همه ی نوشته ها در: اخبار نرم‌افزاری

مرورگر مایکروسافت Edge به زودی با محتوای فلش که معمولاً بنرهای تبلیغاتی در وب‌سایت‌هاست، برخوردی مشابه گوگل کروم خواهد کرد. در نسخه‌های آزمایشی ویندوز ۱۰ برای اعضای تست‌کننده، این ویژگی فعال شده است.

ادامه‌ی مطلب …

FacebookTwitterGoogle


مجموعه‌ی GameWorks انویدیا، ابزاری برای توسعه‌دهندگان بازی است تا بتوانند گرافیک بازی‌ها را با صرف زمان کمتر و بدون نوشتن کدهای پیچیده و بهینه‌سازی عمیق، بهینه کنند. اخیراً بسته‌ی توسعه‌ی نرم‌افزاری گیم‌ورکس ۳٫۱ انویدیا منتشر شده که ۳ ابزار دیگر را در اختیار توسعه‌دهندگان بازی قرار می‌دهد. در ادامه با تکنولوژی‌های گرافیکی جدید گیم‌ورکس ۳٫۱ آشنا می‌شویم.

با PhysX انویدیا آشنا شوید

PhysX یعنی شبیه‌سازی حرکت اجسام به کمک پرازنده‌ی گرافیکی

PhysX نامی برگرفته از واژه‌ی فیزیک است و به تکنولوژی‌های انویدیا برای شبیه‌سازی و پردازش محاسبات دینامیکی که در ارتباط با فیزیک اجسام است، چه مایع و چه سیال مثل آب، دود و آتش و … اشاره می‌کند. در حقیقت قدرت فوق‌العاده بالای کارت گرافیک‌های امروزی، می‌تواند به طریقی در محاسبات غیرگرافیکی نیز استفاده شود و در نتیجه پردازنده‌ی اصلی و گاهی ضعف آن، مانع ایجاد محیطی پر از اجسام کوچک با حرکات واقعی نمی‌شود. یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای قدرت خام پردازشی در حد ۱۰۰ گیگافلاپس دارد حال آنکه کارت گرافیک‌های رده‌اول، ۵ ترافلاپسی شده‌اند!

ادامه‌ی مطلب …

FacebookTwitterGoogle


مایکروسافت سال پیش روش ساده‌ای برای تبدیل اپلیکیشن‌های تحت وب به اپ‌های ویندوزی ۱۰ معرفی کرد. به عبارت دیگر تبدیل محتوای یک سایت به اپلیکیشن بومی ویندوز، ساده‌تر شده بود و این بار با استفاده از لینوکس و اسکریپت‌نویسی Bash، توسعه‌ی اپلیکیشن‌های ویندوزی را ساده‌تر کرده است.

سال پیش مایکروسافت برای رفع مشکل اساسی پلتفرم ویندوز ۱۰ موبایل و به زبان دیگر ویندوز فون سابق، به روش‌های ساده‌ای برای تبدیل اپلیکیشن‌های اندرویدی و همین‌طور اپ‌ها و سرویس‌های تحت وب می‌اندیشید. Hosted Web App حاصل همین تلاش بود و تا حدی موفق ظاهر شد. توسعه‌دهندگان می‌توانستند از واسط‌های برنامه‌نویسی UWP (یا پلتفرم عمومی ویندوز) استفاده کرده و در نتیجه ایجاد کاشی‌های متحرک برای اپ ساخته شده و یا استفاده از دستیار صوتی ویندوز (کورتانا) در اپلیکیشن امکان‌پذیر شد و خوشبختانه نیازی به بازنویسی تمام کدها نیست، بخش زیادی از کدهای موجود، قابل استفاده است و تنها بخش‌های خاص نیازمند تغییر است.

ادامه‌ی مطلب …

FacebookTwitterGoogle


گوگل واقعیت مجازی را آن قدر جدی گرفته که اکنون برای نمایش محتوای واقعیت مجازی در صفحات وب هم کدهای HTML و جاوااسکریپت آماده کرده و در Github به اشتراک گذاشته است. VR View یا تماشای واقعیت مجازی، نامی است که گوگل برای پلتفرم متن‌باز خود انتخاب کرده است. از این پس اپلیکیشن واقعیت مجازی گوگل برای اندروید و iOS نیز در اختیار عموم خواهد بود. ادامه‌ی مطلب …

FacebookTwitterGoogle


درایور کارت گرافیک‌های ای‌ام‌دی هم برای بهبود سرعت اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition و Rise of the Tomb Raider بروز شد. درایور ۱۶٫۱۵ از Vulkan هم پشتیبانی می‌کند. برای اولین بار تکنولوژی XConnect برای نصب و استفاده‌ی آسان کارت گرافیک اکسترنال توسط درایور پشتیبانی شده است. در ادامه به موارد مهم در بروزرسانی جدید، می‌پردازیم.

