استفاده از ماشین‌های اجاره‌ای، یک راه حل مناسب برای افرادی است که در طول سفرهای داخلی یا خارجی، به خودروی شخصی خود دسترسی ندارند. البته برای مناسبت‌های مختلف مانند عروسی نیز می‌توان از خودروهای کرایه‌ای استفاده کرد. شرکت‌های اجاره خودرو، ماشین‌های کرایه‌ای مختلفی را در کشورها و شهرهای مختلف جهان کرایه می‌دهند. در شهر دبی نیز خودروهای مختلفی وجود دارند که مسافران مستقر در دبی می‌توانند آنها را کرایه کنند. در این مطلب، به بررسی روش‌های اجاره خودرو در دبی و همچنین مزایای استفاده از آنها می‌پردازیم.

روش ‌های اجاره خودرو در دبی

سالانه توریست‌های بسیار زیادی به دلایل مختلف وارد شهر دبی می‌شوند. برخی از این توریست‌ها به روش‌های مختلف، خودروی شخصی خود را نیز وارد دبی می‌کنند. اما تعداد زیادی از توریست‌ها نیز امکان دسترسی به خودروی شخصی خود در دبی را ندارند. به دلیل کمتر بودن هزینه استفاده از خودروهای کرایه‌ای نسبت به تاکسی‌های دبی، ماشین‌های اجاره‌ای موجود در این شهر، پرطرفدارتر از قبل شده‌اند.

به دلیل استقبال توریست‌های دبی از رنت خودرو، شرکت‌های مختلف کرایه خودرو در این شهر، در حال اجاره دادن خودروهای مختلف هستند. هر یک از این شرکت‌ها ممکن است روش‌های مخصوص به خود را برای رنت خودروهای خود داشته باشند. اما به طور کلی، چند روش مشخص برای اجاره ماشین وجود دارد.

برخی از متداول‌ترین روش‌های کرایه اتومبیل به شرح زیر است:

رزرو آنلاین خودرو

در این روش، متقاضیان خودروهای اجاره‌ای، یک شرکت اجاره خودرو را انتخاب کرده و با مشاهده سایت آن شرکت، یک ماشین را انتخاب می‌کنند. پس از انتخاب یکی از خودروهای موجود در سایت، مقداری از هزینه اجاره خودرو به عنوان پیش پرداخت و هزینه رزرو خودرو دریافت می‌شود. در نظر داشته باشید که این مبلغ در نهایت از هزینه کلی اجاره خودرو کسر می‌شود. هزینه رزور تنها به دلیل اطمینان از خواسته متقاضی برای اجاره خودروی مورد نظر دریافت می‌شود.

البته شرکت‌هایی همچون شرکت اجاره خودرو کاسپین رنت نیز فعالیت دارند که هزینه‌ای بابت رزرو خودرو دریافت نمی‌کنند. این شرکت‌ها ابتدا مدارک مشخصی را از متقاضی دریافت کرده و پس از استعلام و تائید آنها، خودروی مورد نظر متقاضی را رزرو می‌کنند. شما می‌توانید به صورت آنلاین خودروی مورد نظر خود در دبی را انتخاب کرده و نسبت به رزور آن اقدام نمائید.

مراجعه حضوری به یکی از شعبه ‌های شرکت کرایه خودرو

برخی از شرکت‌های اجاره خودرو، دارای چندین شعبه در چند شهر یا چند کشور مختلف هستند. این امر موجب سهولت متقاضی در دسترسی به خودروی مورد نظر و همچنین صرفه جویی در زمان می‌شود. به عنوان مثال اگر قصد سفر به دبی را دارید، می‌توانید قبل از سفر به این شهر، به صورت حضوری به یکی از شعبه‌های شرکت اجاره خودروی مورد نظر خود در ایران بروید و ماشینی که انتخاب کرده‌اید را کرایه کنید.

البته این مزیت برای شرکت‌هایی است که هم در دبی و هم در ایران دارای شعبه هستند. شرکت کاسپین رنت یکی از شرکت‌های اجاره خودرو است که با داشتن چندین شعبه فعال در ایران و کشورهایی مانند ترکیه و دبی، این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده است.

تماس تلفنی

برخی از شرکت‌های اجاره خودرو، امکان کرایه خودرو به صورت تلفنی را برای متقاضیان خود فراهم کرده‌اند. این روش شباهت زیادی با رزرو آنلاین خودرو دارد. در این روش نیز ممکن است شرکت کرایه خودروی مورد نظر شما، هزینه رزرو خودرو را از شما دریافت کند.

در نظر داشته باشید موارد ذکر شده در این بخش، برخی از متداول‌ترین روش‌های رنت خودرو هستند. ممکن است برخی از شرکت‌های کرایه ماشین، روش‌های دیگری را برای اجاره دادن خودروهای خود در نظر گرفته باشند. شما با مراجعه به سایت شرکت کرایه خودروی مورد نظر خود می‌توانید به طور دقیق‌تری با روش‌های اجاره خودروی آن شرکت، آشنا شوید.

