همه ی نوشته ها در: بازی

در بررسی گرافیک بازی Tom Clancy’s The Division نگاهی به گرافیک آن و روش جدید سایه‌زنی انویدیا که ترکیب PCSS و دنبال کردن پرتوی ترکیبی است خواهیم داشت و سپس به بنچ‌مارک Tom Clancy’s The Division می‌پردازیم تا سرعت اجرای بازی توسط کارت گرافیک‌ها و پردازنده‌های مختلف، مشخص شود.

ادامه‌ی مطلب …

کمپانی Kishonti خالق بنچ‌مارک معروف GFXBench در GDC 2016 پیش‌نمایشی از GFXBench 5 ارایه کرد. Aztec Ruins یا خرابه‌های ازتک، بخشی با گرافیک پیچیده‌تر و جلوه‌های بصری پیشرفته است که خوشبختانه از هر سه API جدید مایکروسافت، کرونوس و اپل پشتیبانی می‌کند. در ادامه به اولین پیش‌نمایش از GFXBench 5 می‌پردازیم.

ادامه‌ی مطلب …

ای‌ام‌دی در GDC 2016 به مقوله‌ی بازی‌های واقعیت مجازی توجه زیادی نشان داده و برنامه‌ی Radeon VR Ready نیز برای دادن تأییدیه به کامپیوترهایی که سخت‌افزار مناسب دارند، شکل گرفته است. در ادامه با Radeon VR Ready و Radeon VR Ready Premium و Radeon VR Ready Creator بیشتر آشنا می‌‎شویم.

در مورد مشخصات کامپیوتری که اصطلاحاً آکیولس ردی و همین‌طور VR Ready است، قبلاً بحث مفصلی داشتیم و سنگینی پردازش و رندر را توضیح دادیم. برای اطلاعات کامل به مقاله‌ی بخش دانش‌نامه‌ی اینتوتک در این زمینه مراجعه فرمایید:

آشنایی با بنچ‌مارک SteamVR Performance Test و مفهوم VR Ready

آشنایی با بنچ‌مارک SteamVR Performance Test و مفهوم VR Ready

چندی پیش Valve آزمونی به اسم SteamVR Performance Test را منتشر کرده که کاربرد آن سنجش قدرت کارت گرافیک‌ها در بازی‌های واقعیت مجازی است و در نهایت به هر کارت گرافیک نمره‌ی قبولی (Ready)، توانمند (Capable) و یا مردود (Not Ready) می‌دهد. عملکرد ۱۶ پردازنده‌ی گرافیکی مختلف به دقت بررسی شده که در ادامه به آن می‌پردازم.

ادامه‌ی مطلب …

هدست واقعیت مجازی یا در واقع نمایشگر پوشیدنی، با وجود سیم‌ها دست‌وپاگیر است، به خصوص اگر حسگرهای شناسایی حرکات دست و … هم مطرح باشد. Sulon Q هدست واقعیت مجازی و همین‌طور واقعیت افزوده‌ای است که کاملاً بی‌سیم است. در ادامه با دستاورد جدید دنیای بازی آشنا می‌شویم.

کمپانی Sulon Technologies نمایشگر پوشیدنی جالبی را به نشست توسعه‌دهندگان بازی ۲۰۱۶ یا به اختصار GDC 2016، آورده است، Sulon Q کاملاً بی‌سیم است و اصلاً دست‌وپاگیر نیست. اولین محصول سولُن نمونه‌ی آزمایشی Cortex بوده که طبعاً به تغییرات و بهینه‌سازی نیاز دارد. به نظر می‌رسد که سولن متوجه نیاز روز گیمرها و دیگر کاربران است و سخت‎افزار را به مراتب بهتر کرده است.

ادامه‌ی مطلب …

چندی پیش Valve آزمونی به اسم SteamVR Performance Test را منتشر کرده که کاربرد آن سنجش قدرت کارت گرافیک‌ها در بازی‌های واقعیت مجازی است و در نهایت به کارت گرافیک، نمره‌ی VR Ready یا دارای قدرت کافی، متوسط (Capable) و یا مردود (Not Ready) می‌دهد. عملکرد ۱۶ پردازنده‌ی گرافیکی مختلف به دقت بررسی شده که در ادامه به آن می‌پردازم.