رفع باگ‌ها و پشتیبانی از وولکن و …

ای‌ام‌دی با انتشار  Radeon Software Crimson Edition 16.3 سرعت اجرای دو عنوان جذاب امروزی را بیشتر کرده است و البته باگ‌های خاص را برطرف کرده است. احتمالاً در هفته‌های آتی نسخه‌های دیگری برای برطرف کردن باگ‌های کوچک، منتشر می‌شود.

افزایش سرعت اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition توسط R9 Fury X حداکثر ۶۰ درصد است! حتی R9 380 هم این بازی را تا ۴۴ درصد سریع‌تر از قبل اجرا می‌کند. ای‌ام‌دی می‌گوید مشکل این بوده که کارت گرافیک سرعت کلاک نسبتاً بالای خود را حفظ نمی‌کرده است. در تومب ریدر جدید هم افزایش سرعت حداکثر ۱۶ درصد گزارش شده است. طبق معمول اعداد ذکر شده صرفاً پیشرفت حداکثری را نشان می‌دهند و در دنیای واقعی، افزایش سرعت به مراتب کمتر از ارقامی است که ای‌ام‌دی یا انویدیا ذکر می‌کنند.

مشکل سرعت اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition توسط کارت گرافیک‌های AMD

هفته‌ی پیش بازی Gears of War Ultimate Edition منتشر شد و در بررسی‌های اولیه، سرعت اجرا توسط کارت گرافیک‌های ای‌ام‌دی وضعیت وخیمی داشت. نوسان سرعت زیاد است و خیلی‌ها به این نتیجه رسیدند که گیرز آو وار آلتیمیت ادیشن برای محصولات انویدیا بهینه شده و یا بهینه‌سازی‌ها صحیح نبوده است. در ادامه بحث دقیق‌تری در این رابطه خواهیم داشت.

گاهی در شروع اجرای بازی Rise of the Tomb Raider با فعال بودن تسلیشن، بازی کرش می‌کرد، اکنون این مشکل حل شده است. در بنچ‌مارک Ashes of the Singularity 2.0 که اولین بنچ‌مارک دایرکت ایکس ۱۲ است هم از DirectFlip پشتیبانی به عمل آمده و اکنون پلتفرم مبتنی بر کارت گرافیک ای‌ام‌دی می‌تواند صفحه را برش بزند و در نتیجه تأخیر را کاهش دهد. البته در وضعیت قبلی هم AMD برتری خود را نسبت به انویدیا نشان داده است.

در نسخه‌ی جدید از Vulkan 1.0 پشتیبانی شده است. قابلیت جدیدی برای تنظیم بزرگ‌نمایی تصویر برای هر بازی به صورت جداگانه، در نظر گرفته شده است. به این ترتیب اگر رزولوشن اجرای بازی‌ها، رزولوشن نمایشگر نباشد، می‌توان فقط به برخی بازی‌ها اجازه‌ی کشیده کردن تصویر داد.

استانداردسازی کارت گرافیک اکسترنال با تکنولوژی XConnect

شاید مهم‌ترین ویژگی Radeon Software Crimson Edition 16.3 تکنولوژی XConnect باشد. اکس‌کانکت نامی تجاری است که ای‌ام‌دی برای پشتیبانی کردن و استانداردسازی کارت گرافیک‌های اکسترنال انتخاب کرده است. قبلاً به این موضوع اشاره کردیم که ای‌ام‌دی می‌خواهد کارت گرافیک‌های اکسترنال را استانداردسازی کند، به این معنی که می‌توان انواع داک نصب کارت گرافیک اکسترنال را به انواع لپ‌‎تاپ و پی‌سی و مینی-پی‌سی متصل کرد و بدون نصب نرم‌افزارها و درایورهای متعدد، از آن استفاده کرد.

 

ای‌ام‌دی واسط ارتباطی را تاندربولت ۳ در نظر گرفته و فعلاً کارت گرافیک‌های R9 300 توسط تکنولوژی XConnect ای‌ام‌دی پشتیبانی می‌شوند. لذا فعلاً میان‌رده‌هایی مثل R7 360 نمی‌توانند نقش پردازنده‌ی گرافیکی خارجی را بازی کنند و البته گیمرها هم به میان‌رده‌ها علاقه ندارند و از طرفی اگر لپ‌تاپ فاقد تاندربولت ۳ باشد، اکس‌کانکت بی‌فایده است.

متأسفانه برای استفاده‌ی مستقیم از کارت گرافیک اکسترنال، بایوس مادربورد هم می‌بایست تغییر کند و این بستگی به نظر سازندگان مادربورد و پی‌سی دارد که از اکس‌‎کانکت پشتیبانی کنند یا خیر.

دانلود نسخه‌ی جدید برای دستاپ و لپ‌تاپ

طبق معمول می‌توان به وب‌سایت رسمی ای‌ام‌دی مراجعه کرد و پس از مشخص کردن سیستم عامل و مدل کارت گرافیک و یا پردازنده‌ی گرافیکی، درایور مناسب را دانلود کرد.

روش ساده‌تر این است که در بخش تنظیمات نرم‌افزار Radeon Software یا همان Radeon Settings بروزرسانی درایور را بررسی کنید.

FacebookTwitterGoogle


تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات

×