ادوبی (Adobe) یکی از کمپانی‌های بزرگ نرم‌افزاری است و نرم‌افزارهای تخصصی ساخت انیمیشن هم از جمله محصولات آن است. ادوبی Character Animator نام نرم‌افزاری جدیدی است که حرکات صورت شما را به حرکات شخصیت‌های انیمیشنی بدل می‌کند.

کمپانی ادوبی هم مثل دیگر همکاران بزرگش در نمایشگاه NAB امسال شرکت کرده و کوله‌باری از ابزارهای جدید ویرایش و تدوین ویدیو که خوشبختانه بر بستر سرویس‌های ابری بنا شده‌اند، را با خود آورده است. یکی از جالب‌ترین نرم‌افزارهای جدید ادوبی Character Animator است که کاربردش همان چیزی است که از نامش پیداست: پویانمایی شخصیت‌ها.

البته نه شخصیت‌های انسانی بلکه شخصیت‌های کارتونی مثل ماهی!

کاراکتر انیماتور مدلی که کاربر ترسیم کرده را با حرکات صورت وی ترکیب می‌کند و انیمیشن می‌سازد. بله، به همین سادگی! حتی می‌توان از وب‌کم معمولی هم برای پویانمایی کاراکتر استفاده کرد و نکته‌ی جالب‌تر سرعت پردازش است، نیازی نیست صبر کنید تا پردازش انجام شود بلکه پویانمایی حالت آنی دارد. به محض چرخاندن چشم‌ها و حرکت دهان، کاراکتر انیمیشنی از شما تقلید می‌کند.

به ویدیوی زیر که نمایشی از توانمندی نرم‌افزار Adobe Character Animator است توجه کنید:

همان‌طور که می‌بینید حتی حرکات پلک هم به شخصیت کارتونی اضافه شده است. قبلاً ادوبی در کنفرانس MAX خود هم نمایشی از توانمندی ادوبی کاراکتر انیماتور ارایه کرده بود و به نظر می‌رسد که هنوز هم کمی جای کار باقی است. فعلاً حتی نسخه‌ی پیش‌نمایشی این نرم‌افزار جالب هم منتشر نشده است.