همه ی نوشته ها در: بازی

هدست واقعیت مجازی سونی PlayStation VR برای کنسول پلی‌استیشن ۴ با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه می‌شود. اخیراً سونی در GDC 2016 از قطعی شدن قیمت و زمان عرضه خبر داده است و مشخصات قطعی یکی دیگر از هدست‌های واقعیت مجازی، اعلام شده است. در ادامه به معرفی این هدست و مقایسه با آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی Vive می‌پردازیم.

ادامه‌ی مطلب …

FacebookTwitterGoogle


بنچ‌مارک ۳DMark بخش جدیدی به اسم VRMark دارد که اجرای بازی‌های واقعیت مجازی را شبیه‌سازی می‌کند و قدرت سخت‌افزار را می‌سنجد. به زودی قرار است بخش دیگری به اسم Time Spy benchmark نیز برای سنجش عملکرد سیستم در اجرای بازی‌های مبتنی بر دایرکت ایکس ۱۲، به مجموعه بنچ‌مارک موفق و قابل اعتماد ۳DMark اضافه شود. در ادامه به جزئیات تغییرات جدید می‌پردازیم.

هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی Vive، توجه گیمرها را به خود جلب کرده‌اند و از طرفی متخصصی و منتقدین به بنچ‌مارک‌های جدید برای سنجش عملکرد کارت گرافیک‌ها و درایورها نیاز دارند. چندی پیش با بنچ‌مارک کمپانی Steam و همین‌طور Kishonti آشنا شدیم:

ادامه‌ی مطلب …

FacebookTwitterGoogle


هفته‌ی پیش بازی نقش‌آفرینی Final Fantasy XV توسط اسکوئر انیکس به صورت پیش‌نمایشی منتشر شده است. سرعت اجرای این بازی روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان، موضوعی است که مورد توجه متخصصین قرار گرفته چرا که گرافیک بازی مثل برخی عناوین جدید، عالی است و پردازنده‌ی گرافیکی کنسول‌های نسل هشتم، آن طور که باید و شاید قوی نیست. در ادامه به سرعت اجرای این بازی می‌پردازیم.

متأسفانه نسخه‌ی پیش‌نمایش بازی بسیار کوتاه و ساده است و گویای گیم‌پلی واقعی نیست. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم نام این دمو Platinum Demo است. این بخش از بازی روی هر دو کنسول با رزولوشن متغیر اجرا می‌شود. اکس‌باکس وان این بازی را با رزولوشن ۱۵۶۸ در ۸۸۲ پیکسل الی ۱۳۶۰ در ۷۶۸ پیکسل اجرا می‌کند و بیشتر مواقع رزولوشن ۱۴۰۸ در ۷۹۲ پیکسل است. پلی‌استیشن ۴ قدرت پردازشی ۱٫۵ برابری دارد و می‌تواند در لحظاتی کوتاه بازی را با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل اجرا کند ولیکن این کنسول هم گاهی به حداقل رزولوشن ۱۵۶۸ در ۸۸۲ پیکسل، بسنده می‌کند.

ادامه‌ی مطلب …

FacebookTwitterGoogle


اولین بنچ‌مارک‌های دایرکت ایکس ۱۲ نبردی تازه بین ای‌ام‌دی و انویدیا را کلید زد. انویدیا تا حدی معترض بود و از طرفی ای‌ام‌دی قدرت پردازشی و معماری خاص GCN را علت برتری می‌دانست. قبلاً به ACE در معماری پردازنده‌های گرافیکی ای‌ام‌دی و اثری که در محاسبات گرافیکی سنگین دارد، اشاره کردیم و اکنون نوبت بنچ‌مارک بعدی است! این بار کدام طرف دعوا پیروز است؟

شاید بهتر باشد از کلماتی نظیر دعوا استفاده نکنیم چرا که در هر بازی خاصی، ممکن است یکی از کارت گرافیک‌ها و معماری‌ها، برتری نسبی داشته باشد؛ بهتر است به بهانه‌های ای‌ام‌دی و انویدیا هم چندان بهایی ندهیم!

بنچ‌مارک Ashes of the singularity اولین بنچ‌مارک دایرکت ایکس 12

دایرکت ایکس ۱۲ و ماجرای عملکرد خوب AMD در برابر انویدیا ، تحلیلی دیگر

هفته‌ی پیش مقاله‌ای در خصوص دایرکت ایکس ۱۲ و ماجرای عملکرد خوب AMD در برابر انویدیا در اولین بنچ‌مارک مبتنی بر دایرکت ایکس ۱۲ منتشر کردم و علت احتمالی بروز مشکلات را تحلیل کردم. امروز بالاخره حدس‌ها تأیید شده و در ادامه خواهیم دید که علل بروز مشکل چیست.

توییک‌تاون به بررسی سرعت اجرای بازی Hitman پرداخته و در این بازی از هر دو واسط برنامه‌نویسی دایرکت ایکس ۱۱ و دایرکت ایکس ۱۲ استفاده کرده است. احتمالاً نتایج بررسی که با حوصله و دقت صورت گرفته، توسط دیگر مراجع تخصصی تأیید می‌شود و البته گیمرها هم می‌توانند آستینی بالا زده و وضعیت اعداد و ارقام را بررسی کنند.

ادامه‌ی مطلب …

FacebookTwitterGoogle


کمپانی Dell کیس‌های قدرتمند Dell Precision Tower 5810 و ۷۸۱۰ و ۷۹۱۰ و کامپیوتر قفسه‌ای Rack 7910 را با استفاده از پردازنده‌های Braodwell-EP و کارت گرافیک‌های قدرتمند انویدیا و ای‌ام‌دی و مقدار بسیار زیادی رم DDR4 در اختیار تولیدکنندگان بازی‌های واقعیت مجازی قرار می‌دهد. در ادامه مشخصات ایستگاه‌های پردازشی جدید Dell را از نظر می‌گذرانیم.

ادامه‌ی مطلب …

FacebookTwitterGoogle


تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات

×