این روزها، ما برای انجام کارهای زیادی به فناوری متکی هستیم. همه ما برای کار، مدرسه، بازی و ... نیاز به موبایل داریم. و با توجه به گرانی گوشی می خواهیم که از آن محافظت کنیم تا مانند زمانی که نو هستند کار کنند. ما گرانترین و با کیفیت ترین شارژر سامسونگ را برای گوشی خود میخریم تا محافظت بیشتری از آن کنیم. اما همیشه عادت های بدی نیز وجود دارند که می توانند عمر گوشی ما را کوتاه کنند، هرچند همیشه این اتفاق نمی افتد.

خبر خوب این است که تغییر آن عادت ها آسان است. ما در مرکز باتری شما را راهنمایی می‌کنیم و شش نکته ساده را به شما گوشزدمی کنیم تا از موبایل خود بهتر محافظت کنید.

1. استفاده از شارژرها و سیم هایی که برای دستگاه شما ساخته نشده اند

شارژرهای ارزان و بدون برند ممکن است جذاب به نظر برسند، به خصوص زمانی که باتری شما رو به اتمام است و از خانه دور هستید. اما بسیاری از این شکست‌ها همان فرآیند آزمایشی را که مثلاً سامسونگ به آن نیاز دارد، طی نکرده‌اند. این شارژرهای بی برند نه تنها برای شارژ باتری سامسونگ شما کارایی کمتری دارند، بلکه خطرناک نیز هستند. آنها می توانند ویروس ها را روی دستگاه های شما نصب کنند یا باعث گرم شدن بیش از حد آنها و حتی آتش گرفتن آنها شوند.

کارشناسان ما استفاده از شارژرها را مستقیماً از تولیدکنندگان یا خرده‌فروشان تأیید شده، مانند آمازون و مرکز باتری را توصیه می کنند.

2. کالیبره نکردن باتری گوشی

یکی از موارد بسیار مهم دیگر ریست باتری است. با گذشت زمان ممکن است گوشی شما درصد دقیق باتری را نشان ندهد. یعنی عدد شارژی که گوشی نشان می دهد با مقدار واقعی آن تفاوت دارد. برای رفع این مشکل باید گوشی خود را کالیبره کنید. در این صورت باید باتری را کاملا پر کنید و از آن استفاده کنید تا شارژ به صفر برسد و گوشی خاموش شود و مجددا تا 100% پر کنید.

3. دستگاه‌های خود را با دستمال‌های ضدعفونی‌کننده زبر تمیز کنید (یا اصلاً آنها را تمیز نکنید)

موبایل، لپ‌تاپ، تبلت، سیستم بازی‌تان، همه کثیف هستند. یک مطالعه در دانشگاه میشیگان نشان داد که باکتری‌های موجود در گوشی‌های معمولی 10 برابر بیشتر از روی صندلی توالت معمولی است. البته اگر درست بعه این موضوع فکر کنید متوجه می شوید که منطقی است. ما بیش از 300 بار در روز تلفن هایمان را برمی داریم و تقریباً در همه جا از آن استفاده می کنیم. برخی از کاربران از گوشی موبایل در حمام یا دستشویی هم استفاده می کنند.

اهمیت تمیز نگه داشتن گوشی شما فراتر از میکروب ها است. پاک کردن منظم گرد و غبار و زباله ها آنها را از درگاه های دستگاه شما و دور از اجزای داخلی خود نگه می دارد. انجام این کار عمر گوشی موبایل شما را افزایش می دهد و آن را مانند گوشی نو می کند. اما یک راه درست و یک راه اشتباه برای تمیز کردن دستگاه‌های شما وجود دارد. راه اشتباه شامل مواد تمیز کننده معمولی خانگی مانند دستمال مرطوب ضد عفونی کننده زیادی قوی است که می تواند به صفحه نمایش دستگاه شما آسیب برساند. راه درست این است که با یک پارچه پنبه ای نرم و محلول 50/50 الکل و آب صفحه نمایش گوشی خود را تمیز کنید.

