شرکت برتولینی در سال 1918 در ایتالیا توسط یوگو برتولینی تأسیس شد. هدف این برند، تسریع در امر آبیاری و حرکت به‌سوی کشاورزی نوین بود. پمپ برتولینی از بهترین واترجت‌های کارواش است که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به معرفی این برند و دیگر محصولاتش می‌پردازیم. اگر قصد خرید پمپ کارواش صنعتی برتولینی را دارید، با ما همراه باشید.

برند برتولینی

یوگو برتولینی در سال 1918، شرکت برتولینی را با هدف تسریع آبیاری و پیشروی به سمت کشاورزی صنعتی، تأسیس کرد. این شرکت پمپ‌های پیستونی را تولید کرد که با کاهش زمان سم‌پاشی، تأثیر بسیاری در صنعت کشاورزی ایتالیا داشت. برند برتولینی تمرکز خود را بر تولید محصولات و پمپ‌های سبک، کم‌صدا، با قابلیت تعمیر آسان، کوچک و قابل‌حمل گذاشته است. این شرکت و برند در حال حاضر از به‌روزترین برندهای تجهیزات صنعتی کشاورزی است.

پمپ کارواش

پمپ کارواش با نام دیگر واترجت، یک وسیله‌ شستشو است. این ماشین را به 3 دسته‌ خانگی، نیمه‌صنعتی و صنعتی تقسیم می‌کنند. تفاوت این 3 دسته در میزان قدرت موتور و فشار بار الکتریکی آن‌هاست. نوع پمپ به‌کاررفته در کارواش‌ها، پمپ پیستونی است. به همین علت است که گاهی این پمپ‌ها را با نام پمپ‌های پیستونی نیز می‌شناسند.

پمپ‌های کارواش را برای مصارف خانگی مانند شستشوی خودرو، کف سالن و راهرو و … استفاده می‌کنند. برای کاربرد آن‌ها در صنعت می‌توان به چربی‌زدایی، رنگ‌بری، رسوب‌زدایی، شستشوی دستگاه‌ها و تأسیسات صنعتی اشاره کرد.

پمپ‌های برتولینی

برتولینی انواع مختلفی از پمپ‌ کارواش را دارد. این پمپ‌ها بر اساس نحوه‌ کارکرد، به دو دسته‌ پیستونی و دیافراگمی تقسیم می‌شوند. البته این دو از نظر عملکرد بسیار شبیه هستند. پمپ‌ برتولینی ازنظر نوع کوپله هم به 2 دسته‌ پمپ‌های کوپله مستقیم و پمپ‌های کوپله شاسی‌شده تقسیم می‌شوند. برتولینی هرساله، نمونه‌های مختلفی از پمپ‌ها را طراحی و تولید می‌کند که نسبت‌به مدل‌های قدیمی‌تر از کیفیت و کارایی بهتری برخوردارند.

عملکرد پمپ‌های برتولینی

پمپ‌های شستشوی فشارقوی یا پمپ‌های کارواش از انواع تجهیزات جهت شستشوی قوی با آب هستند. این پمپ‌ها در شستشوهای حرفه‌ای کاربرد دارند. پمپ‌ها با اعمال فشار بسیار بالای آب، کلیه‌ تجهیزات و سطوح دارای آلودگی را تمیز می‌کنند.

طرز کار کارواش پمپ برتولینی یا واترجت به این صورت است که در ابتدا برای تأمین آب ورودی، با استفاده از شیلنگ نازل، پمپ به مخزن متصل می‌شود. پمپ مورد استفاده، میزان فشار آب ورودی را افزایش می‌دهد و به‌این‌ترتیب آب با فشار بیشتری به سمت بیرون هدایت می‌شود. همین امر سبب اثربخشی بهتر جریان آب به‌منظور حذف و زدودن آلودگی‌هاست.

