ما با یک لپ تاپ خاص رو به رو هستیم، مایکروسافت نسبت تصویر 4:3 را به جای پیکربندی رایج تر 16:9 انتخاب کرده است. این بدان معناست که شما به صفحه نمایشی نگاه می کنید که عرض آن 594 میلی متر و ارتفاع آن 396 میلی متر است. روی پایه و قاب قرار می گیرد و به ارتفاع 544 میلی متر از سطح میز می رسد.

وقتی به ویژگی اصلی سرفیس استودیو میرسیم کمی عجیب میشود، لولای جاذبه صفر. این به شما امکان می دهد کل صفحه را مانند یک صفحه سخنرانی کج کنید و از آن به عنوان یک تبلت بزرگ استفاده کنید. فقط آن را پایین بکشید، قلم سرفیس را بگیرید و شروع به کشیدن کنید.

کارکرد اصلی آن چیست؟ مایکروسافت سرفیس استودیو ۲ را در تشخیص لمس های عمدی از لمس های غیرعمدی بی عیب و نقص ساخته است. به عبارت دیگر، وقتی میخواهید آن را خم کنید و یا آن را با نوک قلم لمس کنید، بدون هیچ مشکلی هدف شما را تشخیص میدهد.

مروری بر سرفیس استودیو مایکروسافت: یک دستگاه همه کاره بزرگ و زیبا

Surface Laptop Studio 2 مایکروسافت واقعاً شبیه هیچ لپ تاپ دیگری در بازار نیست.

این یک انتخاب خوب است، زیرا برخلاف سرفیس لپ تاپ استدیو 1 ، Surface Laptop Studio 2 جدید دارای یک پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core H-class بهبود یافته، آخرین پردازنده‌های گرافیکی RTX 4050/4060 NVIDIA و یک NPU اینتل در ویندوز برای بهینه‌سازی تماس ویدیویی است.

سوال بزرگی که من داشتم (و هنوز هم دارم) این است که مایکروسافت چقدر می تواند گرمای تولید شده از بار کاری سنگین را به طور موثر مدیریت کند. Laptop Studio 2 دارای “سیستم تهویه بهبود یافته” است و NPU اینتل برخی از بارهای کاری CPU و GPU را هنگام اجرای برنامه های مرتبط با هوش مصنوعی را کاهش میدهد.

مایکروسافت می‌گوید یکی از مهم‌ترین تغییرات خارجی در لپ‌تاپ استودیو، در تاچ پد است. با حساسیت گسترده‌تر و بازخورد لمسی، این شرکت یک تجربه ماوس ایجاد کرد است که هر نوع کاربر، از جمله افراد دارای معلولیت، می‌توانند از آن استفاده کنند.

مایکروسافت در رویداد سپتامبر 2023 محصولات جدیدی از جمله آخرین سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2 را معرفی کرد. در حالی که ظاهر این لپ‌تاپ شبیه به مدل اصلی 2021 است، سخت‌افزار بسیار خوب، پورت‌های بیشتر و حتی یک پردازنده هوش مصنوعی اختصاصی را در خود جای داده است.

مایکروسافت Surface Laptop Studio 2 را با پردازنده‌های نسل سیزدهم Raptor Lake H Core i7 اینتل ارائه می‌کند.

همچنین یک جهش در بخش گرافیک وجود دارد، جایی که گفته می شود سرفیس لپ تاپ استودیو 2 تا دو برابر عملکرد گرافیکی MacBook M2 Max را ارائه می دهد. این لپ‌تاپ با پردازنده‌های گرافیکی مجزا سری GeForce RTX 40 انویدیا، که از قدرت DLSS 3.5 بهره می‌برد، با RTX 4050 یا 4060 در دسترس خواهد بود و برای کاربران حرفه‌ای، گزینه Nvidia RTX 2000 Ada نیز وجود خواهد داشت. پردازنده گرافیکی مایکروسافت همچنین یک واحد پردازش عصبی (NPU) اختصاص داده است که به سرعت بخشیدن به وظایف هوش مصنوعی و پشتیبانی از Copoilot AI companion که به عنوان بخشی از به‌روزرسانی آینده ویندوز در اواخر این ماه ارائه می‌شود، کمک می‌کند.

پردازنده موجود در این دستگاه در حال حاضر قدیمی نیست، اما در چند ماه آینده قدیمی خواهد شد. اینتل به تازگی نسل سیزدهم پردازنده های خود با نام "Meteor Lake" را معرفی کرده است و انتظار می رود که لپ تاپ های مجهز به این پردازنده ها در حدود ماه دسامبر عرضه شوند.

