجود در بازار ایران را با یک نگاه در کنار هم مشاهده کنید. این لپ تاپ‌ها را به راحتی با هم مقایسه کنید و بر اساس قیمت مرتبشان کنید. طبیعتا امکان مقایسه لپ تاپ‌های هر برند با دیگر برندها هم وجود دارد. در صفحه‌ی مخصوص هر لپ تاپ، با بهره‌مندی از قابلیت هوشمند مشخصات، مدل‌های مشابه با کانفیگ مختلف به شما نمایش داده می‌شود تا بر اساس قیمت، بهترین مدل را تهیه کنید. در کنار همه‌ی این امکانات نرم‌افزاری، امکان خواندن نظرات دیگر خریداران و البته بهره‌مندی از مشاوره تخصصی و رایگان تاپ رایان هم وجود دارد.

بهترین لپ تاپ‌های ۲۰۲۴ برای کارهای روزانه

مزیت‌های خرید لپ تاپ از تاپ رایان

خرید لپ تاپ برای استفاده روزمره از تاپ رایان، به خاطر وجود ابزارهای هوشمند و رابط کاربری بازطراحی شده این فروشگاه اینترنتی بسیار آسان است. بدون این که دانش فنی بالایی نیاز باشد، امکان پیدا کردن بهترین مدل لپ تاپ مناسب استفاده روزانه وجود دارد. تمامی محصولات عرضه شده از تاپ رایان با ضمانت اصالت کالا و گارانتی معتبر ارائه می‌شوند. در کنار این ویژگی‌ها، خرید از تاپ رایان مزیت‌های دیگری هم دارد که عبارت‌اند از:

  • ارسال ایمن و سریع در تهران و شهرستان‌ها
  • روش‌های متنوع ارسال کالاهای حساس به نقاط مختلف کشور
  • امکان پرداخت در محل برای سفارش‌های شهر تهران
  • تحویل حضوری سفارش در دفتر تهران
  • مشاوره تخصصی و رایگان تاپ رایان برای کمک به انتخاب بهترین مدل
  • ارائه‌ی خدمات نرم‌افزاری مانند نصب ویندوز توسط تکنیسین‌های حرفه‌ای تاپ رایان

سخن پایانی

در این مطلب درباره‌ی بهترین لپ تاپ برای استفاده روزمره صحبت کردیم. این لپ تاپ‌ها که معمولا مدل‌های میانه و اقتصادی برندها هستند، امکانات خوبی را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این مطلب لپ تاپ‌هایی را معرفی کردیم که در حال حاضر جز به‌روزترین نمونه‌ها در بازار ایران هستند و اگر یکی از آن را خریداری کنید تا سال‌ها یک محصول توانمند و عالی در اختیار خواهید داشت.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی تاپ رایان بزنید. این فروشگاه اینترنتی با سابقه‌ی طولانی حضور در بازار لپ تاپ، کامپیوتر، موبایل و لوازم جانبی، همه‌ی امکانات لازم برای خلق تجربه‌ی دلچسب خرید اینترنتی را فراهم کرده است. در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان، بهترین و با کیفیت‌ترین لپ تاپ‌ها، قطعات کامپیوتر و موبایل و تبلت با ضمانت اصالت و گارانتی اصلی عرضه می‌شوند که امکان خریدی مطمئن، آسان و به‌صرفه را کاربران می‌دهد.