اگر می خواهید به عنوان خدمات دهنده و غرفه ساز کار کنید، باید مجوز ساخت غرفه ها را بگیرید. برای آن باید مراحلی را طی کنید. در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه می توان برای غرفه پروانه ساخت گرفت.

برای گرفتن مجوز ساخت غرفه باید مراحلی را طی کنید که شامل اخذ مدارک لازم، دادن نام تجاری مناسب و ... می باشد.

همانطور که می دانید غرفه سازی در نمایشگاه های بین المللی برای جذب مشتری می تواند پلی برای موفقیت و افزایش درآمد باشد. برای اینکه شرکتی باشید که بتوانید غرفه های خدمات یا محصولات را در رویدادهای نمایشگاهی طراحی کنید، ابتدا باید یک سری مراحل اداری را طی کنید.

معرفی مجوز غرفه سازی

مجوز ساخت غرفه در واقع کاغذی است که به شرکت سازنده غرفه داده می شود و تایید می کند که سازمان ذیصلاح صلاحیت آن شرکت را برای طراحی و ساخت غرفه تایید کرده است. خیلی ها فکر می کنند برای غرفه سازی در نمایشگاه فقط باید مصالح لازم را تهیه و مراحل ساخت را طی کنند. در واقع اینطور نیست. قبل از هر کاری در فرآیند ساخت غرفه، باید مجوز قانونی داشته باشید. برای این امر باید مدارک لازم را تهیه کرد و مراحل اداری زیادی را طی نمود تا مجوزهای لازم را دریافت کرد.

بدیهی است بدون اخذ مجوزهای قانونی نمی توانید غرفه سازی کنید و یکی از غرفه سازان نمایشگاه باشید.

ارائه مدارک لازم شامل مدارک شناسایی مدیر کل مجموعه، مدارک و لیست سابقه بیمه و نمونه کارها خواهد بود.

لیست مدارک لازم جهت اخذ مجوز مراحل ساخت غرفه

در مرحله اول باید مدارک لازم را ارائه دهید که به مرکز ذیصلاح ارسال می کنید تا مراحل اخذ مجوز ساخت غرفه آغاز شود.

برای این کار به مجوز مدیر شرکت، بیمه نامه و رسید پرداخت بیمه نامه و مدارک شخصی مدیر شرکت نیاز دارید.

لیست بالا همچنین شامل فرم های مربوط به تعهدنامه سازنده غرفه و نقشه دقیق ساخت و ساز خواهد بود. خوب است بدانید که برای جبران خسارات احتمالی آتی باید بیمه مسئولیت مدنی انجام داد.

اگر مدارک شما کامل نباشد، ممکن است در اخذ مجوز برای ساخت انبار با مشکل مواجه شوید. به همین دلیل باید قبل از هر کاری اقدامات لازم را برای تکمیل مدارک مربوط به کسب و کار خود انجام دهید. انتخاب نام مناسب و سبک مناسب برای کار

مهمترین مرحله برای اخذ مجوز ساخت غرفه و ثبت کسب و کار داشتن نامی است که به راحتی قابل تشخیص و مناسب با کسب و کار شما باشد.

نام یکی از مهمترین ارزش های شرکت است. بنابراین در انتخاب برند که بسیار مهم است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. سپس راهی برای ارتباط با برند خود در شبکه مجازی ایجاد کنید.

با ارائه نمونه کارها به مراکز ذیصلاح، مجوزهای لازم را با سهولت بیشتری دریافت خواهید کرد.

مدارک ثبت شرکت و بیمه

سوم اینکه باید مراحل مربوط به ثبت شرکت را انجام دهید. خوشبختانه سازمان های بسیاری در سراسر کشور در زمینه ثبت شرکت ها و بنگاه های تجاری فعال هستند. پس از انجام این کار، باید برای مجوز خود اقدام کنید.

پس از آن باید مدارک بیمه ای را از سازمان مربوطه دریافت کنید. بهتر است سابقه بیمه برای ارائه داشته باشید

چگونه مجوز غرفه سازی بگیریم ؟ معرفی انواع گرید غرفه سازی

تکمیل فرم های مربوط به وزارت صنعت و معدن

در مرحله چهارم اخذ مجوز ساخت غرفه باید برای تکمیل فرم ها و مجوزهای لازم مربوط به کسب و کار خود به وزارت صنعت و معدن مراجعه کنید.

در این مرحله باید اقدامات لازم را برای پرکردن دقیق فرم ها و مدارک شرکت انجام دهید تا دچار مشکل اداری نشوید. پس از آن، برای دریافت مجوز موقت برای راه اندازی غرفه خود، باید منتظر مجوز کسب و کار باشید.