من نمی خواهم بگویم که تراشه های نسل سیزدهم اینتل، تراشه های بدی هستند. اما من فکر می کنم تصمیم به عرضه آنها در این لپ تاپ، در این لحظه، کمی گیج کننده است.

لپ تاپ های سرفیس مایکروسافت اغلب از این نظر عقب هستند. (من سوالات زیادی دارم که چرا مایکروسافت اصرار دارد هر سال این برنامه را اجرا کند و کمی صبر نمی کند.) هنگامی که Surface Pro و Surface Laptop در حدود همین زمان در سال گذشته عرضه شدند، آنها نیز از پردازنده هایی استفاده می کردند که در آن زمان کمی قدیمی شده بودند. اما این واقعاً مشکل جدی نیست چرا که Surface Pro و Surface Laptop برای دسته ای از مشتریان که دنبال استفاده حداکثری از پولی که پرداخت کرده اند نیستند.

اما بزرگترین مشکل Surface با توجه به قیمت آن، عمر باتری آن است که به هیچ وجه به آنچه اپل ارائه می دهد نزدیک نیست. این دقیقا همان عمر باتری است که ما در Studio قبلی دیدیم که دارای RTX 3050 بود و 2699.99 دلار قیمت داشت. ولی افرادی هستند که عمر باتری تمام روز را به عنوان یک اولویت بالا در ایستگاه های کاری شخصی خود حساب نمی کنند.

اگر به دنبال لپ‌تاپ قدرتمندی با عمر باتری طولانی هستید، ممکن است بخواهید منتظر پردازنده های Meteor Lake بمانید، زیرا Intel به طور جدی ادعا کرده است که بهبود قابل توجهی در عمر باتری خواهند داشت.

بزرگترین ارتقایی که مایکروسافت برای سرفیس لپ تاپ استودیو 2 تبلیغ کرده، تاچ پد آن است. تاچ پد هپتیک این دستگاه دارای یک ویژگی جدید به نام Adaptive Touch است. هنگامی که این ویژگی فعال می شود، حرکات چند لمسی غیرفعال می شوند و استودیو به دنبال چندین نقطه تماس که در یک جهت حرکت می کنند می گردد تا مشخص کند که نشانگر را به کجا منتقل کند. ایده این است که افرادی که انگشت ندارند یا نیاز دارند با اندام هایی غیر از انگشت کار کنند. این ویژگی فوق العاده است و سایر شرکت ها نیز باید چنین مواردی را در نظر بگیرند. ساختن دستگاه های قابل دسترسی تر و قابل تنظیم تر، نه تنها برای افراد معلول مفید است، بلکه برای همه مفید است.

دومین ارتقاء بزرگ سرفیس لپ تاپ استودیو 2، اتصالات آن است. استودیوی سال گذشته فقط دو پورت USB-C Thunderbolt 4 و یک جک هدفون، به علاوه کانکتور Surface اختصاصی مایکروسافت داشت. امسال، مایکروسافت یک پورت USB-A 3.1 و یک کارت خوان microSDXC را به آن اضافه کرده است.

غول جدید مایکروسافت در راه ایران

نمایشگر لمسی 14.4 اینچی 2400x1600 استودیو اکنون نرخ رفرش پویا را ارائه می دهد که بسته به کاری که انجام می دهید، بین 60 هرتز و 120 هرتز تغییر می کند.

شما هم منتظر آمدن این لپ تاپ قدرتمند هستید؟

فروشگاه سرفیس کار تخصصی ترین مرکز فروش محصولات سرفیس مایکروسافت با بیش از ۱۰ سال سابقه در فروش این محصولات وبه عنوان تنها مرکز تخصصی فروش محصولات سرفیس مایکروسافت در خدمت شما عزیزان می‌باشد . در این مجموعه همواره سعی بر این است بهترین راه حل ها برای مشتریان عزیز پیشنهاد شود و تمام محصولات بر اساس نیازهای شما مشتریان عزیز فراهم گردد . امکان خرید آنلاین برای شما دوستان عزیز همواره وجود دارد و همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و پیدا کردن بهترین انتخاب با کارشناسان ما با شماره ۰۲۱۸۸۷۹۴۲۰۰ تماس حاصل فرمایید . امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را در راستای یک خرید خوب با قیمت مناسب به شما عزیزان ارائه کنیم.