پیام رسان Messages که اپلیکیشن پیش‌فرض در آیفون است، پیام ها را با دو رنگ آبی و سبز نمایش می‌دهد. بعضی از کاربران مبتدی در پاسخ به این سوال که از کجا بفهمیم اس ام اس خوانده شده در ايفون، می‌گویند پیام آبی خوانده شده و سبز خوانده نشده! اما در واقع رنگ پیام ارتباطی با خوانده شدن آن ندارد. به علاوه رنگ پیام‌ها طبق تنظیمات تم اس ام اس ایفون به صورت تصادفی انتخاب نمی‌شود بلکه حباب آبی و حباب سبز در برنامه پیام رسانی آیفون، نوع ارسال پیام را مشخص می‌کند.

در ادامه به مفهوم پیام آبی و پیام سبز در ای مسیج آیفون می‌پردازیم.

حباب آبی و حباب سبز در ای مسیج یعنی چه؟!

در برنامه iMessage آیفون، امکان ارسال پیامک یا SMS و همین‌طور ارسال پیام از طریق سرویس پیام‌رسان اپل وجود دارد. معنی حباب سبز در ای مسیج این است که پیام از طریق سرویس پیام کوتاه یا همان SMS ارسال شده است. حباب آبی به این معنی است که پیام از طریق سرویس پیام‌رسان اپل که مختص محصولات اپل است، ارسال شده است و در واقع ارسال پیام با این روش نیاز به دسترسی به اینترنت دارد.

بنابراین سبز و آبی بودن پیام‌ها، تصادفی نیست و اگر به دنبال این هستید که چگونه رنگ پیامک ایفون را تغییر دهیم و پیام‌ها یک رنگ کنیم، دقت کنید که رنگ متفاوت آبی و سبز، کاربردی است. به عنوان مثال اگر پیامی برای شخصی فرستاده باشید و حباب آن سبز باشد، به این معنی است که احتمالاً آن شخص از گوشی اندروید استفاده می‌کند که از سرویس پیام‌رسان iMessage اپل پشتیبانی نمی‌کند.

چرا ای مسیج ابی نمیشه ؟

اگر برای مخاطبی که آیفون دارد، پیام می‌فرستید و پیام سبز رنگ است و برایتان سوال شده که چرا ای مسیج ابی نمیشه، به دقت کنید که به دلایل مختلف سرویس آی مسیج اپل نمی‌تواند پیام را از طریق اینترنت به گوشی آیفون طرف مقابل بفرستد و لذا از روش ارسال پیامک یا SMS استفاده می‌شود. به عنوان مثال ممکن است شخص مقابل سرویس پیام‌رسان اپل را فعال نکرده باشد! در این صورت باید در مورد اینکه چگونه ای مسیج را فعال کنیم جستجو کند و مراحل فعالسازی را طی کند چرا که این پیام‌رسان اینترنتی، بسیار محبوب و پرکاربرد است، البته متأسفانه تا سال ۲۰۲۳ و زمان نگارش این مطلب، به محصولات اپل محدود می‌شود.

مزیت مهم آی مسیج این است که مثل SMS، هزینه‌بر نیست و در واقع هزینه‌ی اینترنت مصرفی، معمولاً بسیار پایین‌تر از هزینه‌ی ارسال پیامک است. حتی می‌توانید بدون اینترنت سیم کارت هم از ای مسیج استفاده کنید، کافی است گوشی را به شبکه وای فای دارای اینترنت متصل کنید. معمولاً علت غیر فعال شدن ای مسیج ایفون نیز قطع بودن دسترسی به اینترنت است.

مزایای ای مسیج نسبت به SMS

دقت کنید که اگر هدف شما ارسال پیام از طریق سرویس iMessage اپل باشد، حتی خط تلفن و سیم کارت نیز ضروری نیست و تنها چیزی که نیاز دارید، حساب کاربری اپل یا همان Apple ID است.

ای مسیج بسیاری از قابلیت‌های پیام‌رسان‌های مدرن امروزی را دارد ولیکن حین ارسال پیام از طریق SMS این نوع قابلیت‌ها فعال نیست. به عنوان مثال زمانی که طرف مقابل در حال تایپ کردن است، علامت سه نقطه نمایش داده می‌شود. در مورد ارسال پیامک عادی، تنها قابلیت این است که پیامی که به مقصد رسیده باشد، با علامت خاصی مشخص می‌شود.

معنی حباب سبز و حباب آبی در برنامه پیام رسان آیفون چیست؟

ارسال فایل حجیم به کمک پیام رسان iMessage با حجم حداکثر ۱۰۰ مگابایت امکان‌پذیر است در حالی که اگر بخواهید از سرویس MMS استفاده کنید، حداکثر حجمی که قابل ارسال است، فقط ۳ مگابایت است!

در پیام‌رسان ای مسیج اپل قابلیت ایجاد چت گروهی نیز وجود دارد، درست مشابه تلگرام و واتساپ و سایر پیام‌رسان‌های مدرن و امروزی.

اپل با معرفی iOS 10 قابلیت‌های سفارشی سازی آی مسیج را توسعه داد و در حال حاضر می‌توانید پس زمینه را تغییر بدهید و از افکت‌های جذاب استفاده کنید. برای تغییر تم اس ام اس ایفون به تنظیمات برنامه Messages مراجعه کنید.

معنی حباب سبز و حباب آبی در برنامه پیام رسان آیفون چیست؟

روش فعال و غير فعال كردن اي مسيج در ايفون

اگر همیشه پیام‌های شما سبز است و در عین حال اینترنت فعال است، احتمالاً مشکلی در تنظیمات وجود دارد و شاید سهواً برای غير فعال كردن اي مسيج در ايفون اقدام کرده‌اید. برای فعال کردن آی مسیج در آیفون، ابتدا برنامه تنظیمات یا Settings را اجرا کنید. در صفحه اصلی روی Messages تپ کنید.

معنی حباب سبز و حباب آبی در برنامه پیام رسان آیفون چیست؟

در صفحه‌ی بعدی سوییچ روبروی گزینه‌ی iMessage را فعال کنید تا قابلیت ارسال پیام از طریق اینترنت و سرویس اپل، فعال شود.

معنی حباب سبز و حباب آبی در برنامه پیام رسان آیفون چیست؟

دقت کنید که گزینه‌ی دیگری هم در این صفحه وجود دارد که در صورت مشکل در ارسال اینترنتی پیام، آن را از طریق SMS ارسال می‌کند، برای این کار می‌بایست سوییچ روبروی Send as SMS فعال باشد.