دو هفته پیش بوده که پیش‌فروش هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی Vive آغاز شد و هم‌زمان آزمون بررسی عملکرد پردازنده‌های گرافیکی نیز منتشر شد. این ابزار رایگان قرار است قدرت پردازشی یک کامپیوتر را محک بزند و به این سوال ساده پاسخ دهد که آیا برای بازی‌های واقعیت مجازی مناسب است یا خیر.

ادامه‌ی مطلب …

بسته‌ی بروزرسانی جدید بازی Rise of the Tomb Raider پشتیبانی از دایرکت ایکس ۱۲ را به این بازی اضافه می‌کند. Nixxes Software با انتشار پچ جدید تلاش کرده که استفاده از پردازنده را متوازن‌تر کند و روش پیشرفته‌ی پراکنش محیطی نور به نام VXAO را به گرافیک خیره‌کننده‌ی تومب ریدر جدید، بیفزاید. در ادامه به جزئیات بیشتر این خبر و بررسی سرعت اجرا پس از بروزرسانی، می‌پردازیم.

ادامه‌ی مطلب …

امروز ای‌ام‌دی با انتشار درایور و نرم‌افزار جدید کارت گرافیک‌هایش از تکنولوژی XConnect برای استفاده‌ی راحت از کارت گرافیک اکسترنال، سخن به میان آورده است. با XConnect استفاده از کارت گرافیک اکسترنال (خارجی) در لپ‌تاپ‌ها استاندارد و متداول می‌شود. در ادامه به معرفی تکنولوژی اکس‌کانکت ای‌ام‌دی می‌پردازیم.

چندی پیش لابلای اخبار سخت‌افزار یک خبر جالب دیدیم:

داک نصب کارت گرافیک، Razer Core

ای‌ام‌دی کارت گرافیک اکسترنال را استانداردسازی می‌کند، راهکاری جدید برای دوست‌داران لپ‌تاپ

کارت گرافیک اکسترنال! نام جالبی است و کمی باورنکردنی اما با توجه به اینکه در سال‌های اخیر چند داک نصب کارت گرافیک اکسترنال رونمایی شده، ای‌ام‌دی این مقوله را کاملاً جدی گرفته و به دنبال استانداردسازی آن است. در ادامه با تلاش ای‌ام‌دی در این عرصه، آشنا می‌شویم.

اکنون این خبر جالب رنگ واقعیت به خود گرفته و تکنولوژی XConnect نهایی شده است. اکس‌کانکت کارت گرافیک اکسترنال را با پشتیبانی بایوس و درایور و از طریق تاندربولت ۳، مثل کارت گرافیک داخلی سهل‌الاستفاده می‌کند. در واقع کارت گرافیک اکسترنال مثل اغلب وسایل جانبی حالت Plug and Play (نصب و استفاده‌ی سریع) خواهد داشت و نیازی به نصب درایور و نرم‌افزار خاص و حتی خاموش کردن و راه‌اندازی مجدد سیستم نیست.

پیدایش ایده‌ی کارت گرافیک اکسترنال و توانمندی تاندربولت ۳ اینتل

در مقاله‌ای که به آن اشاره کردیم، نام چند داک کارت گرافیک اکسترنال ذکر شده است. ایسوس، Dell و ام‌اس‌آی برای افزایش قدرت پردازش گرافیکی لپ‌تاپ‌ها، چاره‌ای جز اضافه کردن کارت گرافیک اکسترنال نمی‌بینند چرا که فضای داخلی و وزن لپ‌تاپ‌ها و اولترابوک‌ها آن قدر کم است که نمی‌توان کارت گرافیکی با سیستم خنک‌کاری قدرتمند و بزرگ درونشان نصب کرد. معمولاً کارت گرافیک‌های رده‌اول وزن بیش از ۸۰۰ گرم دارند که به هیچ وجه مناسب لپ‌تاپ‌ها نیست.

ادامه‌ی مطلب …

تبلیغات

ویژه‌ها

تبلیغات

تبلیغات

×