دانشگاه باشکنت ترکیه

کشور ترکیه جز همسایگان کشور ایران است و جز کشور های بسیار خوب می باشد که بسیاری از ایرانی ها در این کشور اقامت دارند. این کشور دارای دانشگاه های با رتبه بسیار خوب در سطح جهان می باشد. برای ایرانی ها کشور ترکیه یکی از کشور های بسیار مناسب برای تحصیل می باشد و بسیاری از دانشجویان ایرانی علاقه مند به تحصیل در این کشور هستند؛ زیرا هزینه ها در این کشور بسیار مقرون به صرفه تر از کشور های دیگر می باشد. در این مطلب می خواهیم به معرفی و بررسی دانشگاه باشکنت ترکیه بپردازیم. توران آکادمی ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه باشکنت ترکیه

دانشگاه باشکنت در سال 1994 توسط مراکز سوختگی ترکیه ، سازمان پیوند اعضا ترکیه و بنیاد آموزشی هابرال در آنکارا پایتخت کشور ترکیه تاسیس شده است. این دانشگاه سه دهه است که در حال فعالیت می باشد و تاکنون 51400 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

معرفی دانشگاه باشکنت ترکیه

این دانشگاه جز یکی از دانشگاه های بسیار خوب کشور ترکیه به حساب می آید که سالانه دانشجویان بومی و غیر بومی بسیار زیادی پذیرش میکند و به آنها خدمات ارائه می دهد. دانشگاه باشکنت جز دانشگاه های خصوصی بوده و در زمینه های پزشکی فعالیت های بسیار زیادی انجام داده است؛ و به همین علت یکی از قطب های صنعت پزشکی و همچنین داروی سازی در کشور ترکیه به حساب می آید.

در حال حاضر این دانشگاه دارای 19000 دانشجو و 1700 کارمند اداری می باشد و به طور کلی دارای 10000 کارمند است و همچنین دارای 12 دانشکده، یک کنسرواتوار موسیقی، هفت مدرسه فنی حرفه ای، 8 موسسه تحصیلات تکمیلی و همچنین یک مدرسه عالی زبان های خارجی می باشد.

دلیل انتخاب دانشگاه باشکنت ترکیه

ابتدا باید بدانید که این دانشگاه در زمینه مسائل پزشکی، بهداشت و درمان در بین دانشگاه های کشور ترکیه جز بهترین ها می باشد و همچنین همه افراد این دانشگاه را با نام دانشگاه اولین ها می شناسند. دلیل انتخاب این اسم این است که در اکثر زمینه ها این دانشگاه جز اولین دانشگاه بود است که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

  • اولین دانشگاه خصوصی در زمینه آموزش بهداشت در کشور ترکیه می باشد.
  • اولین دانشگاه در ارائه خدمات بهداشت و درمان در کشور ترکیه می باشد.
  • اولین دانشگاه خصوصی که جایزه کیفیت طلایی دریافت کرد.
  • اولین دانشگاهی می باشد که گواهینامه کیفیت ISO دریافت کرد.
  • اولین دانشگاه خصوصی می باشد که دارای دانشکده پزشکی شده است.

آدرس این دانشگاه

آدرس دقیق این دانشگاه: آنکارا، اتیمسگوت 06790، کیلومتر 18 جاده اسکی شهیر، محله فاتیح سلطان، پردیس باغلیجا

آنکارا در کشور ترکیه به عنوان پایتخت سیاسی کشور ترکیه شناخته می شود ولی باید بدانید این شهر یک شهر دانشجویی است. در شهر آنکار دانشجویان به راحتی می توانند به جاهای مختلف شهر بروند زیرا حمل و نقل در این شهر برای دانشجویان نسبت به شهر های دیگر بسیار مقرون به صرفه است.

