ویندوز 10 شاید ظاهراً همان ویندوز 8 باشد اما قابلیت‌های امروزی متنوعی درون آن پنهان شده است. ارسال استریم از طریق Cast to Device یکی از ویژگی‌های مفید و مهم ویندوز 10 است که به ما امکان می‌دهد ویدیوها را در نمایشگرها و تلویزیون‌ها به صورت بی‌سیم تماشا کنیم. در ادامه با این ویژگی بیشتر آشنا می‌شویم.

کست کردن یا معادل فارسی آن نمایش در ابزاری دیگر، یکی از ویژگی‌های بسیار مهم ویندوز 10 است که شاید نامش را نشنیده باشید و گزینه‌ی مربوطه هیچ وقت توجه شما را به خود جلب نکرده باشد، اما به هر حال ویندوز 10 می‌تواند از روشی شبیه به کروم‌کست گوگل برای استریم بی‌سیم مالتی‌مدیا استفاده کند. شاید مقصر ردموندی‌ها هستند که پیرامون گزینه‌ی Cast to Device و کاربرد آن کمتر خبر و توضیح منتشر کرده‌اند.

با استفاده از گزینه‌ی Cast to Device می‌توان صدا را هم مثل ویدیو استریم کرد. خوشبختانه اپلیکیشن جانبی نیاز نیست، ویندوز این ویژگی را به صورت مجتمع در خود دارد. کافی است روی فایل‌های مالتی‌مدیا راست کلیک کنید، گزینه‌ی اشاره شده در این منو موجود است. اگر وسایلی سازگار با DLNA داشته باشید، نامشان را خواهید دید و می‌توانید صدا یا ویدیو را به صورت بی‌سیم استریم کنید.

استریم صدا یا ویدیو در ویندوز 10 به کمک Cast to Device

لیست پخش مالتی‌مدیا در اختیار شماست و از طریق ویندوز مدیا پلیر، می‌توانید آن را مدیریت کنید. متوقف کردن، ادامه‌ی پخش، کم و زیاد کردن صدا و حذف برخی موارد از لیست، امکان‌پذیر است.

استریم صدا یا ویدیو در ویندوز 10 به کمک Cast to Device

اگر مرورگر جدید مایکروسافت یعنی Microsoft Edge را بروز کرده باشید، استریم کردن ویدیوهای موجود در سایت‌ها به تلویزیون هم ممکن است.