مزایای استفاده از خودروهای کرایه ‌ای در دبی | اجاره ماشین در دبی

مزایای استفاده از خودروهای کرایه ‌ای در دبی

استفاده از خودروهای کرایه‌ای در سفرهای داخلی یا خارجی، مزایای زیادی را برای متقاضیان در پی دارد. اگر به دلایل مختلف، تصمیم به رنت ماشین در دبی گرفته‌اید، مطالعه این بخش می‌تواند شما را در تصمیمی که گرفته‌اید مصمم‌تر کند. برخی از مزایای استفاده از ماشین‌های اجاره‌ای در دبی، به شرح زیر است.

کاهش هزینه ‌های حمل و نقل

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل استفاده از خودروهای اجاره‌ای در دبی، کمتر بودن هزینه استفاده از آنها نسبت به تاکسی‌های موجود در این شهر است. گران بودن هزینه‌های کرایه تاکسی در دبی، واقعیتی است که اکثر توریست‌های دبی به خوبی از آن آگاه هستند. استفاده از خودروهای کرایه‌ای برای تردد در مناطق مختلف دبی، موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های شما در طول سفر خواهد شد.

متنوع بودن خودروهای اجاره ای

وجود شرکت‌های مختلف کرایه خودرو در دبی، باعث شده است خودروهای کرایه‌ای بی‌شماری در این شهر وجود داشته باشد. این امر موجب می‌شود افراد مختلف با سلیقه‌های متفاوت، گزینه‌های زیادی را پیش روی خود داشته باشند. انواع مختلف خودروهای لوکس و اسپرت در دبی وجود دارند که شما می‌توانید آنها را اجاره کنید. متنوع بودن خودروهای موجود در دبی، موجب شده است اشخاص مختلف با بودجه‌های متفاوت، بتوانند نسبت به بودجه خود، یک خودروی مناسب را رنت کنند.

امکان دسترسی راحت‌تر به مناطق مختلف دبی و صرفه جویی در زمان

اگر قصد استفاده از تاکسی یا سایر وسایل حمل و نقل موجود در دبی را داشته باشید، باید مدت زمانی را برای رسیدن وسیله نقلیه به مبدا مورد نظر، در نظر بگیرید. اگر قصد استفاده از مترو یا اتوبوس را داشته باشید باید خود را به نزدیک‌ترین ایستگاه موجود برسانید. در صورتی که اجاره ماشین در دبی می‌تواند این چالش‌ها را از میان بردارد. شما با رنت خودرو در دبی می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز، به هر منطقه‌ای از دبی تردد داشته باشید. در این صورت، تردد شما بدون معطلی و اتلاف وقت خواهد بود.

وجود یک محیط خانوادگی و خصوصی

اگر به صورت خانوادگی یا همراه با دوستان یا همکاران خود به دبی سفر کرده‌اید، ممکن است استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای شما دشوار باشد. ازدحام جمعیت در وسایل نقلیه‌ای مانند اتوبوس و مترو و همچنین حضور راننده در تاکسی، جلوی ایحاد یک محیط خصوصی و خانوادگی را می‌گیرد. ولی خودروهای کرایه‌ای می‌توانند یک محیط خانوادگی و شخصی را برای شما فراهم کنند.

عدم نیاز به آشنایی با ایستگاه ‌های مترو یا اتوبوس

در صورت استفاده از مترو یا اتوبوس‌های موجود در دبی، شما نیاز به آشنایی کامل با ایستگاه‌های اتوبوس و مترو خواهید داشت. این امر می‌تواند برای شما زمان‌بر و گمراه کننده باشد. استفاده از یک خودروی شخصی و نصب یک برنامه مسیریاب بر روی گوشی شخصی، می‌تواند این چالش را نیز برای شما برطرف سازد. امروزه اپلیکیشن‌های مسیریابی مختلفی طراحی شده‌اند که با استفاده از آنها می‌توانید به سمت مقصد مورد نظر خود حرکت کنید.

در این بخش تنها به برخی از مزایای اجاره خودرو در دبی اشاره شد. لازم به ذکر است استفاده از این نوع خودروها می‌تواند مزایای بسیار زیاد دیگری را برای شما در پی داشته باشد. نکته بسیار مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید، همکاری با یک شرکت کرایه خودروی معتبر است. در صورت بستن قرارداد با یک شرکت اجاره خودروی معتبر، دیگر لازم نیست نگران مواردی مانند عودت مبلغ دپوزیت خودرو باشید.

مزایای استفاده از خودروهای کرایه ‌ای در دبی | اجاره ماشین در دبی

بررسی کلی

در ابتدای این مطلب به روش‌های کرایه خودرو در دبی اشاره شد. متنوع بودن این روش‌ها و همچنین امکان دسترسی آسان به خودروهای کرایه‌ای مختلف، خود یک مزیت بزرگ به شمار می‌رود. در کنار این مزیت، سایر مزایایی که در این مطلب ذکر شد به خوبی به ما این مورد را اثبات می‌کند که استفاده ازخودروهای کرایه‌ای در دبی، بسیار به صرفه و منطقی است. شما عزیزان می‌توانید از خدمات دیگر مجموعه کاسپین رنت همچون اجاره خودرو با راننده و همچنین کرایه ماشین بدون راننده و دیگر خدمات رنت خودرو بهره‌مند شوید. کافی است با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.