اما اگر تمیزی بیشتری می خواهید آن را به دست یک تعمیرکار موبایل بدهید. زیرا ممکن است به طور تصادفی به دستگاه های خود آسیب بزنید. شما به تنهایی می‌توانید از شر میکروب‌ها و پوسته‌های سطحی و آشغال های کوچکی که در طول زمان انباشته می‌شوند خلاص شوید. اما یک متخصص می‌تواند با خیال راحت از ابزارهای دقیق برای تمیز کردن مهم‌ترین قطعات و پورت‌ها (مانند میکروفون، بلندگو و درگاه‌های شارژ) از داخل به بیرون استفاده کند تا گوشی شما در بهترین حالت نگه دارد.

4. دستگاه خود را یک شبه شارژ کنید

ممکن است این کار معقول به نظر برسد، اما مطالعات روی باتری‌های لیتیوم یونی نشان داده است که تخلیه مکرر باتری و سپس شارژ کردن آن تا 100 درصد منجر به عمر باتری کوتاه‌تر می‌شود. وصل نگه داشتن باتری پر می تواند منجر به شارژ بیش از حد شود که انرژی را هدر می دهد. فرض کنید که یک گوشی سامسونگ اس 24 اولترا با قیمت بالا خریداری کرده اید هرگز ریسک نکنید که آن را در کل شبانه روز به شارژ بزنید. شارژر بیش از حد به باتری سامسونگ آسیب می زند. کافی است شارژر سامسونگ فست شارژ مرکز باتری را خریداری کنید و به سرعت گوشی خود را شارژ کنید.

سعی کنید دستگاه خود را بین 40 تا 80 درصد شارژ نگه دارید، یا آن را 2 تا 3 ساعت قبل از رفتن به رختخواب شارژ کنید. این باعث می شود باتری شما برای مدت طولانی تری مانند نو کار کند. بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید دارای ویژگی‌های تاخیر شارژ هستند که از شارژ بیش از حد باتری شما جلوگیری می‌کند، اما اگر می‌خواهید از یک دستگاه قدیمی حداکثر استفاده را ببرید، به قانون 40 تا 80 درصد پایبند باشید.

5. فراموش کردن راه اندازی مجدد موبایل

همه ما گاهی اوقات به استراحت نیاز داریم، و همین امر در مورد موبایل شما نیز صدق می کند. هفته‌ای یک‌بار ری استارت می‌تواند به پاک کردن حافظه دستگاه، بازخوانی نرم‌افزار و راه‌اندازی مجدد برنامه‌هایی که ممکن است نادرست باشند کمک کند.

راه‌اندازی مجدد می‌تواند با بستن برنامه‌ها و برنامه‌های تخلیه باتری و همچنین رفع اشکالات، به کاهش مشکلات شارژ کمک کند.

6. بی توجهی به خرید کیس و گلس صفحه نمایش

شاید فکر کنید شما مواظب موبایل خود هستید، اما یک لحظه ممکن است گوشی شما از دستتان بیفتد و صفحه نمایش یا دیگر اجزای آن آسیب ببیند. صفحه نمایش های ترک خورده، افتادن و سقوط تصادفی برای همه ما ممکن است اتفاق بیافتد. خرید یک قاب محکم (حتی اگر ضد آب باشد بهتر است) و یک محافظ صفحه نمایش به محافظت از دستگاه و همه پورت های آن کمک می کند. در این صورت همه چیز همانطور که باید کار می کند.

کلام آخر مرکز باتری

اگر موبایل خود را دوست دارید و نمی خواهید هزینه خرید مجدد گوشی را تحمل کنید نکات بالا را رعایت کنید تا بهره وری حداکثری از گوشی خود داشته باشید. به این نکته دقت کنید که علاوه بر برند خوب گوشی در تهیه لوازم جانبی مانند شارژر و باتری نیز دقت کنید. یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی در این زمینه مرکز باتری با آدرس https://batterys.org/ است که به شا کمک می کند لوازم جانبی اصلی خریداری کنید.