انواع مختلفی از پمپ‌های برتولینی در بازار وجود دارد که باتوجه به نیازتان می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. از کاربردهای پمپ برتولینی قابلیت آن‌ها در شستشوی وسایل نقلیه در کارواش‌ها، استفاده در مصارف خانگی مانند نظافت سطوح مختلف، پاک‌کردن تأسیسات از آلودگی‌های سخت و چسبنده، نظافت تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی و همچنین نظافت دیوارها و سازه‌هاست.

پمپ برتولینی

مزایای استفاده از پمپ‌های برتولینی

پمپ‌های کارواش برند برتولینی را می‌توان بهترین و پرطرفدارترین تجهیزات نظافت در بازار دانست. به سبب پرکاربرد بودن آن‌ها، تعمیر و جایگزینی قطعاتشان به‌راحتی امکان‌پذیر است. این مورد یک ویژگی مهم برای خرید واترجت برتولینی است. دیگر مزایای پمپ برتولینی را در زیر شرح داده‌ایم:

  • نیاز به مدت‌زمان کمتر برای شستشو: پمپ کارواش برتولینی به دلیل فشار بالای آب خروجی از آن، عملیات نظافت را تسریع می‌کند. به همین دلیل مدت‌زمان کمتری را برای شستشو نیاز دارد.

  • استهلاک پایین دستگاه: قطعات پمپ‌های برتولینی به‌صورت کاملا هماهنگ با یکدیگر طراحی شده‌اند. همین امر است که سبب افزایش طول عمر و استهلاک پایین پمپ‌های این شرکت می‌شود.

  • استفاده بهینه از آب: همان‌طور که گفتیم، فشار آب بالای پمپ برتولینی، زمان نظافت را کاهش می‌دهد. همین امر به استفاده بهینه از آب هم منجر می‌شود.

اجزای تشکیل‌دهنده‌ پمپ

هر یک از اجزای باکیفیت پمپ‌های برتولینی وظیفه‌ خاصی را بر عهده دارند. قطعات یک پمپ کارواش صنعتی برتولینی شامل میله‌ پلانجر فولادی، شفت فولادی یکپارچه، پیستون سرامیکی با بازدهی بسیار بالا، بلبرینگ باکیفیت و شیر سر برنجی و یک‌طرفه که تحمل فشار بالایی دارد، می‌شود.

جنس پمپ برتولینی در بخش‌هایی مانند پیستون داخلی و بدنه، استیل ضدزنگ، برنز و آلیاژهای ضدخوردگی است. استهلاک بالای قطعات یک پمپ کارواش به دلیل استفاده از آلیاژهای فلزی بی‌کیفیت و نامرغوب از معایب پمپ‌هاست. دلیل این امر هم انتقال آب یا ایجاد فشار بالای آب در این پمپ‌هاست. این مشکل با استفاده از مواد باکیفیت و آلیاژهای ضدزنگ رفع شده است. به همین دلیل تا مدت‌ها پس از استفاده، نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات برای پمپ برتولینی وجود ندارد.

پمپ برتولینی

خرید پمپ کارواش صنعتی برتولینی

برای خرید پمپ‌ برتولینی بهتر است به نمایندگی و فروشگاه مجاز این برند در ایران مراجعه کنید. آب نیرو یک فروشگاه و مرجع تخصصی برای تجهیزات صنعتی و از  تأمین‌کنندگان انواع محصولات صنعتی است. این محصولات صنعتی شامل پمپ کارواش صنعتی برتولینی و بوستر پمپ‌های آبرسانی، پمپ صنعتی و نفتی، تجهیزات شبکه‌های انتقال و PIPING، کمپرسور و تجهیزات هوای فشرده، سیستم‌های فیلتراسیون، سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار، مواد شیمیایی تصفیه آب و فاضلاب، لوله پلی‌اتیلن و ... می‌شوند.

فروشگاه تخصصی آب نیرو دارای بخش فنی، مهندسی و ساخت است. در این بخش‌ها نیازهای مشتریان در زمینه‌های مختلفی نظیر نفت، ‌گاز، ‌ پتروشیمی، نیروگاهی، صنایع چوب و کاغذ و بسیاری صنایع دیگر قابل‌رفع است.