این دانشگاه در 20 کیلومتری شهر آنکارا یعنی خارج از شهر قرار دارد ولی باید بدانید که دانشگاه باشکنت آنکارا در هفت کیلومتری دانشگاه حاجت تپه ساخته شده است. دانشگاه حاجت تپه جز برترین دانشگاه ترکیه است که رتبه آن در بین دانشگاه های کشور ترکیه 3 است. یکی دیگر از مزیت های مکان این دانشگاه این است که به چایولو بسیار نزدیک است. چایولو یکی از زیباترین مناطق در آنکارا می باشد.

رتبه دانشگاه باشکنت ترکیه

دانشگاه باشکنت در بین 16 دانشگاه شهر آنکار توانسته رتبه شش را به خود اختصاص دهد و همچنین در بین دانشگاه های کشور ترکیه توانسته رتبه 25 بر اساس مرجع رتبه دهی Edurank کسب کند. این دانشگاه در بین موسسات عالی در آسیا رتبه 434 را به خود اختصاص داده است و همچنین بر اساس مرجع رتبه دهی Times توانسته رتبه 1501+ در جهان کسب نماید. با توجه به رتبه هایی که کسب کرده می توان گفت این دانشگاه جز دانشگاه های برتر به حساب می آید.

شهریه این دانشگاه

همانطور که گفته شد این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی می باشد در نتیجه باید بدانید که شهریه آن نسبت به شهریه دانشگاه های دولتی بیشتر است. به طور کلی می توان گفت شهریه برای رشته های پرستاری حدودا 10500 دلار ، رشته های حقوقی حدودا 12000 دلار و برای رشته های پزشکی 18500 دلار می باشد. این دانشگاه دارای رشته های بسیار زیادی می باشد که شهریه در هر رشته متفاوت می باشد.

امکانات دانشگاه باشکنت ترکیه

این دانشگاه امکانات بسیار زیادی برای دانشجویان خود فراهم کرده است که باعث رفاه دانشجویان شده است. برخی از امکانات این دانشگاه عبارتند از:

  • باشگاه های ورزشی متعدد
  • غذا خوری
  • کافه های مدرن و مجهز
  • خوابگاه های بسیار خوب و درجه یک
  • کتابخانه های بسیار بزگ و علمی
  • مراکز درمانی و تحقیقاتی

خوابگاه های این دانشگاه

در داخل محوطه دانشگاه سه بلوک خوابگاه برای دانشجویان دختر و پسر ساخته شده است که یکی از این بلوک ها برای پسران می باشد و دو بلوک دیگر برای دختران است. در هر یک از این بلوک ها 450 تخت قرار داده شده است و البته ناگفته نماند که در هر بلوک 6 تخت برای ناتوانان و معلولین قرار داده شده است. این دانشگاه این امکان را برای معلولین قرار داده است که بتوانند با ضوابط مخصوص به معلولین و در این اتاق ها که مخصوص معلولین ساخته شده است اقامت داشته باشند. خوابگاه های این دانشگاه دارای ویژگی های بسیار خوبی می باشند که عبارتند از:

  • روزانه تمام اتاق های این خوابگاه ها تمیز می شود.
  • اینترنت در خوابگاه های دانشگاه باشکنت نامحدود می باشد.
  • طبقه ششم هر سه خوابگاه به سالن مطالعه 24 ساعته اختصاص داده شده است.
  • حمل و نقل از این خوابگاه ها به داخل شهر بسیار راحت می باشد.

نتیجه گیری

ترکیه جز کشور هایی می باشد که هزینه های تحصیل در آن بسیار پایین تر از کشور های دیگر می باشد و همچنین در آن دانشگاه های بسیار خوبی ساخته شده است که یکی از آن دانشگاه ها، دانشگاه باشکنت می باشد. در این مطلب به صورت کامل با دانشگاه باشکنت ترکیه آشنا شدیم تا کسانی که قصد تحصیل در کشور های دیگر دارند؛ این دانشگاه را جز انتخاب های خود قرار دهند.

https://touran.academy/baskent-university/