بررسی نهایی

در مرحله نهایی پس از ساخت نمایشگاه، کارشناسان از محل نمایشگاه بازدید خواهند کرد. این مرحله به بررسی سیستم برق، طرح ها، سبک معماری و ... می پردازد البته فراموش نکنید که استانداردهای ایجاد شده مانند HSE نیز بررسی می شود.

لازم به ذکر است در صورتی که غرفه شما دارای ایرادات فنی و ظاهری باشد بازرس نهایی قادر به تایید آن نخواهد بود. بنابراین، قبل از آمدن بازرس باید مطمئن شوید که ساختار شما مطابق با استانداردها است.

چگونه مجوز غرفه سازی بگیریم ؟ معرفی انواع گرید غرفه سازی

برای دریافت مجوز ارائه خدمات با کدام سازمان تماس بگیرم؟

یکی از سوالات بسیاری که بسیاری از کاربران از خود می پرسند این است: برای اخذ پروانه ساخت غرفه با کدام سازمان تماس بگیرم؟ برای دریافت مجوز ساخت غرفه باید از نمایشگاه بین المللی سئول دیدن کنید.

لازم به ذکر است مجوزهای صادر شده توسط کارشناسان این نمایشگاه در تمامی نمایشگاه های بین المللی کشورها معتبر می باشد. البته قبل از رفتن به نمایشگاه سئول لازم است برای اخذ مجوزها و مدارک لازم به سازمان ثبت شرکت ها و وزارت صنعت و معدن مراجعه کنید.

شرایط اخذ مجوز برای ارائه خدمات در زمینه طراحی و ساخت سازه

قبل از درخواست برای پروانه ساختمانی، باید با شرایط آن آشنا شوید. اول اینکه حداقل 3 سال از شروع کار شما گذشته باشد. علاوه بر این، مدیران شرکت ملزم به انتخاب 5-6 عضو هیئت مدیره هستند.

ناگفته نماند که اگر کارآفرینی مدارک مربوط به شرکت خود را جعل کند، مجازات می شود. همچنین اگر مدارک شرکت کامل نباشد ممکن است برای گرفتن مجوز ساخت غرفه دچار مشکل شوید.

انواع گرید غرفه سازی

گرید ساخت غرفه در نمایشگاه حاکی از تقسیم بندی و سازماندهی فضای نمایشگاه است. این رتبه بندی معمولا بر اساس اندازه و شکل نمایشگاه تعیین می شود. به منظور استفاده بهینه از فضا، برای جلوگیری از تداخل بین غرفه ها و ایجاد چیدمان مناسب برای نمایش محصولات و خدمات استفاده می شود.

بسته به نوع نمایشگاه، گرید غرفه سازی می تواند شامل تراز عمودی و افقی باشد. با چیدمان عمودی، غرفه ها در سطوح مختلف به عنوان مثال در چندین طبقه از سالن نمایشگاه قرار می گیرند. در یک خط افقی، پایه ها در پانل های مسطح چیده شده اند. گرید ساخت غرفه علاوه بر طبقه بندی فضای نمایشگاهی می تواند شامل تعیین ابعاد و موقعیت غرفه، معابر و راه های دسترسی، استراحتگاه ها و سرویس های بهداشتی و ... باشد. هدف از استفاده از گرید غرفه سازی در نمایشگاه، به منظور ایجاد یک چیدمان منظم و جذاب برای جلب نظر بازدیدکنندگان و حضور بهینه شرکت کنندگان است.

قوانین دریافت گرید غرفه سازی

اخذ گرید غرفه سازی باید مطابق قوانین، استانداردها و مصوبات مراکز ذیصلاح باشد. در واقع مراحل اخذ رتبه شرکت شامل انجام مراحل مختلف و گذراندن فرآیندهای مختلف توسط شرکت غرفه دار می باشد.

این احتمال وجود دارد که شرکت مربوطه از سوی مراجع ذیصلاح در زمینه اخذ گواهینامه و اعطای رتبه شرکت غرفه دار فاقد صلاحیت تشخیص داده شود. در این صورت هیچ سازمان دولتی نمی تواند با این شرکت قرارداد ببندد. به طور کلی می توان گفت یکی از قوانین مهم در کسب گرید غرفه سازی تعداد کادر فنی، سوابق و سابقه هیات مدیره یا مدیر اجرایی و توانایی مالی و ... می باشد.

نتیجه گیری

 امروزه بسیاری از افراد می خواهند با ارائه خدمات غرفه سازی در نمایشگاه های داخلی و بین المللی کسب و کار جدیدی برای خود ایجاد کنند. برای این منظور لازم است تعدادی مجوز دریافت کنید.برای دریافت مجوزهای لازم بهتر است نامی مناسب برای شرکت خود انتخاب کنید و سپس در موسسه مربوطه شرکت را ثبت کنید.

منبع : غرفه سازی یسنا